Засади ефективного впровадження маркетингу на підприємствах в умовах трансформармації економіки

No Thumbnail Available
Date
2023
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Abstract
В статті досліджено тенденції та визначено проблеми, що заважають ефективній діяльності підприємства, обґрунтовано необхідність розробки нових організаційно-економічних маркетингово-орієнтованих форм підвищення ефективності їх функціонування з урахуванням умов ринкових відносин. Здійснено періодизацію розвитку маркетингових відносин вітчизняних підприємств, завдяки чому аргументована необхідність упровадження маркетингового механізму управління їх діяльністю, заснованого на послідовній розбудові його як цілісної системи з дискретним станом, представленої дослідницькою, виробничою, комунікаційно-збутовою та контролінговою підсистемами. Побудовано прогностично-трансформаційну модель маркетингового механізму підприємства, яка враховує імовірнісний характер впливу маркетингових процесів на економічний стан підприємства та численний перелік факторів впливу на маркетингове середовище підприємства. Застосування комплексного підходу до оцінки ефективності маркетингового механізму управління діяльністю підприємства дає можливість визначити ефективність підпорядкованих йому підсистем. Обґрунтовано доцільність впровадження функціонально-регіональної організаційної структури управління діяльністю підприємств, виходячи з особливостей розміщення продуктивних сил та принципів управління ними. Розроблено схему прийняття конструктивних управлінських рішень згідно з комплексною багатоваріантною логістичною моделлю, яка враховує ступінь розвитку, досвід та фінансову усталеність підприємств, а також найсучасніші принципи організації виробництва. Для стабільного функціонування підприємств в ієрархічному ринковому середовищі запропоновано перехід до концепції створення їх позитивного іміджу в ієрархічному ринковому середовищі. The article examines the trends and identifies the problems that hinder the effective operation of the enterprise, substantiates the need to develop new organizational-economic marketing-oriented forms of increasing the efficiency of their functioning, taking into account the conditions of market relations. The periodization of the development of marketing relations of domestic enterprises has been carried out, due to which the necessity of introducing a marketing mechanism for managing their activities, based on its sequential development as an integral system with a discrete state, represented by research, production, communication, sales and controlling subsystems, is argued. A prognostic-transformational model of the enterprise’s marketing mechanism was built, which takes into account the probabilistic nature of the impact of marketing processes on the economic state of the enterprise and a large list of factors influencing the enterprise’s marketing environment. The application of a complex approach to the evaluation of the effectiveness of the marketing mechanism of managing the company’s activities makes it possible to determine the effectiveness of its subordinate subsystems. The expediency of implementing a functional-regional organizational structure for managing the activities of enterprises is substantiated, based on the peculiarities of the placement of productive forces and the principles of their management. A scheme for making constructive management decisions has been developed according to a complex multivariate logistic model, which takes into account the degree of development, experience and financial stability of enterprises, as well as the most modern principles of production organization. For the stable functioning of enterprises in a hierarchical market environment, a transition to the concept of creating their positive image in a hierarchical market environment is proposed.
Description
Keywords
менеджмент, діяльність підприємств, управлінські рішення, маркетинг, маркетинговий механізм, економічний стан підприємств, ефективність, асортимент, ринкові відносини, management, enterprise activity, management decisions, marketing, marketing mechanism, economic condition of enterprises, efficiency, assortment, market relations
Citation
Сорокотяга М. С. Засади ефективного впровадження маркетингу на підприємствах в умовах трансформармації економіки / Сорокотяга Марія С. // Вчені записки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана ; [редкол.: О. Яценко (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2023. – Вип. 33. – С. 171–180.