• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Формування ринкової економіки
  • 2013 рік
  • Випуск
  • № 30
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Формування ринкової економіки
  • 2013 рік
  • Випуск
  • № 30
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Маркетинг персоналу промислового підприємства

Thumbnail
View/ Open
Beetlyavtsev 1.pdf (457.1Kb)
Date
2013-08-02
Author
Бєлявцев, М. І.
Калиниченко, М. П.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статі досліджено сутність маркетингу персоналу, а також визначено основні напрями його використання при управлінні персоналом промислового підприємства; розроблено комплексну систему формування внутрішнього ринку праці на засадах маркетингу, яка забезпечує його збалансованість, гармонізацію економічних інтересів суб’єктів соціально-трудових відносин і складається із сукупності взаємопов’язаних і взаємодіючих підсистем інформаційного забезпечення, управління товарною політикою, управління політикою оплати праці, управління політикою розподілу робочої сили, управління політикою комунікацій, застосування якої дозволило розробити заходи щодо підвищення ефективності використання трудового потенціалу промислового підприємства.
 
The article is devoted to substantiation of scientific and methodic principals to form and realize marketing mechanism of work force market functioning on enterprise level. There was discovered the essence of social and economic category of “work force marketing” on the basis of devised classification of types of work force marketing. There was offered marketing mechanism of work force market formation, considered a complicated system of levers of influence on the process of work force reproduction, concordance of interests and removal of contradictions between the subjects of the market and based on defined appropriateness, scientific principles, interaction on long-term period,freedom of each party of social and economic exchange.
 
В статье рассмотрена суть маркетинга персонала, а также определены основные направления его использования при управлении персоналом промышленного предприятия. Разработана комплексная система формирования внутреннего рынка труда на основе маркетинга, которая обеспечивает его сбалансированность, гармонизацию экономических интересов субъектов социально-трудовых отношений и состоит из совокупности взаимосвязанных и взаимодействующих подсистем информационного обеспечения, управления товарной политикой, управления политикой оплаты труда, управления политикой распределения рабочей силы, управления политикой коммуникаций. Применение указанной системы позволило разработать меры по повышению эффективности использования трудового потенциала промышленного предприятия.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/4084
Collections
  • № 30 [68]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV