• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра менеджменту
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра менеджменту
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Імплементація методів оцінки компетентностей студентів і молодих фахівців у навчальний процес

Thumbnail
View/ Open
seru_21_48_11.pdf (967.5Kb)
Date
2021
Author
Сновидович, Ірина Григорівна
Snovydovych, Iryna
Сновидович Ирина Григорьевна
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті проаналізовано та обґрунтовано необхідність використання методів щодо оцінки компетентностей у студентів з метою покращення навчального процесу та якісного впровадження компетентнісного підходу у вищій освіті та оновлення освітніх програм. Наведено перелік і розкрито можливості ефективних методів оцінки компетентностей, які використовують провідні компанії, зокрема, «Метод оцінки 360 градусів», самоаналіз і SWOT-аналіз. Розроблено примірник анкети для студентів з метою оцінки компетенції щодо управління часом. Проведено аналіз рекомендацій проєкту “TUNING” щодо методології опрацювання та оновлення навчальних планів, а також визначено основні тенденції розвитку вищої освіти відповідно до ухваленого Римського Комюніке. The article analyzes the methodological recommendations for higher education standards development related to the quality implementation competence approach in higher education and updating educational programs. In particular, based on the specialty “Management”, a list of necessary competencies that students must master in the process of learning is described in detail. An analysis of the recommendations of the project “TUNING” on methodologies for developing and updating curricula is carried out, as well as the main trends in the development of higher education following the approved Roman Communique are identified. The methods and ways of assessing competencies, which are used in leading companies and are the most effective, in particular, “the 360-degree estimation method” are studied. The relevant recommendations of this method in the educational process to assess the competencies of students and graduates they received as a result of training are formulated. A copy of the questionnaire for students to assess time management competency is developed. SWOT analysis is also considered in detail as another method for evaluation mastering a certain competence by students and an example of SWOT-analysis that can be implemented by young professionals to identify their strengths and weaknesses is shown. Recommendations for using the method of introspection for students, which should be focused on a specific competence to be assessed are given. To achieve effective results of the employment of graduates and high evaluation by employers of the quality of student training in higher education institutions, an important and necessary factor to be implemented while studying are certain methods of assessing competencies that students acquire in the learning process. Teachers are encouraged to use methods that are successfully applied in the company and business structures. It is important to emphasize that such methods of assessing competencies will help students in their further professional growth and orient them in the directions, which still need to work over. В статье проанализированы и обоснована необходимость использования методов по оценке компетенций у студентов с целью улучшения учебного процесса, качественного внедрения компетентностного подхода в высшем образовании и обновления образовательных программ. Приведена аналитическая характеристика профессиональных методов оценки компетенций, которые используют ведущие компании, в частности, метода оценки «360 градусов», самоанализа и SWOT-анализа. Разработан пример анкеты для студентов с целью оценки компетенции «управление временем». Проведен анализ рекомендаций проекта "TUNING" по методологии разработки и обновления учебных планов, а также определены основные тенденции развития высшего образования в соответствии с принятым Римским Коммюнике.
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/36377
Collections
  • Випуск № 48 [11]
  • Кафедра менеджменту [860]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV