2022 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2022 рік by Title
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Political economy of modern strategic management(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Зайцев, Юрій Кузьмич; Zaitsev, Yurii; Зайцев, Юрий КузьмичУ статті досліджена актуальна проблема розвитку нової архітектоніки світової економіки та світового суспільства, проблема теоретико-методологічних, парадигмальних змін у системі управління цими процесами на мікро- та макро- рівнях. Метою дослідження є комплексне вивчення сучасного стратегічного менеджменту з позицій політико-економічної спрямованості його функцій, що дозволяє по новому визначити роль стратегічного менеджменту в управлінні майбутнім конкретних об’єктів в умовах нової реальності, яка народжується внаслідок стрімкої інтеграції у виробничі та управлінські процеси штучного інтелекту та у розв’язанні суперечностей управління об’єктами на платформі глобалізованої цифрової економіки. Використання філософського, інституційного, системного, цивілізаційного, міждисциплінарного підходів до аналізу соціально-економічної природи сучасного стратегічного менеджменту та його функцій, дозволило окреслити та визначити їх плюралістичну, полісистемну сутність і роль, обгрунтувати можливість визнання нового напряму у сучасній політичній економії – політичної економії сучасного стратегічного менеджменту. У статті наводиться система аргументів на користь такої наукової позиції. The article explores the actual problem of the development of a new architectonics of the world economy and the world community, the problem of theoretical, methodological, paradigmatic changes in the system of managing these processes at the micro and macro levels. The aim of the article is a comprehensive study of modern strategic management from the standpoint of the political and economic orientation of its functions, which allows us to redefine the role of strategic management in managing the future of specific objects in a new reality that is born as a result of the rapid integration of artificial intelligence into production and management processes and in resolving contradictions of object management on the platform of the globalized digital economy. The use of philosophical, institutional, systemic, civilization, and interdisciplinary approaches to the analysis of the socio-economic nature of modern strategic management and its functions made it possible to outline and define their pluralistic, polysystemic essence and role, to substantiate the possibility of recognizing a new direction in the modern political economy of management. The article accumulates a system of arguments in favor of such a scientific position.Item Аналіз впливу диджиталізації на попит і пропозицію на ринку праці України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Бараш, Аліна Ю.; Barash, Alina; Петрова, Ірина Леонідівна; Petrova, Iryna; Петрова, Ирина ЛеонидовнаУ статті визначено вплив цифровізації та автоматизації виробничих процесів на попит і пропозицію на ринку праці України. Встановлено позитивні наслідки оцифривізації, які стабілізують ситуацію на вітчизняному ринку праці, зокрема в екстремальних умовах пандемії і війни, це: поява нових цифрових професій, можливість віддаленої роботи, індивідуалізація форм зайнятості і умов співпраці під особисті потреби суб’єктів ринку праці. Введено поняття цифрові професії, як креативної трудової діяльності, яка пов’язана з впровадженням, забезпеченням функціонування і поширенням працівником цифрових технологій у виробничих процесах в будь-якій сфері економічної діяльності. Обґрунтовано тенденцію збільшення чисельності цифрових працівників внаслідок загальносвітової тенденції побудування глобального інформаційного суспільства. Показано наслідки диджиталізації, які заважають ефективному функціонуванню ринку праці і проявляються у збільшенні безробіття через появу зайвих працівників, навички яких є недоцільними у оцифрованій реальності, відплив кадрів на зарубіжні ринки праці, посилення нерівності населення у трудових можливостях. Зроблено висновок про необхідність взаємодії освітніх закладів, бізнесу і держави у досягненні збалансування попиту і пропозиції на ринку праці України в умовах диджиталізації. The article indicates the impact of digitalization and automation of manufacturing processes on demand and supply on the Ukrainian labor market. The analysis showed the positive effects of digitization, which stabilize the situation in the domestic labor market. In particular, in the extreme conditions of the pandemic and war, these are the emergence of new digital professions, the possibility of remote work, the individualization of forms of employment and conditions of cooperation for the personal needs of labor market entities. The concept of digital professions has been introduced as a creative labor activity, since it is associated with the promotion, security of functioning and the expanded practice of digital technologies in manufacturing processes in any sphere of economic activity. The trend of increasing the number of digital practitioners in the wake of the worldwide trend of inducing a global information society has been grounded. The consequences of digitalization are shown that hinder the effective functioning of the labor market and manifest themselves in the increase in unemployment due to the emergence of unnecessary workers whose skills are impractical in digitized reality, the outflow of personnel to foreign labor markets, and the increase in inequality of the population in labor opportunities. The necessity of interaction between educational institutions, business and the state in achieving a balance of supply and demand in the labor market of Ukraine in the context of digitalization is emphasized.Item Гідна оплата праці як базис соціально відповідальних практик бізнесу в умовах формування нової економіки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Скрипник, Олександр; Skrypnyk, Oleksandr; Ільєнко, Алла В’ячеславівна; Ilienko, Alla; Ильенко, Алла Вячеславовна; Саливон, Олександр Анатолійович; Salyvon, Oleksandr; Саливон, Александр Анатольевич; Гутніцький, Віталій; Hutnitskyi, VitaliiУ статті досліджено концептуальні засади та значущість гідної оплати праці як пріоритетного напряму реалізації соціально-відповідальних практик бізнес-організацій. Обгрунтовано актуальні ролі цього концепту у нових бізнес-реаліях, ключовими трендами якого є відкритість, мережевість, цифровізація та глобальність процесів. Метою дослідження є визначення ролі концепту гідної оплати праці в процесі реалізації соціально-відповідальних практик компанії. При дослідженні теоретичних підходів щодо ролі концепту гідної оплати праці для забезпечення стійкості бізнес-організацій сформовано власну точку зору відносно цінності й практичної значущості цих процесів. Визначено власне розуміння актуальності цих практик для бізнесу і суспільства. Окреслено й доповнено потенційні можливості для бізнес-організацій при активному застосуванні соціально відповідальних підходів до ведення господарської діяльності. Визначено пріоритетні напрями посилення мотивуючої ролі системи оплати праці у бізнес-організаціях. Обгрунтовано пропозицію відносно зменшення постійної частини заробітної плати і збільшення змінної, що відповідно розвиватиме можливості у працівників, які бажають і можуть заробляти, виконувати роботу з більшою віддачею. Розвинуто ідею про те, що бізнес-суб’єкти мають збільшувати частку оплати праці у собівартості продукції, підвищувати розмір реальної заробітної плати. Оскільки при зменшенні розміру реальної заробітної плати страждатимуть і бізнес-організації, при зниженні купівельної спроможності населення, знижуватимуться і обсяги реалізації продукції, зменшуватиметься дохід та прибуток. The article examines the conceptual foundations and significance of decent wages as a priority area for implementing socially responsible practices of business organizations. The study substantiates the actual role of this concept in the new business realities, the key trends of which are openness, networking, digitalization and globalization of processes. The purpose of the study is to determine the role of the concept of decent wages in the process of implementing socially responsible practices of a company. When studying theoretical approaches to the role of the concept of decent wages in ensuring the sustainability of business organizations, the author’s vision on the value and practical significance of these processes has been formed. The author’s own understanding of the relevance of these practices for business and society is determined. The potential opportunities for business organizations in the active application of socially responsible approaches to business activities are outlined and supplemented. Priority directions for strengthening the motivating role of the remuneration system in business organizations are identified. The study substantiates the proposal to reduce the fixed part of wages and increase the variable part, which will accordingly develop the ability of employees who are willing and able to earn money to perform work with greater efficiency. The idea that business entities should increase the share of labor remuneration in the cost of production and increase the amount of real wages has been developed. Since a decrease in real wages will also affect business organizations, with a decrease in the purchasing power of the population, sales volumes will decrease, and income and profits will decrease.Item Конкурентоспроможність ринку праці України в умовах сучасних глобальних викликів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Маршавін, Юрій Миколайович; Marshavin, Yurii; Маршавин, Юрий Николаевич; Кицак, Тарас Григорович; Kytsak, Taras; Кицак, Тарас Григорьевич; Кирилюк, Володимир Вікторович; Kyryliuk, Volodymyr; Кирилюк, Владимир Викторович; Леонтенко, Ольга Михайлівна; Leontenko, Olha; Леонтенко, Ольга Михайловна; Василенко, Андрій Олександрович; Vasylenko, Andrii; Василенко, Андрей АлександровичАктуальність статті обумовлена необхідністю визначення концептуальних напрямів посилення конкурентоспроможності національного ринку праці в умовах загострення міжнародних процесів у площині суперництва за висококваліфікованих працівників та інвестиції у створення нових сучасних робочих місць. Метою статті є розробка теоретико-концептуальних засад забезпечення конкурентоспроможності національного ринку праці. Ця проблема розглядається з позиції стратегічного значення для України, оскільки відображає ключові суспільні соціально-економічні процеси та формує передумови досягнення цілей сталого розвитку. У результаті аналізу державної політики України щодо подолання негативних наслідків пандемії для сфери зайнятості і ринку праці зауважено на її неефективних практиках - коронавірусні обмеження були реалізовані на фоні повного відсторонення держави від реальної фінансової допомоги та ефективних заходів щодо підтримки сфери зайнятості. Зазначено основні причини, які стримують залучення зарубіжних інвестицій для створення нових робочих місць - диспропорція попиту та пропозиції; деструктивність процесів соціального діалогу на ринку праці; низька якістю трудового законодавства, низька показники зайнятості та величезний обсяг тіньового сегменту. Розроблено рекомендації щодо використання практичних інструментів розвитку конкурентних переваг ринку праці України - посилення професійно-кваліфікаційних якостей робочої сили, модернізація державної політики залучення капітальних інвестицій, подолання тіньового сегменту ринку праці, удосконалення законодавчо-нормативного регулювання дистанційної праці, розвиток цифрових платформ зайнятості, впровадження прогресивних зарубіжних практик регулювання ринку праці в умовах пандемічних обмежень. The relevance of the article is due to the need to determine the conceptual directions for strengthening the competitiveness of the national labor market in the context of intensifying international processes in the area of competition for highly qualified workers and investments in the creation of new modern workplaces. The purpose of the article is to develop the theoretical and conceptual foundations of ensuring the competitiveness of the national labor market. This problem is considered from the position of strategic importance for Ukraine, as it reflects the key societal socio-economic processes and forms the prerequisites for achieving the goals of sustainable development. As a result of the analysis of the state policy of Ukraine to overcome the negative consequences of the pandemic for the employment sector and the labor market, its ineffective practices were noted – the coronavirus restrictions were implemented against the background of the complete withdrawal of the state from real financial assistance and effective measures to support the employment sector. The main reasons that hold back the attraction of foreign investments for the creation of new jobs are indicated such as the disproportion of demand and supply; destructiveness of social dialogue processes in the labor market; low quality of labor legislation, low employment rates and a huge volume of the shadow segment. Recommendations have been developed on the use of practical tools for the development of the competitive advantages of Ukraine’s labor market, namely, strengthening the professional and qualification qualities of the workforce, modernizing the state policy of attracting capital investments, overcoming the shadow segment of the labor market, improving the legal and regulatory regulation of remote work, developing digital employment platforms, introducing progressive foreign practices of regulating the labor market in conditions of pandemic restrictions.Item Проблеми та перспективи розвитку дистанційного HRM в Україні у воєнний та післявоєнний час(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Середа, Ганна В.; Sereda, HannaРозвиток інформаційно-комунікаційних технологій в новій, цифровій економіці закономірно трансформує сферу менеджменту та соціально-трудових відносин – поширюються нетрадиційні формі зайнятості та організації роботи. Карантинні заходи, вжиті урядами у зв’язку з пандемією COVID-19, а також війна на території України стали каталізаторами поширення дистанційного формату роботи. Функція управління людськими ресурсами (HRM), виконуючи важливу сполучну роль узгодження інтересів роботодавців та працівників, організатора трудової діяльності персоналу, сама стає об’єктом трансформації режимів роботи, що потребує оперативних досліджень цього явища. Проведене опитування HR-фахівців України з різних галузей, професійних спеціалізацій, вікових груп виявило перспективність дистанційного HRM через доступність матеріально-технічних ресурсів, програмного забезпечення та наявного досвіду «аварійного» переведення на дистанційний режим. Водночас, наявні бар’єри соціально-психологічного характеру (упередження керівництва, брак неформальних комунікацій, емоційні вади комунікацій в онлайн форматі роботи) сприятимуть в подальшому, на думку більшості HR-професіоналів, поширення змішаного формату роботи в різних його формах: розподіл робочого часу на роботу в офісі та поза ним; закріплення за окремими категоріями персоналу дистанційного формату роботи, збереження за іншими традиційного формату; перехід окремих індустрій на дистанційну зайнятість. Виявлені результати актуалізують необхідність пошуку науково-теоретичних та практичних рішень щодо подолання перешкод розвитку дистанційної роботи (в тому числі і HRM) в новій економіці. The development of information and communication technologies in the conditions of a new, digital economy naturally transforms the sphere of management and social and labor relations, and non-traditional forms of employment and labor organization are spreading. Quarantine measures taken by governments in connection with the COVID-19 pandemic, as well as the war on the territory of Ukraine, have become catalysts for the spread of remote work. The function of human resource management (HRM), performing an important connecting role of coordinating the interests of employers and employees, organizing the labor activity of personnel, itself becomes an object of transformation of labor modes, which requires prompt study of this phenomenon. A survey of HR-specialists of Ukraine in various industries, professional specializations and age groups revealed the prospects of remote HRM due to the availability of material and technical base, software and existing experience of “emergency” transfer to remote mode. At the same time, the existing socio-psychological barriers (prejudices of management, lack of informal communication, emotional defects in communication in the online work format) will contribute in the future, according to the majority of HR specialists, to the spread of a mixed work format in its various forms: distribution of working time for work in the office and outside the office; fixing the format of remote work for some categories of personnel and maintaining the traditional format for others; transition of some industries to remote employment. The results revealed actualize the need to search for scientific, theoretical and practical solutions to overcome obstacles to the development of remote work (including HRM) in the new economy.Item Розвиток креативності як імператив стратегічного управління людськими ресурсами(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Петрова, Ірина Леонідівна; Petrova, Iryna; Петрова, Ирина ЛеонидовнаСтаттю присвячено розвитку креативності методами і засобами стратегічного управління людськими ресурсами. Внаслідок дії низки факторів зростає потреба кожної організації в креативності як основному джерелі її конкурентоспрожності та ділового успіху. Автор розглядає різні підходи до креативності і подає власне бачення її співвідношення з творчістю та інноваційністю. З огляду на це під креативністю розуміється не будь-яка творчість, а творчість у сфері конкретних бізнес-процесів з метою отримання прибутку (доходу) шляхом задоволення визначених потреб споживачів, як реальних, так і потенційних. На відміну від інших проявів креативності, в статті висувається і обґрунтовується ідея про креативність як стратегічний імператив, досягнення якого вимагає цілеспрямованої та скоординованої взаємодії всіх процесів у сфері управління персоналом. Для забезпечення імперативу необхідно розробляти стратегію управління людськими ресурсами, орієнтовану на креативний розвиток персоналу і організації загалом. Стратегія управління креативним розвитком персоналу дозволяє побудувати цикл креативності з певною послідовністю елементів, а також розробити механізм відтворення цього циклу. У статті аналізуються HR-технології, які сприяють розвитку креативності людських ресурсів. Новим поглядом на проблему є обґрунтування необхідності методів «м’якого» управління креативністю шляхом створення сприятливого середовища для її розвитку. The article is devoted to the development of creativity using methods and tools of strategic human resource management. As a result of a number of factors, the need for every organization to create is increasing as the main source of its competitiveness and business success. The author examines different approaches to creativity and gives her own vision of its characteristics with other related concepts. With this in mind, creativity is not just any creative action, but creativity in the field of specific business processes, focused on profit (income) by satisfying certain needs of consumers, both real and potential. Unlike other manifestations of creativity, the article puts forward and substantiates the idea of creativity as a strategic imperative, the achievement of which requires a purposeful and coordinated interaction of all processes in the field of personnel management. To ensure the imperative, it is necessary to develop a human resource management strategy focused on the creative development of personnel and the organization in general. The strategy of managing the creative development of personnel allows you to build a cycle of creativity with a certain sequence of elements, as well as to develop a mechanism for reproducing this cycle. The article analyzes HR technologies that contribute to the development of creativity of human resources. A new look at the problem is the justification of the need for methods of “soft” creativity management by creating a favorable environment for its development.Item Управління мотивацією персоналу у системі стратегічного менеджменту підприємства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Польгуль, Дмитро С.; Polhul, DmytroУ статті управління мотивацією розглядається через призму стратегічного управління персоналом, що є важливою складовою розвитку підприємства. Генеральна стратегія підприємства переважно представлена у вигляді довгострокової програми дій з реалізації використання і розвитку наявних ресурсів організації, але не завжди при описі стратегії беруться до уваги всі її важливі елементи. Плинність персоналу, невідповідності у процесах найму спеціалістів вищого рівня та низька залученість персоналу є також результатом недостатньої уваги до розвитку політики управління мотивацією персоналу, що відповідно стримує розвиток підприємства. Метою статті є обгрунтування значущості управління мотивацією в системі стратегічного менеджменту та розроблення науково-методичних рекомендації щодо покращення системи мотивації персоналу як ефективного інструменту забезпечення досягнення стратегічних цілей підприємства. Результатом проведених досліджень стало визначення основних етапів процесу стратегічного управління мотивацією персоналу, а саме - моніторинг вмотивованості, визначення тенденцій змін продуктивності праці від впроваджень нових систем мотивування; розрахунок економічного зиску від впровадження практик мотивації працівників. Побудована логіко-структурна схема управління мотивацією працівників у системі стратегічного менеджменту у поєднанні з періодичним моніторингом поточної мотивації працівників сприятиме посиленню ефективності розробки та реалізації як стратегії управління мотивацією. In the paper, motivation management is considered through the prism of strategic personnel management, which is an important component of enterprise development. The overall strategy of an enterprise is mainly presented in the form of a long-term program of actions to implement the use and development of the organization’s available resources, but not always when describing a strategy, all its important elements are taken into account. Staff turnover, inconsistencies in the processes of hiring high-level specialists and low staff involvement are also the result of inadequate attention to the development of personnel motivation management policies, which accordingly hinders the development of an enterprise. The purpose of the paper is to substantiate the importance of motivation management in the strategic management system and develop scientific and methodological recommendations for improving the personnel motivation system as an effective tool to ensure the achievement of a company’s strategic goals. The result of the study was the definition of the main stages of the process of strategic personnel motivation management, namely: monitoring of motivation, determination of trends in changes in labor productivity from the introduction of new motivation systems; calculation of economic benefits from the implementation of employee motivation practices. The constructed logical-structural diagram of employee motivation management in the strategic management system, combined with periodic monitoring of the current employee motivation, will enhance the effectiveness of the development and implementation of both the motivation management strategy and the overall strategy of an enterprise.Item Цифровий соціальний захист в Україні: передумови та стратегічні виклики(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Федірко, Наталія Вікторівна; Fedirko, Nataliia; Федирко, Наталия ВикторовнаЗа сучасних тенденцій розвитку інформаційно-комунікаційних технологій цифрова трансформація стає ключовою вимогою в багатьох суспільних сферах. Цифрові технології довели свою значущість не лише суттєвим підвищенням ефективності діяльності, але і їх загальною зручністю та широкими можливостями для користувачів. Особливого значення перехід на цифрові засади набуває у сфері соціального захисту, оскільки вона визначає добробут населення, соціальну безпеку та суспільну стійкість країни, особливо в кризових умовах. Метою дослідження є обґрунтування стратегічних засад формування цифрового соціального захисту населення в Україні, а його об’єктом ‒ система соціального захисту. Методологія дослідження базується на компаративному аналізі світової та вітчизняної практики соціального захисту на цифрових засадах та контент-аналізі нормативно-правової бази цифрової трансформації соціальної сфери в Україні. Дослідження показало, що глобальні передумови цифровізації соціального захисту та національні чинники, з одного боку, активізували впровадження цифрових технологій для надання соціальної допомоги в Україні, а з іншого ‒ гальмують та занижують можливості їх успішного використання. Цифрові технології, які широко застосовуються у наданні державних послуг, також доводять свою ефективність в практиці соціального захисту та мають суттєві переваги порівняно з традиційною його формою. Втім, процеси цифровізації фінансової та нефінансової складових соціального захисту ‒ соціальних виплат та соціальних послуг, мають певні відмінності через різні організаційні процедури та технологічні процеси. Створені в Україні соціальні е-сервіси лише фрагментарно охоплюють компоненти існуючої в Україні системи соціального захисту. Тому результати дослідження спрямовані на побудову успішної системи соціального захисту на базі єдиної цифрової системи. According to the current trends of the ICT development, digital transformation is becoming a key requirement in many social spheres. Digital technologies have proven their importance not only by significantly increasing efficiency of activities, but also by their general convenience and broad opportunities for users. The transition to digital principles is especially important in the field of social protection as it determines the welfare of the population, social security and social stability of the country, especially in crisis conditions. The purpose of the study is to substantiate the strategic foundations of the formation of digital social protection of the population in Ukraine, and its object is the system of social protection. The research methodology is based on a comparative analysis of the global and domestic practices of social protection on a digital basis and content analysis of the legal framework for the digital transformation of the social sphere in Ukraine. The study showed that the global prerequisites for the digitalization of social protection, as well as national factors, on the one hand, accelerated the implementation of digital technologies for the provision of social assistance in Ukraine, and on the other hand, inhibited and underestimated the possibilities of their successful use. Digital technologies, which are widely used in the provision of public services, also prove their effectiveness in the practice of social protection and have significant advantages compared to its traditional form. However, the processes of digitalization of financial and non-financial components of social protection – social payments and social services – have certain differences due to different organizational procedures and technological processes. Social e-services created in Ukraine only partially cover the components of the social protection system that exist in Ukraine. Therefore, the results of the study are aimed at building a successful social protection system based on a single digital system.Item Цифрові інстументи дистанційного навчання в системі корпоративного навчання та розвитку персоналу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Варіс, Ірина Олександрівна; Варіс, (Волобоєва) Ірина Олександрівна; Varis, Iryna; Варис, Ирина Александровна; Кравчук, Оксана Іванівна; Kravchuk, Oksana; Кравчук, Оксана Ивановна; Бурда, Анастасія В.; Burda, AnastasiaАктуальність дослідження визначена потребою вибору оптимальних способів реалізації процесів корпоративного навчання у екстремальних умовах. Адаптація звичних для всіх інструментів опанування знань для дистанційного навчання із використанням різних методів та навчальних програм є необхідною зараз. Мета дослідження є визначення оптимальних цифрових інструментів (прикладного програмного забезпечення та онлайн платформ) для ефективної реалізації процесу корпоративного навчання та розвитку персоналу в дистанційному форматі в умовах пандемії COVID-19 та воєнного стану в Україні. Автори розглянули основні підходи до впровадження та проведення дистанційного корпоративного навчання, виділили потребу у проактивному ведення такого навчання. Дослідження узагальнює види дистанційного навчання, методи професійного навчання, основні фактори впливу на дистанційне навчання, а також основні онлайн-платформи для його навчання. Проведення опитування виділило сучасні тенденції використання дистанційного навчання в українській бізнесовій практиці та його ефективності. Результати опитування дозволили сформувати висновки про сучасну роль дистанційного навчання персоналу у сучасній бізнесовій практиці, розставити пріоритетність між формами навчання та засобами його впровадження. Висновки підтверджують, що більшість компаній в сучасних умовах націлена на утримання персоналу та підтримку його високої кваліфікації для підвищення ефективності діяльності та збереження людського ресурсу навіть під час пандемії та війни. Для цього цифрові інструменти дистанційного навчання використовуються все частіше в системі корпоративного навчання та розвитку персоналу. The need to choose the best ways to implement corporate training processes in extreme conditions determines the relevance of research. The adaptation of traditional learning tools to distance learning using various methods and training programs is relevant. The aim is to determine the optimal digital tools (software and online platforms) for the successful implementation of the corporate training process in a remote format in the conditions caused by the COVID-19 pandemic and martial law in Ukraine. The main approaches to the implementation and conduct of distance corporate training are considered and the need for its proactive management is highlighted. The study summarizes the types of training, vocational training methods, the main factors influencing distance learning, and online training platforms. The survey highlighted current trends in the use of distance learning in Ukrainian business practice and its effectiveness. The survey results made it possible to draw a conclusion about the current role of distance personnel learning in business practices, as well as to determine the priority of forms of training and means of its implementation. The data obtained confirm that most companies in modern world are focused on retaining staff and maintaining their high skills to improve efficiency and conserve human resources even during a pandemic and war. Digital distance learning tools should be increasingly used in the corporate training and development system.Item Якість трудового життя науково-педагогічних працівників: детермінанти та показники оцінювання(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Рябоконь, Іван Олександрович; Riabokon, Ivan; Рябоконь, Иван Александрович; Шандар, Анна Михайлівна; Shandar, Anna; Шандар, Анна МихайловнаНові реалії, спричинені воєнними діями внаслідок російської агресії, зумовили появу несприятливих наслідків для економіки України, що негативно впливає на стан вищої освіти, зокрема, на якість трудового життя працівників цієї сфери. За таких умов Україні необхідно вжити заходів щодо покращення якості трудового життя науково-педагогічних працівників та вдосконалення методики її оцінювання. Метою статті є теоретичне обґрунтування детермінант якості трудового життя науково-педагогічних працівників та науково-методичного обгрунтування системи показників її оцінювання. У дослідженні проведено аналіз наукових підходів щодо поняття, сутності та оцінювання якості трудового життя науково-педагогічних працівників. Класифіковано детермінанти якості їх трудового життя основними з яких є фінансові, організаційно-правові, управлінські, безпекові. Виділено ключові компоненти якості трудового життя: компенсаційну (матеріальну), «гідні умови праці», «соціальна захищеність», «розвиток і самореалізація». Представлено авторський підхід до розуміння поняття якості трудового життя науково-педагогічних працівників та її оцінювання. На основі принципів «Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки», складеної Міністерством освіти і науки України, сформовано систему показників якості трудового життя науково-педагогічних працівників, що відповідають її стратегічним цілям і операційним завданням. The new realities caused by military actions as a result of russian aggression have led to adverse consequences for the Ukrainian economy, which negatively affects the state of higher education, in particular the quality of working life of workers in this area. In such circumstances, Ukraine needs to take measures to improve the quality of the working life of scientific and pedagogical workers and improve the methodology for its assessment. The purpose of the paper is to theoretically substantiate the determinants of the quality of the working life of scientific and pedagogical workers and to provide a scientific and methodological justification for the system of indicators for its assessment. The study analyzes scientific approaches to the concept, essence and assessment of the quality of the working life of scientific and pedagogical workers. It also classifies the determinants of the quality of their working life, the main of which are financial, organizational and legal, managerial, and security. The following key components of the quality of working life are identified: compensatory (material), “decent working conditions”, “social security”, “development and self-realization”. The author’s approach to understanding the concept of the quality of working life of scientific and pedagogical workers and its assessment is presented. Based on the principles of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2021–2031, compiled by the Ministry of Education and Science of Ukraine, a system of indicators of the quality of working life of scientific and pedagogical workers has been formed that correspond to its strategic goals and operational tasks.