2020 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2020 рік by Subject "339.138"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item «Безконтактна економіка підприємства» за умов глобальної пандемії(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiyk, Oleksiy; Олексюк, Алексей ИвановичПредставлено аналіз ключових тенденцій і трендів зміни моделей бізнесової діяльності підприємств під впливом обмежень і нових регуляторних правил за умов глобальної COVID-пандемії. Проведено систематизацію факторів впливу на діяльність компаній та організацію ринків за сучасних умов діяльності. Проаналізовано корпоративні програми адаптації до змін моделей споживчої поведінки. Вивчено існуючі підходи до визначення «безконтактної економіки», а також зроблено спробу пояснити окремих її складових на функціонування підприємств України. Узагальнено три рівні адаптивних механізмів на різних часових горизонтах для українських компаній. Проведено систематизацію ключових рішень на корпоративному рівні, для обмеження контактів зі споживачем і мінімізації ризику зараження людини. Представлено підхід до зміни економічних розрахунків за умов дистанційної торгівельної діяльності. Global COVID pandemic has a significant impact on all fields of human lives and one of the most important is a behaviour model. The study was dedicated to analyzing of tendencies and trends of business transformation under pressure of new conditions and regulation rules influenced by the Global COVID pandemic situation. Several groups of aspects were identified on the global level and explained from the corporate point. The phenome “touchless economy” is in the focus of many types of research but the main three are professional, sociological and cultural issues. Smart-technologies and cutting-edge IT solutions open a huge variety of anti-COVID corporate strategies. These tools and decisions help avoid new risks of human presence in business communications and satisfy the high-security needs of consumers, business partners and employees. Based on the matrix of strategic corporate reactions the Ukrainian companies have to build three-level of adapting mechanisms for three-time horizons. On each level, companies have to develop secured and fast decisionmaking processes for doing business under increasing risk of next lockdowns in different regions. Three levels of adapting mechanisms for three-time horizons were applied for Ukrainian companies. There is a systematization of key applied decisions on corporate level those help to avoid personal contacts and to minimize the risk of people’s infection. The level of business integration is also increasing the overall stages of supply chains now. Actual requests of distance cooperation inside and outside companies stimulate the new approach developing especially in the field of business analytic, communication, logistics, document preparation and mail sending. Nevertheless, there are still unsolved a lot of managerial problems among them we have to mention: prospects of new delivery system development, wireless payments and their security, time management of distance teams etc.Item Процес управління Інтернет-маркетингом у сучасному інформаційному середовищі(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Брадулов, П. О.; Bradulov, P.У статті розглянуто побудову процесів управління Інтернет-маркетингом в сучасному інформаційному середовищі. Запропоновано підходи до управління Інтернет-маркетингу в залежності від типу товару. Систематизовано підходи до управління цифровими комунікаційними інструментами. Описані принципи комунікації в мережі відповідно до цільових дій користувачів. Визначено основі показники результативності та ефективності здійснення маркетингових комунікацій в Інтернеті, особливості їхнього розрахунку та аналітичних підходів до трактування результатів і подальше застосування відповідних управлінських висновків. In this article considered theoretical construction of Internet marketing management processes in the modern information environment. Approaches to Internet marketing management depending on the type of product are offered. Systematized approaches to the management of digital communication tools. The principles of communication in the network in accordance with the target actions of users are described. The indicators of efficiency and effectiveness of marketing communications on the Internet, features of their calculation and analytical approaches to the interpretation of results and further application of relevant management conclusions are determined on the basis. Internet marketing (or digital marketing) is a type of marketing communications, which gives a set of tools for its own specialization: media adv, contextual adv, search engine optimization (SEO), social media marketing (SMM), direct marketing (or also called email marketing), public relations (PR), including search engine reputation management (SERM), mobile marketing, sponsorship, partner marketing (or affiliate marketing). The problem of measurement the effectiveness of digital marketing is connected with the concept of the conversion rate, that is, the fact of the transition of the audience from visitors to the category of potential consumers and the visualization of success stages of the conversion process (also called conversion funnel). It is indicated that a permanent competitive analysis should be aimed at assessing the quantitative and qualitative indicators of the relevant channels, successful and unsuccessful elements or activities. The classification of adv campaigns types is described. It is stated that the concept of marketing communication in the Internet is based on the following mechanics: the user initiates the communication process and produces feedback (or clicks on adv material), which is expressed in the targeted actions (conversions). Users choose what to do: to follow the link or the banner, and which search requests to find, which results to pay attention to, what pages and content are relevant. Defying on this different types of adv campaign should be chosen.