Освітня програма «Економічна та соціальна психологія»
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Освітня програма «Економічна та соціальна психологія» by Author "Atamaniuk, Anna"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Психологічні особливості вибору професії типу «людина-людина»(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-23) Атаманюк, Анна Павлівна; Atamaniuk, Anna; Колесніченко, Ліна АліківнаПрофесійна діяльність людини - це область її занять, яка є невід'ємною для ефективного застосування набутих вмінь, знань та навичок, отриманих через спеціалізоване навчання та різноманітну, комплексну підготовку. Мета роботи – визначення психологічних особливостей осіб, які вибрали професію типу «людина-людина», порівняти отримані результати. Визначені психологічні особливості вчителів і механіків. У вчителів ціннісні орієнтації це професійна компетентність та стабільність у роботі, набрало 86% досліджуваних. Крім того, вчителі відчувають потребу у безпеці та стабільності, шукаючи постійну роботу з мінімальним ризиком звільнення (86%). Водночас, вчителі не схильні до частих відряджень, прагнучи залишатися у стабільному місці проживання (74% опитаних). Щодо автомеханіків, найбільше в них цінується професійна компетентність (98%). У дослідженні автомеханіків також виявлені високі показники у сферах менеджменту (74%), автономії (70%) та підприємництва (66%). Психологічні властивості у вчителів на високому рівні екстраверсія (32%), на середньому (44%), на низькому (24%). У механіків на високому рівні екставерсія (54%), на середньому (34%), на низькому (12%). Було встановлено, що властивості, які характеризують готовність до змін у вчителів і механіків представлені так: найбільш вираженим є середній рівень властивостей. У вчителів одна третина має високий рівень винахідливості та толерантності, одна п’ята – адаптивності, домінує низький рівень у сміливості (64%), на відміну від механіків, у яких найбільш вираженим є середній (72%). У механіків домінує спостерігаємо низький рівень винахідливості (72%), пристрасності (62%) і 50 % мають низький оптимізм. Було визначено, що у вчителів емпатія найбільш виражена є на рівні вище середнього (17%), високий рівень 15%. У механіків високий рівень спостерігається у 3%, середній 29%, низький 9%. Були визначені розбіжності у психологічних особливостях між вчителями і механіками, а саме у ціннісних орієнтаціях: менеджмент, стабільність роботи, інтеграція стилів життя, підприємництво; в емпатії; екстраверсії- інтроверсії, емоційності-емоційній стриманості; толерантність до двозначності. A person's professional activity is a field of occupation that is integral to the effective application of acquired skills, knowledge and abilities gained through specialized education and diverse, comprehensive training. The purpose of the study is to determine the psychological characteristics of people who have chosen a person-to-person profession and to compare the results. The psychological characteristics of teachers and mechanics have been identified. Teachers' value orientations are professional competence and stability in work, which was scored by 86% of the respondents. In addition, teachers feel the need for security and stability, looking for a permanent job with minimal risk of dismissal (86%). At the same time, teachers are not inclined to frequent business trips, seeking to stay in a stable place of residence (74% of respondents). As for car mechanics, professional competence is most valued in them (98%). The study of car mechanics also revealed high scores in the areas of management (74%), autonomy (70%), and entrepreneurship (66%). Teachers' psychological properties are high in extraversion (32%), medium (44%), and low (24%). Mechanics have a high level of extraversion (54%), an average level (34%), and a low level (12%). It was found that the properties that characterize the readiness for change in teachers and mechanics are presented as follows: the most pronounced is the average level of properties. One-third of teachers have a high level of resourcefulness and tolerance, one-fifth - adaptability, and a low level of courage dominates (64%), unlike mechanics, who have the most pronounced average level (72%). Mechanics are dominated by low levels of ingenuity (72%), passion (62%), and 50% have low optimism. It was determined that teachers' empathy is most pronounced at the above average level (17%), with a high level of 15%. Among mechanics, 3% have a high level, 29% have an average level, and 9% have a low level. Differences in psychological characteristics between teachers and mechanics were identified, namely in value orientations: management, job stability, integration of lifestyles, entrepreneurship; in empathy; extraversion- introversion, emotionality-emotional restraint; tolerance to ambiguity.