Аналіз основних чинників формування туристичного кластера Волинської області

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Authors
Зайчук, Катерина Анатоліївна
Zaichuk, Kateryna
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Проаналізовано поняття «туристичний кластер», обґрунтовано твердження вчених і науковців щодо визначення терміну «кластер», визначено структуру туристичного кластеру та здійснений аналіз основних чинників формування туристичного кластера Волинської області. Мета цієї роботи полягає в аналізі основних чинників формування туристичного кластера Волинської області. Методологічною основою наукової статті послужили праці у сферах сучасної фундаментальної економіки та розвитку продуктивних сил і регіональної економіки, в яких висвітлено проблеми розвитку туристичних систем і положення щодо функціонування ринку туристичних послуг, теоретичні засади регулювання конкуренції на ринку туристичних послуг, теорії кластеризації, концепції сталого розвитку, методичні основи оцінювання туризму в умовах ринкової конкуренції, а також законодавчо-нормативні акти Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України і нормативні документи обласних та районних адміністрацій. Під час роботи використовувався широкий спектр загальних і специфічних методів: аналізу та синтезу (для деталізації об’єкта та предмета дослідження), узагальнення (при обґрунтуванні понятійно-термінологічного апарату дослідження., SWOT аналізу, порівняння та синтезу. Результати дослідження виявили, що створення туристичних кластерів на території Волинської області є пріоритетним і перспективним видом діяльності. Сильними сторонами створення та формування туристичного кластеру у Волинській області було визначено такі чинники: наявність значної кількості ресурсів для розвитку кількох видів туризму, розвиненого готельного комплексу, багатої історико-культурної спадщини, природних пам’яток і бальнеологічних ресурсів, сприятлива екологічна ситуація тощо. До слабких сторін належать — відсутність зв’язку між туристичними підприємствами, вузами та НДІ, відсутність сформованих кластерів в економіці Волинської області, низька конкурентоспроможність готельного фонду, незадовільний стан об’єктів історико-культурної спадщини тощо. The concept of «tourist cluster» is analyzed, the statements of scientists and scientists on the definition of the term «cluster» are substantiated, the structure of the tourist cluster is determined and the main factors of formation of the tourist cluster of Volyn region are analyzed. The purpose of this work is to analyze the main factors in the formation of the tourist cluster of the Volyn region. The methodological basis of the scientific article were works in the spheres of modern fundamental economy and development of productive forces and regional economy, which highlighted the problems of tourism systems and regulations on the functioning of the market of tourist services, theoretical principles of competition in the market of tourist services, clustering theory, sustainable development, methodological bases of tourism assessment in the conditions of market competition, as well as legislative and normative acts of the Verkhovna Rada of Ukraine and the Cabinet of Ministers of Ukraine and normative documents of regional and district administrations. During the work a wide range of general and specific methods was used: analysis and synthesis (for detailing the object and subject of research), generalization (in substantiating the conceptual and terminological apparatus of the study., SWOT analysis, comparison and synthesis. The results of the study found that The strengths of the creation and formation of the tourism cluster in the Volyn region were identified as the following factors: the availability of a significant number of resources for the development of several types of tourism, developed hotel complex, rich historical and cultural heritage, natural memories. weaknesses and balneological resources, favorable environmental situation, etc. Weaknesses include - lack of communication between tourism enterprises, universities and research institutes, lack of clusters in the economy of Volyn region, low competitiveness of the hotel fund, unsatisfactory condition of the object historical and cultural heritage, etc.
Description
Keywords
туристичний кластер, структура туристичного кластеру, SWOT-аналіз, туризм, кластерний підхід, кластеризація, туристична інфраструктура, tourist cluster, structure of tourist cluster, SWOT-analysis, tourism, cluster approach, clustering, tourist infrastructure
Citation
Зайчук К. А. Аналіз основних чинників формування туристичного кластера Волинської області / Зайчук Катерина Анатоліївна // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2021. – Вип. 25. – С. 69–75.