Випуск № 1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 1 by Subject "343.163:343.14"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Прокурорський нагляд у застосуванні тимчасового доступу до речей та документів, проблеми та перспективи(Видавничий дім «Гельветика», 2025) Чуб, А. В.; Chub, A.; Крилов, Д. В.; Krylov, D.У статті наголошено, що роль працівників прокуратури при застосуванні тимчасового доступу до речей та документів є першочерговою. На це вказують вимоги закону України «Про прокуратуру» та положення Кримінального процесуального кодексу України (надалі – КПК України), що визначають прокурора як суб’єкта, на якого покладається обов’язок нагляду за дотриманням закону під час здійснення кримінального провадження у формі процесуального керівництва. Зазначено, що при взаємодії прокурора та слідчого у стадії досудового розслідування при застосуванні тимчасового доступу до речей та документів буде доцільним виділення діяльності слідчого в окрему функцію – розслідування правопорушення, при цьому не відносити його до будь-якої із сторін кримінального провадження, а за прокуратурою залишити нагляд за законністю розслідування. Швидке, всебічне, повне та неупереджене розслідування кримінальних правопорушень, поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів учасників кримінального провадження здійснюється за обов’язкової участі прокурорів, які використовують для цього свої повноваження відповідно до Конституції України, закону України «Про прокуратуру», КПК України та інших нормативно-правових актів. Розширюючи сферу судового контролю та запроваджуючи нові форми прокурорського нагляду, сучасне кримінальне процесуальне законодавство України в умовах воєнного стану передбачає також і нові процесуальні методики збирання та отримання доказів. Треба зазначити, що КПК України встановив як загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження (ст. 132), так і конкретні вимоги до клопотань слідчих про надання тимчасового доступу до речей і документів (ст. 160), а також поширив дію принципу змагальності на досудовому етапі кримінального провадження (ст. 3, ст. 7 та ст. 22). Доведено, що прокурор як суб’єкт кримінального процесу передусім відповідальний за ефективне функціонування всієї системи органів досудового провадження. The article emphasizes that the role of prosecutors in the application of temporary access to things and documents is paramount. This is indicated by the requirements of the Law of Ukraine “On the Prosecutor’s Office” and provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine (hereinafter – CPC of Ukraine), which define the prosecutor as the subject responsible for overseeing compliance with the law during criminal proceedings in the form of procedural guidance. It is noted that in the interaction between the prosecutor and the investigator during the pre-trial investigation phase, it would be appropriate to allocate the investigator’s activities as a separate function – the investigation of the offense, without attributing it to any of the parties in the criminal proceeding, while leaving the prosecution with the oversight of the lawfulness of the investigation.A prompt, comprehensive, complete, and impartial investigation of criminal offenses, as well as the restoration of violated rights, freedoms, and legal interests of participants in criminal proceedings, is carried out with the mandatory involvement of prosecutors, who use their powers in accordance with the Constitution of Ukraine, the Law of Ukraine “On the Prosecutor’s Office,” the CPC of Ukraine, and other legal acts.Expanding the scope of judicial control and introducing new forms of prosecutorial oversight, modern criminal procedural legislation in Ukraine under martial law also provides new procedural methods for collecting and obtaining evidence. It should be noted that the CPC of Ukraine established both general rules for applying measures to ensure criminal proceedings (Article 132) and specific requirements for requests from investigators for temporary access to things and documents (Article 160), as well as extending the principle of adversarial proceedings to the pre-trial stage of criminal proceedings (Articles 3, 7, and 22). It has been established that the prosecutor, as a subject of criminal procedure, is primarily responsible for the effective functioning of the entire system of pre-trial bodies.