• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет міжнародної економіки і менеджменту (МеіМ)
  • Кафедра міжнародної економіки
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет міжнародної економіки і менеджменту (МеіМ)
  • Кафедра міжнародної економіки
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Cyclicity in competency-based approach to education: international experience in supporting competitive positions of universities

Thumbnail
View/ Open
Ilnytskyi_Vasilkova.pdf (150.6Kb)
Date
2014-04-22
Author
Ilnytskyy, Denys
Ільницький, Денис Олександрович
Ильницкий, Денис Александрович
Vasilkova, Natalia Volodymyrivna
Василькова, Наталія Володимирівна
Василькова, Наталия Владимировна
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper highlights the issues of cyclicity within the competency-based approach to education, and is a result of generalization of international experience in the field. Comparative analysis of characteristics of the basic competency models is carried out, the levels of competency possession are defined. The subjective model of the competency-based approach to education is offered and the key directions of international cooperation within this field are identified. Cyclicity in competency- based education is introduced as one of the factors of competitive advantage of a university.
 
У статті на основі узагальнення світового досвіду сучасного розуміння сутності компетентнісного підходу в освіті розглянуто питання існування в його межах циклічності. Викладено порівняльну характеристику основних моделей компетенцій за різними підходами, визначено рівні володіння компетенцією. Запропоновано суб'єктну модель компетентнісного підходу в освіті та ідентифіковано напрямки міжнародного співробітництва в цій сфері.
 
В статье на основе обобщения современного мирового опыта понимания сути компетентностного подхода в образовании рассмотрен вопрос существования в его пределах цикличности. Проведена сравнительная характеристика основных моделей компетенций по различным подходам, определены уровни владения компетенцией. Предложена субъектная модель компетентностного подхода в образовании и выделены направления международного сотрудничества в данной сфере.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/9053
Collections
  • Кафедра міжнародної економіки [475]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV