Маркетингові аспекти підвищення рівня мотивації персоналу в сучасних умовах господарювання

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
В умовах сьогодення численні обставини вказують на кризу системи мотивації праці в Україні, що, обумовлює необхідність переосмислення проблем трудової мотивації, пошук нових чинників і стимулів. У статті авторами визначено основні завдання мотивації персоналу та змодельовано процес мотивації. Запропоновано набір мотиваційних факторів сучасного працівника: висока заробітна плата, доступ до освіти, визнання, корпоративний відпочинок, соціальний захист та медичне страхування, зручне місце розташування, інноваційне середовище, гнучкий графік роботи, комфортні умови праці та атмосфера, можливість самореалізації, кар’єрного зростання, відчуття причетності. Авторами досліджено ефективність мотивації працівників маркетингової сфери за стандартними показниками основних гравців на внутрішньому ринку промислового арматуробудування: середньомісячна заробітна плата, річна продуктивність праці, плинність кадрів. Діагностика мотиваційного клімату у відділі маркетингу ПрАТ «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» проводилось за запропонованими критеріями у напрямках сили мотивації та задоволеності працівників за шкалою 0–1. Також проаналізовано ефективність мотивації працівників у трьох блоках: ефективність оплати праці, продуктивність праці, задоволеність працівників. За результатами дослідження, авторами запропонованоі шляхи підвищення рівня мотивації працівників на підприємстві, основними з яких є: підвищення рівня заробітку за рахунок збільшення його частки, що співвідноситься з результатами діяльності підприємства; впровадження системи оплати праці «оплата проти ризику»; впровадження системи бонусів за досягнення цілей компанії; впровадження американської системи оплати «Pay-forPerformance»; дотримання принципу соціальної рівності та захисту працівників на підприємстві через розширення соціальних програм; проведення різноманітних тренінгів, змагань, лекцій з Teambuilding; розвиток спеціальних зон відпочинку; впровадження системи адаптації нових працівників на підприємстві. In today’s conditions, numerous circumstances point to the crisis of the system of work motivation in Ukraine, which necessitates a rethinking of the problems of work motivation, the search for new factors and incentives. In the article, the authors found the main tasks of staff motivation and modeled the process of motivation. The article propose a set of motivational factors of the modern employee: high wages, access to education, recognition, corporate leisure, social protection and health insurance, convenient location, innovation environment, flexible schedule, teleworking, comfortable working conditions and atmosphere, the possibility of self-realization, career growth, a sense of belonging. The authors examined the effectiveness of motivation of marketing staff according to the standard indicators of the main players in the domestic market of industrial valves: average monthly salary, annual productivity, staff turnover. The diagnostic of the motivational climate in the marketing department of PJSC «Kyiv Central Design Bureau of Valves» was carried out according to the proposed criteria in the areas of motivation and employee satisfaction on a scale of 0 — 1. The authors proposed to analyze the effectiveness of motivation of employees in three blocks: the efficiency of the payroll, productivity, employee satisfaction. Based on the study, the authors proposed ways to increase the level of motivation of employees in the enterprise, the main of which are: increasing the level of earnings by increasing its share, which correlates with the results of the enterprise; introduction of a system of remuneration «payment against risk»; introduction of a bonus system for achieving the company’s goals; introduction of the American «pay-forperformance » system; compliance with the principle of social equality and protection of employees in the enterprise through the expansion of social programs; conducting various trainings, competitions, lectures on Teambuilding; development of special recreation areas; introduction of a system of adaptation of new employees at the enterprise.
Description
Keywords
мотив, стимул, процес мотивації, мотиваційні фактори, мотиваційний клімат, ефективність мотивації, задоволеність, сила мотивації, продуктивність праці, заробітна плата, умови праці, Motive, stimulus, motivation process, motivational factors, motivational climate, motivation efficiency, satisfaction, strength of motivation, labor productivity, wages, working conditions
Citation
Теплюк М. А. Маркетингові аспекти підвищення рівня мотивації персоналу в сучасних умовах господарювання / Теплюк М. А., Ломська К. В. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2020. – Вип. 21. – С. 209–223.