• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Досвід українських компаній в налагодженні діалогу з новим споживачем

Thumbnail
View/ Open
5-16.pdf (470.2Kb)
Date
2013
Author
Лилик, Ірина Вікторівна
Metadata
Show full item record
Abstract
Розвиток інформаційних технологій сприяв появі нових можливостей для діалогу зі споживачем. Споживач стає творцем бізнес середовища. Спираючись на технічні можливості, клієнти почали оприлюднювати свою думку щодо товарів і послуг, поширювати її в співтовариствах, які, в свою чергу, формуються ними самими. З іншого боку, з’явилась можливість активного спілкування з клієнтом і поширення інформації підприємства стосовно продукту вустами споживачів. У даній статті представлена методика оцінки ефективності роботи українських брендів в інтернет-просторі, у тому числі, в соціальних мережах Facebook і ВКонтакте, які розглядаються як інформаційна платформа споживачів.
 
Development of informational technologies provided companies with new possibilities for dialogue with customer. Customer is becoming creator of business sphere. Using technical means, clients started publicly express their opinions about goods and services, and widespread it in communities, which they form by themselves. On the other hand, companies now have possibility to actively communicate with clients and widespread information about their goods through customers. This article provides methodology the assessment of efficiency of work of Ukrainian brands in Internet, in particular in social networks Facebook and Vkontakte, that are considered as informational platform of customers.
 
Развитие информационных технологий привели к появлению новых возможности для диалога с потребителем. Потребитель становится создателем бизнес среды. Используя технические возможности, клиенты начали публично высказывать свое мнение относительно товаров и услуг, распространять его в сообществах, которые они же и формируют. С другой стороны, появилась возможность активного общения с клиентом и распространения информации, подготовленной предприятием, относительно продукта устами потребителей. В данной статье представлена методика оценки эффективности работы украинских брендов в интернет-пространстве, в том числе в социальных сетях Facebook и ВКонтакте, которые рассматриваются как информационная платформа потребителей.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/4031
Collections
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка [664]
  • № 1 (76) січень – лютий [7]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV