Кафедра публічного та міжнародного права
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра публічного та міжнародного права by Subject "336.225"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Транскордонна торгівля як об’єкт оподаткування(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2023) Стріяшко, Галина; Striiashko, Halyna; Замрига, Артур Вікторович; Zamryha, ArturСтаття присвячена аналізу особливостей правового регулювання транскордонної торгівлі, яка процвітає у всьому світі. Сучасні споживачі вміють краще порівнювати товари та послуги в Інтернеті та приймати зважені рішення про покупку. Розширення міжнародної транскордонної електронної комерції дозволяє компаніям по всьому світу охопити більше клієнтів і вийти на нові онлайн-ринки. Для багатьох малих підприємств впровадження електронної комерції може бути повільним процесом. Однак ті, хто прийме її, можуть виявити, що електронна комерція може відкрити двері для нових можливостей. Поступово власники малого бізнесу відкривають магазини електронної комерції та урізноманітнюють свої пропозиції, таким чином охоплюючи більше клієнтів і краще задовольняючи тих, хто віддає перевагу онлайн-послугам. Однак, податкова система має бути справедливою та стимулювати подальший розвиток економіки країни, що особливо актуально за умов становлення інформаційного суспільства. Оскільки ринок електронної комерції (е-комерції) характеризується динамічним зростанням, постає питання оподаткування операцій, що відбуваються за допомогою електронної взаємодії. Постійно зростає кількість об’єктів що здійснюють транскордонну торгівлю, які можна монетизувати та, відповідно, визначити їх комерційну вартість. Таку діяльність для мети оподаткування, на думку авторів, можна визначити як законодавчо врегульовану цілеспрямовану активність, що здійснюється з метою отримання прибутку з використанням об’єктів, створюваних комп’ютерними програмами в результаті алгоритмів, цифрових записів, віртуальних активів, технологічних платформ (соціальних мереж, промислового інтернету, месенджера, онлайн-торговельних майданчиків, інформаційних ресурсів) тощо. The article is devoted to the analysis of the peculiarities of legal regulation of cross-border trade, which is flourishing all over the world. Today's consumers are better able to compare goods and services online and make informed purchasing decisions. The expansion of international cross-border e-commerce allows companies around the world to reach more customers and enter new online markets. For many small businesses, adopting e-commerce can be a slow process. However, those who embrace it may find that e-commerce can open doors to new opportunities. Gradually, small business owners are opening e-commerce stores and diversifying their offerings, thus reaching more customers and better satisfying those who prefer online services. However, the tax system must be fair and stimulate the further development of the country's economy, which is especially relevant under the conditions of the formation of the information society. Since the market of electronic commerce (e-commerce) is characterized by dynamic growth, the issue of taxation of transactions that take place through electronic interaction arises. Modern conditions of globalization and the development of the latest technologies have changed the ways of conducting business activities and presented legislators with the need to adapt to the wide presence of crossborder trade as a new type of social relations and to make changes to legislation in the field of taxation. Most of the world's countries have faced the need to compete for jurisdiction over the taxation of subjects of this type of activity. The number of objects carrying out cross-border trade that can be monetized and, accordingly, determine their commercial value, is constantly growing. Such activity for the purpose of taxation, according to the authors, can be defined as a legally regulated purposeful activity carried out with the aim of obtaining profit using objects created by computer programs as a result of algorithms, digital records, virtual assets, technological platforms (social networks, industrial Internet, messenger, online trading platforms, information resources), etc.Item Щодо оподаткування неприбуткових установ та організацій: реалії сьогодення(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Замрига, Артур Вікторович; Zamryha, Artur; Стріяшко, Г. М.; Striiashko, H.В Україні з кожним роком зростає кількість неприбуткових установ та організацій, про що свідчить їх значення в практичному правовому полі, акумулюючи, таким чином, значний обсяг державного та донорського фінансування. Специфіка діяльності неприбуткових суб’єктів господарювання зумовлює особливість змін оподаткування у цій сфері. На практиці досить поширеною є діяльність таких суб’єктів господарювання. Зокрема, у таких організацій придбаваються послуги, роботи, окремі товари, а деколи сама неприбуткова організація придбаває необхідне для своєї діяльності майно чи послуги. Визначення сутності правового статусу неприбуткових організацій як суб’єктів господарської діяльності, їх місце серед інших суб’єктів господарювання, вдосконалення чинного законодавства з питань оподаткування їхньої діяльності. Врахування нових викликів податкового законодавства, пов’язаних з військовими діями в Україні, потребує подальшого вивчення. Адаптація якого дасть можливість не лише більш предметно підійти до організації обліку та процедур оподаткування діяльності неприбуткових установ та організацій, а й отримати можливість забезпечення якісних сегментів їх проведення в майбутньому. Розкрито основні зміни в оподаткуванні неприбуткових установ та організацій в період дії воєнного стану на території України. Відзначено, що "неприбутковими організаціями" є непідприємницькі товариства, що займаються некомерційним господарюванням, або організації, діяльність яких здійснюється без мети отримання прибутку. Термін "неприбуткова організація" не закріплений в українському законодавстві, але слід користуватися саме ним, оскільки він підкреслює особливість обліку та оподаткування таких організацій. Однак отриманий прибуток не є самоціллю, а слугує для поліпшення функціонування організації. Вважаємо, що доходи неприбуткових підприємств мають формуватися виключно з джерел, які переважно, пов’язані з їх основною діяльністю. У зв’язку з цим потребують змін і підходи до ведення бухгалтерського обліку та податкового. Державне регулювання має допомогти неприбутковим організаціям стати більш стійкими та зрілими, законодавство відповідно бути чітким і зрозумілим. In Ukraine, the number of non-profit institutions and organizations is growing every year, which is evidenced by their importance in the practical legal field, thus accumulating a significant amount of state and donor funding. The specificity of the activity of non-profit economic entities determines the specificity of changes in taxation in this area. In practice, the activities of such business entities are quite common. In particular, services, works, and individual goods are purchased from such organizations, and sometimes the non-profit organization itself purchases property or services necessary for its activities. Determination of the essence of the legal status of non-profit organizations as economic entities, their place among other economic entities, improvement of the current legislation on taxation of their activities. Taking into account the new challenges of tax legislation related to military actions in Ukraine requires further study. Adaptation of which will make it possible not only to approach the organization of accounting and taxation procedures of non-profit institutions and organizations more objectively, but also to get the opportunity to ensure quality segments of their implementation in the future. The main changes in the taxation of non-profit institutions and organizations during the period of martial law on the territory of Ukraine are revealed. It is noted that "non-profit organizations" are non-entrepreneurial societies engaged in non-commercial management, or organizations whose activities are carried out without the purpose of obtaining profit. The term "nonprofit organization" is not enshrined in Ukrainian legislation, but it should be used precisely because it emphasizes the peculiarity of accounting and taxation of such organizations. However, the profit obtained is not an end in itself, but serves to improve the functioning of the organization. We believe that the income of non-profit enterprises should be generated exclusively from sources that are mainly related to their main activity. In this regard, changes and approaches to accounting and tax accounting are needed. State regulation should help non-profit organizations become more sustainable and mature, and legislation should be clear and understandable.