Show simple item record

dc.contributor.authorЯценко, Ольга Николаевнаuk
dc.contributor.authorYatsenko, Olgaen
dc.contributor.authorЯценко, Ольга Миколаївнаru
dc.date.accessioned2014-12-05T11:23:44Z
dc.date.available2014-12-05T11:23:44Z
dc.date.issued2010-04
dc.identifier.citationYatsenko O. The development of agribusiness at the apiculture produce market / О. Yatsenko // Sustainable Development of the Region / Management Theory and Studies for Rural Business and Infrastructure Development / Lithuanian University of Agriculture, Faculty of Economics and Management. – Kaunas, 2010. – № 21. – P. 185–194.uk
dc.identifier.issn1822-6760 (print)
dc.identifier.issn2345-0355 (online)
dc.identifier.urihttps://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/5470
dc.description.abstractИсследовано состояние агробизнеса на рынке продукции пчеловодства и выявлено основные факторы влияния на формирование предложения на данном рынке. Эмпирически подтверждено, что отличием отечественного агробизнеса на этом рынке является мелкотоварное производство, неэффективная система сбыта, недостаточное количество каналов реализации продукции, отсутствие маркетинговых разработок и технологий, отсутствие интеграционных процессов, несовершенная рыночная инфраструктура. С целью максимальной адаптации к условиям рыночной экономики и жесткой конкуренции со стороны импортеров, национальным товаропроизводителям необходимо создавать интеграционные объединения или укрупнять производство, что даст преимущество по сравнению с хозяйствами населения.ru
dc.description.abstractThe paper investigates the state of agribusiness at the apiculture produce market and reveals the main factors that effect the supply formation at the market given. The article empirically confirmes that the difference of domestic agribusiness in this market is small-scale production, inefficient sales system, insufficient number of channels for selling products, lack of marketing developments and technologies, lack of integration processes, imperfect market infrastructure. In order to maximize adaptation to the conditions of the market economy and fierce competition from importers, the national commodity producers need to create the integration associations or enlarge production, which will give an advantage over those of the population.en
dc.language.isoruuk
dc.publisherLithuanian University of Agriculture, Faculty of Economics and Managementuk
dc.subjectагробизнесuk
dc.subjectповедение производителейuk
dc.subjectрынок продукции пчеловодстваuk
dc.subjectотрасль пчеловодстваuk
dc.subjectagribusinessen
dc.subjectproducers behavioren
dc.subjectapiculture produce marketen
dc.subjectapiculture branchen
dc.titleРазвитие агробизнеса на рынке продукции пчеловодстваuk
dc.title.alternativeThe development of agribusiness at the apiculture produce marketen
dc.typeArticleuk


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record