Browsing by Author "Shevchenko, Liubov"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Екологічна безпека: загрози та проблеми правового забезпечення в умовах воєнного стану(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2024) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov; Булик, Ірина Леонтіївна; Bulyk, Iryna; Мартиненко, Діана Борисівна; Martynenko, DianaСтаття присвячена актуальній на сьогоднішній день проблемі правового забезпечення екологічної безпеки в умовах воєнного стану. У статті проаналізовано поняття екологічної безпеки, положення чинного національного законодавства щодо її забезпечення в умовах воєнного стану, вплив військових дій на стан екосистем та окремих природних ресурсів в Україні. Висвітлено проблеми правового гарантування екологічної безпеки в умовах військового конфлікту, що надзвичайно актуально для України. На підставі аналізу українських та зарубіжних джерел щодо правового регулювання захисту довкілля під час ведення воєнних дій, зроблено висновок про катастрофічну шкоду довкіллю, яку завдано військовою агресією російської федерації. Зазначається, що одним із найбільш актуальних рівнів негативного впливу збройних конфліктів є вплив на довкілля. Наголошується на тому, що виникнення в умовах військового конфлікту ризиків для життя і здоров’я людини, які зумовлюють незадовільний стан довкілля, потребує швидкого пошуку оптимальних шляхів ліквідації їх наслідків та правове забезпечення екологічної безпеки населення. Насамперед це розвиток та удосконалення законодавства у цій галузі національної безпеки з урахуванням міжнародного досвіду. Також, невід’ємним напрямом адаптації правової системи України до умов військового конфлікту є вдосконалення державно-правового механізму реагування на екологічні виклики і загрози. Встановлено, що усі положення міжнародних актів, які врегульовують питання забезпечення екологічної безпеки закликають міжнародну спільноту вживати заходів, спрямованих на запобігання або мінімізацію руйнівного впливу на навколишнє середовище під час військових дій. Звертається увага на те, що окремий блок нормативних актів України присвячено правовому врегулюванню порядку та методик визначення шкоди і збитків, завданих довкіллю України внаслідок збройної агресії російської федерації. Встановлено, що незважаючи на те, що війна триває, вже спостерігається розвиток нормативних актів, спрямованих на врегулювання відбудови зруйнованих чи пошкоджених територій та об’єктів. Проаналізовано окремі з них, виявлено недоліки та запропоновано шляхи їх усунення. The article is devoted to the currently relevant problem of legal provision of environmental security under martial law. The article analyzes the concept of environmental security, provisions of the current national legislation regarding its provision in the conditions of martial law, the impact of military operations on the state of ecosystems and certain natural resources in Ukraine. The problems of legal guarantee of environmental safety in the conditions of military conflict, which is extremely relevant for Ukraine, are highlighted. Based on the analysis of Ukrainian and foreign sources regarding the legal regulation of environmental protection during hostilities, a conclusion was made about the catastrophic damage to the environment caused by the military aggression of the Russian Federation. It is noted that one of the most relevant levels of negative impact of armed conflicts is the impact on the environment. It is emphasized that the occurrence of risks to human life and health in the conditions of a military conflict, which lead to an unsatisfactory state of the environment, requires a quick search for optimal ways to eliminate their consequences and legal provision of environmental safety of the population. First of all, this is the development and improvement of legislation in this field of national security, taking into account international experience. Also, an integral direction of the adaptation of the legal system of Ukraine to the conditions of the military conflict is the improvement of the state-legal mechanism for responding to environmental challenges and threats. It has been established that all provisions of international acts that regulate the issue of ensuring environmental security call on the international community to take measures aimed at preventing or minimizing the destructive impact on the environment during military operations. Attention is drawn to the fact that a separate block of normative acts of Ukraine is dedicated to the legal regulation of the procedure and methods of determining damage and losses caused to the environment of Ukraine as a result of the armed aggression of the Russian Federation. It was established that despite the fact that the war continues, the development of normative acts aimed at regulating the reconstruction of destroyed or damaged territories and objects is already being observed. Some of them were analyzed, shortcomings were identified and ways of their elimination were proposed.Item Забезпечення прав громадян в умовах надзвичайних режимів(Видавничий центр «Кафедра», 2023-06-05) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov; Шевченко, Любовь ВасильевнаItem Ліцензування в галузі забезпечення ядерної безпеки(Видавничий центр «Кафедра», 2022-05-18) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, LiubovItem Особливості надання адміністративних послуг у зарубіжних країнах(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2023) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, LiubovУ статті висвітлено сучасний стан надання адміністративних послуг у деяких зарубіжних країнах (Німеччина, Польща, Велика Британія, Литва, Нідерланди, тощо), та визначено можливості використання критеріїв якості послуг, що надаються владою громадянам в діяльності державних органів України через формулювання відповідних законодавчих пропозицій. Встановлено, що надання адміністративних послуг у закордонних країнах і Україні відрізняється за суттю та метою роботи. Система надання адміністративних послуг у розглянутих країнах спрямована на забезпечення населення усіма видами соціальних гарантій. Надання адміністративних послуг в закордонних країнах є відкритим та прозорим процесом, а в Україні досі немає таких ефективних взаємовідносин між споживачами та надавачами адміністративних послуг. У більшості з цих країн діяльність спрямовується на: створення зручних і досяжних умов для отримання послуг громадянами, а саме: впровадження і розвиток інтегрованих офісів; пошук оптимального суб’єкта надання послуг, використання компетентних інституцій; використання систем локальних інформаційних мереж і сегментів глобальної інформаційної мережі для надання послуг; створення веб-порталів, присвячених адміністративним послугам; здійснення електронізації окремих послуг. Звертається увага на доцільність систематичного моніторингу, розбудови системи управління якістю та автивного впровадження iннoвaцiйниx тexнoлoгiй для зaпpoвaджeння в Укpaïнi. Наголошується на перспективності польського та німецького досвіду організації надання адміністративних послуг, зокрема на політиці зменшення спілкування між надавачами та споживачами адміністративних послуг з одночасним збереженням якості надання цих послуг. Стверджується, що тільки відкритість державного сектору для громадян забезпечує необхідну якість та доступність адміністративних послуг у системі публічних послуг. Запропоновано шляхи вдосконалення надання адміністративних послуг у публічному управлінні. The article highlights the current state of the provision of administrative services in some foreign countries (Germany, Poland, Great Britain, Lithuania, the Netherlands, etc.), and identifies the possibilities of using quality criteria of services provided by the authorities to citizens in the activities of state bodies of Ukraine through the formulation of relevant legislative proposals. It has been established that the provision of administrative services in foreign countries and Ukraine differs in essence and purpose of work. The system of providing administrative services in the considered countries is aimed at providing the population with all types of social guarantees. The provision of administrative services in foreign countries is an open and transparent process, and in Ukraine there is still no such effective relationship between consumers and providers of administrative services. In most of these countries, activities are aimed at: creating convenient and achievable conditions for citizens to receive services, namely: implementation and development of integrated offices; search for the optimal subject of service provision, use of competent institutions; use of local information network systems and segments of the global information network to provide services; creation of web portals dedicated to administrative services; implementation of the electronicization of certain services. Attention is drawn to the expediency of systematic monitoring, development of the quality management system, and proactive implementation of innovative technologies for approval in Ukraine. Emphasis is placed on the perspective of the Polish and German experience in organizing the provision of administrative services, in particular on the policy of reducing communication between providers and consumers of administrative services while maintaining the quality of the provision of these services. It is argued that only the openness of the public sector for citizens ensures the necessary quality and availability of administrative services in the system of public services. Ways to improve the provision of administrative services in public administration are proposed.Item Особливості реалізації принципів гендерної рівності у закладах вищої освіти Німеччини(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-14) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov; Шевченко, Любовь ВасильевнаItem Природа психологічного насильства (мобінгу) в Україні(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2024) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, LiubovСтаття присвячена аналізу соціально-психологічних чинників формування та подолання мобінгу на робочому місті. Розглянуто різні види мобінгу, розкрито причини, механізми виникнення, здійснено короткий науковий екскурс до першоджерел проблеми, виокремлено наслідки, накреслено шляхи запобігання мобінгу й методи боротьби із цим деструктивним явищем. Як засвідчує аналіз міжнародного та вітчизняного досвіду, проблема мобінгу є надзвичайно складною для подолання, оскільки особам, які стають жертвами мобінгу, часто приходиться вирішувати цю проблему самостійно. Зроблено висновок, що в Україні важливо вивчати та адаптувати європейський досвід у боротьбі з мобінгом на робочому місці з метою поліпшення умов праці, створення сприятливої психологічної атмосфери, запобігання професійному вигорянню та захисту професійної гідності працівників. The article is devoted to the analysis of socio-psychological factors in the formation and overcoming of mobbing in the workplace. Various types of mobbing are considered, causes and mechanisms of occurrence are revealed, a short scientific excursion to the root causes of the problem is made, consequences are highlighted, ways to prevent mobbing and methods of combating this destructive phenomenon are outlined. As evidenced by the analysis of international and domestic experience, the problem of mobbing is extremely difficult to overcome, since it gains publicity only in extreme cases, and in other cases it is quite hidden, such that, as a rule, it is not carried beyond the boundaries of a social group or collective. The article analyzes the psychological aspects of studying mobbing at the enterprise, its concepts, signs, forms, types and effects of influence on employees. The methods and procedure for researching sociopsychological factors in the formation and overcoming of mobbing at the enterprise using the systematic review method are substantiated. The socio-psychological factors of the formation and overcoming of mobbing at the enterprise were determined using a systematic review of scientific publications devoted to the study of the outlined problem. It has been confirmed that the formation of mobbing in the collective at the enterprise takes place under the influence of factors that are related to the individual characteristics of employees and the peculiarities of the working environment (with the working collective and the organization as a whole), and it is also shown that overcoming mobing at the enterprise can be implemented by influencing these factors. Mobbing is defined as a specific form of behavior in the workplace, which is resorted to by one employee (or group) in relation to another employee (or group) and which aims to harm the latter. A general description of the types of mobbing (horizontal, vertical, etc.) and the forms of its manifestation (verbal or physical actions, insults and humiliation related to the professional activity of the employee, etc.) is given. It was concluded that in the process of overcoming mobbing, it is necessary to analyze and assess the problem situation, identify victims and initiators of mobbing, choose means of overcoming mobbing, draw up a plan of necessary measures and, finally, implement it.Item Проблеми правового регулюваня державного нагляду у сфері забезпечення ядерної безпеки(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov; Шевченко, Любовь ВасильевнаВ даній науковій статті розглянуто особливості адміністративно-правового регулювання державного нагляду щодо безпеки об’єктів використання ядерної енергії, які містять потенційну небезпеку для життя і здоров’я населення, стану навколишнього середовища, національної безпеки, тощо. Досліджено мету здійснення перевірки дотримання на об’єктах державного нагляду вимог законодавства України, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, з фізичного захисту та умов ліцензій і дозволів та прийняття відповідних заходів впливу у разі порушення вказаних вимог для забезпечення захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища. Акцентовано увагу на особливостях правового регулювання процедури здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки, зокрема проведено аналіз порядку здійснення державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки та врегулювання процедурних питань реалізації функцій Державної інспекції ядерного регулювання Укрaїни. Розглянуто питання щодо механізму видачі спеціальних дозволів на ведення діяльності в галузі використання атомної енергії; порядку організації та періодичності перевірок, їх предмет та підстави проведення; щодо дотриманням законодавства, умов, передбачених документами дозвільного характеру, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки суб’єктами державного нагляду та контролю. Визначено пріоритети забезпечення виконання чинних регулюючих положень та умов ліцензій, зокрема у разі вчинення ліцензіатом грубого порушення умов дії ліцензії, які були виявлені в процесі перевірки ліцензіата при здійсненні державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки державним інспектором з ядерної та радіаційної безпеки. Зазначено, що існування механізму видачі спеціальних дозволів на ведення діяльності в галузі використання атомної енергії зумовлює функціонування певних повноважень, наявних в уповноваженого органу державного нагляду у сфері забезпечення ядерної безпеки, які дозволяють точно, і оперативно визначити чи виконуються умови ліцензії ліцензіатами. In this scientific article, the peculiarities of the administrative and legal regulation of the security of the sovereign over the camp of the safety of objects of nuclear energy are examined, in order to avenge the potential for harm to the life and health of the population, I will become a safer environment. Emphasis is placed on the peculiarities of the legal regulation of the procedure for establishing state supervision of the nuclear security camp, and an analysis is made of the procedure for establishing state supervision of pre-trial nuclear and radiation safety to regulate the procedural power of the implementation of the functions of the Ukrainian State Regulation. A review was made of the mechanism for granting special permits for the conduct of activities in the atomic energy room; the order of organization and frequency of revisions, their subject and presentation; until the end of legislation, minds, transferring documents of a permissible nature, norms, rules and standards for nuclear and radiation safety by subjects of state supervision and control. It is noted that the existence of a mechanism for issuing special permits for conducting activities in the field of atomic energy use conditions the functioning of certain powers available to the authorized state supervision body in the field of ensuring nuclear safety, which allow to accurately and quickly determine whether licensees are fulfilling the license conditions.Item Проблемні аспекти апеляційного провадження в адміністративному судочинстві(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Булик, І. Л.; Bulyk, I.; Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov; Мартиненко, Д. Б.; Martynenko, D.Стаття присвячена проблемним питанням апеляційного провадження в адміністративному судочинстві України, які обумовлюють справедливість рішень та стабільність правової системи. У статті проаналізовано фактори, які впливають на тривалість та ефективність апеляційного провадження та вдосконалення цього процесу, що може сприяти швидшому та більш ефективному розгляду справ, а також визначити рівень довіри громадян до адміністративної юстиції. Апеляційне провадження в Україні є однією з стадій судового розгляду справи і слугує для перегляду рішення суду першої інстанції. На підставі аналізу національних джерел щодо правового застосування положень Кодексу адміністративного судочинства України, а також беручи до уваги результати доктринальної розробки аспектів апеляційного провадження в адміністративному судочинстві, науковцями виокремлено декілька процесуально-правових чинників, які визначають ступінь ефективності апеляційного провадження в адміністративному судочинстві України. Основними є: 1) нечіткий порядок обчислення строків апеляційного оскарження; 2) проблемність недостатнього нормативного забезпечення вимог підготовки справи до розгляду в адміністративному суді; 3) можливість неврахування судом першої інстанції негативних вказівок апеляційного суду в разі повернення справи судом апеляційної інстанції; 4) проблематика дотримання встановлених строків розгляду апеляційних скарг в адміністративному судочинстві; 5) фактична неможливість осіб, які виступають на стороні позивача апеляційної скарги, приєднатися до скарги; 6) недостатні умови для реалізації принципу диспозитивності адміністративним судом апеляційної інстанції. У статті запропоновано вирішення найбільш проблемних питань шляхом впровадження стандартизованих процедур, покращення систем обміну інформацією, забезпечення доступу до юридичної допомоги та здійснення ефективного контролю над вирішенням процесуальних питань в адміністративному судочинстві, забезпечення порядку обчислення строків апеляційного оскарження, удосконалення нормативних вимог щодо належної підготовки справи до розгляду в адміністративному суді та ін. The article is devoted to the problematic issues of appeal proceedings in the administrative judiciary of Ukraine, which determine the fairness of decisions and the stability of the legal system. The article analyzes the factors that affect the duration and effectiveness of appeal proceedings and the improvement of this process, which can contribute to faster and more effective consideration of cases, as well as determine the level of trust of citizens in administrative justice. Appellate proceedings in Ukraine are one of the stages of the trial and serve to review the decision of the court of first instance. Based on the analysis of national sources regarding the legal application of the provisions of the Code of Administrative Proceedings of Ukraine, as well as taking into account the results of the doctrinal development of aspects of appeal proceedings in administrative proceedings, scientists singled out several procedural and legal factors that determine the degree of effectiveness of appeal proceedings in the administrative proceedings of Ukraine. The main ones are: 1) the unclear procedure for calculating the terms of appeal; 2) the problem of insufficient regulatory support for the requirements for preparing a case for consideration in an administrative court; 3) the possibility of the court of first instance not taking into account the negative instructions of the appellate court in case the case is returned by the appellate court; 4) the issue of compliance with the established deadlines for consideration of appeals in administrative proceedings; 5) the actual impossibility of persons appearing on the side of the plaintiff of the appeal to join the complaint; 6) insufficient conditions for the implementation of the principle of discretion by the administrative court of appeal. The article proposes to solve the most problematic issues by implementing standardized procedures, improving information exchange systems, ensuring access to legal aid and exercising effective control over the resolution of procedural issues in administrative proceedings, ensuring the procedure for calculating the terms of an appeal, improving regulatory requirements for proper preparation of a case for consideration in the administrative court, etc.