Кафедра педагогіки та психології
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра педагогіки та психології by Title
Now showing 1 - 20 of 53
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв'язок мотивації персоналу та системи стимулювання в організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-21) Скрипнікова, Катерина Олександрівна; Skrypnikova, Kateryna; Корват, Лариса ВолодимирівнаВ кваліфікаційній бакалаврській роботі було проведено дослідження взаємозв`язку мотивації праці із системою стимулювання в організації. Визначено що таке мотивація та стимуляція, мотивування та стимулювання та у чому полягає різниця між цими процесами. Проведено дослідження рівня мотивації персоналу та системи стимулювання в ІТ-компанії. Встановлено рівень взаємозв’язку між мотивацією персоналу та системою стимулювання в організації. Оброблено та інтерпретовано отриманні данні. In this work, a study of the relationship between work motivation and the incentive system in the organization was conducted. It is determined what motivation and stimulation are, motivation and stimulation, and what is the difference between these processes. A study of the level of staff motivation and the incentive system in an IT company was conducted. The level of relationship between staff motivation and the incentive system in the organization is established. The obtained data were processed and interpreted.Item Взаємозв'язок прокрастинації та перфекціонізму особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Шевченко, Єлизавета Юріївна; Shevchenko, Yelyzaveta; Колесніченко, Ліна АліківнаУ теоретичній частині дипломної роботи проаналізовано та узагальнено сучасні підходи до розуміння феноменів прокрастинації та перфекціонізму. Для кращого розуміння їх природи походження визначили їх компоненти, причини, типи та підтипи. Було визначено, що за такими типами перфекціонізму як загальний показник перфекціонізму, нарцисичний та його складових: орієнтованість на інших, гіперкритичний перфекціонізм; та жорсткий перфекціонізм, домінують низькі рівні. Це свідчить про те, що у респондентів переважає спокійне реагування на помилки та недосконалість інших та відсутність відчуття власної переваги над іншими. Щодо жорсткого перфекціонізму, його домінуючий низький рівень може бути пов’язаний з тим, що респонденти мають адекватні стандарти стосовно себе і лише в незначній мірі стикаються з проблемами, пов’язаними з самооцінкою. Середній рівень домінує у перфекціонізмі, орієнтованому на себе, та соціально-приписаному перфекціонізмі. Тобто людина час від часу прагне виконувати свою роботу якомога краще і виправдовувати очікування оточуючих. Щодо високого рівня, то переважають такий тип перфекціонізму, як самокритичний перфекціонізм та його складові: сумніви у власних діях та стурбованість помилками. Це свідчить про те, що особистостям часто властиво сумніватися у своїх можливостях і діях, а також сильно переживати через власні помилки. В результаті виходить, що досліджувані більш вимогливі до себе, аніж до інших. У респондентів домінує середній рівень прокрастинації. Це означає, що прокрастинація є досить поширеним явищем, але не досягає крайніх рівнів у більшості опитаних. Результати показують, що більшість респондентів мають середні рівні на всіх компонентах прокрастинації, окрім недооцінки готовності до виконання завдань, де переважає високий рівень. Дані можуть вказувати важливість правильної оцінки свого часу, здібностей для подолання прокрастинації. В дослідженні було підтверджено їх взаємозв’язок. Встановлно що, чим більш людина вимоглива до себе, тяжко витримує власні помилки та боїться їх здійснити, часто сумнівається в правильності своїх рішень та ефективності своїх дій, схильна атакувати себе за результати діяльності, які не відповідають її високим стандартам та орієнтується на очікуванні інших щодо неї частіше переживає різні прояви прокрастинації. In the theoretical part of the thesis, modern approaches to understanding the phenomena of procrastination and perfectionism are analyzed and summarized. For a better understanding of their nature, their origins, components, causes, types and subtypes have been identified. It was determined that the following types of perfectionism as a general indicator of perfectionism, narcissism and its components: orientation towards others, hypercritical perfectionism; and rigid perfectionism, low levels dominate. This shows that the respondents have a calm response to the mistakes and imperfections of others and lack of a sense of their own superiority over others. Regarding strict perfectionism, its dominant low level may be related to the fact that the respondents have adequate standards for themselves and only to a small extent face problems related to self-esteem. The middle level is dominated by self-oriented perfectionism and socially-attributed perfectionism. That is, a person from time to time strives to perform his work as well as possible and meet the expectations of others. As for the high level, such a type of perfectionism as self-critical perfectionism and its components: doubts about one's own actions and concern about mistakes prevail. This shows that individuals often doubt their abilities and actions, as well as feel strongly about their own mistakes. As a result, it turns out that the researched are more demanding of themselves than of others. Respondents are dominated by an average level of procrastination. This means that procrastination is quite common, but does not reach extreme levels in the majority of respondents. The results show that the majority of respondents have average levels on all components of procrastination, except underestimation of readiness to complete tasks, where a high level prevails. Data can indicate the importance of the correct assessment of one's time, abilities to overcome procrastination. Their relationship was confirmed in the study. It has been established that the more a person is demanding of himself, has a hard time enduring his own mistakes and is afraid to make them, often doubts the correctness of his decisions and the effectiveness of his actions, tends to attack himself for performance results that do not meet his high standards, and is oriented towards others' expectations of him often experiences various manifestations of procrastination.Item Взаємозв'язок тривожності та комунікативних здібностей підлітків(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Мельникова, Анна Анатоліївна; Melnykova, Anna; Ковалькова, Тетяна ОлександрівнаРобота присвячена дослідженню взаємозв’язку тривожності та комунікативних здібностей підлітків. В роботі розглядаються поняття та сутність тривожності, комунікативні здібності підлітків та особливості взаємозв’язку цих понять. Було проведено дослідження з використанням таких методик: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory - STAI), «Методика виявлення комунікативних та організаторських схильностей» (В.В. Синявського і Б.О. Федоришина) (КОС-2), методика «Q-сортування» (В. Стефансона). Проведено аналіз результатів дослідження та зроблені висновки про наявність взаємозв’язку між рівнем тривожності учнів та рівнем розвиненості комунікабельності. Сформовані практичні рекомендації щодо корекції комунікативних навичок у підлітків з високим рівнем тривожності. The work is dedicated to studying the relationship between anxiety and communicative abilities in adolescents. The study examines the concepts and essence of anxiety, the communicative abilities of adolescents, and the peculiarities of the interrelationship between these concepts. The research employed the following methodologies: the «Spielberger State-Trait Anxiety Inventory (STAI)», the «Methodology for Identifying Communicative and Organizational Inclinations» (by V.V. Sinyavsky and B.A. Fedorishin) (COS-2), and the «Q-Sort Method» (by W. Stephenson). The analysis of the research results was conducted, and conclusions were drawn about the presence of a relationship between the students' level of anxiety and the level of communicative development. Practical recommendations were formulated for correcting communicative skills in adolescents with high levels of anxiety.Item Взаємозв’язок психологічної гнучкості та оптимізму персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Косяк, Вікторія Андріївна; Kosiak, Viktoriia; Лавриненко, Денис ГійовичКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Взаємозв’язок психологічної гнучкості та оптимізму персоналу організації» присвячена дослідженню важливих аспектів психологічної гнучкості та їх взаємозв’язку з оптимізмом персоналу організації. Метою роботи є детальне вивчення особливостей взаємозв’язку психологічної гнучкості та оптимізму персоналу, що дозволить визначити ефективні підходи по удосконаленню стратегій управління персоналом в організаціях. The qualifying bachelor's thesis entitled «The relationship between psychological flexibility and optimism of the organizational staff» is devoted to the study of important aspects of psychological flexibility and their relationship with the optimism of the organization's personnel. The purpose of the work is a detailed study of the features of the relationship between psychological flexibility and optimism of personnel, which will allow to determine effective approaches to improving personnel management strategies in organizations.Item Взаємозв’язок відчуття самотності та резильєнтності особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Панфілов, Антон Олексійович; Panfilov, Anton; Колесніченко, Ліна АліківнаУ теоретичній частині дипломної роботи проаналізовано та узагальнено сучасні підходи до розуміння явищ самотності та резильєнтності. Виокремлено чинники, що сприяють розвитку резильєнтності, що включає в себе емоційний зв'язок, підтримку в родині, когнітивні здібності та здатність протистояти стресу. Виявлено наявність різних видів і рівнів самотності та складових резильєнтності серед респондентів. Середній рівень самотності у респондентів за всіма видами свідчить про відсутність значних труднощів з включеністю до суспільного життя та встановленням зв’язків з оточуючим світом. Водночас, високий рівень резильєнтності у респондентів свідчить про їхню здатність ефективно пристосовуватися до складних життєвих обставин та відновлювати свої сили після стресу. Встановлено, що чим більше людина почуває себе самотньою в сім’ї та суспільстві, тим менше вона вірить у позитивне майбутнє, і має знижену здатність долати труднощі та менше ресурсів для відновлення. Підтверджено, що в залежності від показників самотності змінюються показники резильєнтності. In the theoretical part of the thesis, contemporary approaches to understanding the phenomena of loneliness and resilience are analyzed and summarized. Factors that contribute to the development of resilience, including emotional connection, family support, cognitive abilities, and the ability to cope with stress are highlighted. The presence of various types and levels of loneliness and components of resilience among respondents is identified. The average level of loneliness across all types among respondents indicates the absence of significant difficulties in integrating into social life and establishing connections with the surrounding world. At the same time, the high level of resilience among respondents indicates their ability to effectively adapt to challenging life circumstances and recover their strength after stress. It is found that the more a person feels lonely within their family and society, the less they believe in a positive future, and the lower their ability to overcome difficulties and the fewer resources they have for recovery. It is confirmed that changes in loneliness indicators affect resilience indicators.Item Взаємозв’язок мотивації та локусу контролю студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Снігач, Андрій Андрійович; Snihach, Andrii; Ковалькова, Тетяна ОлександрівнаРобота присвячена дослідженню взаємозв’язку мотивації та локусу контролю студентів. В роботі розглядаються поняття та сутність локусу контролю, мотивації та особливості взаємозв’язку цих понять. Було проведено дослідження з використанням таких методик: Опитувальник УСК (рівень суб'єктивного контролю) Джуліана Роттера, «Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху» Т. Елерса, «Методика діагностики особистості на мотивації до уникнення невдач» Т. Елерса. Проведений аналіз результатів дослідження та зроблені висновки підтверджують про наявність взаємозв’язку між рівнем мотивацією та локусом контролю студентів. Сформовані практичні рекомендації щодо підвищення мотивації та формування локусу контролю у студентів. The work is dedicated to the studying of the relationship between motivation and locus of control of students. In work one can see the concepts and essence of locus of control, motivation and the peculiarities of the interconnection of these to understand. A study was carried out on the following methods: The USC (subjective control test) Julian Rotter, «Methods for diagnosing specialness in motivation to success» by T. Ehlers,« Method for diagnosing specialness in motivation to failure» T. Elers. The analysis of the results of the research and the development of findings confirms the presence of a relationship between the equal motivation and locus of control of students. Practical recommendations have been formulated to enhance motivation and develop locus of control in students.Item Взаємозв’язок особистісних власивостей та типів поведінки в конфліктних ситуаціях студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Зацепіна, Марія Валентинівна; Zatsepina, Mariia; Нагайцева, Ірина ДмитрівнаУ валіфікаційній бакалаврській роботі досліджено основні підходи до визначення природи конфлікту та конфліктної поведінки у зарубіжній та вітчизняній психології, проаналізовано теоретичну модель психологічних чинників адаптивної поведінки студентів у конфліктних ситуаціях, проведено аналіз стратегій поведінки в системі особистісних властивостей поведінки особистості у конфліктних ситуаціях, а також, проведено емпіричне дослідження взаємозв’язку особистісних властивостей та типів поведінки у конфліктних ситуаціях студентів. In the qualification bachelor's work, the main approaches to determining the nature of conflict and conflict behavior in foreign and domestic psychology were studied, the theoretical model of psychological factors of adaptive behavior of students in conflict situations was analyzed, the analysis of behavior strategies in the system of personal properties of personality behavior in conflict situations was carried out, and also an empirical study of the relationship between personal characteristics and types of behavior in students' conflict situations.Item Взаємозв’язок резильєнтності та залученості життя персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Місаїлова, Кристина Валентинівна; Misailova, Krystyna; Лавриненко, Денис ГійовичКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Взаємозв’язок резильєнтності та залученості життя персоналу організації» присвячена дослідженню важливих аспектів резильєнтності та її взаємозв’язку із залученістю співробітників у життя організації. Метою роботи є детальне вивчення особливостей взаємозв’язку резильєнтності та залученості життя персоналу, що дозволить визначити ефективні підходи до удосконалення стратегій управління персоналом в організаціях. The qualifying bachelor's thesis entitled «The correlation of resiliency and involvement in life of the organizational staff» is devoted to the study of important aspects of resilience and its relationship with the involvement of employees in the life of the organization. The purpose of the work is a detailed study of the features of the relationship between resilience and the involvement of personnel life, which will allow to determine effective approaches to the improvement of personnel management strategies in organizations.Item Взаємозв’язок самоконтролю в спілкуванні та стратегій розв’язання конфліктних ситуацій персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Кліваденко, Анна Олександрівна; Klivadenko, Anna; Завірюха, Валентина ВасилівнаУ теоретичній частині роботи проаналізовано сутність самоконтролю та стратегій розв’язання конфліктних ситуацій, охарактеризовано особливості даних понять у персоналу організації, проведено заходи діагностики даних понять та досліджено особливості їх взаємозв’язку у структурі організації, емпірично виявлено відсутність значимого зв’язку між самоконтролем у спілкуванні та стратегіями вирішення конфліктних ситуацій, наявність прямих значимих зв’язків між показником «Наполегливість» та стратегіями вирішення конфліктних ситуацій «Згладжування» та «Конфронтація», а також наявна значуща відмінність між чоловічою та жіночою вибірками, по 3-м стратегіям вирішення конфліктних ситуацій: «Втеча», «Примус» та «Компроміс», які чоловіки використовують частіше та мають їх більшу вираженість. In the theoretical part of the work, the essence of self-control and strategies for resolving conflict situations was analyzed, the peculiarities of these concepts in the organization's personnel were characterized, measures were taken to diagnose these concepts and the peculiarities of their relationship in the structure of the organization were investigated, it was empirically revealed that there is no significant connection between self-control in communication and strategies for solving conflict situations, the presence of direct significant relationships between the indicator «Persistence» and strategies for solving conflict situations «Smoothing» and «Confrontation», and there is also a significant difference between the male and female samples, according to the 3 strategies for solving conflict situations: «Escape», «Compulsion» and «Compromise», which men use more often and have their greater expression.Item Вплив тривожності на соціально-психологічну адаптацію особистості в умовах війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Тарасова, Анна Віталіївна; Tarasova, Anna; Ставицька, Світлана ОлексіївнаУ кваліфікаційній бакалаврській роботі досліджено вплив тривожності на соціально-психологічну адаптацію особистості в умовах війни. Перший розділ присвячено теоретико-методологічним засадам дослідження тривожності та соціально-психологічної адаптації. У цьому розділі здійснено детальний аналіз літератури, який допоміг вивчити феномен соціально-психологічної адаптації особистості та особливості прояву тривожності в умовах війни. Вивчення теоретичних джерел дозволило окреслити основні напрями дослідження та сформувати методологічну базу для подальшого емпіричного аналізу. Другий розділ роботи зосереджено на емпіричному дослідженні впливу тривожності на адаптацію особистості. Розроблено методику дослідження, проведено кількісний та якісний аналіз результатів. Дослідження проводилося серед студентів різних українських університетів, вибірка склала 80 осіб. Емпіричні дані збиралися шляхом онлайн-опитування, що дозволило отримати детальну інформацію про рівень тривожності та адаптації учасників дослідження. Основні результати показали, що соціально-психологічна адаптація особистості в умовах війни є складним процесом, що включає інтеграцію в суспільство та ідентифікацію із соціальною групою. Виявлено, що тривожність у воєнний період проявляється через підвищений рівень емоційного напруження та страху, що ускладнює процес прийняття рішень та знижує раціональність мислення. Більшість опитаних мають середній або високий рівень соціально-психологічної адаптації, проте більше половини студентів демонструють високі рівні реактивної тривоги та особистісної тривожності, що негативно впливає на їх психологічний стан. Кореляційний аналіз підтвердив значущий зв'язок між рівнем тривожності та показниками адаптації. В той час як дисперсійний аналіз показав, що тривожність впливає на всі аспекти соціально-психологічної адаптації на високому рівні статистичної значущості. In the qualifying bachelor's work, the influence of anxiety on the social and psychological adaptation of the individual in the conditions of war was investigated. The first chapter is devoted to the theoretical and methodological principles of studying anxiety and social-psychological adaptation. In this section, a detailed analysis of the literature was carried out, which helped to study the phenomenon of social and psychological adaptation of the individual and the peculiarities of the manifestation of anxiety in war conditions. The study of theoretical sources made it possible to outline the main research areas and form a methodological base for further empirical analysis. The second part of the work focuses on the empirical study of the impact of anxiety on personality adaptation. Research methodology was developed, quantitative and qualitative analysis of results was carried out. The study was conducted among students of various Ukrainian universities, the sample consisted of 80 people. Empirical data was collected through an online survey, which allowed us to obtain detailed information about the level of anxiety and adaptation of the study participants. The main results showed that the socio-psychological adaptation of an individual in the conditions of war is a complex process that includes integration into society and identification with a social group. It was found that anxiety during the war period is manifested due to an increased level of emotional tension and fear, which complicates the decision-making process and reduces the rationality of thinking. Most of the interviewees have an average or high level of socio-psychological adaptation, but more than half of the students demonstrate high levels of reactive anxiety and personal anxiety, which negatively affects their psychological state. Correlation analysis confirmed a significant relationship between anxiety levels and adaptation indicators. While the analysis of variance showed that anxiety affects all aspects of social-psychological adaptation at a high level of statistical significance.Item Гендерні особливості прояву агресивності у підлітковому віці(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Кондрашова, Катерина Сергіївна; Kondrashova, Kateryna; Корват, Лариса ВолодимирівнаУ сучасному світі де підлітки постійно змушені слідувати правилам соціуму та швидким змінам у правилах поведінки, їх надмірна агресивність не є сюрпризом, тому важливо знати які шляхи вивільнення агресії вони використовують, аби уникнути надмірних конфліктів. Мета роботи - здійснити теоретичний аналіз та емпіричне дослідження гендерних особливостей прояву агресивності в підлітковому віці. У роботі узагальнена та систематизована інформація, щодо минулих досліджень в даній сфері та їх результатів; визначено, які зв’язки існують між гендерними особливостями підлітків та проявами агресивності; визначені поведінкові властивості агресивності, які використовують підлітки за різними гендерними особливостями. Отже дана робота, може бути використана, як основа для розробки рекомендацій та коректування поведінки. In the modern world, where adolescents are constantly forced to follow the rules of society and rapid changes in the rules of behaviour, their excessive aggression is not a surprise, so it is important to know what ways they use to release aggression in order to avoid excessive conflicts. The purpose of the paper is to conduct a theoretical analysis and empirical study of gender peculiarities of aggression in adolescence. The paper summarises and systemises information on past research in this area and its results; identifies the links between adolescents' gender characteristics and aggression; and identifies the behavioural properties of aggression used by adolescents with different gender characteristics. Thus, this work can be used as a basis for developing recommendations and correcting behaviour.Item Зв'язок особистісних властивостей з психічними станами студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Мельник, Марина Василівна; Melnyk, Maryna; Ковалькова, Тетяна ОлександрівнаРобота присвячена дослідженню зв’язку особистісних властивостей з психічними станами студентів. В роботі розглядаються поняття та сутність особистісних властивостей та психічних станів студентів та особливості взаємозв’язку цих понять. Було проведено дослідження з використанням таких методик: (п’ятифакторний опитувальник особистості 5PFQ (адаптація А. Хромова), тест «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенк), опитувальник «Визначення рівня самооцінки» (С. Ковальов) . Проведено аналіз результатів дослідження та зроблені висновки про наявність взаємозв’язкуміж особистісними властивостями та психічними станами студентів. Сформовані практичні рекомендації щодо сприяння розвитку особистості у юнацькому віці. The work is devoted to the study of the relationship between personal characteristics and mental states of students. The work examines the concept and essence of personal properties and mental states of students and features of the relationship between these concepts. The study was conducted using the following methods: (five-factor personality questionnaire 5PFQ (adaptation by A. Khromov), the test «Self-assessment of mental states» (H. Eysenck), the questionnaire «Determining the level of self-esteem» (S. Kovalev). An analysis of the research results was carried out and conclusions were drawn about the existence of a relationship between the personal characteristics and mental states of students. Formed practical recommendations for the promotion of personality development in youth.Item Зв'язок проявів дитячої травми та психологічної гнучкості економічно активної молоді(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-15) Алексіна, Надія Юріївна; Aleksina, Nadiia; Лавриненко, Денис ГійовичВійна в Україні внесла зміни у життя Людей і функціонування тих, хто переживає наслідки дитячої психологічної травми, що пожвавлює великий інтерес вчених до вивчення впливу дитячої травми на особистісну спрямованість у дорослому віці. Термін “дитяча травма” використовується для опису емоційного стану особистості, яка переживає складну психологічну ситуацію, де порушується звичний стан речей для дитини, такий як втрата членів родини або видалення зі звичного життєвого простору. Травма, пережита в дитинстві може суттєво впливати на психологічну гнучкість особистості, викликаючи негативні прояви та порушуючи звичний стан речей. Психологічна гнучкість, в свою чергу, визначається як ключова якість для адаптації до швидких змін та впровадження інновацій. Великий інтерес вчених до цієї проблеми зумовлений тим, що результати наукових досліджень мають велике практичне значення. У контексті війни та подолання наслідків психотравми, психологічна гнучкість стає особливо важливою, коли людина повинна швидко реагувати на зміни, змінювати свої підходи до завдань та адаптуватися до нових умов. Розвиток психологічної гнучкості допомагає постраждалим зрозуміти, прийняти та ефективно справлятися зі складнощами, що виникають після травм. The war in Ukraine has brought changes to the lives of people and the functioning of those who are experiencing the effects of childhood trauma, sparking great interest among researchers in studying the impact of childhood trauma on personality orientation in adulthood. The term "childhood trauma" is used to describe the emotional state of a person who is experiencing a complex psychological situation, where the usual state of affairs for the child is disrupted, such as the loss of family members or removal from a familiar living space. Trauma experienced in childhood can significantly affect the psychological flexibility of the individual, causing negative manifestations and disrupting the usual state of affairs. Psychological flexibility is defined as a key quality for adapting to rapid changes and implementing innovations. The great interest of researchers in this problem is due to the fact that the results of scientific research have great practical significance. In the context of war and overcoming the consequences of psychotrauma, psychological flexibility becomes especially important when a person needs to quickly respond to changes, change their approaches to tasks, and adapt to new conditions. The development of psychological flexibility helps the victims to understand, accept, and effectively cope with the difficulties that arise after trauma.Item Зв'язок стратегій розв'язання конфліктних ситуацій та глибинної готовності до пробачення студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-15) Шаповал, Анастасія Валеріївна; Shapoval, Anastasiia; Завірюха, Валентина ВасилівнаУ роботі досліджується зв'язок стратегій розв'язання конфліктних ситуацій та глибинної готовності до пробачення студентів. Поняття глибинної готовності до пробачення – психологічна та емоційна готовність особистості до процесу прощення, що включає розуміння, прийняття і відпускання образи, негативних емоцій, пов'язаних з негативним впливом, нанесеною опонентом. Описано стратегії виходу з конфліктної ситуацій . що забезпечують адаптацію особистості до середовища, в якому вона живе, а також ефективну діяльність та спілкування з іншими особами. Наведено емпіричні дані, що свідчать про наявність взаємозв’язку між стратегіями виходу з конфліктної ситуації та глибинною готовністю до пробачення. The work examines the relationship between strategies for resolving conflict situations and deep readiness to forgive students. The concept of deep readiness for forgiveness is the psychological and emotional readiness of an individual for the process of forgiveness, which includes understanding, accepting and letting go of resentment, negative emotions associated with the negative impact caused by the opponent. Strategies for getting out of conflict situations are described. which ensure adaptation of the individual to the environment in which he lives, as well as effective activity and communication with other individuals. Empirical data indicating the existence of a relationship between strategies for exiting a conflict situation and deep readiness for forgiveness are provided.Item Зв’язок мотивації уникнення невдач та навчальної успішності студентів в умовах воєнного часу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Гавриш, Аліна Анатоліївна; Havrysh, Alina; Корват, Лариса ВолодимирівнаВ сучасних умовах воєнного стану в Україні перед системою освіти постали нові завдання і виклики – не тільки забезпечувати особистісний та знаннєвий розвиток і професійну підготовку студентської молоді, але й підтримувати соціальну й особистісну активність, життєстійкість і стресостійкість, створювати підґрунтя інтересу до життя та саморозвитку. Дослідження мотивації уникнення є актуальним і важливим через поширеність цього соціально-психологічного феномену. В сучасних умовах соціально-економічної невпевненості значна частина молоді використовує різні способи психологічних захистів, зокрема, уникнення, в т.ч. й уникнення невдач. Мотивація уникнення невдач є виробленим механізмом уникнення різних помилок, провалів, труднощів. Пізніше це стає не тільки особистісною проблемою, а й створює вагомі труднощі у соціальній взаємодії, в професійній самореалізації, у життєвому та професійному цілепокладанні. Взаємозв’язок мотивації уникнення невдач та навчально-професійної успішності є важливим для нашого дослідження. In the current conditions of martial law in Ukraine, the education system faces new tasks and challenges - not only to ensure the personal and cognitive development and professional training of student youth, but also to support social and personal activity, vitality and stress resistance, to create the basis for interest in life and self-development. The study of avoidance motivation is relevant and important because of the prevalence of this social-psychological phenomenon. In modern conditions of socio-economic insecurity, a large part of young people uses various methods of psychological protection, in particular, avoidance, including and avoiding failures. The motivation to avoid failure is a developed mechanism for avoiding various mistakes, failures, and difficulties. Later, it becomes not only a personal problem, but also creates serious difficulties in social interaction, in professional self-realization, in life and professional goal setting. The relationship between motivation to avoid failure and academic and professional success is important for our research.Item Зв’язок оптимізму та соціальної тривожності особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-15) Кравчук, Владислав Вікторович; Kravchuk, Vladyslav; Музичко, Людмила ВолодимирівнаАктуальність дослідження. Сучасний етап розвитку України супроводжується становленням громадянського суспільства, реалізацією прагнення інтегруватися в європейське співтовариство. Однак складні економічні, політичні й соціальні процеси, які виявилися останнім часом, загострюють суперечності в особистісній сфері людини, підсилюють песимізм, апатію, почуття безнадійності. Для подолання цих негативних станів необхідні особливі особистісні якості, які дозволили б зберегти й зміцнити позитивне самоставлення, надію, впевненість у собі, здатність до особистісного зростання й оптимізм. Величезну кількість різноманітних ситуацій, з якими доводиться регулярно стикатися в сучасному світі, можна поділити на ті, що ми здатні контролювати, і ті, що нам непідвладні. Ставлення до того, що відбувається, його оцінка, прогноз подальших подій залежить від індивідуальних психологічних установок особистості. Relevance of research. The modern stage of Ukraine's development is accompanied by the formation of a civil society, the realization of the desire to integrate into the European community. However, complex economic, political, and social processes that have emerged recently exacerbate contradictions in the personal sphere of a person, strengthen pessimism, apathy, and feelings of hopelessness. To overcome these negative states, special personal qualities are needed, which would allow to preserve and strengthen a positive self-attitude, hope, self-confidence, ability for personal growth and optimism. A huge number of different situations that we have to face regularly in the modern world can be divided into those that we can control and those that are beyond our control. The attitude towards what is happening, its assessment, the forecast of further events depends on the individual psychological attitudes of the individual.Item Зв’язок схильності до прокрастинації та навчальної самоефективності студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Кириленко, Анастасія Віталіївна; Kyrylenko, Anastasiia; Завірюха, Валентина ВасилівнаРобота вивчає зв'язок між прокрастинацією та навчальною самоефективністю, що є важливим для практичного використання та вирішення актуальних проблем у сфері навчання та розвитку особистості. Мета роботи полягає у вивченні зв’язку між схильністю студентів до прокрастинації та їх навчальною самоефективністю. Теоретична частина роботи складалася з аналізу джерел з визначенням явища прокрастинація та її факторів, навчальної самоефективності і вивчення робіт, де досліджувався зв’язок цих двох явищ. Наслідком прокрастинації може бути зниження навчальної самоефективності. Серед факторів, які виділяють, як чинники впливу на явище прокрастинації особливої уваги для дослідження потребують фактори зовнінішні та внутрішні. Навчальна самоефективність визначається як здатність студента до ефективного та самостійного навчання. Вона включає в себе ряд компонентів, таких як планування часу, саморегуляція, мотивація та віра у свої можливості. Практична частина роботи включала в себе проведення дослідження та аналізу отриманих результатів. Було отримано такі результати з допомогою кореляційного аналізу: виявлені обернені зв’язки між прокрастинацією та загальним показником самоефективності, субшкалою наполегливості та цілеспрямованості і субшкалою запам’ятовування навчальної інформації. Явище навчальної самоефективності тісно пов’язане з явищем прокрастинації, тому вимагає навчальна діяльність виманає більшої уваги зі сторони викладачів до підвищення залученності студентів та навчального процесу. Між показниками шкал самоефективності, прокрастинації та показником перфекціонізму значущих кореляційних зв’язків не виявлено. Розвиток та впровадження нових технологій у навчальний процес відкривають нові можливості для підвищення самоефективності студентів. Застосування адаптивного навчання, віртуальної реальності, онлайн-колаборації та соціального навчання, автоматизованого оцінювання та зворотного зв’язку, а також адаптивних електронних підручників може значно покращити якість навчання та стимулювати активну участь студентів у навчальному процесі. The work studies the relationship between procrastination and academic self-efficacy, which is important for practical use and solving current problems in the field of education and personality development. The purpose of the work is to study the relationship between students' propensity to procrastinate and their academic self-efficacy. The theoretical part of the work consisted of the analysis of sources with the definition of the phenomenon of procrastination and its factors, educational self-efficacy and the study of works where the connection between these two phenomena was investigated. The consequence of procrastination can be a decrease in academic self-efficacy. Among the factors that are singled out as factors influencing the phenomenon of procrastination, external and internal factors require special attention for research. Educational self-efficacy is defined as a student's ability to study effectively and independently. It includes a number of components such as time management, self-regulation, motivation and belief in one's abilities. The practical part of the work included research and analysis of the obtained results. The following results were obtained with the help of correlation analysis: inverse relationships were found between procrastination and the general indicator of self-efficacy, the subscale of perseverance and purposefulness, and the subscale of memorizing educational information. The phenomenon of educational self-efficacy is closely related to the phenomenon of procrastination, therefore demanding educational activities attract more attention from teachers to increase the involvement of students and the educational process.No significant correlations were found between the indicators of the scales of self-efficacy, procrastination and the indicator of perfectionism. The development and implementation of new technologies in the educational process open up new opportunities for increasing students' self-efficacy. The use of adaptive learning, virtual reality, online collaboration and social learning, automated assessment and feedback, as well as adaptive e-textbooks can significantly improve the quality of learning and stimulate active student participation in the learning process.Item Метакогнітивні регулятори емоцій працівників з різним стажем роботи(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-15) Коваль, Діана Андріївна; Koval, Diana; Савченко, Олена В’ячеславівнаВивчення метакогнітивних феноменів сьогодні є поширеним і цікавим для представників різних галузей психологічної науки, хоча дана наукова галузь має порівняно невелику історію. Під метакогніцією трактується розуміння людиною процесу власного психічного відображення дійсності, що полягає не тільки в рефлексії як спогляданні суб'єктом своєї внутрішньої психічної реальності, а й у здатності керувати своїми когнітивними процесами (усвідомлена постановка мети), аналізувати умови розв’язуваної задачі, обирати стратегії вирішення, а також оцінювати успішність виконаної роботи. Великий інтерес вчених до цієї проблеми зумовлений тим, що результати наукових розвідок мають велике практичне значення. Визначення та аналіз зв’язку когнітивних і мета когнітивних процесів, ролі саморегуляції в ефективності пізнавальної діяльності та умов формування метакогнітивних здібностей є важливим не лише у зв’язку з підвищенням успішності навчання школярів і студентів, а й при аналізі проблема здатності до навчання в цілому. The study of metacognitive phenomena today is widespread and interesting for representatives of various branches of psychological science, although this scientific branch has a relatively short history. Metacognition is interpreted as a person's understanding of the process of his own mental reflection of reality, which consists not only in reflection as the subject's contemplation of his inner mental reality, but also in the ability to manage his cognitive processes (conscious goal setting), analyze the conditions of the problem to be solved, choose strategies solution, as well as evaluate the success of the work performed. The great interest of scientists in this problem is caused by the fact that the results of scientific investigations are of great practical importance. The definition and analysis of the connection between cognitive and metacognitive processes, the role of self- regulation in the effectiveness of cognitive activity and the conditions for the formation of metacognitive abilities is important not only in connection with improving the academic performance of schoolchildren and students, but also when analyzing the problem of learning ability in general.Item Організаційні та особистісні ресурси подолання професійного стресу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Орисенко, Марія Вячеславівна; Orysenko, Mariia; Вельдбрехт, Олена ОлександрівнаКваліфікаційна бакалаврська робота присвячена проблемі професійного стресу, дослідження методів та інструментів, які можуть використовуватися для зменшення негативного впливу стресу на працівників. У роботі розглядаються різноманітні організаційні стратегії, які дозволяють зменшити розвиток стресу на роботі. Особливу увагу присвячено особистісним ресурсам, включаючи техніки релаксації, саморегуляції та управління часом. За отриманими емпіричними даними встановлено, що прояви вигорання молодих фахівців та студентів негативно пов’язані з особистими ресурсами: професійною самоефективністю, залученістю до роботи та загальним рівнем ресурсної наповненості особистості; прямо корелюють з емоційним спустошенням особистості. На основі регресійного аналізу змінних визначено провідний чинник, який впливає на подолання й запобігання вигорання людини на роботі, ним виявилась професійна самоефективність. Отримані результати мають універсальне теоретико- методологічне значення, вони можуть бути покладені в основу відповідних психологічних втручань та організаційних заходів. В процесі роботи апробовано дві англомовні методики для оцінки вигорання та залученості в роботу (український переклад О. Вельдбрехт), що допоможе їх подальшій адаптації. The bachelor’s qualification work is dedicated to the problem of occupational stress, exploring methods and tools that can be used to reduce the negative impact of stress on employees. The work examines various organizational strategies that allow for reducing the development of stress at work. Particular attention is given to personal resources, including relaxation techniques, self-regulation, and time management. Empirical data revealed that manifestations of burnout among young professionals and students are negatively associated with personal resources: professional self- efficacy, work engagement, and the overall level of personal resourcefulness; they are directly correlated with emotional exhaustion. Based on regression analysis of the variables, the leading factor influencing the overcoming and prevention of burnout at work was found to be professional self-efficacy. The results obtained have universal theoretical and methodological significance and can be used as a basis for appropriate psychological interventions and organizational measures. During the work, two English-language methodologies for assessing burnout and work engagement (Ukrainian translation by O. Veldbrekht) were tested, which will aid in their further adaptation.Item Особистісні властивості студентів, які поєднують трудову та навчальну діяльність у ЗВО(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-06-21) Фрик, Альона Михайлівна; Fryk, Alona; Ловка, Ольга ВолодимирівнаВ кваліфікаційній бакалаврській роботі проаналізовано та досліджено прояви особистісних властивостей студентів, які поєднують навчальну і трудову діяльність у ЗВО. Розглянуто психологічні особливості професійного становлення студентів у сучасних умовах, надано характеристику індивідуально - психологічних властивостей особистості (спрямованість, характер, мотивація), як детермінант професійного становлення студентів. Емпірично виявлено за допомогою U-критерія Манна-Уітні відмінності між групою студентів, які лише навчаються і групою студентів, які поєднують навчальну та трудову діяльність: у працюючих студентів відмічено вищий рівень товариськості та нормативності поведінки; вищий рівень інтернальності у різних сферах; відмінності у спрямованості на себе та на взаємодію порівняно зі студентами, які не працюють. In the qualifying bachelor's thesis, the manifestations of the personal characteristics of students who combine educational and work activities in higher education institutions are analyzed and researched. The psychological features of the professional formation of students in modern conditions are considered, the characteristics of the individual psychological properties of the personality (orientation, character, motivation) as a determinant of the professional development of students are given.Using the Mann-Whitney U-test, differences between the group of students who only study and the group of students who combine study and work were empirically revealed: working students have a higher level of sociability and normative behavior; a higher level of internality in various areas; differences in self- and interaction-orientedness compared to non-working students.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »