Розвиток логістичних підприємств України: проблеми та перспективи

Abstract
Мета статті полягає у висвітленні головних проблем, дослідженні розвитку логістичних підприємств у контексті змін їх бізнес-моделей та визначенні основних напрямків розвитку. Розглянуто та описано основні етапи розвитку логістичного ринку України, визначено та охарактеризовано його сучасний етап. Проаналізовано зміни бізнес-моделей компаній, притаманні кожному етапу розвитку ринку. За результатами аналізу індексу логістичної активності (LPI) встановлено значне відставання рівня розвитку логістичної галузі України від провідних країн світу. Виділено та охарактеризовано чотири групи факторів: політико-правові, інфраструктурні, економічні та соціальні, які стримують розвиток вітчизняних логістичних підприємств. Сформульовано напрямки розвитку для логістичних компаній України відповідно до сучасних тенденцій ринку. Перспективами подальших досліджень у даному напрямі є розгляд питання змін бізнес-моделей логістичних компаній, визначення напрямків їх трансформацій у контексті сучасних умов зовнішнього середовища. The article is aimed at highlighting the main problems, studying the develop¬ment of logistics enterprises in the context of changes in their business mod¬els, and determining the main directions for development. The main stages of development of the Ukrainian logistics market have been considered and described, its contemporary stage has been characterized. Changes in the companies’ business models that are inherent in each stage of the market development have been analyzed. According to the results of an analysis of the Logistics Activity Index (LPI), a significant lag in the level of develop¬ment of Ukraine’s logistics industry from the world's leading countries has been determined. Four groups of factors were identified and characterized: politico-legal, infrastructural, economic and social, which constrain develop¬ment of the domestic logistics enterprises. The development directions for Ukraine’s logistics companies have been formulated in accordance with the current market trends. Prospects for further research in this direction will be considering changes in the business models of logistics companies, determin¬ing directions for their transformation in the context of the current conditions of external environment. Цель статьи заключается в освещении главных проблем, исследовании развития логистических предприятий в контексте изменений их бизнес-моделей и определении основных направлений развития. Рассмотрены и описаны основные этапы развития логистического рынка Украины, охарактеризован его современный этап. Проанализированы изменения бизнес-моделей компаний, которые присущи каждому этапу развития рынка. По результатам анализа индекса логистической активности (LPI) установлено значительное отставание уровня развития логистической отрасли Украины от ведущих стран мира. Выделены и охарактеризованы четыре группы факторов: политико-правовые, инфраструктурные, экономические и социальные, которые сдерживают развитие отечественных логистических предприятий. Сформулированы направления развития для логистических компаний Украины согласно современным тенденциям рынка. Перспективами дальнейших исследований в данном направлении является рассмотрение вопроса изменений бизнес-моделей логистических компаний, определение направлений их трансформаций в контексте современных условий внешней среды.
Description
Keywords
підприємство, логістика, логістичне підприємство, логістична галузь, логістичний ринок, бізнес-модель, enterprise, logistics, logistics enterprise, logistics sector, logistics market, business model, предприятие, логистика, логистическое предприятие, логистическая отрасль, логистический рынок, бизнес-модель
Citation
Махова Г. В. Розвиток логістичних підприємств України: проблеми та перспективи / Махова Г. В., Алакозова П. Е. // Бізнес Інформ. – 2017. – № 4. – С. 240–245.