• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Стратегія економічного розвитку України
  • 2014 рік
  • Випуск № 35
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Стратегія економічного розвитку України
  • 2014 рік
  • Випуск № 35
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Державне регулювання як елемент розвитку міжнародного ринку туристичних послуг

Thumbnail
View/ Open
141-148.pdf (396.0Kb)
Date
2014-10-02
Author
Ворошилова, Ганна Олександрівна
Voroshylova, Hanna
Ворошилова, Анна Александровна
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглянуто актуальні проблеми державного регулювання міжнародного ринку туристичних послуг у світі. Проведено комплексний аналіз розвитку міжнародного туризму провідних країн-лідерів з надання туристичних послуг. Автором досліджено системи органів державного управління туристичною індустрією у таких країнах, як Китай і Туреччина, виявлено основні напрями адміністративного та економічного впливу на розвиток міжнародного туризму, що забезпечують стійкий розвиток міжнародного туризму у визначених країнах.
 
The article discusses the actual problems of the state regulation of the international tourism market in the world. The complex analysis of the international tourism development of the leading countries is conducted from the grant of tourist services. The author has investigated the system of bodies of state management of tourism industry in such countries as China and Turkey and identified the main directions of administrative and economic impact on the development of international tourism for the sustainable development of international tourism in certain countries. It is determined that in the leading countries tourism has been evolved to the systems that are economic and legal methods of regulating the tourism industry and creates government revenue. The detailed studies of the сountries-leaders in providing travel services showed a strong support for the development of the industry by the state. Marketing promotion of the national tourism product development in tourism policy has a positive impact on the representation of countries on the international arena and is the way of maintaining international competitiveness of the tourism product of the country.
 
В статье рассматриваются актуальные проблемы государственного регулирования международного рынка туристических услуг в мире. Проведен комплексный анализ развития международного туризма в ведущих странах-лидерах по предоставлению туристических услуг. Автором исследованы системы органов государственного управления туристической индустрией в таких странах как Китай и Турция, выявлены основные направления административного и экономического влияния на развитие международного туризма, обеспечивающих устойчивое развитие международного туризма в данных странах.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/6319
Collections
  • Випуск № 35 [34]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV