Кафедра національної економіки та публічного управління
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Трансформаційний механізм формування та реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-08-24) Васюк, Наталія Олегівна; Vasiuk, Nataliia; Запорожець, Тетяна ВолодимирівнаУ дисертаційному дослідженні здійснено теоретичне узагальнення й вирішення актуальної наукової проблеми, що полягає в обґрунтуванні теоретико-методологічних засад трансформаційного механізму формування та реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я України і розроблення практичних рекомендацій щодо його удосконалення. The dissertation provides a theoretical generalization and solution to the current scientific problem, which is to substantiate the theoretical and methodological foundations of the transformational mechanism for the formation and implementation of state policy in the field of health care in Ukraine and to develop practical recommendations for its improvement.Item Трансформаційний механізм формування та реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Васюк, Наталія Олегівна; Vasiuk, NataliiaItem Реінжиніринг бізнес-процесів на засадах регіонального маркетингу як інструмент транскордонного співробітництва з ЄС(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Писаренко, Надія Василівна; Pysarenko, Nadiia; Тищенко, Олександр Петрович; Tyshchenko, Oleksandr; Гуляєва, Людмила Петрівна; Huliaieva, Liudmyla; Шолудченко, Сергій Васильович; Sholudchenko, Serhii; Дербеньова, Яна Валеріївна; Derbenova, Yana; Рвач, Андрій Миколайович; Rvach, Andrii; Косицька, Вікторія Юріївна; Kosytska, Viktoriia; Тітов, Владислав Вадимович; Titov, VladyslavВ роботі розглянуто питання реінжинірингу бізнес-процесів на засадах регіонального маркетингу, як однієї з найактуальніших та найбільш дієвих концепцій транскордонного співробітництва. Досліджено етимологію дефініції «реінжиніринг», деталізовано сутність та роль реінжинірингу в сучасному бізнес середовищі. Визначено ключові особливості, характеристики, передумови виникнення та використання реінжинірингу у бізнес-процесах. Наведено конститутивні типи бізнес-процесів, залежно від їх фінансового стану і поточних характеристик та деталізовано їх цілі використання реінжинірингу в своїй діяльності. Запропоновано авторське визначення реінжинірингу. Деталізовано принципи реінжинірингу та доведено неможливість їх реалізації без використання сучасних інформаційних технологій. Наведено порівняльну характеристику основних відмінностей поступової оптимізації бізнес-процесів та реінжинірингу. Окреслено переваги, недоліки та перспективи застосування реінжинірингу бізнес-процесів для сучасних суб’єктів господарювання. Деталізовано типові проблеми, помилки та труднощі, які виникають при впровадженні реінжинірингу бізнес-процесів транскордонного співробітництва та запропоновано напрями їх вирішення. Доведено необхідність та актуальність застосування реінжинірингу бізнес-процесів як одного з ефективних інструментів антикризового управління і стратегічного напряму виходу із кризового стану транскордонного співробітництва. Визначено сутність та складові транскордонного співробітництва у системі територіального маркетингу. Обґрунтовано необхідність використання інструментів регіонального маркетингу з метою підвищення конкурентоспроможності транскордонних територій. Ідентифіковано чинники транскордонного співробітництва та наголошено на використанні зарубіжного досвіду під час реалізації маркетингових стратегій розвитку транскордонних проектів за участю України. Встановлено, що для реалізації бізнес-процесів транскордонного співробітництва можуть використовуватись як нові маркетингові інструменти, так і ті, що успішно зарекомендували себе в інших транскордонних регіонах. Кожен транскордонний регіон має свої яскраві та успішні приклади реалізації спільних маркетингових стратегій бізнес-процесів, досвід яких можна ефективно використати для транскордонних проектів за участю України. Це дозволить впроваджувати більш ефективні управлінські підходи, реінжиніринг бізнес процесів, використовувати позитивний досвід країн-сусідів, підвищувати конкурентоспроможність території, рівень її економічного розвитку, покращувати імідж, вирішувати спільні проблеми. The paper examines the issue of reengineering business processes on the basis of regional marketing, as one of the most relevant and effective concepts of cross-border cooperation. The etymology of the definition "reengineering" is studied, the essence and role of reengineering in the modern business environment is detailed. The key features, characteristics, prerequisites for the emergence and use of reengineering in business processes are determined. Constitutive types of business processes are given, depending on their financial status and current characteristics, and their purposes for using reengineering in their activities are detailed. The author's definition of reengineering is proposed. The principles of reengineering are detailed and the impossibility of their implementation without the use of modern information technologies is proved. A comparative description of the main differences between gradual optimization of business processes and reengineering is provided. The advantages, disadvantages and prospects of applying business process reengineering for modern business entities are outlined. Typical problems, errors and difficulties that arise during the implementation of reengineering business processes of cross-border cooperation are detailed and directions for their solution are proposed. The necessity and relevance of the application of business process reengineering as one of the effective tools of anti-crisis management and the strategic direction of exit from the crisis state of cross-border cooperation has been proven. The essence and components of cross-border cooperation in the system of territorial marketing are determined. The necessity of using regional marketing tools in order to increase the competitiveness of cross-border territories is substantiated.The factors of cross-border cooperation were identified and the use of foreign experience during the implementation of marketing strategies for the development of cross-border projects with the participation of Ukraine was emphasized. It has been established that both new marketing tools and those that have successfully proven themselves in other cross-border regions can be used to implement cross-border cooperation business processes. Each cross-border region has its own bright and successful examples of the implementation of joint marketing strategies of business processes, the experience of which can be effectively used for cross-border projects with the participation of Ukraine. This will make it possible to implement more effective management approaches, reengineering business processes, use the positive experience of neighboring countries, increase the competitiveness of the territory, the level of its economic development, improve the image, and solve common problems. Summing up, we can conclude that the quintessence of reengineering is its construction on a system of thorough and radical transformations of business processes of cross-border cooperation. The defined approach providesan opportunity for a radical recovery of the result at the expense of the creation of the latest technologies of business processes with the involvement of marketing strategies and the creation of regional brands to strengthen cross-border cooperation.Item Екологічна безпека: загрози та проблеми правового забезпечення в умовах воєнного стану(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2024) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov; Булик, Ірина Леонтіївна; Bulyk, Iryna; Мартиненко, Діана Борисівна; Martynenko, DianaСтаття присвячена актуальній на сьогоднішній день проблемі правового забезпечення екологічної безпеки в умовах воєнного стану. У статті проаналізовано поняття екологічної безпеки, положення чинного національного законодавства щодо її забезпечення в умовах воєнного стану, вплив військових дій на стан екосистем та окремих природних ресурсів в Україні. Висвітлено проблеми правового гарантування екологічної безпеки в умовах військового конфлікту, що надзвичайно актуально для України. На підставі аналізу українських та зарубіжних джерел щодо правового регулювання захисту довкілля під час ведення воєнних дій, зроблено висновок про катастрофічну шкоду довкіллю, яку завдано військовою агресією російської федерації. Зазначається, що одним із найбільш актуальних рівнів негативного впливу збройних конфліктів є вплив на довкілля. Наголошується на тому, що виникнення в умовах військового конфлікту ризиків для життя і здоров’я людини, які зумовлюють незадовільний стан довкілля, потребує швидкого пошуку оптимальних шляхів ліквідації їх наслідків та правове забезпечення екологічної безпеки населення. Насамперед це розвиток та удосконалення законодавства у цій галузі національної безпеки з урахуванням міжнародного досвіду. Також, невід’ємним напрямом адаптації правової системи України до умов військового конфлікту є вдосконалення державно-правового механізму реагування на екологічні виклики і загрози. Встановлено, що усі положення міжнародних актів, які врегульовують питання забезпечення екологічної безпеки закликають міжнародну спільноту вживати заходів, спрямованих на запобігання або мінімізацію руйнівного впливу на навколишнє середовище під час військових дій. Звертається увага на те, що окремий блок нормативних актів України присвячено правовому врегулюванню порядку та методик визначення шкоди і збитків, завданих довкіллю України внаслідок збройної агресії російської федерації. Встановлено, що незважаючи на те, що війна триває, вже спостерігається розвиток нормативних актів, спрямованих на врегулювання відбудови зруйнованих чи пошкоджених територій та об’єктів. Проаналізовано окремі з них, виявлено недоліки та запропоновано шляхи їх усунення. The article is devoted to the currently relevant problem of legal provision of environmental security under martial law. The article analyzes the concept of environmental security, provisions of the current national legislation regarding its provision in the conditions of martial law, the impact of military operations on the state of ecosystems and certain natural resources in Ukraine. The problems of legal guarantee of environmental safety in the conditions of military conflict, which is extremely relevant for Ukraine, are highlighted. Based on the analysis of Ukrainian and foreign sources regarding the legal regulation of environmental protection during hostilities, a conclusion was made about the catastrophic damage to the environment caused by the military aggression of the Russian Federation. It is noted that one of the most relevant levels of negative impact of armed conflicts is the impact on the environment. It is emphasized that the occurrence of risks to human life and health in the conditions of a military conflict, which lead to an unsatisfactory state of the environment, requires a quick search for optimal ways to eliminate their consequences and legal provision of environmental safety of the population. First of all, this is the development and improvement of legislation in this field of national security, taking into account international experience. Also, an integral direction of the adaptation of the legal system of Ukraine to the conditions of the military conflict is the improvement of the state-legal mechanism for responding to environmental challenges and threats. It has been established that all provisions of international acts that regulate the issue of ensuring environmental security call on the international community to take measures aimed at preventing or minimizing the destructive impact on the environment during military operations. Attention is drawn to the fact that a separate block of normative acts of Ukraine is dedicated to the legal regulation of the procedure and methods of determining damage and losses caused to the environment of Ukraine as a result of the armed aggression of the Russian Federation. It was established that despite the fact that the war continues, the development of normative acts aimed at regulating the reconstruction of destroyed or damaged territories and objects is already being observed. Some of them were analyzed, shortcomings were identified and ways of their elimination were proposed.Item Реалізація державної політики щодо надання медичної допомоги при онкологічних захворюваннях в Україні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-08-06) Дузь, Оксана Миколаївна; Duz, Oksana; Васюк, Наталія ОлегівнаУ дисертаційному дослідженні узагальнено науково-теоретичні основи та обґрунтовано базові теоретичні положення щодо реалізації державної політики з надання медичної допомоги при онкологічних захворюваннях в Україні та вироблення практичних рекомендацій щодо шляхів її удосконалення. The dissertation research summarizes the scientific and theoretical foundations and substantiates the basic theoretical provisions regarding the implementation of the state policy on the provision of medical care for oncological diseases in Ukraine and the development of practical recommendations on ways to improve it.Item Механізми вироблення державної політики у сфері протидії дезінформації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-08-06) Животова, Ксенія Вікторівна; Zhyvotova, Kseniia; Карпенко, Олександр ВалентиновичУ дисертаційній роботі здійснено теоретичне обґрунтування механізмів вироблення державної політики у сфері протидії дезінформації та надано практичні рекомендації щодо їх вдосконалення в умовах цифровізації публічного управління. Наукова новизна одержаних результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні механізмів вироблення державної політики у сфері протидії дезінформації та наданні практичних рекомендацій щодо їх вдосконалення в умовах цифровізації публічного управління. In the dissertation, a theoretical justification of the mechanisms for developing state policy in the field of countering disinformation and offers practical recommendations for their improvement in the context of digitalization of public administration. The scientific novelty of the obtained results lies in the theoretical substantiation of the mechanisms for developing state policy in the field of countering disinformation and providing practical recommendations for their improvement in the context of the digitalization of public administration.Item Цифровий простір університету: пріоритети здобувачів вищої освіти(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Федірко, Наталія Вікторівна; Fedirko, Nataliia; Федирко, Наталья Викторовна; Вартанов, Станіслав; Гущина, Олександра; Петров, Іван; Цапов, МирославItem Стратегічні комунікації у безпековій політиці: досвід України, країн ЄС та НАТО(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Королюк, Тетяна Олександрівна; Koroliuk, Tetiana; Королюк, Татьяна Александровна; Чворун, Каміла Геннадіївна; Chvorun, KamilaУ дослідженні проаналізовано стратегічні комунікації у безпековій політиці держави в умовах зростання гібридних загроз та інформаційних викликів. Обґрунтовано оборонну та консолідуючу роль стратегічних комунікацій в умовах військового та інформаційного протистояння. Здійснено аналіз складових, принципів формування та нормативно-правового забезпечення стратегічних комунікацій в Україні. Визначено основні переваги та проблеми практичної реалізації стратегічних комунікацій в умовах війни. Авторські висновки та пропозиції щодо подальшого розвитку стратегічних комунікацій, необхідності розробки ефективноїкомунікаційної стратегії базуються на вивченні сучасних моделей стратегічних безпекових комунікацій українах ЄС та НАТО. The study analyzed strategic communication in the state security policy in the context of growing hybrid threats and information challenges. The directions of their further development were proposed, taking into account Ukrainian realities and the practice of EU countries. The analysis of approaches to the interpretation of the essence of strategic communication has led to the proposal to consider this category from three perspectives: as an instrument for achieving the goals of the state policy, as a set of measures of public administration bodies, and as a process of interaction between the authorities and the public to prevent destabilization of society and ensure national security. The defensive and consolidating role of strategic communication in the context of military and information confrontation was justified. The components, principles of formation and regulatory and legal support of strategic communication in Ukraine were analyzed. It was noted that strategic communication should be built taking into account the priples of purposefulness and relevance, reliability and accessibility of information, systematic and flexibility, evaluation of results and control of changes, inclusion and ethics. The main advantages and problems of practical implementation of strategic communication in wartime were identified. The author’s conclusions and suggestions for improvement are based on the study of current models of strategic safety communication in the EU and NATO. Attention wasfocused on the need to develop structures that ensure strategic communication, increase the level of media literacy of the population, and strengthen cooperation with EU and NATO countries in planning joint projects aimed at combating disinformation and hostile propaganda. To ensure the correct approach to strategic communication in the security sector while maintaining the reputation and credibility of public administration, it was proposed to develop an effective communication strategy in the context of hybrid warfare, to ensure its continuous improvement and adaptation to current changes and challenges.Item Освіта як інструмент для забезпечення сталого відновлення та розвитку в умовах надзвичайних ситуацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Усик, Віра Іванівна; Usyk, Vira; Усик, Вера ИвановнаОсвіта є надзвичайно важливою в контексті надзвичайних ситуацій, таких як кризи, війни та природні катастрофи. Вона виступає ключовим фактором для розвитку суспільства та його готовності до подолання таких негативних подій. Публічне управління освітою відіграє важливу роль у готовності до надзвичайних ситуацій та реагуванні на них. Публічне управління освітою у надзвичайних ситуаціях є одним з ключових елементів доступу до освіти та стійкості суспільства в умовах надзвичайних ситуацій. Воно сприяє збереженню освітнього процесу та підтримці фізичного та психічного благополуччя громадян. Відновлення сфери освіти під час і після надзвичайної ситуації вимагає спільних зусиль різних суб’єктів, які мають різні функції і ресурси, включаючи уряди, міжнародні та гуманітарні організації, громадські організації, органи місцевого самоврядування, педагогічний персонал, здобувачів освіти та їхні сім’ї. Ця взаємодія відіграє важливу роль у відновленні освітньої системи та забезпеченні доступу до освіти під час криз та надзвичайних ситуацій. Освіта в надзвичайних ситуаціях у різних країнах вимагає індивідуального підходу і адаптації до конкретних умов та потреб. Але наявні політики, стратегії та кейси інших країнах і на наднаціональному рівні можуть допомогти забезпечити доступ до якісної освіти для дітей і молоді під час надзвичайних ситуацій. Згідно з аналізом доступних публікацій, важливою складовою результативного розвитку та відновлення сфери освіти під час надзвичайних ситуацій, зокрема війни, є правильна оцінка потреб, розробка гнучких стратегій доступу до освіти та підвищення якості навчання. Несвоєчасне та недостатнє фінансування й, зокрема, визнання важливості освіти під час надзвичайних ситуацій призводять до втрати навичок і знань серед населення. Education is crucial in emergencies such as crises, wars, and natural disasters. It acts as a critical factor for the development of society and its readiness to overcome such adverse events. Public education management plays an important role in emergencies preparedness and response. Public management of education in emergencies is one of the critical elements of access to education and society’s resilience in emergencies. It helps preserve the educational process and supports the physical and mental well-being of citizens. The recovery of education during and after an emergency requires the joint efforts of various actors with different roles and resources, including governments, international and humanitarian organizations, civil society organizations, local governments, teaching staff, learners, and their families. This interaction is essential in rebuilding the education system and ensuring access to education during crises and emergencies. Education in emergencies in different countries requires an individual approach and adaptation to specific conditions and needs. However, existing policies, strategies, and case studies in other countries and at the supranational level can help ensure access to quality education for children and youth in emergencies. According to the analysis of available publications, an essential component of the effective development and recovery of education during emergencies, in particular war, is the correct assessment of needs, the development of flexible strategies for access to education, and the improvement of the quality of education. Only timely and sufficient funding and, in particular, recognition of the importance of education during emergencies lead to a loss of skills and knowledge among the population.Item Механізми реалізації мережевого управління у діяльності органів державної влади(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-02-06) Семененко, Ірина Олександрівна; Semenenko, Iryna; Карпенко, Олександр ВалентиновичУ дисертаційній роботі здійснено теоретичне обґрунтування механізмів реалізації мережевого управління у діяльності органів державної влади та наданні практичних рекомендацій щодо їх удосконалення шляхом застосування інформаційно-комунікативних технологій. In the dissertation, a theoretical justification of the mechanisms for implementing network management in the activities of public authorities and providing practical recommendations for their improvement through the use of information and communication technologies has been carried out.Item Розвиток системи державного управління публічними закупівлями в умовах європейської інтеграції України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-18) Левон, Світлана Борисівна; Levon, Svitlana; Запорожець, Тетяна ВолодимирівнаУ дисертаційній роботі здійснено теоретичне обґрунтування підходів до розвитку системи державного управління публічними закупівлями та розроблено практичні рекомендації для її удосконалення в умовах європейської інтеграції України. Theoretical justification of approaches to the development of public procurement management system and practical recommendations for its improvement under conditions of European integration of Ukraine have been implemented in the thesis.Item Механізми реалізації державної політики протидії міжнаціональним конфліктам(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-08-29) Гамкрелідзе, Костянтин Юрійович; Hamkrelidze, Kostiantyn; Федірко, Наталія ВікторівнаУ дисертаційній роботі здійснено теоретичне обґрунтування механізмів реалізації державної політики протидії міжнаціональним конфліктам та розроблення практичних рекомендацій щодо їх застосування в умовах збройної агресії проти України. In the dissertation the theoretical substantiation of the mechanisms of implementation of the public policy of countering the international conflicts, as well as development of practical recommendations for their application in conditions of military aggression against Ukraine has been carried out.Item Цифрові інструменти забезпечення ефективності управління місцевими фінансами(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03) Королюк, Тетяна Олександрівна; Koroliuk, Tetiana; Королюк, Татьяна АлександровнаItem Ситуаційне управління у формуванні інформаційної безпеки: досвід ЄС для України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Семененко, І. О.Item Дезінформаційні кампанії РФ як спроба зірвати поставки зброї ВСУ та шляхи протидії з боку України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Животова, К. В.Item Фінансування заходів з реалізації інформаційної безпеки в умовах російсько-української війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Гамкрелідзе, К. Ю.Item Мовна політика держави у протидії російсько-українській інформаційній війні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Федірко, Наталія Вікторівна; Fedirko, Nataliia; Федирко, Наталия Викторовна; Вартанов, С. О.Item Проблеми протидії російській дезінформації українським суспільством(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Сабадош, Ганна Олександрівна; Sabadosh, Hanna; Сабадош, Анна АлександровнаItem Нові форми ведення інформаційної війни та методи протидії інформаційним атакам(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Осьмак, Антон Сергійович; Osmak, Anton; Осьмак, Антон СергеевичItem Методи протидії інформаційним війнам в XXI столітті(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-21) Королюк, Тетяна Олександрівна; Koroliuk, Tetiana; Королюк, Татьяна Александровна