Кафедра публічного та міжнародного права
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра публічного та міжнародного права by Author "Broda, A."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Актуальні проблеми осіб з обмеженими можливостямипри здобуванні вищої освіти(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Черная, Виктория Григорьевна; Брода, А. Ю.; Broda, A.В даній наукові статті розкрито актуальні проблеми осіб з обмеженими можливостями при здобуванні вищої освіти. Проблема вільного здобуття особами з особливими потребами вищої освіти є досить актуальною. З огляду на те, що інвалідизація населення, нажаль, має негативну динаміку до кількісного збільшення, то все активнішої уваги привертає до себе забезпечення рівного та вільного доступу до освіти всіх категорій населення, а особливо осіб з особливими потребами. Автором акцентовано увагу на наявних бар’єрах при отриманні вищої освіти особами з інвалідністю (невиконанням законодавчих вимог щодо організації процесу навчання осіб з особливими освітніми потребами, наприклад, переважна відсутність у структурі вищих навчальних закладів спеціальних навчально-реабілітаційних підрозділів; відсутність спеціального науково-методичного матеріалу та навчальної літератури для отримання знань; складність в організації процесу навчання для різних категорій осіб з особливими освітніми потребами залежно від їхніх особливостей, що передбачає варіативний підхід та обов’язкову наявність спеціально обладнаних аудиторій; пасивна політика на загальнодержавному ріні та політика вищих навчальних закладів щодо забезпечення права осіб з особливими потребами на освіту; відсутність програм перспективного розвитку щодо задоволення особливих освітніх потреб осіб з інвалідністю; необхідно створити умови для зміни негативних стереотипів і ставлення до неповносправних людей в українському суспільстві на основі досягнення соціальної солідарності і соціальної справедливості тощо). Визначено, що оптимізації процесу здобуття особами з особливими потребами вищої освіти, безумовним, є впровадження та сприяння подальшому розвитку глобалізаційних процесів, розвитку відео зв’язку, застосування та популяризація мультимедійних технологій тощо, що допоможе покращити процес навчання. Саме тому актуальності набуває потреба в визначенні проблем, з якими стикаються особи з обмеженими можливостями під час реалізації свого конституційного права на вищу освіту. This scientific article reveals the current problems of people with disabilities in higher education.The problem of free access to higher education for people with special needs is quite relevant. Given that the disability of the population, unfortunately, has a negative trend to increase in numbers, it is increasingly attracting equal and free access to education for all categories of the population, especially people with special needs. The author focuses on the existing barriers to higher education for persons with disabilities (non-compliance with legal requirements for the organization of the education process of persons with special educational needs, for example, the predominant absence of special educational and rehabilitation units in the structure of higher education institutions; lack of special scientific and methodological material and educational literature for knowledge, the difficulty in organizing the learning process for different categories of people with special educational needs depending on their characteristics, which provides a variable approach and the mandatory availability of specially equipped classrooms, passive policy at the national level and higher education policy to ensure the right of persons with special needs to education, the lack of long-term development programs to meet the special educational needs of persons with disabilities, it is necessary to create conditions for changing negative stereotypes and attitudes towards people with disabilities in country society on the basis of achieving social solidarity and social justice, etc.).It is determined that the optimization of the process of obtaining access to higher education for people with special needs is the introduction and promotion of further globalization processes, video communication, application and promotion of multimedia technologies, etc., which will help improve the learning process.That is why the need to identify the problems faced by people with disabilities in exercising their constitutional right to higher education is becoming urgent.Item Контрольно-наглядові повноваження суб’єктів публічної адміністрації за дотриманням законодавства про охорону праці(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2023) Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Брода, А. Ю .; Broda, A.У даній статті розглянуто контрольно-наглядові повноваження суб’єктів публічної адміністрації за дотриманням законодавства про охорону праці. Визначено, що до суб’єктів публічної адміністрації, які виконують контрольно-наглядові повноваження за дотриманням законодавства про охорону праці належать: Кабінету Міністрів України, Міністерство економіки України, Міністерство охорони здоров’я України, Міністерство розвитку громад та територій України, Міністерство соціальної політики України, Міністерство у справах ветеранів України, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування. Запропоновано під контрольно-наглядовими повноваженнями розуміти межі управлінської діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що передбачає застосування необхідних адміністративно-правових заходів з метою попередження та припинення порушення норм законодавства. Тоді як контрольно-наглядові повноваження суб’єктів публічної адміністрації за дотриманням законодавства про охорону праці – це межі діяльності суб’єктів публічної адміністрації в сфері охорони праці щодо недопущення порушення норм законодавства про охорону праці. Акцентовано увагу, що більшість функцій Державної служби України з питань праці в сфері охорони праці має контрольно-наглядовий характер, при тому, що адміністративно-правовий статус даного органу – служба. На нашу думку, віднесення функцій контролю та нагляду в сфері охорони праці до компетенції Державної служби України з питань праці суперечить положенням пп. 2, 4 ст. 17 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади». Центральним органом виконавчої влади, який формує та реалізує державну політику у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального діалогу та у сфері охорони праці, гігієни праці, здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю та зайнятість населення є Міністерство економіки України. Органом центрально виконавчої влади, який наділений найбільшим обсягом повноважень в сфері контролю за додержанням законодавства про працю є Державна служба України з питань праці. This article examines the control and supervisory powers of public administration entities in compliance with the legislation on labor protection. It was determined that public administration entities that exercise control and supervision powers over compliance with labor protection legislation include: the Cabinet of Ministers of Ukraine, the Ministry of Economy of Ukraine, the Ministry of Health of Ukraine, the Ministry of Development of Communities and Territories of Ukraine, the Ministry of Social Policy of Ukraine , the Ministry of Veterans Affairs of Ukraine, local state administrations and local self-government bodies. It is proposed to understand the limits of the management activity of state authorities and loal self-government bodies under control and supervision powers, which involves the application of necessary administrative and legal measures in order to prevent and stop violations of legislation. Whereas the control and supervisory powers of the subjects of the public administration for compliance with the legislation on labor protection are the limits of the activities of the subjects of the public administration in the field of labor protection in order to prevent violations of the norms of the legislation on labor protection. Attention is drawn to the fact that most of the functions of the State Service of Ukraine on labor issues in the field of labor protection have a control and supervisory nature, despite the fact that the administrative and legal status of this body is a service. In our opinion, assigning the functions of control and supervision in the field of labor protection to the competence of the State Service of Ukraine on labor issues contradicts the provisions of clauses 2, 4 of Art. 17 of the Law of Ukraine “On Central Bodies of Executive Power”. The central body of executive power, which forms and implements state policy in the sphere of labor, employment of the population, labor migration, labor relations, social dialogue and in the sphere of labor protection, occupational hygiene, implementation of state supervision and control over compliance with the requirements of legislation on labor and employment of the population is Ministry of Economy of Ukraine. The body of the central executive power, which is endowed with the largest scope of powers in the field of control over compliance with labor legislation, is the State Service of Ukraine on Labor Issues.