Кафедра менеджменту

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 1373
  • Item
    Напрями повоєнної відбудови міст крізь призму публічного управління та просторового планування
    (ДННУ «Академія фінансового управління», 2024) Гарафонова, Ольга Іванівна; Harafonova, Olha; Артемов, Сергій Геннадійович; Artemov, Serhii; Мужиченко, Євген Олександрович; Muzhychenko, Yevhen
    Вступ. Російські атаки на українські міста призвели до загибелі та поранень тисяч мирних жителів. Пошкоджено багато будівель, у т. ч. багатоквартирні будинки, лікарні, навчальні заклади та інфраструктуру електроенергії та водопостачання. Проблематика. Визначення соціальних та економічних збитків, а також шляхів їх подолання є складним завданням. Однак саме індивідуальні труднощі виявляють основні прогалини в державному та ринковому забезпеченні та вказують на те, де будуть потрібні найбільші зусилля з реконструкції міст і що спонукатиме органи публічного управління планувати напрями повоєнної їх відбудови. Якщо Україна успішно поверне втрачені території, необхідне політичне бажання повернути всіх біженців до рідних міст і відбудувати їх. Відновлення вітчизняної економіки після війни буде монументальним завданням, в якому істотну роль відіграватиме допомога союзників і партнерів. Мета – оцінка стану та можливих напрямів повоєнної відбудови міст крізь призму публічного управління та просторового планування. Методи. Використано методи аналізу, синтезу та прогнозування можливих напрямів повоєнної відбудови міст. Результати. Розглянуто наслідки російської агресії на території України. Визначено постраждалі сектори та наслідки для них у процесі ведення воєнних дій з 2022 р. Аналіз наслідків вторгнення дав змогу сформувати основні висновки щодо зусиль у напрямі систематичного кількісного оцінювання загальної шкоди, що потрібно для досягнення справедливості. Міжнародна спільнота не повною мірою усвідомлює масштаби розмінування, яке необхідно провести в Україні, зокрема на визволених територіях, щоб підготувати їх до відновлення. За даними Уряду, забруднення мінами та іншими вибухонебезпечними речовинами охоплює третину території України (180 000 кв. км), що ставить під загрозу цивільне населення, перешкоджає сільськогосподарській діяльності й погіршує інвестиційні перспективи таких територій. Однак союзники України можуть усунути цю масштабну перешкоду для відновлення. Висновки. Публічне управління має вагомий вплив на розбудову міст в Україні. Саме публічний сектор повинен оцінити та запропонувати можливі шляхи повоєнної відбудови крізь призму публічного управління та просторового планування Україні. Introduction. The Russian attacks on Ukrainian cities led to the death and injury of thousands of civilians. Thousands of buildings were damaged, including apartment buildings, hospitals, educational institutions, and electricity and water infrastructure. Problem Statement. It is difficult to determine social and economic losses, and how they should be provided. However, it is individual difficulties that most reveal gaps in state and market provision and tell us where reconstruction efforts will be most needed, prompting public administration to plan directions for post-war urban reconstruction. If Ukraine successfully recovers most or all of its lost territories, there will be a need for a political desire to return all refugees to their hometowns and rebuild them. Restoring the domestic economy after the war will be a monumental task, in which assistance from allies and partners will play a significant role. The purpose of the article is to study the state and possible directions of post-war reconstruction of cities through the prism of Public Administration and spatial planning. Methods. Methods of analysis, synthesis and forecasting possible directions of post-war urban reconstruction were used. Results. The consequences of Russian aggression on the territory of Ukraine are considered. Identifying the affected sectors and their consequences in the course of military operations since 2022. The analysis of the impact of the invasion allowed us to draw key conclusions about the effort to systematically quantify total damage, which are important for achieving justice. The international community is not fully aware of the scale of mine clearance that needs to be carried out in Ukraine, in particular in the liberated territories, in order to prepare them for restoration. According to the Ukrainian government, pollution from mines and other explosive substances covers a third of the territory of Ukraine (180,000 square kilometers), which threatens the civilian population, stops agricultural activities and diverts investment prospects for such territories. However, Ukraine’s allies can remove this large-scale obstacle to recovery. Conclusions. Public administration has a significant impact on the development of cities in Ukraine. It is the public sector that should evaluate and propose possible ways of post-war reconstruction through the prism of Public Administration and spatial planning in Ukraine.
  • Item
    Антикризові комунікації в бізнесі
    (Державний біотехнологічний університет, 2025-03) Калінін, Олександр Володимирович; Kalinin, Oleksandr
  • Item
    Сучасні виклики та стратегії корпоративного управління в умовах глобальної турбулентності
    (Державний біотехнологічний університет, 2025-03) Онікієнко, Надія Володимирівна; Onikiienko, Nadiia
  • Item
    Сучасні технології прийняття управлінських рішень
    (Державний біотехнологічний університет, 2025-03) Гончар, Вікторія Василівна; Honchar, Viktoriia
  • Item
    Методики оцінки ефективності будівельних програм та розробка рекомендацій щодо їх покращення
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Гарафонова, Ольга Іванівна; Harafonova, Olha; Топазли, Роман Анатолійович; Topazly, Roman
    У статті проведено детальний аналіз сучасних методик оцінки ефективності будівельних програм, що застосовуються в Україні та за кордоном. Основний акцент зроблено на фінансово-економічних показниках, серед яких чиста приведена вартість (NPV), внутрішня норма рентабельності (IRR), індекс прибутковості (PI), термін окупності (PP) та аналіз дисконтованих грошових потоків (DCF). Водночас розглянуто методики, які враховують соціальні показники, такі як доступність житла, покращення рівня зайнятості, розвиток соціальної інфраструктури та підвищення рівня добробуту населення. Особливу увагу приділено екологічним критеріям оцінки ефективності, включаючи рівень енергоефективності будівель, використання екологічно чистих будівельних матеріалів, вплив будівництва на довкілля та рівень викидів парникових газів. Досліджено питання управління ризиками у будівельних програмах. Будівельна галузь є капіталомісткою та має високий рівень ризику через довготривалий цикл реалізації проєктів, коливання цін на будівельні матеріали, зміни у законодавчому полі та політичну нестабільність. Запропоновано використання компенсаторних механізмів, таких як Tax Increment Financing, що дозволяють знизити навантаження на державний бюджет і залучати додаткові фінансові ресурси для реалізації будівельних програм. Однією з ключових проблем, що обмежують ефективність будівельних програм, є регуляторні бар’єри. Наявна нормативно-правова база часто є недостатньо гнучкою, що ускладнює впровадження сучасних підходів до управління будівельними проєктами. У статті розглянуто питання вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва, зокрема через цифровізацію процесів оцінки ефективності, спрощення дозвільних процедур, створення електронних реєстрів та впровадження системи моніторингу виконання будівельних програм у реальному часі. На основі проведеного аналізу розроблено комплекс рекомендацій щодо покращення методик оцінки ефективності будівельних програм. Запропоновано впровадження багатокритеріальних моделей оцінки, які враховують фінансово-економічні, соціальні, екологічні та ризикові фактори. Розглянуто перспективи застосування цифрових технологій для оцінки ефективності будівельних проєктів, зокрема використання Big Data, штучного інтелекту та блокчейн-технологій. Обґрунтовано доцільність підвищення прозорості процесу реалізації будівельних програм шляхом впровадження автоматизованих систем контролю та державного моніторингу. The article provides a detailed analysis of modern methods for assessing the effectiveness of construction programs used in Ukraine and abroad. The main emphasis is placed on financial and economic indicators, including net present value (NPV), internal rate of return (IRR), profitability index (PI), payback period (PP) and discounted cash flow analysis (DCF). At the same time, methods that take into account social indicators, such as housing affordability, improving employment levels, developing social infrastructure and improving the well-being of the population, are considered. Particular attention is paid to environmental criteria for assessing effectiveness, including the level of energy efficiency of buildings, the use of environmentally friendly building materials, the impact of construction on the environment and the level of greenhouse gas emissions. The issue of risk management in construction programs is studied. The construction industry is capital-intensive and has a high level of risk due to the long-term project implementation cycle, fluctuations in prices for building materials, changes in the legislative field and political instability. The use of compensatory mechanisms, such as Tax Increment Financing, is proposed, which allow reducing the burden on the state budget and attracting additional financial resources for the implementation of construction programs. One of the key problems limiting the effectiveness of construction programs is regulatory barriers. The existing regulatory framework is often not flexible enough, which complicates the implementation of modern approaches to construction project management. The article considers the issue of improving state regulation in the construction sector, in particular through the digitalization of performance assessment processes, simplification of permit procedures, creation of electronic registers and implementation of a system for monitoring the implementation of construction programs in real time. Based on the analysis, a set of recommendations has been developed to improve the methods for assessing the effectiveness of construction programs. The introduction of multi-criteria assessment models that take into account financial, economic, social, environmental and risk factors is proposed. The prospects for the application of digital technologies for assessing the effectiveness of construction projects are considered, in particular the use of Big Data, artificial intelligence and blockchain technologies. The feasibility of increasing the transparency of the process of implementing construction programs by implementing automated control systems and state monitoring is substantiated.
  • Item
    Роль стратегічного партнерства у формуванні та розвитку освітньої екосистеми України
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сімшаг, Ірина Олександрівна; Simshah, Iryna
    Сфера освітніх послуг України зазнає суттєвих трансформацій, зумовлених цифровізацією, використанням штучного інтелекту, постпандемічними викликами, функціонуванням закладів освіти в умовах воєнного стану та необхідністю модернізації освітніх програм. У статті досліджено роль стратегічного партнерства у формуванні освітньої екосистеми України, визначено його ключових учасників, механізми взаємодії та вплив на розвиток інновацій. Використано методи систематизації, узагальнення, системного та структурного аналізу, а також моделювання для оцінювання взаємозв’язків між елементами освітньої екосистеми в умовах цифрової трансформації та невизначеності. Розкрито сутність понять «стратегічне партнерство» та «освітня екосистема», охарактеризовано основних учасників партнерства: заклади освіти, наукові установи, бізнес-структури, державні органи та міжнародні організації. Доведено, що стратегічне партнерство ґрунтується на довготривалій взаємодії між учасниками задля досягнення спільних стратегічних цілей, що сприяє розвитку інновацій, підвищенню якості освіти та забезпеченню сталого розвитку країни. Обґрунтовано необхідність інтегрованого підходу до управління партнерськими зв’язками, який базується на кооперації освітніх установ, бізнесу, держави та міжнародних організацій. Підкреслено значущість корпоративного менеджменту для закладів вищої освіти та формування підприємницької культури. Визначено, що ефективне управління освітньою екосистемою передбачає довіру між учасниками, доброчесність та відкритість. Запропоновано враховувати ризики та наявні ресурси при розробці стратегічних партнерств, щоб уникнути неефективних об’єднань. Особливу увагу приділено питанням розширення міжнародного співробітництва у сфері освіти, що сприяє обміну передовими практиками та адаптації освітніх стандартів до європейських та світових вимог. Це дозволяє не лише покращити якість освітніх послуг, а й забезпечити конкурентоспроможність українських закладів освіти на глобальному рівні. The sphere of educational services in Ukraine is undergoing significant transformations due to digitalization, the use of artificial intelligence, post-pandemic challenges, the functioning of educational institutions under martial law, and the need to modernize educational programs. The article examines the role of strategic partnership in the formation of the educational ecosystem of Ukraine, identifies its key participants, mechanisms of interaction, and impact on the development of innovations. Methods of systematization, generalization, systemic and structural analysis, as well as modeling are used to assess the relationships between elements of the educational ecosystem in the context of digital transformation and uncertainty. The essence of the concepts of “strategic partnership” and “educational ecosystem” is revealed, and the main participants of the partnership are characterized: educational institutions, scientific institutions, business structures, government agencies, and international organizations. It is proven that strategic partnership is based on long-term interaction between participants to achieve common strategic goals, which contributes to the development of innovations, improving the quality of education and ensuring sustainable development of the country. The need for an integrated approach to managing partnership relations, which is based on cooperation between educational institutions, business, the state and international organizations, is substantiated. The importance of corporate management for higher education institutions and the formation of an entrepreneurial culture is emphasized. It is determined that effective management of the educational ecosystem involves trust between participants, integrity and openness. It is proposed to take into account risks and available resources when developing strategic partnerships in order to avoid ineffective associations. Special attention is paid to the issues of expanding international cooperation in the field of education, which contributes to the exchange of best practices and the adaptation of educational standards to European and world requirements. This allows not only to improve the quality of educational services, but also to ensure the competitiveness of Ukrainian educational institutions at the global level.
  • Item
    Efficiency of the large-scale agri-industrial entities in Ukraine
    (Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2021) Demianenko, Serhii; Дем’яненко, Сергій Іванович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Sas, Oleksandr; Сас, Олександр Олександрович
    The analysis of activities of large-scale agri-industrial entities (LAEs) or so called «agriholdings» in Ukraine has shown their advantages in comparison with other types of farming. Their main advantage is a real agri-industrial integration including farming, processing, trading of foods, often with own trade mark, and export activity. Also, LAEs have possibilities to attract cheap financial resources from affiliated or own banks in Ukraine and abroad. As a result, they implement modern technologies in farming and processing, produce high quality foods and have good competitive positions on agricultural and food markets in Ukraine and abroad. In the LAE exist a transfer pricing that minimize the external intermediaries, taxes and increases income. It is why the most LAE pay a higher rent for the land, salary to the workers and have higher efficiency in comparison with other form of agricultural enterprises. Real agri-industrial integration in LAE is significantly different from such integration in other agricultural entities that have small processing plants without deep reworking of agricultural row materials. LAEs provides large-scale of agricultural and processing production and have possibilities to use its advantages in form of receiving of effect of scale. The large-scale production allow them to use high productive machinery and modern technologies and thanks to this significantly increase productivity of resources, decrease costs per unit of products and, as a result, increase the efficiency of production. The narrow segment of LAEs activity is qualified personal in framework of modern agricultural and processing technologies. Existing human capital in the rural area does not meet necessary requirements because the part of active population is sharply decreasing, there are no enough qualified specialists. It should be mentioned, that problem with hiring of top managers, due to large scale and complex tasks, is one of the most actual. It is why LAE forced them self to prepare such specialists. The efficiency of eight LAEs has been evaluated. To carry out the analysis of the LAEs efficiency depending on their scale, a simulation model was developed based on the calculated correlation-regression model according to the actual data. It was determined that the dependence between the efficiency and scale of the LAEs exist at a low level. Noted that the highest level of the efficiency of functioning of the «large» LAEs is a result of the more compact layout of the production facilities and better management. Аналіз діяльності великотоварних агропромислових формувань (ВАФ), або так званих «агрохолдингів», в Україні показав їхні переваги порівняно з іншими видами фермерського господарства. Основною їхньою перевагою є реальна агропромислова інтеграція, включаючи землеробство, переробку, торгівлю продуктами харчування, часто з власною торговою маркою, та експортну діяльність. Також ВАФ має можливості залучити дешеві фінансові ресурси від афілійованих або власних банків в Україні і за кордоном. У результаті вони впроваджують сучасні технології в сільському господарстві та переробці, виробляють високоякісні продукти харчування і мають хороші конкурентні позиції на сільськогосподарських і продовольчих ринках в Україні і за кордоном. У ВАФ використовуються трансфертні ціни, які мінімізують зовнішніх посередників, податки і збільшують дохід. Саме тому більшість ВАФ платять вищу оренду за землю, зарплату працівникам і мають вищу ефективність порівняно з іншими формами сільськогосподарських підприємств. Реальна агропромислова інтеграція у ВАФ суттєво відрізняється від такої інтеграції в інших сільськогосподарських структурах, які мають невеликі переробні заводи без глибокої переробки сільськогосподарських просапних матеріалів. ВАФ забезпечує широкомасштабне сільськогосподарське і переробне виробництво та має можливості використовувати його переваги за рахунок ефекту масштабу. Масштабне виробництво дозволяє їм використовувати високопродуктивну техніку та сучасні технології, завдяки чому значно збільшується продуктивність ресурсів, зменшуються витрати на одиницю продукції і, як результат, підвищується ефективність виробництва. Вузький сегмент діяльності ВАФ вимагає кваліфікованого персоналу в рамках сучасних сільськогосподарських і переробних технологій. Наявний людський капітал у сільській місцевості не відповідає потрібним вимогам, оскільки частка активного населення різко зменшується, відповідно формується дефіцит кваліфікованих спеціалістів. Слід зазначити, що проблема найму топ-менеджерів через масштабні та складні завдання є однією з найбільш актуальних. Ось чому ВАФ змушені самостійно готувати таких фахівців. Оцінено ефективність восьми публічних ВАФ. Для проведення аналізу ефективності ВАФ залежно від їхнього масштабу була розроблена імітаційна модель на основі розрахованої кореляційно-регресійної моделі за фактичними даними. Було встановлено, що залежність між ефективністю і масштабами ВАФ існує на низькому рівні. Відзначено, що найвищий рівень ефективності функціонування «великої» ВАФ є результатом більш компактного планування виробничих потужностей та кращого управління.
  • Item
    Природничо-ринкова концепція управління в аграрних підприємствах
    (Національний університет «Острозька академія», 2016) Сас, Олександр Олександрович; Sas, Oleksandr
    У статті розглянуто сучасні концептуальні підходи щодо управління аграрними підприємствами. На основі базових економічних теорій, фізичної економіки та теорії трудової вартості, розкрито природну, субстанціональну суть управління на підприємстві. Наведено універсальну схему розробки методів та прикладних інструментів управління. The modern conceptual approaches to management of agricultural enterprises are considered in the article. On the basis of the basic economic theories, the physical economy and the labor theory of value, is disclosed the natural and the substantial essence of enterprise management. Provided the universal scheme of methods development and applied instruments of management. В статье рассмотрены современные концептуальные подходы к управлению аграрными предприятиями. На основе базовых экономических теорий, физической экономики и теории трудовой стоимости, раскрыто естественную, субстанциональную суть управления на предприятии. Приведена универсальная схема разработки методов и прикладных инструментов управления.
  • Item
    Економічна концентрація та структури управління в агропромислових формуваннях України
    (Національний університет харчових технологій, Громадська організація «Інститут проблем конкуренції», 2016) Сас, Олександр Олександрович; Sas, Oleksandr; Сас, Ірина Сергіївна; Sas, Iryna
    Розглянуто підходи до тлумачення сутності економічної концентрації та наведено власне розуміння даного поняття. Визначено, що економічна концентрація це укрупнення підприємств, набуття прямого чи опосередкованого контролю одних суб’єктів господарювання над іншими, створення асоціацій, концернів та корпорацій як форми об’єднань товаровиробників. Здійснено аналіз економічної концентрації за її показниками, а саме: кількістю дочірніх підприємств, кількістю відокремлених підрозділів (філій), загальним розміром земельної площі та загальним обсягом консолідованої виручки. Досліджено організаційну структуру управління в АПФ на прикладі холдингових компаній, земельний банк яких мав за останні роки тенденцію до нарощування. Approaches to the interpretation of the essence of economic concentration have been considered and personal understanding of this concept has been provided. It was determined that economic concentration includes the consolidation of companies, acquisition of direct or indirect control of some entities over the other, the creation of associations, corporations as forms of association of producers. Economic concentration has been analyzed according to its indicators, namely the number of subsidiaries, the number of separate subdivisions (branches), total land area and total consolidated return. Organizational management structure in AIFs has been studied by the example of holding companies the land bank of which has tended to grow in recent years (Ukrlandfarming, Myroniskyi Khliboproduct, Privat-AGRO and KSG Agro). Thus the group of companies «Ukrlandfarming» is the most powerful in Ukraine vertically integrated agricultural holding. It has the largest in Ukraine and the world's eighth bank of agricultural land. Management of this group of companies is made directly by the Board of Directors. The company "MHP" is currently the largest producer of chicken meat and meat products in Ukraine and in addition brings together 19 companies with the land bank of 360 thousand hectares in 2015. "Privat -Agro" consists of 20 separate agricultural enterprises operating in 9 regions of Ukraine; the total land bank of "Privat -Agro" includes 116 thousand hectares. The analysis determined a key role of level of management in achieving the efficiency of large-scale agro-industrial formations. Рассмотрены подходы к толкованию сущности экономической концентрации и приведены собственное понимание данного понятия. Определено, что экономическая концентрация это укрупнение предприятий, приобретение прямого или косвенного контроля одних субъектов хозяйствования над другими, создание ассоциаций, концернов и корпораций как формы объединений товаропроизводителей. Проведен анализ экономической концентрации по ее показателям, а именно: количеством дочерних предприятий, количеством обособленных подразделений (филиалов), общим размером земельной площади и общим объемом консолидированной выручки. Исследовано организационную структуру управления в АПФ на примере холдинговых компаний, земельный банк которых имел за последние годы тенденцию к наращиванию.
  • Item
    Система контролінгу, як чинник удосконалення управління у великотоварних агропромислових формуваннях
    (Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр», 2016) Сас, Олександр Олександрович; Sas, Oleksandr
    Досліджено проблемні моменти впровадження системи контролінгу у великотоварних агропромислових формуваннях (агрохолдингах), які прямо пов’язані із особливостями їх функціонування. Зокрема визначено, що організації таких масштабів мають ряд можливостей, здебільшого завдяки фінансовому забезпеченню, використанню сучасних технологій (GPS-навігація, відео спостереження, супутникове спостереження за розвитком рослин) та задіяння у своєму штаті науково-дослідних одиниць. Розроблено модель організаційної структури служби контролінгу для великотоварних агропромислових формувань, що передбачає фінансово-економічну, диспетчерську, техніко-аналітичну та лабораторну служби (відділи). Визначено та обґрунтовано основні функції кожної служби. In the paper investigated the problem aspects of the introduction of Controlling in large-scale agro-industrial formations (holdings) which are directly related to the peculiarities of their functioning. In particular, defined that organization of such scale have a number of opportunities, primarily due to their financial provision, the use of modern technologies (GPS-navigation, video surveillance, satellite observation of plant development) and the involvement of research units. It is developed the model of organizational structure of department of Controlling in large-scale agro-industrial formations in the paper. The proposed organizational structure involves economic, financial, monitoring, technical, analytical and laboratory services (departments). The main functions of each service (department) were defined and described.
  • Item
    Тіньова економіка та право: аналіз взаємодії
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2016) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha; Чуприна, Олена Олександрівна; Chupryna, Olena
    Виявлено та розкрито взаємозв’язки між тіньовою економікою та правовою системою. Доведено, що правовий каркас вітчизняної економіки створює достатню економічну мотивацію для масового перебування її суб’єктів у неформальному секторі. Визначено умови економічної зацікавленості учасників неформального сектору у створенні та дотриманні ефективних норм і правил господарської поведінки. The article is proved that the legal framework of the domestic economy creates sufficient economic motivation for mass stay of its subjects in the informal sector. The article is determined the conditions of economic interest of the participants of the informal sector in the creation and observance of effective norms and rules of economic behavior.
  • Item
    Економіко-правові методи підтримки національної кампанії підвищення енергоефективності в Україні
    (Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр», 2016) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
    Статтю присвячено аналізу економіко-правових методів підтримки національної кампанії підвищення енергоефективності в Україні. Серед найбільш значущих методів виділено: лібералізацію вітчизняних енергетичних ринків та перехід до ринкового механізму ціноутворення на паливно-енергетичні ресурси, що має сприяти створенню довгострокових стимулів раціонального енергоспоживання та підвищити економічну зацікавленість у реалізації енергоефективних проектів; правове упорядкування механізму енергосервісних контрактів, покликане створити джерела інвестицій в енергоефективні проекти на початковому, довиробничому етапі; запровадження податкових та кредитних пільг, спрямованих на здешевлення енергоощадних технологій. Обґрунтовано напрямами удосконалення економіко-правових методів підтримки національної кампанії підвищення енергоефективності в Україні на сучасному етапі, а саме: подальша нормативна регламентація механізму енергосервісних контрактів у частині податкового обліку витрат на оплату енергосервісних послуг; усунення асиметрії у доступі до податкових пільг суб’єктам господарювання, діяльність яких сприяє підвищенню енергоефективності; активізація роз’яснювальної роботи стосовно механізмів фінансової підтримки енергоефективних проектів. The article is devoted to the analysis of economic and legal methods of support national campaign of energy efficiency rise in Ukraine. The most significant methods are selected. Among them are: liberalization of national energy markets and transition to market pricing mechanism for fuel and energy resources, that should contribute to the creation of long-term incentives for sustainable consumption and increase economic interest in energy efficiency projects; legal mechanism for streamlining energy service contracts is intended to create a source of investment in energy efficiency projects at an early, pre-production stage; introduction of tax and credit benefits designed to reduce the cost of energy-saving technologies. Directions of economic and legal methods of support national campaign of energy efficiency rise in Ukraine improvement have been grounded. Among them are: further regulatory mechanism of energy service contracts in terms of tax accounting costs for ESCO services; eliminating asymmetries in access to tax incentives to business entities whose activity contributes to energy efficiency; activation outreach regarding mechanisms of financial support energy efficiency projects.
  • Item
    Правова економіка як інституціональна складова підвищення енергоефективності промислових підприємств України
    (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2016) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
    Aim of the paper is to analyze the institutional factors, which affect the implementation of energy efficiency programs on industrial enterprises. The mechanism of energy markets liberalization, energy efficient technologies development, and available energy saving infrastructure impact on energy consumption optimizing have been disclosed. It is proved that economic interest in the implementation of energy efficiency programs is greatly enhanced by the presence of legal economy institutions, including: equal opportunities of property rights specification, which gives business owners confidence in the protection of their property rights; freedom of contractual relationships that facilitates alignment the asymmetry of markets and enhances market subjects’ mutual responsibility; equality in the implementation of socio-economic rights of economic entities (elimination the asymmetry in access to tax incentives for energy saving, further normative regulation of energy service contracts). The place and role of these institutions in the national campaign of energy efficiency improvement in industrial production have been defined.
  • Item
    Нормативне закріплення і практична реалізація права на гідний рівень життя в Україні та світі
    (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2017) Чуприна, Олена Олександрівна; Chupryna, Olena; Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
    Метою роботи є дослідження права на гідний або достатній рівень життя як підґрунтя усієї системи соціальних прав та як одного з визначальних критеріїв соціального характеру держави. Зазначено, що важлива характерна особливість права на гідний рівень життя обумовлена його приналежністю до категорії позитивних прав, тобто таких, які вимагають від держави наявності необхідних ресурсів та здійснення певних додаткових зусиль щодо їх забезпечення. Тому у сучасному світі спостерігається закономірність: чим вище показники соціально-економічного розвитку країн, тим більше ймовірність практичної реалізації та відповідного нормативного закріплення права на гідний рівень життя їх населення. Проведений у статті аналіз міжнародних та національних нормативних актів дозволив зробити висновок, що ситуація з реалізацією соціальних прав в Україні, хоча й є набагато кращою порівняно з найбільш відсталими країнами світу, все ж таки далека від практики найбільш розвинених країн. Доведено, що подолати це відставання можна виключно за наявності відповідного економічного підґрунтя, тобто за умови, що країні вдасться досягнути стабільно високих темпів економічного зростання. The aim of the work is to study the right to a decent or adequate standard of living as the basis of the social rights system and as one of the most significant criteria of the state’s social nature. It is noticed that some important characteristic of the right to a decent standard of living depends on its belonging to the category of positive rights, providing of which requires having necessary resources and making additional efforts from the state. Therefore, in the modern world there is a pattern: the higher level of social and economic development of a country, the greater possibility of practical realization and institutionalization of the right to a decent standard of living for its people. The analysis of international and national legislation, which was carried out in the article, made it possible to ascertain that the situation with the realization of social rights in Ukraine, although being much better than in the most backward countries, is still far from the practice of the most developed ones. It is proved that there is one possible way of overcoming this gap, which is to acquire a proper economic basis, and this can be done under the circumstances of consistently high rates of economic growth only.
  • Item
    Правова економіка та її роль у формуванні ефективних норм господарської поведінки
    (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2017) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
    Метою статті є визначення ролі правової економіки у формуванні ефективних норм господарської поведінки, обґрунтування вимог до правових стандартів функціонування економіки. На основі функціонального підходу до визначення сутності правової економіки обґрунтовано принципи розбудови адекватних правовій економіці норм економічної поведінки. Зокрема доведено, що правова економіка як система, у якій легальна економічна діяльність одних суб’єктів не ставить під загрозу можливості інших суб’єктів реалізувати свої соціально-економічні права, створює суспільний запит на норми господарської поведінки, покликані спрямувати суб'єктів економіки до соціально орієнтованого порядку на основі принципу верховенства права. Доведено, що поза середовищем правової економіки блокуються суспільні запити на створення таких норм. Адже нерівність у можливостях реалізації соціально-економічних прав суттєво впливає на процес розподілу та перерозподілу суспільного продукту. Це створює у певних соціальних груп стійку економічну мотивацію до збереження такого типу господарського порядку, де наявні джерела необґрунтованого отримання різноманітних економічних привілеїв. The purpose of the article is to determine the role of the legal economy in the formation of economic behavior's effective norms, substantiation of requirements to legal standards of the economy functioning. On the basis of a functional approach to the definition of the legal economy essence, the principles of developing legal norms that are adequate to the legal economy are substantiated. In particular, it has been proved, that the legal economy as a system in which the legal economic activity of some entities does not jeopardize the ability of other subjects to realize their socio-economic rights, creates a public request for norms of economic behavior, designed to direct the subjects of the economy to socially oriented order based on the rule of law principle. It is proved that outside of the legal economy, public requests for the creation of such norms are blocked. Inequality in the possibilities of socio-economic rights' realization significantly influences to the process of public product's distribution and redistribution. This creates a stable economic motivation for certain social groups to preserve such kind of economic order, where there are sources of various economic privileges' unjustified obtaining.
  • Item
    Статистична оцінка реалізації права на гідний рівень життя в Україні
    (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2018) Чуприна, Олена Олександрівна; Chupryna, Olena; Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
    Метою роботи є обґрунтування та практичне застосування методологічних підходів до здійснення статистичної оцінки реалізації права на гідне життя в сучасній Україні. Визначено, що за відсутності об’єктивних кількісних критеріїв оцінка забезпечення гідного рівня життя населення має базуватися на порівнянні фактичних поточних досягнень країни з її попередніми результатами, зі стандартами (нормативами, планами) або із здобутками інших країн. Зважаючи на те, що перелік показників, що можуть бути при цьому застосовані, є надзвичайно широким, проведене в роботі дослідження базується на найбільш вагомих з них: індикаторах рівня та рівномірності розподілу доходів домогосподарств, структури їх витрат, рівня оплати праці, а також показниках, що відображають задоволення потреб населення у харчуванні. В результаті дослідження було визначено, що сучасна Україна не забезпечує гідного рівня життя своєму населенню та протягом останніх років нарощує відставання від економічно розвинених країн. Доведено, що подолати цей відрив можна виключно за наявності відповідного економічного підґрунтя, тобто за умови, що країні вдасться досягнути стабільно високих темпів економічного зростання. The aim of the work is to substantiate and practically implement methodological approaches to the statistical estimation of realization of the right to a decent standard of living in modernUkraine. It is determined that in the absence of objective quantitative criteria the estimation of peoples’ being provided with a decent standard of living should be built upon comparison of country’s actual current achievements the and either its previous results, standards (norms, plans) or other countries’ progress. Despite the extremely wide range of indicators which can be used, this research is conducted on the base of the most significant of them only, such as level and equality of households’ income, structure of households’ expenditures, level of wages and indicators of meeting the nutritional needs of people. It has been founded during the research that modern Ukraine does not provide a decent standard of living for its population, and in recent years its lagging behind the developed economies has been increasing. It is proved that there is one possible way of overcoming this gap, which is to acquirea proper economic basis, and this can be done only under the circumstances of consistently high rates of economic growth.
  • Item
    Комплаєнс у бізнес-адмініструванні та його роль у створенні ефективних норм господарської поведінки
    (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2018) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
    Метою статті є визначення сутності комплаєнсу та аналіз його функцій у бізнес- адміністрування. Розкрито внутрішні суперечності методологічних підходів до тлумачення комплаєнсу (екзогенність vs. ендогенність; обов’язковість vs. добровільність; процесний vs. функціональний підхід; ізоморфізм). Виділено функції комплаєнсу у бізнес-адмініструванні: управління ризиками; підвищення рівня капіталізації бізнесу, зростання доходності та ринкової вартості акцій; дисциплінування менеджменту та найманих працівників; забезпечення лояльності стейкхолдерів; оновлення стратегії компанії, отримання додаткових конкурентних переваг; створення ефективних норм господарської поведінки. Доведено, що комплаєнс відіграє важливу роль у створенні ефективних норм господарювання: він започатковує певний стандарт господарської поведінки, в основі якого – повна прозорість діяльності, запобігання будь-яким спробам неправомірного використання ресурсів бізнес-організації. Економічна вигідність такого типу поведінки перетворює бізнес-агентів на провайдерів правової економіки – середовища рівних можливостей у реалізації соціально-економічних прав. Thepurpose of the article is to determine the nature of the compliance and analysis of its functions in business administration. The internal contradictions of methodological approaches to the compliance interpretation (exogeneity vs.endogeneity, compulsoryvs. voluntary, process approach vs. functional approach, isomorphism) are revealed. Compliance features in business administration are highlighted: risk management; raising the level of capitalization business, growth of profitability and market value of shares; discipline of management and employees; securing loyalty of stakeholders; updating the company's strategy, obtaining additional competitive advantages; creation of economic behavior effective norms. It is proved, that compliance plays an important role in effective business rules creating: it initiates a certain standard of economic behavior, which is based on full transparency of the activity, prevention of any attempts to misuse thebusiness resources. The economic benefit of this behavior type transforms business agents into providers of legal economics –an environment for equal opportunities in the implementation of socio-economic rights.
  • Item
    Технологія tutorial як індивідуальна освітня траєкторія: досвід польських економічних університетів
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2020) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha; Набатова, О. О.
  • Item
    Цифровізація малого бізнесу як конкурентна перевага
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2021) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha
  • Item
    Комплаєнс-консалтинг та перспективи його розвитку в Україні
    (Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2021) Овсієнко, Ольга Вікторівна; Ovsiienko, Olha; Світличний, О. С.; Svitlychnyi, O.
    У статті визначено зміст і принципи організації комплаєнс-консалтингової практики. Висвітлено тенденції розвитку українського ринку комплаєнс-консалтингу, а саме: 1) відсутність вузькоспеціалізованих консалтингових компаній у сфері комплаєнсу та лідерство універсальних компаній; 2) наявність попиту як на повний пакет комплаєнс-консалтингових послуг, так і на його окремі складові; 3) поширення аутсорсингу комплаєнс-функцій; 4) слабке інформаційне наповнення ринку; 5) виокремлення антикорупційного комплаєнсу в самостійну консалтингову практику. The article defines the content and principles of organizing the compliance consulting practice. The author has highlighted the following trends in the development of the Ukrainian compliance consulting market: a) the absence of highly specialized consulting companies in the field of compliance in the market and the leadership of universal companies; b) the presence of demand for both the full package of compliance consulting services and its individual components; c) the spread of compliance functions outsourcing; d) weak information content of the market; 5) isolation of the anti-corruption compliance in the form of a separate consulting practice.