Комерціалізація вузівських інновацій як резерв зростання людського капіталу вітчизняних підприємств

View/
Open
Date
2014-10-03Author
Олієвська, Мирослава Григорівна
Olievska, Myroslava
Олиевская, Мирослава Григорьевна
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розглядаються проблеми підвищення інноваційної активності підприємств, механізм комерціалізації вузівських інновацій, який
забезпечать підвищення конкурентоспроможності та економічне зростання для вітчизняних підприємств. Запропоновано власне визначення поняття «комерціалізація інновацій». The problems of increase of innovative activity of enterprises in Ukraine are examined in the article, mechanism of «commercialization of innovations», which will provide the economy growing of innovative enterprises of Ukraine. The author offered its own definition of "commercialization of innovations». The article states that spending on education and science can be productive and profitable, because contributes to the formation of effective employee. The author notes that in foreign countries the concept of the so-called continuing education throughout the life became widespread, and notes that integtation of production, science and education contributes to the increase in demand for research results, and educational process used in the practice of business
entities that promotes innovative development of the latter. The author concludes that the financing of education and science as the leading sectors of the productive formation of human capabilities is one of the tasks of achieving human development and economic growth in Ukraine. В статье рассматриваются проблемы повышения инновационной активности предприятий, механизм коммерциализации вузовских инноваций, который обеспечат повышение конкурентоспособности и экономический рост для отечественных предприятий. Предложено собственное определение понятия «коммерциализация инноваций».
Collections
- Випуск № 35 [34]