Кафедра міжнародного менеджменту
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра міжнародного менеджменту by Author "Fursova, Olena"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item International Corporate Marketing Management (on the basis of Tiffany &Co.)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-14) Sivtseva, Darʼia; Сівцева, Дарʼя Андріївна; Fursova, Olena; Фурсова, Олена ВікторівнаThe master's thesis is devoted to the study of the theoretical aspects of marketing management research in international corporations. A comprehensive study of the jewelry market and prerequisites for the development of jewelry in the conditions of digitization was conducted. The economic and marketing activities of Tiffany & Co. are analyzed in modern conditions. Identified the strengths and weaknesses of Tiffany &Co. Considered directions for improving the marketing strategy of Tiffany & Co. in the context of digitization and LVMH's acquisition of Tiffany & Co. The effectiveness of attracting users using digital channels was analyzed. Tiffany's adapted marketing strategies in the digital age can be used as a benchmark for luxury brands with a long history. Tiffany's marketing methods demonstrate that older brands need to leverage social media by creating platforms that allow customers to shop online and participate in various brand activities. By using online platforms, these old luxury brands can increase their visibility, build their own brand communities, and attract loyal customers. Магістерська робота присвячена вивченню теоретичних аспектів дослідження маркетингового менеджменту в міжнародних корпораціях. Проведено комплексне дослідження ювелірного ринку та передумов розвитку ювелірного мистецтва в умовах цифровізації. Проаналізовано економічну та маркетингову діяльність Tiffany & Co. в сучасних умовах. Визначив сильні та слабкі сторони Tiffany &Co. Розглянуто напрямки вдосконалення маркетингової стратегії Tiffany & Co. в контексті цифровізації та придбання компанією LVMH Tiffany & Co. Проаналізовано ефективність залучення користувачів за допомогою цифрових каналів. Адаптовані маркетингові стратегії Tiffany в епоху цифрових технологій можна використовувати як еталон для брендів класу «люкс» із довгою історією. Маркетингові методи Tiffany демонструють, що старі бренди повинні використовувати соціальні медіа, створюючи платформи, які дозволяють клієнтам робити покупки онлайн і брати участь у різноманітних заходах бренду. Використовуючи онлайн-платформи, ці старі розкішні бренди можуть підвищити свою впізнаваність, створити власні бренд-спільноти та залучити лояльних клієнтів.Item Managing external debt of country in the global environment(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-12-11) Yakovliev, Anton; Яковлєв, Антон Євгенович; Fursova, Olena; Фурсова, Олена ВікторівнаMaster’s thesis on the topic “Managing external debt of country in the global environment” studies the theoretical aspects of the formation and management of the external public debt, the analysis of the current state of the influence of external debt of states and their economy in order to determine the optimal directions for the management of external public debt of a country. The topic is actual due to increasing geopolitical and geoeconomic shocks, aggravation of economic problems in the conditions of the coronavirus pandemic, deterioration of budget stability that rise the question of public debt management in Ukraine. The methodological basis of the research is the methods of empirical and comparative analysis, statistical methods, and the method of graphic representation. The practical significance of the obtained results lies in the development of scientifically based recommendations for improving the policy of managing Ukraine's external public debt.Item Security and Economic Development in a global world(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-01-24) Deepanshu, Rawat; Діпаншу, Рават; Fursova, Olena; Фурсова, Олена ВікторівнаThe relationship between globalization and secure economic development are researched. Through a thorough analysis of case studies and data, there are explored the ways in which globalization can both promote and hinder economic development, and how policies and actions can be implemented to ensure that economic growth is sustainable and inclusive. Досліджено зв'язок між глобалізацією та безпечним економічним розвитком. Завдяки ретельному аналізу тематичних досліджень і даних проаналізовано способи, якими глобалізація може як сприяти, так і перешкоджати економічному розвитку, а також які політики та дії можуть бути реалізовані для забезпечення сталого та інклюзивного економічного зростання.Item World experience of Venture Entrepreneurship, Problems of its Formation and Development in Ukraine (on the case of LLC Lime Devs)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2021-12-06) Arikov, Ivan; Аріков, Іван Іванович; Fursova, Olena; Фурсова, Олена Вiкторiвна