• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Стратегія економічного розвитку України
  • 2013 рік
  • Випуск № 32
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Стратегія економічного розвитку України
  • 2013 рік
  • Випуск № 32
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Роль внутрішнього маркетингу у забезпеченні конкуренто спроможності вітчизняних підприємств

Thumbnail
View/ Open
2013_32_(197-203).pdf (360.0Kb)
Date
2013-04-16
Author
Сагайдак, М. П.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглянуто питання формування конкурентоспроможності підприємств, на яку впливає рівень конкурентоспроможності персоналу. Визначено роль персоналу в забезпеченні системи внутрішнього маркетингу, розглянуто методи оцінки якості та конкурентоспроможності спеціаліста (контактного персоналу) і обґрунтовано вибір конкурентних стратегій розвитку вітчизняних підприємств. Об’єктами дослідження є процеси і динаміка розвитку ринку, які включають у себе аналіз змін економічних, науково-технічних, демографічних, соціальних, екологічних, законодавчих та інших факторів.
 
In the article questions of forming of competitiveness of business which is affected by the level of competitiveness of specialist. The importance of personal in provision of the internal marketing system is cleared up and the methods of assessment and competitiveness of a professional’s (of the contact personnel) is elaborated and the choice of competitive strategies for the development of domestic enterprises is substantiated. The investigation’s objects are the processes and the dynamics of the market development, including the changes analysis of economic, scientific-technical, demographic, social, ecological, legislative and other factors.
 
В статье рассматриваются вопросы формирования конкурентоспособности предприятия, на которую влияет уровень конкурентоспособности персонала. Определена роль персонала в обеспечении системы внутреннего маркетинга, рассмотрены методы оценки качества и конкурентоспособности специалиста (контактного персонала) и обоснован выбор конкурентных стратегий развития отечественных предприятий. Объектами исследования являются процессы и динамика развития рынка, которые включают в себя анализ изменений экономических, научно-технических, демографических, социальных, экологических, законодатель-ных и других факторов.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/4498
Collections
  • Випуск № 32 [34]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV