2024 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2024 рік by Author "Helych, Yu."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Участь держави, органів державної влади, органів місцевого самоврядування в господарській діяльності(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Гелич, А. О.; Helych, A.; Гелич, Ю. О.; Helych, Yu.Наукова стаття присвячена проблемам участі держави, органів державної влади, органів місцевого самоврядування (публічних утворень) в господарській діяльності. ГК України встановлює, що держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб’єктами господарювання (частина перша статті 8). Розв’язання проблеми співвідношення суб’єктів господарювання та юридичних осіб можливе у належному правозастосуванні та юридичній узгодженості нормативно-правового регулювання, зокрема узгодження податкового та бюджетного законодавства відповідно до потреб економічної (комерційної та некомерційної) діяльності публічних утворень. Серед усієї сукупності функцій слід виокремити ті, реалізація яких можлива шляхом безпосередньої участі в господарських відносинах: клієнтська (замовлення і придбання продукції для армії, закладів освіти, охорони здоров’я, культури, органів державної влади), власницька (виконання ролі власника), інноваційно-інвестиційна, структурна (сприяння формуванню та реалізації національної науково-дослідної, інноваційно-технічної та інвестиційної політики). Здійснено висновок, що потребує розмежування участь публічних утворень у господарських відносинах (акцентуючи унормування відносин на публічному регулюванні) та господарській діяльності (участь у господарських та цивільних відносинах як рівний учасник). З метою забезпечення юридичної визначеності, слід відійти від категорії «негосподарюючий суб’єкт». В умовах приватизації державних підприємств слід послуговуватися Керівними принципами ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності, а також актами ЄС щодо енбандінгу власності. Перспективним є зменшення суб’єктного складу публічних утворень як безпосередніх учасників господарських відносин та формування єдиної нормативної моделі їх господарської компетенції. The scientific article is devoted to the problems of participation of the state, state authorities, local self-government bodies (public entities) in economic activity. The Economic Code of Ukraine establishes that the state, state authorities and local self-government bodies are not economic entities (part one of Article 8). The solution to the problem of the ratio of economic entities and legal entities is possible in the proper enforcement and legal coherence of normative and legal regulation, in particular, the harmonization of tax and budget legislation in accordance with the needs of the economic (commercial and non-commercial) activity of public entities. Among the entire set of functions, those whose implementation is possible through direct participation in economic relations should be singled out: client (ordering and purchasing products for the army, educational institutions, health care, culture, state authorities), proprietary (fulfilling the role of the owner), innovative-investment, structural (promoting the formation and implementation of the national research, innovation, technical and investment policy). It was concluded that the participation of public entities in economic relations (emphasizing the normalization of relations on public regulation) and economic activity (participation in economic and civil relations as an equal participant) needs to be distinguished. In order to ensure legal certainty, the category “non-economic entity” should be removed. In the conditions of privatization of state-owned enterprises, the OECD Guidelines on corporate governance at state-owned enterprises, as well as EU acts on unbundling of ownership, should be used. It is promising to reduce the subject composition of public entities as direct participants in economic relations and the formation of a single normative model of their economic competence.