Browsing by Author "Kumeiko, Tetiana"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
Item Валентнісні характеристики лексико-семантичної групи дієслів зі значенням інформаційної діяльності(Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 2012) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаThe article is devoted to valence characteristics of the verbs with the meaning of informative activity. An attempt to select the group of verbal predicates was made due to their valences.Item Ділова гра в системі формування комунікативної компетенції студентів на практичних заняттях з української словесності(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2014-02-18) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаItem Кейс-метод як компонент самостійної роботи студентів з дисципліни «Українська словесність»(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2013-01-31) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаItem Класифікаційні показники підгрупи дієслів «Передавання інформації»(Видавництво Ліра-К, 2020-05-14) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаУ статті проаналізовано підгрупу «Передавання інформації», що входить до групи дієслів інформаційної діяльності. Визначено, що словом-ідентифікатором для цієї підгрупи виступає лексема «передавати». Виокремлено семантичні особливості дієслів зазначеної підгрупи. The article analyzed the subgroup "Information Transfer", a member of the group of verbs of information activity. It is determined that the identifier word for this subgroup is the lexeme «transmit». The semantic features of the verbs of this subgroup are highlighted.Item Комунікативні дієслівні фразеологізми у словнику «Фразеологізми у творах Богдана Лепкого»(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2017) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаУ статті проаналізовані комунікативні фразеологічні одиниці зі словника «Фразеологізми у творах Богдана Лепкого»; виокремлено три семантичні підгрупи комунікативних дієслівних фразеологізмів: словесні, словесно-несловесні, несловесні; визначено кількісно вживання комунікативних дієслівних фразеологізмів за виділеними підгрупами. Phraseological composition of language is a cultural code of nation. Different aspects of vital activity are figuratively highlighted in phraseological units. That’s why research of the phraseological inheritance of Bogdan Lepkiy is currently actual. His cultural heritage accumulates basic trends of art thinking from neopopulism to modernism. The article analyzes communicative verbal phraseological units from the dictionary Phraseological units in works of Bogdan Lepkiy. Lexemes of the communicative verbal phraseological units are joined by the lexico-categorial semoe human activity associated with the processes of sending and receiving of information ( facts, ideas, views, emotions) through verbal and non-verbal ways in accordance with this three semantic groups of communicative verbal phraseological units are distinguished: verbal, non-verbal, verbal-non-verbal. Being the part of phraseological units, there are verbs of the verbal subgroup by means of which you can transfer and obtain information using non-verbal means. Being the part of phraseological units , there are also verbs of the non-verbal subgroup with the help of which you can transfer and obtain information using non-verbal means. Being the part of phraseological units, there are verbs of both non-verbal and verbal subgroups by means of which you can transfer and obtain information using both verbal and non-verbal means.Item Мовні освітні технології у вимірі мультикультуралізму(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Бондарчук, Лариса Михайлівна; Bondarchuk, Larysa; Бондарчук, Лариса Михайловна; Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна Анатольевна; Лазаренко, Олеся Миколаївна; Lazarenko, Olesia; Лазаренко, Олеся Николаевна; Подгурська, Тамара Анатоліївна; Podhurska, Tamara; Подгурская, Тамара Анатольевна; Сирко, Ірина; Syrko, Iryna; Случайна, Лариса Олександрівна; Sluchaina, Larysa; Случайная, Лариса Александровна; Козловська, Лариса СтепанівнаПредставлена монографія актуалізує проблему формування полікультурної мовної особистості в інноваційному університеті. Праця унаочнює багаторічний дослідницький та викладацький досвід авторок, охоплює різні аспекти рідномовного навчання та викладання мови як іноземної, представляє сучасний погляд на можливості використання лінгводидактичних інструментів в мовно-професійному просторі непрофільних закладів вищої освіти. Ця книга буде корисною всім, хто прагне виховати толерантну мовну особистість, здатну до мультикультурної комунікації, готову вдосконалювати мовні навички для уникнення можливих міжкультурних конфліктів.Item Морфолого-синтаксична реалізація і варіанти моделей речень з дієсловами інформаційної діяльності підгрупи «Збирання»(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2014) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаУ статті розглянуто структурні моделі речень з дієсловами інформаційної діяльності підгрупи «Збирання», їхня морфолого-синтаксична реалізація. З’ясовано, що спільним для цієї групи предикатів є те, що вони програмують своєю семантикою обов’язкове заповнення в семантичній структурі речення позицій суб’єкта і об’єкта, яким на формально-граматичному рівні відповідають підмет і додаток. Обставина і означення функціонують у структурі речення як факультативні члени. The article considers structural models of sentences with verbs denoting information activities of «Gathering» and their morpho-syntactic realization. It has been found that common thing for this group of predicates is that due to their semantic it is required to fill the semantic structure of the sentence position of subject and object, which on formal grammatical levels correspond to the subject and the object. The attribute and the adverbial modifiers function as elective members in the sentence structure. В статье рассматриваются структурные модели предложений с глаголами информационной деятельности подгруппы «Сбор», их морфолого-синтаксическая реализация. Установлено, что предикаты представленной подгруппы программируют своей семантикой обязательное заполнение в семантической структуре предложения позиции субъекта и объекта, которым на формально-граматическом уровне соответствуют подлежащее и сказуемое. Обстоятельство и определение функционируют в структуре предложения как факультативные члены.Item Морфолого-синтаксична реалізація і варіанти моделей речень з дієсловами інформаційної діяльності підгрупи «Пошук»(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2013) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаВ статье рассматриваются структурные модели предложений с глаголами информационной деятельности подгруппы "Поиск", их морфолого-синтаксическая реализация.Item Несубстанціальні характеристики дієслів інформаційної діяльності(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2013) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаАвтором описано несубстанціальні характеристики дієслів інформаційної діяльності за виділеними підгрупами, серед яких: пошук, збирання, передача, отримання, збереження, технічне забезпечення інформації.Item Роль відеозавдань у формуванні мовної компетенції здобувачів вищої освіти(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-11-26) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна Анатольевна; Ковтунець, Оксана Степанiвна; Kovtunets, Oksana; Ковтунец, Оксана СтепановнаItem Скрайбінг як інструмент формування комунікативної компетентності здобувача вищої освіти(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаItem Структурні моделі фразем із комунікативними дієсловами за словником «Фразеологізми у творах Богдана Лепкого»(Ужгородський національний університет, 2020) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаФразеологічний склад мови – це культурний код народу. Тому актуальним є дослідження культурного надбання Богдана Лепкого, яке акумулює основні тенденції художнього мислення від неонародництва до модернізму. У статті виокремлено структурні моделі фразем із комунікативними дієсловами у словнику «Фразеологізми у творах Богдана Лепкого». Проаналізовано дієслівні фраземи зі словника «Фразеологізми у творах Богдана Лепкого» (199 одиниць): комунікативні дієслова становлять 42 одиниці (21%), комунікативні дієслівні фраземи – 59 (30%). Виділено три семантичні підгрупи комунікативних дієслівних фразем: словесну, словесно-несловесну й несловесну. Словесна містить дієслова, які в складі фразеологічних одиниць мають значення, пов’язане з передаванням або отриманням інформації за допомогою вербальних засобів (20 одиниць); словесно-несловесна підгрупа – дієслова, які в складі фразеологічних одиниць мають значення, пов’язане з передаванням або отриманням інформації за допомогою вербальних і невербальних засобів (5 одиниць); несловесна – дієслова, які у складі фразеологічних одиниць мають значення, пов’язане з передаванням або отриманням інформації за допомогою невербальних засобів (17 одиниць). Виділено 17 структурних моделей фразем із комунікативними дієсловами: V + N/NP – 26 одиниць (44%); V + NP – 1 одиниця (1,7%); (Part)V + Adv – 3 одиниці (5%); V + Prep. + N /NP – 9 одиниць (15%); V+Pron. + N – 2 одиниці (3,4%); V+ Prep.+ Pron. – 3 одиниці (5%); Part.+V + N – 2 одиниці (3,4%); V+ Conj.+ (V) + N – 1 одиниця (1,7%); V+N+ Prep. + N – 1 одиниця (1,7%); V+Pron.+ Prep. + N – 2одиниці (3,4%); V+N/Pron.+Prep.+ NP – 2 одиниці (3,4%); N+Prep.+N+V – 1 одиниця (1,7%); V+Conj.+ Prep. + N – 2 одиниці (3,4%); V+ Conj.+ Adv+ (V)+ N – 1 одиниця (1,7%); V + N + Conj. + N – 1 одиниця (1,7%); Conj.+ V+ Conj.+Part. +V – 1 одиниця (1,7%); Part.+V+N+ Prep+ Pron. – 1 одиниця (1,7%). Дві моделі є продуктивними у зазначеній групі дієслів. Перша – V + N/ NP – має такі варіанти реалізації: V + N1; V + N2/NP; V + N4 /NP; V + N5 /NP. Друга – V3+ Prep. + N /NP – реалізується в таких схемах: V + Prep. + N2; V + Prep.+ N4/NP; V + Prep. +N5. Phraseological composition of language is a cultural code of nation. Different aspects of vital activity are figuratively highlighted in phraseological units. That’s why research of the phraseological inheritance of Bohdan Lepky is currently actual. His cultural heritage accumulates basic trends of art thinking from neopopulism to modernism. The article analyzes communicative verbal phraseological units from the dictionary Phraseological units in works of Bohdan Lepky. The dictionary «Phraseological units in works of Bohdan Lepky» contains 199 verb lexemes, communicative verbs are 42 units (21%), communicative verb of phraseological units – 59 (30%). It is established minimum structural models with phraseological units. Lexemes of the communicative verbal phraseological units are joined by the lexico-categorial seme human activity associated with the processes of sending and receiving of information (facts, ideas, views, emotions) through verbal and nonverbal ways in accordance with this three semantic groups of communicative verbal phraseological units are distinguished: verbal, non-verbal, verbal-non-verbal. Being the part of phraseological units, there are verbs of the verbal subgroup by means of which you can transfer and obtain information using verbal means. Being the part of phraseological units, there are also verbs of the non-verbal subgroup with the help of which you can transfer and obtain information using non-verbal means. Being the part of phraseological units, there are verbs of both non-verbal and verbal subgroups by means of which you can transfer and obtain information using both verbal and non-verbal means. In the article it was identified 21 structural models of phraseological units with communicative verbs, was made their quantitative analysis: V + N/NP – 26 units (44%); V+ NP – 1 unit (1,7%); (Part)V+ Adv. – 3 units (5%); V + Prep. + N /NP – 9 units (15%); V + Pron. + N – 2 units (3,4%); V+ Prep.+ Pron. – 3 units (5%); Part.+V + N – 2 units (3,4%); V+ Conj.+ (V) + N – 1 unit (1,7%); V + N + Prep. + N – 1 unit (1,7%); V + Pron.+ Prep. + N – 2 units (3,4%); V + N/Pron.+Prep.+ NP – 2 units (3,4%); N + Prep. + N + V – 1 units (1,7%); V+ Conj.+ Prep. + N – 2 units (3,4%); V+ Conj.+ Adv. + (V)+ N – 1 unit (1,7%); V + N + Conj. + N – 1 unit (1,7%); Conj.+ V+ Conj.+Part. + V – 1 unit (1,7%); Part.+ V + N + Prep.+ Pron. – 1 unit (1,7%).Item Субстанціальні характеристики дієслів інформаційної діяльності(Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 2013) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаУ статті на засадах теорії інтенції розглянуто субстанціальні характеристики дієслів інформаційної діяльності.Item Формування у майбутніх учителів готовності до запобігання конфліктів(РВНЗ „Кримський гуманітарний університет”, 2007) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна АнатольевнаItem Інноваційний тренінг з підготовки майбутніх викладачів до запобігання конфліктів у професійній діяльності(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2008) Кумейко, Тетяна Анатоліївна; Kumeiko, Tetiana; Кумейко, Татьяна Анатольевна