Кафедра теоретичної юриспруденції
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра теоретичної юриспруденції by Author "Kozhura, Liudmyla"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
Item Transformation of the national legislation of Ukraine in the context of globalization(EDITORIAL PRIMMATE SAS, 2021-10) Shulzhenko, Fedir; Шульженко, Федір Пилипович; Шульженко, Фёдор Филиппович; Ryndiuk, Vira; Риндюк, Віра Іванівна; Рындюк, Вера Ивановна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Кузьменко, Оксана Владимировна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила Олександрівна; Кожура, Людмила Александровна; Hryshko, Oksana; Гришко, Оксана Миколаївна; Гришко, Оксана НиколаевнаThe article studies the directions of transformation of the national legislation of Ukraine in the context of globalization based on the dialectical method. Specifically, the notions “legislation” and “globalization” are analyzed; the meaning of the concepts of “national legislation of Ukraine” and “legal globalization” is specified; the factors which define features of transformation of the national legislation of Ukraine in modern conditions of globalization are established. As a result of the study it is proved that the main directions of transformation of the national legislation of Ukraine in the conditions of globalization are the following: borrowing the European (Western) legal tradition and its adaptation to the national legal system of Ukraine; reception of innovative legal institutions while preserving the national legal tradition; the influence of international law, first of all, the Acquis communautaire (adaptation of the national legislation of Ukraine to the law of the European Union); hierarchical (vertical) and sectoral (horizontal) structure of legislation, which is characteristic of the legal systems of the Romano-Germanic legal family; development of such types of normative activity of public authorities as systematization, codification, ordering, unification, etc. В статті досліджуються напрямки трансформації національного законодавства України в умовах глобалізації на основі діалектичного методу. Зокрема, аналізуються поняття “законодавство” та “глобалізація”; уточнюється зміст понять “національне законодавство України” та “правова глобалізація”; встановлюються чинники, які визначають особливості трансформації національного законодавства України в сучасних умовах глобалізації. У результаті дослідження доведено, що основними напрямами трансформації національного законодавства України в умовах глобалізації є наступні: запозичення європейської (західної) правової традиції та її адаптація до національної правової системи України; рецепція інноваційних правових інститутів при збереженні національної правової традиції; вплив міжнародного права, в першу чергу, Acquis communautaire (адаптація національного законодавства України до права Європейського Союзу); ієрархічна (вертикальна) та галузева (горизонтальна) будова законодавства, яка характерна для правових систем романо-германської правової сім’ї; розвиток таких видів нормотворчої діяльності органів публічної влади як систематизація, кодифікація, упорядкування, уніфікація тощо.Item Адаптація банківських послуг для осіб з інвалідністю: особливості адміністративно-правового регулювання(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Чорная, Виктория Григорьевна; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Владимировна; Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній статті визначено, що доступність фінансових і банківських послуг становить вкрай актуальне питання для осіб з інвалідністю і може включати декілька аспектів. Серед них можливість самостійного входу в приміщення банку чи іншої фінансової установи та комунікації із їх співробітниками, можливість зняття коштів в банкоматі, виконання платежів, отримання коштів, оформлення позик чи кредитів, перерахування та отримання коштів, включаючи самостійне користування віддаленими банківськими послугами через інтернет, телефонний та інтернет банкінг. Проте на сьогодні всі ці аспекти у багатьох випадках виявляються проблемними та потребують вдосконалення. Акцентовано увагу, що наразі головними проблемами забезпечення доступності особам з обмеженими можливостями до отримання банківських послуг є не лише технічне забезпечення, але комунікаційна складова. Так, звернуто увагу на необхідності удосконалення порядку ліцензування банків у частині забезпечення законодавчо визначених прав маломобільних громадян, серед яких особи з інвалідністю, вагітні жінки, особи похилого віку та інші категорії населення, та полегшення їм життя шляхом створення умов доступності банківської сфери, вводячи в нього наступні покращення: а) приміщення банку (філії/відділення), де здійснюється обслуговування клієнтів, повинні бути доступними для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з державними будівельними нормами, правилами і стандартами. Це повинно бути підтверджено документально фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має кваліфікаційний сертифікат. Фахівець повинен перевірити відповідність приміщення дотримання ДБН В.2.2-17:2006 «Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення», ДСТУ-Н Б В.2.2-31:2011 «Настанова з облаштування будинків і споруд цивільного призначення елементами доступності для осіб з вадами зору та слуху» та ДСТУ Б ISO 21542:2013 «Будинки і споруди. Доступність і зручність використання побудованого життєвого середовища»; б) інформація про умови доступності приміщення банку (філії/відділення) для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення повинна бути розміщена в ісці, доступному для візуального сприйняття клієнтами. In this article it is determined that the accessibility of financial and banking services is an extremely relevant issue for persons with disabilities and may include several aspects. Among them, the ability to independently enter the premises of a bank or other financial institution and communicate with their employees, the ability to withdraw funds from an ATM, make payments, receive funds, issue loans or credits, transfer and receive funds, including independent use of remote banking services via the Internet, telephone and internet banking. However, today all these aspects are in many cases problematic and need improvement. Attention is drawn to the fact that currently the main problems of ensuring access to banking services for persons with disabilities are not only technical support, but also the communication component. Thus, attention was paid to the need to improve the procedure for licensing banks in terms of ensuring the legally defined rights of citizens with reduced mobility, including persons with disabilities, pregnant women, the elderly and other categories of the population, and to make their lives easier by creating conditions for the accessibility of the banking sector. the following improvements: a) the premises of the bank (branches/departments), where customer service is provided, must be accessible to persons with disabilities and other groups with limited mobility in accordance with state building regulations, rules and standards. This must be documented by a specialist in technical inspection of buildings and structures who has a qualification certificate. The specialist must check the compliance of the premises with compliance with DBN V.2.2-17:2006 "Accessibility of buildings and structures for groups of people with limited mobility", DSTU-NB V.2.2-31:2011 "Guidelines for the arrangement of buildings and structures of civil purpose with elements of accessibility for persons with visually and hearing impaired" and DSTU B ISO 21542:2013 "Buildings and structures. Accessibility and ease of use of the built living environment"; b) information on the conditions of accessibility of the bank's premises (branches/departments) for persons with disabilities and other less mobile population groups should be placed in a place accessible for visual perception by customers.Item Адміністративна відповідальність як засіб адміністративно-правового захисту бездомних осіб і безпритульних дітей(Інститут законодавства Верховної Ради України, 2012) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ науковій статті окреслюється коло питань, що стосуються визначення поняття «адміністративна відповідальність за правопорушення У сфері адміністративно-правового захисту бездомних осіб і безпритульних дітей» та розкривається його зміст. Автор визначає категорію «адміністративна відповідальність», характеризує її ознаки та пропонує доповнити Кодекс про адміністративні правопорушення главою «Відповідальність за порушення законодавства у сфері соціального (адміністративно-правового) захисту бездомних осіб і безпритульних дітей». The article outlines a range of issues relating to the definition of «administrative responsibility for offenses in the field of administrative remedies homeless and street children» and revealed its contents. The author defines the category of «administrative responsibility», describes its features and proposes to supplement the Code of Administrative Offences head «Responsibility for violation of legislation on social (administrative and legal) protection of homeless and street children». В научной статье определяется круг вопросов, касающихся определения понятия «административная ответственность за правонарушения в сфере административно-правовой защиты бездомных лиц и беспризорных детей» и раскрывается его содержание. Автор определяет категорию «административная ответственность», характеризует ее признаки и предлагает дополнить Кодекс об административных правонарушениях главой «Ответственность за нарушение законодательства в сфере социального (административно-правового) защиты бездомных лиц и беспризорных детей».Item Адміністративно-правовий захист та охорона: поняття та співвідношення(Ужгородський національний університет, 2015) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаУ науковій статті здійснено аналіз норм національного законодавства, яким урегульовано відносини у сфері адміністративно-правового захисту. Визначено поняття захисту та охорони. Проаналізовано співвідношення категорій «захист» та «охорона», їх особливості. In this scientific article analysis of national legislation, which regulate relations in field of administrative remedies. The concept of protection and security. Analyzed relationship category „protection” and „protection”, their features. В научной статье осуществлен анализ норм национального законодательства, которым урегулированы отношения в сфере административно-правовой защиты. Определено понятие защиты и охраны. Проанализировано соотношение категорий «защита» и «охрана», их особенности.Item Актуальні питання розвитку адміністративного законодавства України(Видавничий центр «Кафедра», 2023-06-05) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem Генезис становлення та розвитку інституту охорони дитинства до ХІХ ст.(Сумський національний аграрний університет, 2017) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem До визначення правової природи соціального захисту в Україні(Одеська національна юридична академія, 2015) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаThis article explores the essence of the legal nature of social protection in Ukraine, conducted ratio categories of "social protection" and "social security". Classified function that takes social protection and are its species. The author gives his own definition of this category.Item Запровадження європейських стандартів соціального забезпечення в Україні(Видавничий центр «Кафедра», 2019-03-15) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem Методологія публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я в демократичних країнах(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ 2009 році Україна підписала Конвенцію про захист прав інвалідів, а з 2010 року ратифікувала її положення. Відповідно взявши на себе зобов’язання по імплементації та узгодженні норм національного законодавства в сфері соціального захисту осіб з інвалідністю. Україна стала однією з 163 підписантів та 181 сторін, до складу яких входять 180 держав та Європейський Союз. Відповідно до ст.25 даної Конвенції особам з інвалідністю гарантується право на здоров’я. Втім, забезпечення даного права в кожній з країн-учасниць відбувається по-різному, що залежить від економічного та соціального розвитку країни, державної політики та системи органів управління в сфері охорони здоров’я тощо. Відзначено, що Україна, належить до тих країн, які, хоч і ратифікували положення Конвенції про захист прав інвалідів, однак, не може в повній мірі забезпечити її дієвість та повноту реалізації. Так, в цьому випадку, варто акцентувати увагу на загальному стані сфери охорони здоров’я, неефективності державної політики щодо соціального захисту осіб з інвалідністю, постійному зменшенні коштів державного бюджету, що передбачені для розвитку та підвищення рівня соціального захисту соціально-незахищених верст населення до яких належать і особи з інвалідністю, відсутність належних механізмів соціалізації осіб з інвалідністю в соціумі, а також відсутність механізмів заохочення роботодавців в залученні праці осіб з інвалідністю. Окремо хотілося б звернути увагу, що особи з інвалідністю та особи з числа тих, які мають в своєму оточенні друзів, родичів осіб з інвалідністю акцентують увагу на погіршення їх становища та відповідно ускладнення можливості отримання медичної допомоги та медичних послуг через виникнення епідемій, пандемій в країні, що спричинено запровадженням певних адміністративних обмежень. В даному випадку, ускладняється не лише якість та ймовірність отримати медичні та інші послуги, лікарські засоби, ортопедично-протезні засоби тощо, але й можливість, у тих осіб з інвалідністю, які могли самостійно їх отримати, адже виникають нові фізичні та матеріальні перепони. Акцентовано, що за результатами проведеного нами анкетування 95% опитаних відзначили, що рівень охорони здоров’я в Україні перебуває в незадовільному стані. Причинами респонденти називали: – відсутність належного матеріального забезпечення сфери; – дороговизна лікарських виробів та препаратів, а також ортопедично-протезних виробів; – наявність постійних черг в закладах охорони здоров’я; – віддаленість та неможливість добратися до медичних закладів для отримання медичної допомоги; – недостатня кількість медичного персоналу, а особливо гостро дана проблема стоїть у віддалених населених пунктах; – відсутність місцевих програм розвитку та підтримки осіб з інвалідністю; – відсутність статичних та моніторингових даних щодо стану використання коштів місцевих та державного бюджету тощо.Доведено, що слід акцентувати увагу на міжнародний досвід забезпечення права на охорону здоров’я осіб з інвалідністю тих країн, які: по-перше, відносяться до високо розвинутих країн, а їх рівень охорони права на здоров’я осіб з інвалідністю є високим; по-друге, ратифікували Конвенцію про права інвалідів та майже одночасно з Україною почали імплементовувати положення даного акту в норми національного законодавства. In 2009, Ukraine signed the Convention for the Protection of the Rights of Persons with Disabilities, and since 2010 has ratified its provisions. Accordingly, committing to the implementation and harmonization of national legislation in the field of social protection of persons with disabilities. Ukraine has become one of 163 signatories and 181 parties, comprising 180 states and the European Union. Under Article 25 of this Convention, persons with disabilities are guaranteed the right to health. However, the provision of this right in each of the participating countries is different, depending on the economic and social development of the country, public policy and the system of government in the field of health, and so on. It is noted that Ukraine is one of those countries that, although ratified the provisions of the Convention for the Protection of the Rights of Persons with Disabilities, however, can not fully ensure its effectiveness and full implementation. Thus, in this case, it is worth focusing on the general state of health care, the ineffectiveness of state policy on social protection of persons with disabilities, the constant reduction of state budget funds provided for the development and increase of social protection of vulnerable groups. Include persons with disabilities, the lack of appropriate mechanisms for the socialization of persons with disabilities in society, as well as the lack of mechanisms to encourage employers to employ persons with disabilities. Separately, I would like to draw attention to the fact that people with disabilities and people who have friends and relatives of people with disabilities in their environment emphasize the deterioration of their situation and thus complicate access to health care and medical services due to epidemics, pandemics in the country. Caused by the introduction of certain administrative restrictions. In this case, it complicates not only the quality and probability of receiving medical and other services, medicines, orthopedic prosthetics, etc., but also the opportunity for those with disabilities who could get them on their own, because there are new physical and material barriers. It is emphasized that according to the results of our survey, 95% of respondents said that the level of health care in Ukraine is in unsatisfactory condition. The reasons given by the respondents were: – lack of proper material support of the sphere; – high cost of medicines and drugs, as well as orthopedic and prosthetic products; – the presence of permanent queues in health care facilities; – remoteness and inability to reach medical facilities to receive medical care; – Insufficient number of medical staff, and this problem is especially acute in remote areas; – lack of local programs for the development and support of people with disabilities; – Lack of static and monitoring data on the state of use of local and state budget funds, etc. It is proved that attention should be paid to the international experience of ensuring the right to health of persons with disabilities in those countries which: first, belong to highly developed countries, and their level of protection of the right to health of persons with disabilities is high; secondly, they ratified the Convention on the Rights of Persons with Disabilities and almost simultaneously with Ukraine began to implement the provisions of this act in the norms of national legislation.Item Особливості розвитку інституту охорони дитинства ХІХ – поч. ХХІ ст.(Міжнародний гуманітарний університет, 2017) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаУ цій науковій статті автором здійснено дослідження розвитку інституту охорони дитинства, починаючи з ХІХ ст. по теперішній час. В этой научной статье автором проведено исследование развития института охраны детства, начиная с XIX в. по сегодняшнее время.Item Права чоловіків з інвалідністю щодо перетину кордону у період воєнного стану(Видавничий центр «Кафедра», 2022-05-18) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem Право осіб з інвалідністю на охорону здоров’я: адміністративноправове дослідження(Видавничий Дім «Кафедра», 2020) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаПраця є першим монографічним дослідженням, присвяченим публічному адмініструванню права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я. У ній представлено авторський погляд на теоретико-правові засади публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я: проаналізовано історіографію, розкрито генезис становлення та розвитку публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я; досліджено державну політику у цьому напрямі. У дослідженні проаналізовано право осіб з інвалідністю на охорону здоров’я, акцентовано на його особливостях і гарантіях реалізації; а також описано механізм та його складові щодо публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я. Окрему увагу приділено методам публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я. Охарактеризовано міжнародний досвід; визначено ефективність публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я. Роботу адресовано фахівцям-теоретикам, які досліджують царину адміністративного права та процесу, а також науково-педагогічним працівникам, аспірантам, студентам закладів вищої освіти, особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та особам, прирівняних до них.Item Правове регулювання фінансової відповідальності за порушення екологічних нормативів охорони тваринного світу(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Чорная, Виктория Григорьевна; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Владимировна; Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній статті правове регулювання фінансової відповідальності за порушення екологічних нормативів охорони об’єктів тваринного світу. Під час розроблення та встановлення нормативів екологічної безпеки повинні враховуватися вимоги щодо охорони тваринного світу та середовища існування тварин. Затвердження нормативів екологічної безпеки та лімітів добування диких тварин здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, у порядку, передбаченому законом. Суб’єктами фінансової за порушення екологічних нормативів охорони об’єктів тваринного світу є користувачі об’єктів тваринного світу та фізичні і юридичні особи, які своїми діями чи бездіяльністю порушують встановлені екологічні нормативи, тобто в даному випадку мова йде про те, що суб’єкт може бути як загальний, так і спеціальний. Фінансово-правова відповідальність в сфері охорони тваринного світу в більшій мірі стосується діяльності самих юридичних осіб та сплати ними податків з провадження діяльності в сфері охорони тваринного світу. Однак, у разі завдання шкоди об’єктам тваринного світу діяльністю фізичних та юридичних осіб передбачено застосовування адміністративно-фінансових санкцій. Однією з головних проблемних питань, на нашу думку, є питання методики розрахування збитків завданих тваринному світу внаслідок знищення, пошкодження, неналежного ставлення до тваринного світу. Одним з пріоритетних завдань державної екологічної політики, що визначено Стратегією державної екологічної політики України на період до 2030 року є: забезпечення невідворотності відповідальності за порушення природоохоронного законодавства та відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за доступність, своєчасність і достовірність екологічної інформації. В той же час, даним нормативно-правовим актом визначено необхідність посилення відповідальності за шкоду, заподіяну довкіллю, відповідно до міжнародних зобов’язань України. This article deals with the legal regulation of financial responsibility for violations of environmental regulations for the protection of animal world objects. During the development and establishment of environmental safety standards, the requirements for the protection of the animal world and the habitat of animals must be taken into account. The approval of environmental safety standards and limits of hunting of wild animals is carried out by the central executive body, which ensures the formation of state policy in the field of environmental protection, in the manner prescribed by law. Subjects of financial liability for violation of environmental standards for the protection of animal world objects are users of animal world objects and natural and legal persons who, by their actions or inaction, violate established environmental standards, i.e. in this case it is about the fact that the subject can be both general and special. Financial and legal responsibility in the field of animal protection concerns to a greater extent the activities of legal entities themselves and their payment of taxes for carrying out activities in the field of animal protection. However, in case of damage to the objects of the animal world by the activities of individuals and legal entities, the application of administrative and financial sanctions is provided. One of the main problematic issues, in our opinion, is the question of the method of calculating damages caused to the animal world as a result of destruction, damage, improper treatment of the animal world. One of the priority tasks of the state environmental policy, defined by the Strategy of the State Environmental Policy of Ukraine for the period until 2030, is to ensure the inevitability of responsibility for violations of environmental legislation and the responsibility of executive authorities and local self-government bodies for the availability, timeliness and reliability of environmental information. At the same time, this normative legal act defines the need to strengthen responsibility for damage caused to the environment, in accordance with Ukraine's international obligations.Item Принципи адміністративно-правового захисту бездомних осіб та безпритульних дітей(Академія муніципального управління, 2015) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаIn this scientific article the term "principles", "legal principles", "principles of law". The author presented his own definition of the term "principles of administrative and legal protection of homeless people and street children" and singled out their views. Background is that the administrative and legal protection of homeless people and street children based on certain principles and laws, however, to date, no comprehensive studies that determine the types of concepts and principles of administrative and legal protection of homeless people and street children. Principles recognized the result of understanding the laws of development of society, the embodiment of its democratic and humanist traditions, are the backbone of any social relationship that reflects their most important characteristics. Non-compliance or violation of the principles will not achieve the goal of administrative and legal protection of homeless people and street children - the creation of conditions in which measures will be implemented to ensure and protect the rights of persons and children who find themselves on the street. In order to bring their definition of "principles of administrative and legal protection of homeless people and street children" and the isolation of certain groups turn to theoretical propositions category "principle" and their classification. The conclusions are that the constitutional principles permeate all without exception social and legal phenomenon, is no exception and the scope of administrative and legal protection of homeless people and street children.Item Проблеми ліцензування громадських організацій у сфері адміністративно-правового захисту бездомних осіб та безпритульних дітей(Запорізький національний технічний університет, 2016-06) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem Публічне адміністрування права осіб з інвалідністюна охорону здоров’я: теоретико-правовий аналіз(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній науковій статті розкрито ефективність публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я. Відзначено, що запровадження системи правових, економічних, організаційних, адміністративних заходів щодо забезпечення права на охорону здоров’я особам з інвалідністю, на жаль, не означає одночасність їх виконання та дієвість. Визначення ефективності як відображення правильного вибору та дієвості відповідного заходу можливо лише на підставі встановлення показників та чинників ефективного публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я. В той же час, варто говорити про оцінку ефективності, що проявляється у вигляді певного результату та дає уявлення про результативність застосованих заходів. Аргументовано, що поняття «ефект» виступає змістоутворюючим елементом. Під ефектом розуміють виконання, дію. Власне, розуміння терміну «ефективність» пов’язане з діями, які призводять до потрібних наслідків, тобто можемо стверджувати, що синонімом поняття «ефективність» є поняття «дієвий». Звідси випливає, що ефективність – це результативність, результат, наслідок певних причин, сил, дій. Доведено, що і поняття «ефективність», і поняття «результативність», відображають якісні характеристики певної управлінської діяльності. Однак, це все ж таки не слова-синоніми. Ефективність відображає якісні показники, тоді ж як результативність – кількісні. Ефективність становить собою відношення кількісних показників та початку запровадження заходів до етапу отримання кінцевого результату. Відзначено, що ефективність публічного адміністрування – це відношення її корисного результату (ефекту) та обсягу використаних або витрачених для цього ресурсів. Формування та реалізація корисного ефекту управлінської діяльності виступає як тривалий процес, розтягнутий інколи на місяці і навіть на роки. Процес публічного адміністрування слід розбити на окремі етапи та операції, виділяючи при цьому взаємопов’язані між собою проміжні (локальні) та кінцеві результати діяльності органу управління в цілому та його окремих ланок. Самі по собі управлінські рішення – це тільки передумова для отримання корисного ефекту публічного адміністрування. Не можна отримати високої ефективності, якщо прийнятий план або рішення погано обґрунтовані, не забезпечені ресурсами, але хороший план або рішення також може бути не виконаний у зв’язку з невисоким рівнем організаційної роботи на наступних етапах. Аргументовано, що ефективність публічного адміністрування права осіб з інвалідністю на охорону здоров’я в широкому значенні слід розглядати як систему показників цілеспрямованої та систематизованої діяльності державних органів влади та органів місцевого самоврядування, що спрямована на виконання визначених в нормативно-правових актах завдань щодо надання медичної допомоги, медичних і реабілітаційних послуг, забезпечення лікарськими засобами та препаратами, медичним доглядом тощо. This scientific paper reveals the effectiveness of public administration of the right of persons with disabilities to health care.It is noted that the introduction of a system of legal, economic, organizational, administrative measures to ensure the right to health care for persons with disabilities, unfortunately, does not mean the simultaneous implementation and effectiveness. The definition of effectiveness as a reflection of the correct choice and effectiveness of the relevant measure is possible only on the basis of establishing indicators and factors of effective public administration of the right of persons with disabilities to health care. At the same time, it is worth talking about the evaluation of effectiveness, which manifests itself in the form of a certain result and gives an idea of the effectiveness of the measures taken. It is argued that the concept of "effect" is a meaningful element. Under the effect understand the performance, action. In fact, the understanding of the term "efficiency" is associated with actions that lead to the desired consequences, ie we can say that the concept of "efficiency" is synonymous with the concept of "effective". It follows that efficiency is efficiency, result, consequence of certain reasons, forces, actions. It is proved that both the concept of "efficiency" and the concept of "effectiveness" reflect the qualitative characteristics of a particular management activity. However, these are still not synonymous words. Efficiency reflects qualitative indicators, while efficiency reflects quantitative ones. Efficiency is the ratio of quantitative indicators and the beginning of the implementation of measures to the stage of obtaining the final result. It is noted that the efficiency of public administration is the ratio of its useful result (effect) and the amount of resources used or spent for this purpose. The formation and implementation of the beneficial effect of management is a long process, sometimes stretching for months or even years. The process of public administration should be divided into separate stages and operations, highlighting the interconnected intermediate (local) and final results of the governing body as a whole and its individual parts. Management decisions in themselves are only a prerequisite for obtaining a useful effect of public administration. It is not possible to get high efficiency if the plan or decision is poorly justified, not provided with resources, but a good plan or decision may also not be implemented due to the low level of organizational work in the following stages. It is argued that the effectiveness of public administration of the right of persons with disabilities to health care in a broad sense should be considered as a system of indicators of purposeful and systematic activities of public authorities and local governments aimed at fulfilling the tasks defined in regulations on medical care, medical and rehabilitation services, provision of medicines and drugs, medical care, etc.Item Роль ЗВО у формування егалітарного гендерного світогляду при підготовці майбутніх юристів(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-14) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem Система принципів фінансової відповідальності за порушення податкового законодавства(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Чорная, Виктория Григорьевна; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Владимировна; Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній статті визначено важливість принципів в системі фінансової відповідальності. Відзначено, що фінансова відповідальність є видом юридичповідальності, якій притаманні всі загальні ознаки останньої та специфічні ознаки, які виходять з змісту фінансових правовідносин, що урегулної відьовані нормами податкового та фінансового права. Акцентовано увагу, що принципи фінансового права класично поділено на три групи: загально-правові (принципи, що визначають загальні закономірності, основні ідеї застосування фінансової відповідальності за порушення фінансово-правових норм); міжгалузеві (головні засади, що можуть витікати з різних галузей права, наприкллад, фінансове право, податкове право та визначають закономірності притягнення субєкта до фінансової відповідальності) та спеціальні принципи (індивідуалізації фінансово-правової відповідальності, відмежування фінансової санкції від фінансового обов’язку, презумпція винуватості недержавних учасників фінансової діяльності в неподатковій сфері). Фінансова відповідальність характеризується наступним: 1) є видом юридичної відповідальності; 2) настає за наявності юридичних підстав; 3) містить державний осуд протиправного діяння, що посягає на встановлений порядок фінансового регулювання суспільних відносин; 4) передбачено нормами Податкового кодексу та інших законів України; 5) застосовується до субєкта правопорушення; 6) передбачає застосування адміністративних та фінансових санкцій; 7) субєктом притягнення до фінансової відповідальності є суд чи компетентний субєкт публічної адмінітсрації. Фінансова відповідальність це негативна реакція держави в особі компетентних суб’єктів за вчинення протиправних діянь, що посягає на встановлений порядок фінансового регулювання та передбачає настання негативних наслідків майнового характеру до правопорушників. Принципи фінансової відповідальності це основні вихідні положення (головні ідеї) та закономірності, котрі закладено в основу даного підвиду юридичної відповідальності, на основі яких на правопорушника накладаються адміністративні та фінансові санкції. this article defines the importance of principles in the system of financial responsibility. It was noted that financial responsibility is a type of legal responsibility, which has all the general features of the latter and specific features that arise from the content of financial legal relations, regulated by the norms of tax and financial law. Attention is drawn to the fact that the principles of financial law are classically divided into three groups: general legal (principles defining general patterns, basic ideas of applying financial responsibility for violations of financial and legal norms); interdisciplinary (the main principles that can flow from different branches of law, for example, financial law, tax law and determine the regularities of bringing the subject to financial responsibility) and special principles (individualization of financial and legal responsibility, separation of financial sanction from financial obligation, presumption of guilt non-state participants in financial activities in the non-tax sphere). Financial responsibility is characterized by the following: 1) is a type of legal responsibility; 2) occurs in the presence of legal grounds; 3) contains a state condemnation of an illegal act that encroaches on the established order of financial regulation of social relations; 4) provided by the norms of the Tax Code and other laws of Ukraine; 5) applies to the subject of the offense; 6) provides for the application of administrative and financial sanctions; 7) the court or competent subject of public administration is subject to financial liability. Financial responsibility is a negative reaction of the state in the person of competent subjects for the commission of illegal acts, which encroaches on the established order of financial regulation and foresees the occurrence of negative property consequences for offenders. The principles of financial responsibility are the main initial provisions (main ideas) and regularities that are the basis of this subtype of legal responsibility, on the basis of which administrative and financial sanctions are imposed on the offender.Item Теоретичні проблеми визначення понять контроль і нагляд як засобів адміністративно-правового захисту бездомних осіб і безпритульних дітей(Ужгородський національний університет, 2014) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаItem Теоретичні та практичні питання громадського контролю за судовою владою(Юрінком Інтер, 2021-01-15) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила Александровна