Browse
Recent Submissions
Item Стратегічне партнерство в екосистемі підприємницького університету(ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович, 2025) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Прохорова, Єлєна Вікторівна; Prokhorova, YelienaВ статті аналізується еволюція підходів до співпраці університетів з бізнесом та урядовими інституціями. Узагальнюються підходи до формування екосистеми підприємницького університету на основі стратегічного партнерства. Доведено, що концепція «підприємницького університету» включає два ключові аспекти: продукування та передавання знань, що може бути спрямоване не лише на комерціалізацію, але й на досягнення суспільних цілей. Проаналізовано вісім сфер співпраці науки і бізнесу для реалізації проєктів з впровадження підприємницької освіти в освітні програми та розвитку культури підприємництва в університетах, зокрема в сфері дослідження, підготовки здобувачів та комерціалізації результатів знань. Основні види партнерства, що розглядаються: спільні дослідження, створення інноваційних центрів та бізнес-інкубаторів. Стратегічне партнерство характеризується формалізованою співпрацею між університетами та бізнесом, заснованою на взаємних довгострокових зобов’язаннях. Ознаки підприємницького університету включають підготовку фахівців з підприємництва, залучення бізнесу до освітнього процесу та організаційну підтримку підприємницької діяльності. Університети третього покоління акцентують увагу на створенні бази знань для економічного і соціального розвитку, комерціалізації знань та технологій. Екосистема підприємницького університету включає ресурси, інституційну підтримку та стратегічні альянси між університетами, урядом і бізнесом. Для оптимізації бізнес-моделі підприємницького університету запропоновано трирівневу модель, що поєднує навчання, дослідження та комерціалізацію знань. Функціональна конгруентність на індивідуальному та організаційному рівнях забезпечує взаємозв’язок між результатами наукової діяльності та їх комерціалізацією. Авторами підкреслено роль та наведено підходи до оцінювання ефективності стратегічного партнерства в екосистемі підприємницького університету, яка сприяє досягненню спільних цілей і отриманню синергійного ефекту розвитку економіки, заснованої на знаннях. The article analyzes the evolution of approaches to collaboration between universities, businesses, and government institutions. It summarizes approaches to forming the ecosystem of the entrepreneurial university based on strategic partnerships. It is demonstrated that the concept of the “entrepreneurial university” includes two key aspects: the production and transfer of knowledge, which may be aimed not only at commercialization but also at achieving social goals. Eight areas of collaboration between science and business are analyzed to implement projects for integrating entrepreneurial education into educational programs and developing an entrepreneurial culture in universities, particularly in the areas of research, student training, and the commercialization of results. The main types of partnerships discussed include joint research, the establishment of innovation centers, and business incubators. Strategic partnerships are characterized by formalized collaboration between universities and business based on mutual long-term commitments. Third-generation universities focus on creating a knowledge base for economic and social development, as well as the commercialization of knowledge and technologies. Features of the entrepreneurial university include training specialists in entrepreneurship, involving businesses in the educational process, and providing organizational support for entrepreneurial activities. The ecosystem of the entrepreneurial university includes resources, institutional support, and strategic alliances between universities, government, and business. To optimize the business model, a three-tier model is proposed that combines education, research, and the commercialization of knowledge. Functional congruence at both the individual and organizational levels ensures a connection between research outcomes and their commercialization. The authors emphasize the role and present approaches to evaluating the effectiveness of strategic partnerships within the entrepreneurial university ecosystem, which facilitates the achievement of common goals and the attainment of a synergistic effect in the development of a knowledge-based economy.Item Роль комплаєнсу у запобіганні та вирішенні етичних дилем стратегічного партнерства в сфері освіти(Громадська організація «Європейська асоціація економістів», 2025) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Шкода, Тетяна Никодимівна; Shkoda, Tetiana; Востряков, Олександр Володимирович; Vostriakov, Oleksandr; Прохорова, Єлєна Вікторівна; Prokhorova, Yeliena; Дацко, Катерина Павлівна; Datsko, KaterynaУ статті досліджено етичні дилеми, що можуть виникати у вибудові та реалізації стратегічного партнерства в сфері освіти. Визначено роль комплаєнсу як інструменту подолання етичних дилем стратегічного партнерства у сфері освіти. Розглянуто підхід до формування стратегічного партнерства в сфері освіти на засадах довіри, поваги, цілей сталого розвитку, антикорупційної політики та комплаєнсу, як етичної основи такого партнерства. Обґрунтовано доцільність впровадження комплаєнс-систем як ефективного механізму управління етичними ризиками, запобігання конфліктам інтересів та забезпечення правової й соціальної відповідальності партнерів. Запропоновано підхід до формування концептуальної моделі етичної орієнтації стратегічного партнерства в сфері освіти на засадах комплаєнсу, яка базується на принципах довіри, інституційної взаємодії та сталого розвитку. Методи. Наукові методи дослідження: аналізування, узагальнення та систематизація літературних джерел з досліджуваної проблематики — для розкриття природи дефініцій (етика, етичні дилеми, комплаєнс); порівняння та узагальнення — для узагальнення типових етичних дилем у партнерствах, а також для структурування ризиків, пов’язаних з цифровізацією; системний аналіз — для обґрунтування ролі довіри та комплаєнсу як етичного фундаменту партнерств, оцінювання переваг і загроз цифрового партнерства в сфері освіти; моделювання та структурно-функціональний аналіз — для формування концептуальної моделі етичної орієнтації стратегічного партнерства в сфері освіти та візуалізації зв’язків між її учасниками для досягнення синергійного ефекту на засадах комплаєнсу. Мета. Метою дослідження є розробка концептуальної моделі етичної орієнтації стратегічного партнерства у сфері освіти в умовах цифровізації на основі обґрунтування ролі комплаєнсу, як механізму попередження та вирішення етичних дилем, що ґрунтується на принципах довіри, доброчесності та сталого розвитку. Результати. У статті виявлено ключові етичні дилеми, що виникають у процесі формування та реалізації стратегічного партнерства між закладами освіти і науки, органами державної влади, бізнес-структурами, міжнародними організаціями та інститутами громадянського суспільства, особливо в умовах цифрового партнерства. Проаналізовано цифрові впливи, з якими стикаються учасники партнерства в сфері освіти, включно з питаннями приватності даних, кібербезпеки, використання відкритих даних, впровадження штучного інтелекту та розподілу відповідальності у віртуальному середовищі. З’ясовано чинники, що суттєво впливають на дотримання етичних принципів в стратегічному партнерстві в сфері освіти — доброчесності, прозорості, підзвітності, а також на процеси ухвалення рішень. Запропоновано підходи до реалізації стратегічного партнерства на етичних засадах інституційної взаємодії учасників та запобігання ключових ризиків залежно від категорії партнерства в сфері освіти з визначенням можливих етичних рішень, а також економічних, інституційних та соціальних наслідків етичних дилем. Розроблено концептуальну модель етичної орієнтації стратегічного партнерства в сфері освіти, яка поєднує принципи довіри, комплаєнсу та сталого розвитку. Висновки. У процесі вибудови та реалізації стратегічного партнерства між закладами вищої освіти, державними інституціями, бізнесом, міжнародними організаціями та громадянським суспільством в Україні виникає низка етичних дилем, що зумовлені як глобальними тенденціями, так і специфікою національного освітнього середовища. Визначено, що етичні дилеми, яку можуть виникати через порушення принципів академічної доброчесності та антикорупційних норм, зокрема через конфлікт інтересів, непрозорість у прийнятті управлінських рішень, використання цифрових даних та особливості віртуальній взаємодії учасників, втрату фінансової та управлінської автономії ЗВО, маніпуляції принципами сталого розвитку, можуть бути вирішені шляхом впровадження у учасників такого партнерства комплаєнс-системи. Така система у стратегічних партнерствах сприяє регулюванню стандартів поведінки, дозволяє реалізувати механізми прозорості та відкритості, сприяє імплементації принципів доброчесності та етики. На основі аналізу етичних дилем, типових ризиків і викликів освітнього середовища запропоновано концептуальну модель партнерства, що базується на принципах комплаєнсу, довіри та сталого розвитку. В цьому аспекті комплаєнс-система розглядається як ключовий інструмент забезпечення етичної відповідності та мінімізації ризиків у багатосторонній взаємодії. Результати дослідження можуть стати основою для формування внутрішніх політик учасників стратегічного партнерства, спрямованих на мінімізацію ризиків та етичних дилем, а також досягнення сталого розвитку сфери освіти України у повоєнний період. Перспективи. Подальші наукові пошуки доцільно спрямувати на вивчення таких проблемних питань як: формування дієвих механізмів та інструментів комплаєнсу у запобіганні етичним порушенням у стратегічних партнерствах у сфері освіти, які можуть бути адаптовані та впроваджені в українських умовах; дослідження етичних викликів використання штучного інтелекту учасниками освітнього процесу; формування етичних стандартів співпраці між локальними та міжнародними партнерами; вивчення цифрового розриву між партнерами з різними рівнями цифрової готовності у вибудові цифрового партнерства; визначення ролі етичного лідерства в управлінні стратегічними партнерствами з дотриманням принципів сталого розвитку. The article explores the ethical dilemmas that may arise in the development and implementation of strategic partnerships in the field of education. The role of compliance is defined as a key instrument for addressing ethical dilemmas within such partnerships. The study presents an approach to building strategic partnerships in education based on trust, mutual respect, the goalsof sustainable development, anti-corruption policies, and compliance as the ethical foundation of such collaboration. The introduction of compliance systems is substantiated as an effective mechanism for managing ethical risks, preventing conflicts of interest, and ensuring the legal and social accountability of the partners involved. The article proposes a conceptual model for the ethical orientation of strategic partnerships in education, grounded on the principles of trust, institutional cooperation, and sustainable development.Goal. The aim of the study is to develop a conceptual model of ethical orientation for strategic partnership in the field of education in the context of digitalization, based on a substantiated understanding of the role of compliance as a mechanism for preventing and resolving ethical dilemmas, grounded in the principles of trust, integrity, and sustainable development.The results. The article identifies the key ethical dilemmas that arise in the process of forming and implementing strategic partnerships among educational and research institutions, government authorities, business entities, international organizations, and civil society institutions, particularly in the context of digital collaboration. The study analyzes the digital challenges faced by partners in the education sector, including issues of data privacy, cybersecurity, the use of open data, the implementation of artificial intelligence, and the distribution of responsibility invirtual environments. It reveals factors that significantly influence the observance of ethical principles —such as integrity, transparency, and accountability —in strategic educational partnerships, as well as decision-making processes. The article proposes approaches to implementing strategic partnerships on ethical foundations of institutional interaction and to mitigating key risks based on the category of partnership in education, identifying possible ethical responses along with the economic, institutional, and social implications of ethical dilemmas. A conceptual model of ethical orientation for strategic partnerships in education is developed, integrating the principles of trust, compliance, and sustainable development.Conclusions. In the process of building and implementing strategicpartnerships among higher education institutions, government bodies, businesses, international organizations, and civil society in Ukraine, a range of ethical dilemmas arise, driven by both global trends and the specific characteristics of the national educational landscape. These dilemmas often stem from violations of academic integrity and anti-corruption standards, particularly conflicts of interest, lack of transparency in managerial decision-making, the use of digital data, the peculiarities of virtual interaction among stakeholders, the erosion of financial and managerial autonomy of universities, and manipulations of sustainable development principles. It is argued that such dilemmas can be effectively addressed through the implementation of compliance systems by the participants in these partnerships. A compliance-based approach helps regulate standards of conduct, fosters transparency and openness, and facilitates the institutionalization of integrity and ethical norms. Based on the analysis of typical ethical dilemmas, risks, and challenges in the educational environment, a conceptual partnership model is proposed, grounded on the principles of compliance, trust, and sustainable development. Within this framework, the compliance system is regarded as a key instrument for ensuring ethical alignment and minimizing risks in multilateral collaboration. The research findings may serve as a foundation for the development of internal policies among strategic partnership stakeholders aimed at reducing risks and ethical dilemmas, and at promoting the sustainable advancement of Ukraine’s educational sector in the post-war period.Prospects. Further scientific inquiry should focus on exploring the following critical issues: the development of effective mechanisms and compliance tools to prevent ethical violations within strategic partnerships in the field of education, particularly those adaptable and applicable to the Ukrainian context; the examination of ethical challenges associated with the use of artificial intelligence by participants in the educational process; the establishment of ethical standards for cooperation between local and international partners; the investigation of the digital discontinuity among partners with varying levels of digital readinessin the context of building digital partnerships; and the identification of the role of ethical leadership in managing strategic partnerships in accordance with the principles of sustainable development.Item Цифрова компетентність персоналу як рушійна сила успішного управління змінами на підприємстві(Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2025-04) Гарафонова, Ольга Іванівна; Harafonova, Olha; Жосан, Ганна Володимирівна; Zhosan, HannaItem Розвиток лідерських якостей здобувачів вищої економічної освіти(Маріупольський державний університет, 2025-04-24) Махсма, Марія Борисівна; Makhsma, Mariia; Козлов, Євген Васильович; Kozlov, YevhenItem The role of strategic open innovation capabilities in achieving sustainable competitive advantage of a company(Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2024) Lazarenko, Yuliia; Лазаренко, Юлія ОлександрівнаItem Залученість персоналу та організаційна прихильність: взаємозв’язок у контексті ефективного управління людським капіталом(Національний університет «Києво-Могилянська академія», 2025-04) Лазаренко, Юлія Олександрівна; Lazarenko, YuliiaItem Management of adaptation and adaptability of a business organization in a turbulent environment(Baltija Publishing, 2023) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло ПетровичItem Стратегування в економіці вражень: від функціональної цінності до емоційної диференціації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Верба, Вероніка Анатоліївна; Verba, VeronikaУ статті розглянуто стратегічні підходи до розвитку бізнесу в умовах економіки вражень. Об’єктом дослідження виступають процеси стратегічного розвитку підприємств в умовах зростання впливу емоційного споживання, предметом — створення емоційної цінності. Метою є розробка моделі стратегування, що враховує перехід від функціональної до емоційної диференціації. У дослідженні використано методи компаративного аналізу, дизайн-мислення та інтерпретативного моделювання. Результатом є авторська SENCE-модель стратегування з вбудованим консалтинговим супроводом, що пропонує практичні інструменти вимірювання досвіду клієнтів і формування сервісної логіки розвитку. This article explores the transformation of strategic management approaches in the context of the experience economy, emphasizing the transition from functional to emotional differentiation in business development. The subject of the research is the strategic modeling of emotional value creation for customer experience, while the object includes service-oriented enterprises operating in markets with high experiential intensity. The studyaims to develop an integrative strategy model tailored to the needs of companies shifting towards a customer-centric and emotionally resonant business logic. The methodology combines comparative analysis, design thinking, and interpretive modeling to analyze international and Ukrainians trategic consulting and service design approaches. The paper draw supon contemporary theories of customer experience management (CEM), service-dominant logic (SDL), and emotion-drivenbranding, integrating theminto a conceptual framework that applies to consulting practice. As a result, the author proposes a three-stage model of experience-based strategizing, comprising diagnostic, design, and implementation blocks. This model incorporates consulting facilitation, digitalco-design tools (suchas Microsoft 365 and Power BI), and KPIs for measuring emotional engagement, including Net Promoter Score (NPS), Customer Effort Score (CES), and digital reputation indicators. A Ukrainian case of educational service transformation ispresented to illustrate the model’s practical relevance. The findings contribute to the the oreticalunder standing of strategic behaviorin the experience economy and highlight the evolvingrole of management consultants as facilitators of emotional value creation. The model has practical implications for service industries—education, hospitality, fintech, and creativesectors—seeking to embed experience design and clientco-creationin to their long-term strategic agenda.Item Стратегічні вектори розвитку аграрних підприємств України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Козловський, Дмитро Олександрович; Kozlovskyi, Dmytro; Гарафонова, Ольга Іванівна; Harafonova, OlhaУ статті здійснено комплексне дослідження стратегічних векторів розвитку аграрних підприємств України в умовах економічної турбулентності, спричиненої широкомасштабними військовими діями, порушенням логістичних зв’язків, високим рівнем невизначеності та загрозами для фінансової стійкості підприємств. Обґрунтовано необхідність формування адаптивної моделі стратегічного управління, яка передбачає використання цифрових технологій, диверсифікацію виробничої діяльності, зміцнення логістичної та експортної інфраструктури, підвищення ефективності управлінських рішень і посилення кадрового потенціалу. У статті визначено ключові проблеми, що стримують розвиток аграрного сектору: фінансові обмеження, структурна нерівномірність, технологічне відставання, недостатня інноваційна активність та втрата доступу до традиційних ринків збуту. Узагальнено сучасні тенденції та перспективи розвитку аграрних підприємств, зокрема в умовах цифрової трансформації та інтеграції до європейського економічного простору. Запропоновано системний підхід до стратегічного планування, що поєднує аналіз ризиків, адаптацію до зовнішніх викликів і впровадження інструментів проактивного управління. Автором акцентовано увагу на потребі у державній підтримці, розвитку партнерських моделей, диференціації стратегій з урахуванням регіональної специфіки та створенні сприятливого середовища для інновацій у сільському господарстві. Результати дослідження можуть бути використані для формування політики сталого розвитку аграрної галузі, а також при розробці практичних стратегій функціонування аграрних підприємств в умовах нестабільності. The article presents a comprehensive study of the strategic vectors for the development of agricultural enterprises in Ukraine under conditions of economic turbulence caused by large-scale military actions, disrupted logistics, high uncertainty, and threats to the financial stability of the sector. The research substantiates the need to form an adaptive model of strategic management that incorporates digital technologies, diversification of production activities, strengthening of logistics and export infrastructure, improved managerial decision-making, and the enhancement of human capital. The study identifies the main challenges hindering the development of the agricultural sector: financial constraints, structural imbalances, technological backwardness, limited innovation activity, and loss of access to traditional sales markets. Current trends and development prospects of agricultural enterprises are summarized, particularly in the context of digital transformation and integration into the European economic space. A systematic approach to strategic planning is proposed, combining risk analysis, adaptation to external threats, and the implementation of proactive management tools. Special attention is paid to the importance of public policy support, the development of partnership models, regional differentiation of strategies, and the creation of a favorable environment for innovation in agriculture. Additionally, the study emphasizes the significance of increasing the digital maturity of agricultural enterprises, which is a key factor in strengthening their resilience and competitiveness. The implementation of artificial intelligence, big data analytics, and precision farming technologies is considered as a promising direction for enhancing the effectiveness and sustainability of agribusiness operations. The results of the study can serve as a foundation for shaping national strategies of agricultural development and for practical applications in strategic enterprise management under crisis conditions.Item Стратегічне партнерство тріади стейкхолдерів «Освіта-Бізнес-Держава» у підготовці фахівців з комплаєнс-менеджменту в Україні(Мукачівський державний університет, 2025) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сімшаг, Ірина Олександрівна; Simshah, IrynaУ ході дослідження встановлено, що комплаєнс-менеджмент є не лише важливою складовою стратегічного управління організацією, а й необхідною передумовою євроінтеграційних процесів України. За результатами проведеного аналізу поглядів та підходів до трактування поняття «комплаєнс-менеджмент» пропонуємо розуміти його як стратегічний підхід до управління організацією, який включає процеси моніторингу, розробки та впровадження заходів, спрямованих на забезпечення відповідності її діяльності чинним нормативно-правовим актам, галузевим і корпоративним стандартам та етичним нормам. У роботі доведено потребу у фахівцях, зданих ефективно розробляти та впроваджувати комплаєнс-програми та формувати систему комлаєнс-менеджменту. Охарактеризовано етапи процесу вибудови та розвитку стратегічного партнерства в тріаді стейкхолдерів «Освіта – Бізнес – Держава» для, по-перше, для створення і пропонування освітньої послуги з підготовки фахівців з комплаєнсу, по-друге, посилення партнерської взаємодії на засадах комплаєнсу. Результати дослідження можуть бути використані для подальших наукових розвідок проблеми побудови стратегічного партнерства у сфері освітніх послуг. The study found that compliance management is not only an important component of the strategic management of an organization, but also a prerequisite for Ukraine's European integration processes. Based on the results of the analysis of scholars' views and approaches to the substantive understanding of the concepts of «compliance» and «compliance management», it is established that there is no single view in the interpretation of these definitions. The author's own definition of the concept of «compliance management» is proposed, which should be understood as a strategic approach to managing an organization, which includes the processes of monitoring, development and implementation of measures aimed at ensuring compliance of its activities with applicable regulations, industry and corporate standards, internal policies and ethical norms. It is proven that Ukraine has a need for specialists capable of effectively developing and implementing compliance programs and forming a compliance management system. Existing approaches to training such specialists are analyzed. It is determined that the focus is mainly on the training of anti-corruption commissioners. It is established that the development and implementation of educational programs for training specialists together with partner HEIs is envisaged by the State Anti-Corruption Program for 2023-2025, but there are no approaches to building partnerships among such stakeholders as HEIs, business structures and government institutions. The article proposes an approach to building and developing interaction between these stakeholders for the development and implementation of a quality educational product on the basis of strategic partnership. The stages of the process of creating and developing a strategic partnership of the triad of stakeholders «Education-Business-State» for creating an educational service for training compliance specialists are characterized. The results of the study can be used for further scientific research on the problem of building a strategic partnership in the field of educational services.Item Стратегічне партнерство у сфері освітніх послуг(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-09-04) Сімшаг, Ірина Олександрівна; Simshah, Iryna; Сагайдак, Михайло Петрович; Веллброк, ВаняУ дисертаційній роботі здійснено комплексне дослідження теоретичних, методичних та прикладних засад формування, розвитку та оцінювання ефективності стратегічного партнерства у сфері освітніх послуг. Розкрито концептуальні основи стратегічного партнерства як моделі інституційної взаємодії в межах освітньої екосистеми, що забезпечує співпрацю між закладами вищої освіти, бізнес-організаціями, державними інституціями, міжнародними організаціями та громадським сектором в умовах цифрової трансформації, глобальної конкуренції та орієнтації на цілі сталого розвитку. Особливу увагу в межах теми приділено ролі закладів вищої освіти, які розглядаються не лише як суб’єкти надання освітніх послуг, але й як ключові ініціатори формування стратегічного партнерства із зацікавленими сторонами. Їхня діяльність спрямована на досягнення триєдиної мети: забезпечення високої якості освіти відповідно до потреб ринку праці; ефективної комерціалізації результатів наукових досліджень; зміцнення освітньої екосистеми через розвиток міжсекторальної взаємодії. The dissertation work has carried out a comprehensive study of the theoretical, methodological and applied principles of the effectiveness of strategic partnerships in the field of educational services formation, development and assessment. The conceptual foundations of strategic partnerships as a model of institutional interaction within the educational ecosystem are revealed, which ensures cooperation between higher education institutions, business organizations, state institutions, international organizations and the public sector in the context of digital transformation, global competition and orientation towards sustainable development goals. Particular attention within the topic is paid to the role of higher education institutions, which are considered not only as entities providing educational services, but also as key initiators of the formation of strategic partnerships with stakeholders. Their activities are aimed at achieving a threefold goal: ensuring high quality education in accordance with the needs of the labour market; effective commercialization of scientific research results; strengthening the educational ecosystem through the development of intersectoral interaction.Item Цифровізація та стратегічне партнерство: синергія для розвитку освітньої екосистеми(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сімшаг, Ірина Олександрівна; Simshah, IrynaРозглянуто парадигмальний підхід як ключовий інструмент удосконалення бізнес-моделей підприємств, що стикаються з необхідністю релокації внаслідок економічних, політичних або соціальних чинників. Наголошується, що традиційні методи управління можуть виявитися неефективними в нових умовах, а парадигмальний підхід дозволяє компаніям не лише адаптуватися, але й трансформувати свої моделі для досягнення більшої стратегічної гнучкості, інноваційності та конкурентоспроможності. Окреслено основні виклики, пов’язані з релокацією бізнесу, зокрема зміни в логістичних процесах, нормативно-правовому середовищі, динаміці трудових ресурсів і культурних особливостях нового місця розташування. This article explores the paradigmatic approach as a key tool for enhancing business models of enterprises facing relocation due to economic, political, or social factors. It emphasizes that traditional management methods may be ineffective in new environments and that a paradigmatic approach enables companies not only to adapt but also to transform their models for greater strategic flexibility, innovation, and competitiveness. The paper outlines key relocation challenges such as changes in logistics, regulatory frameworks, workforce dynamics, and cultural conditions of the new location.Item Менеджмент інтелектуальної власності: сучасні виклики та можливості сталого розвитку(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Віннікова, Інна Ігорівна; Vinnikova, Inna; Каращук, Софія; Karashchuk, SofiiaРозглянуто теоретичні аспекти менеджменту, зокрема його роль у забезпечені сталого розвитку, виклики, з якими стикаються бізнес - організації у сфері управління. Визначено ключові можливості для їх ефективного використання. Досліджено вплив цифровізації, технічного прогресу, економічних факторів та інформаційно-комунікаційних технології на управління бізнесом. Наведено основні стратегії управління інтелектуальною власністю, що сприяють підвищенню конкурентоспроможності та довгостроковому економічному зростанню. The article examines theoretical aspects of management, in particular its role in ensuring sustainable development, challenges faced by business organisations in the field of management are considered. The key opportunities for their effective use are identified. The influence of digitalisation, technical progress, economic factors and information and communication technologies on business management is investigated. The main strategies for managing intellectual property, which contribute to increasing competitiveness and long-term economic growth, are presented.Item Можливості технологій штучного інтелекту для менеджера(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Голіонко, Наталія Григорівна; Holionko, NataliiaРозглянуто теоретичні підходи до використання технологій штучного інтелекту (ШІ) в роботі менеджера організації. Наведено переваги та можливості оптимізації бізнес-процесів за допомогою ШІ, що забезпечує швидкість та ефективність управління в компанії. Запропоновано рекомендації щодо імплементації ШІ-рішень у діяльність організацій, що сприятиме підвищенню їх конкурентоспроможності в умовах цифровізації. Theoretical approaches to the use of artificial intelligence (AI) technologies in the work of an organization manager are considered. The advantages and opportunities for optimizing business processes with AI are presented, ensuring speed and efficiency in company management. Recommendations for the implementation of AI solutions in organizational activities are proposed, contributing to increased competitiveness in the context of digitalization.Item Використання штучного інтелекту як інструмент управління інноваційною діяльністю бізнес-організації: можливості, виклики та перспективи(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Віннікова, Інна Ігорівна; Vinnikova, Inna; Попов, Данило; Popov, DanyloРозглянуто роль штучного інтелекту як інструменту управління інноваційною діяльністю бізнес-організації. Визначено ключові можливості впровадження штучного інтелекту для підвищення ефективності бізнес-процесів, автоматизації управлінських рішень та розвитку інновацій. Окреслено основні виклики, зокрема етичні, технологічні та організаційні аспекти, а також перспективи подальшої інтеграції штучного інтелекту в корпоративне управління. The role of artificial intelligence as a tool for managing innovative activities of enterprises is considered. Key opportunities for implementing AI to increase the efficiency of business processes, automate management decisions and develop innovations are identified. The main challenges are outlined, in particular ethical, technological and organizational aspects, as well as prospects for further integration of artificial intelligence into corporate management.Item Сучасні моделі корпоративного управління та інноваційне підприємництво: тенденції, виклики та перспективи розвитку(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Онікієнко, Надія Володимирівна; Onikiienko, NadiiaУ роботі розглянуто сучасні моделі корпоративного управління та їх вплив на розвиток інноваційного підприємництва. Досліджено особливості інтеграції інноваційних стратегій у систему корпоративного управління, зокрема механізми впровадження новітніх технологій, оптимізації організаційної структури та формування корпоративної культури, орієнтованої на інновації. Визначено основні виклики, що постають перед компаніями в умовах глобальної конкуренції, зокрема проблеми управління ризиками, забезпечення фінансової стійкості та підвищення рівня технологічної адаптивності. The paper examines modern corporate governance models and their impact on the development of innovative entrepreneurship. The study explores the integration of innovation strategies into corporate governance, focusing on mechanisms for implementing new technologies, optimizing organizational structures, and fostering an innovation-oriented corporate culture. Key challenges faced by companies in the global competition environment are identified, including risk management, financial stability, and technological adaptability.Item Цифрова трансформація бізнес-організацій: ключові напрями та управлінські аспекти реалізації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Недашківська, Єлізавета; Nedashkivska, Yelizaveta; Лазаренко, Юлія Олександрівна; Lazarenko, YuliiaДосліджено ключові аспекти цифрової трансформації підприємств, зокрема впровадження хмарних технологій, штучного інтелекту та цифрових платформ. Розглянуто основні виклики, що постають перед бізнесом у процесі цифровізації, та значення організаційних змін для успішного впровадження технологій. Визначено головні етапи управління цифровою трансформацією, які сприяють підвищенню ефективності бізнес-процесів та конкурентоспроможності компаній. The key aspects of digital transformation of enterprises are explored, including the implementation of cloud technologies, artificial intelligence, and digital platforms. The main challenges businesses face in the digitalization process and the importance of organizational changes for the successful adoption of technologies are examined. The key stages of managing digital transformation that enhance business process efficiency and company competitiveness are identified.Item Маркетингові стратегії бізнес-організацій в умовах цифрової трансформації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Мамушев, Владислав; Mamushev, Vladyslav; Барабась, Дмитро Олександрович; Barabas, DmytroВ доповіді розглянуто підходи різних авторів до визначення маркетингової стратегії. Узагальнено сучасні маркетингові стратегії бізнес-організацій, більшість з яких орієнтовано на умови цифрової трансформації діяльності. Охарактеризовано зміст таких стратегій, застосовуваний в їх межах інструментарій, переваги та приклади імплементації. The report considers the approaches of various authors to the definition of marketing strategy. The modern marketing strategies of business organizations are summarized, most of which are oriented towards the conditions of digital transformation of activities. The content of such strategies, tools used within them, advantages and implementation examples are described.Item Цифрове лідерство у публічному секторі: практика запровадження новітніх підходів до комунікаційної взаємодії органів досудового розслідування(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-28) Казаченко, Володимир; Kazachenko, VolodymyrРозглянуто практичні аспекти запровадження новітніх підходів до комунікаційної взаємодії органів досудового розслідування з використання цифрових технологій. Особливу увагу приділено запровадженню СЕД та СЕВ ОВВ, що забезпечує оперативність та гнучкість у процесі діловодства, як частини загального управління. Проведено дослідження стану комунікації до/і після запровадження СЕД. In this paper are considered practical aspects of introducing new approaches to communicational interaction of pre-judicial investigation entities using digital technologies. Special attention is paid to the introduction of the EDMS and the system of electronic interaction of the executive authorities, which ensures efficiency and flexibility in the process of office management as part of general management. A study of the state of communication before/and after the introduction of the EDMS was conducted.Item Концепція ненасильницького спілкування М. Розенберґа як метод ефективної соціальної комунікації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-03-27) Махсма, Марія Борисівна; Makhsma, Mariia; Козлов, Євген Васильович; Kozlov, Yevhen