• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Юридичний інститут
  • Кафедра теоретичної юриспруденції
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Юридичний інститут
  • Кафедра теоретичної юриспруденції
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Цифрові технології удосконалення законодавства України

Thumbnail
View/ Open
K_ch_p-2021-2-1.pdf (305.6Kb)
Date
2021
Author
Шульженко, Федір Пилипович
Shulzhenko, Fedir
Шульженко, Фёдор Филиппович
Риндюк, Віра Іванівна
Ryndiuk, Vira
Рындюк, Вера Ивановна
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті зазначається, що ключовим елементом нормотворчості органів публічної влади щодо удосконалення змісту та/або форми законодавства є інформація про стан відповідних суспільних відносини, які потребують удосконалення їх правового регулювання, а також упорядкована інформація про законодавство, якими вони регулюються. Видами діяльності органів публічної влади, які дають можливість отримати таку інформацію, є правовий моніторинг, а також офіційний облік та інкорпорація законодавства. В умовах цифрової трансформації суспільних відносин ці види діяльності органів публічної влади мають здійснюватися з використанням сучасних інформаційно-аналітичних та інформаційно-пошукових технологій. Виходячи з аналізу законодавства, у будь-якому нормотворчому процесі можна виокремити декілька основних стадій: 1) ухвалення рішення про необхідність прийняття нормативно-правового акта; 2) підготовка проекта тексту; 3) офіційна процедура прийняття НПА; 4) його оприлюднення. Слід зазначити, що нормотворчість з удосконалення законодавства, залежно від характеру його змін, може бути спрямована лише на удосконалення тільки змісту законодавства без зміни його форми. Перш за все це змістовне оновлення нормативно-правових актів у зв’язку з потребами суспільного розвитку, тощо; або навпаки – зміни законодавства без зміни його змісту. У цьому випадку йдеться про консолідацію законодавства, його розчищення від нечинних, застарілих правових положень, усунення зайвого дублювання тощо; може бути також зміна як змісту, так і форми законодавства одночасно (наприклад, кодифікація законодавства або первинна нормотворчість). Відповідний характер змін законодавства визначає й зміст інформації, необхідної для прийняття рішення на першій стадії нормотворчого процесу пов’язаного з удосконаленням законодавства. Розкрито особливості офіційної та офіціозної (напівофіційна) інкорпорації. Зазначено, що інформаційні передумови удосконалення законодавства (щодо його змісту та/або форми) складаються з двох взаємопов’язаних складових: наявність інформації про стан відповідних суспільних відносини, що потребують удосконалення їх правового регулювання, та наявність повної та упорядкованої інформації про законодавство, якими вони регулюються. The article notes that the key element of rule-making by public authorities to improve the content and / or form of legislation is information on the state of relevant public relations, which need to improve their legal regulation, as well as streamlined information on the legislation they regulate. The activities of public authorities that make it possible to obtain such information are legal monitoring, as well as official accounting and incorporation of legislation. In the context of digital transformation of public relations, these activities of public authorities should be carried out using modern information-analytical and information-search technologies. Based on the analysis of legislation, in any rule-making process there are several main stages: 1) decision-making on the need to adopt a legal act; 2) preparation of the draft text; 3) the official procedure for the adoption of the NPA; 4) its promulgation. It should be noted that rule-making to improve legislation, depending on the nature of its changes, can be aimed only at improving only the content of legislation without changing its form. First of all, it is a substantial update of regulations in connection with the needs of social development, etc .; or vice versa – changes in legislation without changing its content. In this case, it is a matter of consolidating the legislation, clearing it of invalid, outdated legal provisions, eliminating unnecessary duplication, etc .; there may also be a change in both the content and form of legislation at the same time (for example, codification of legislation or primary rulemaking). The relevant nature of changes in legislation also determines the content of information needed to make a decision at the first stage of the rule-making process related to the improvement of legislation. Features of official and official (semi-official) incorporation are revealed. It is noted that the information prerequisites for improving the legislation (in terms of its content and / or form) consist of two interrelated components: the availability of information on the state of relevant public relations that need to improve their legal regulation, and the availability of complete and orderly information on legislation. are regulated.
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/37219
Collections
  • Випуск № 2 [11]
  • Кафедра теоретичної юриспруденції [280]

Related Items

Display of documents with similar title, author, author and topic.

  • Thumbnail

    Удосконалення законодавства та його співвідношення з найбільш близькими правовими явищами 

    Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера Ивановна (Запорізький національний університет, 2015)
    У статті розглядається співвідношення удосконалення (вдосконалення) законодавства з такими близькими правовими явищами як “розвиток законодавства”, “новелізація законодавства”, “упорядкування (впорядкування) законодавства” ...
  • Thumbnail

    Системність як властивість змісту законодавства 

    Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк, Вера Ивановна (Видавничий дім «Гельветика», 2022)
    В даній науковій статті з’ясовується зміст поняття «системність законодавства», яке використовується у юридичній науці для характеристики організованості законодавства, у його співвідношенні з поняттям «упорядкованість ...
  • Thumbnail

    Удосконалення законодавства: поняття, форми 

    Риндюк, Віра Іванівна; Ryndiuk, Vira; Рындюк Вера Ивановна (Інститут держави і права ім. В. М. Корецького НАН України, 2011)
    У статті досліджується удосконалення законодавства як вид розвитку законодавства. Формулюється визначення поняття “удосконалення законодавства” та розглядаються його форми: упорядкування законодавства та новелізація законодавства.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV