Освітній кластер як основа формування інформаційної економіки та економіки знань

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавничий Дім «ІНЖЕК»
Abstract
Мета статті полягає у розмежуванні понять «економіка знань», «інноваційна економіка», «інформаційна економіка», «освітній кластер», «освітня сфера». Аналізуючи, систематизуючи й узагальнюючи наукові праці багатьох учених, було розглянуто еволюцію цих понять і встановлено взаємозв’язки між ними. Обґрунтовано, що освітня сфера має функціональний та організаційний аспекти. За результатами аналізу визначено, що освітній кластер розглядається як сучасна форма освітньої сфери в межах становлення нових типів економіки, де ядром розвитку є дослідницький університет. Перспективами подальших досліджень у цьому напрямі є, по-перше, аналіз становлення феномена «дослідницького університету» та, по-друге, кількісна оцінка частки освітньої сфери в національній економіці в країнах, що мають різний рівень розвитку, в тому числі в Україні. Подальші дослідження щодо особливостей сфери освіти є важливими для вирішення наукової проблеми формулювання та реалізації в практиці публічного управління освітньою сферою певних фінансових правил. The aim of the article is to distinguish between the concepts “knowledge economy”, “innovative economy”, “information economy”, “education cluster”, “education”. Through analyzing, systematizing and summarizing scientific works of a number of scientists, the evolution of these concepts is considered, and relationships between them are described. It is proved that the education sector has functional and organizational aspects. Based on the results of the analysis, it is established that education cluster, within the framework of the formation of a new type of economy, is considered as a modern educational form, where the core of development is a research university. Prospects for further research in this area are, firstly, analysis of the emergence of the “research university” phenomenon and, secondly, quantitative assessment of the share of the education sector in the national economy in countries with different levels of development, including Ukraine. Further research on the features of the education sector is important for solving the scientific problem of formulating and implementing certain financial rules in the practice of public administration of the education sector. Цель статьи заключается в разграничении понятий «экономика знаний», «инновационная экономика», «информационная экономика», «образовательный кластер», «образовательная сфера». Анализируя, систематизируя и обобщая научные труды многих ученых, была рассмотрена эволюция этих понятий, и установлены взаимосвязи между ними. Обосновано, что образовательная сфера имеет функциональный и организационный аспекты. По результатам анализа установлено, что образовательный кластер рассматривается как современная форма образовательной сферы в рамках становления нового типа экономики, где ядром развития является исследовательский университет. Перспективами дальнейших исследований в данном направлении является, во-первых, анализ становления феномена «исследовательского университета» и, во-вторых, количественная оценка доли образовательной сферы в национальной экономике в странах, имеющих разный уровень развития, в том числе в Украине. Дальнейшие исследования об особенностях сферы образования важны для решения научной проблемы формулирования и реализации в практике публичного управления образовательной сферой определенных финансовых правил.
Description
Keywords
освіта, освітня сфера, економіка знань, інноваційна економіка, інформаційна економіка, освітній кластер, education, education sector, knowledge economy, innovative economy, information economy, education cluster, образование, образовательная сфера, экономика знаний, инновационная экономика, информационная экономика, образовательный кластер
Citation
Усик В. І. Освітній кластер як основа формування інформаційної економіки та економіки знань / Усик В. І. // Проблеми економіки. – 2019. – № 1. – С. 149–154.