2022 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2022 рік by Title
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Managing the achievement of organization’s competitive advantages(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06-15) Dotsenko, Alina; Доценко, Аліна Олегівна; Соболєва, Тетяна ОлександрівнаIn the first part, in the first paragraph, the content of the categories “competitive advantage” and “competitiveness” was explained. In the second paragraph, the main approaches to diagnosing the level of competitiveness and managing its formation were identified. In the third paragraph, ways to strengthen existing and form new competitive advantages of a business organization were described In the second part, in the first paragraph, a general description was disclosed and the organization was analyzed by determining the state of external subsystems. In the second paragraph, was assessed the influence of internal factors on the company's activities. Determined key competitive advantages and level of competitiveness using a comprehensive assessment and competitiveness profile. In the third paragraph, was compared internal and external factors of influence when conducting a SWOT analysis, Pest analysis and other methods of analysis, as a result of which was identified and justified ways to increase the competitiveness of an organization.Item Marketing management in business organization(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06-15) Buhrina, Oleksandra; Бугріна, Олександра Ігорівна; Шатілова, Олена ВолодимирівнаThe qualifying bachelor's work highlights theoretical generalizations and substantiates practical proposals for managing the marketing activities in a business organization. In the chapter 1, we have identified essence and elements of marketing management in business organization and methodological approaches to its evaluation. In the chapter 2, we have analysed general characteristics of marketing management in Tesla Motors and developed main directions for its improvement. Proposals for increasing marketing management of Tesla were created based on the analysis of its marketing environment.Item Вдосконалення збутової діяльності бізнес-організації в умовах цифрової трансформації економіки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06) Ковердюк, Дар’я Андріївна; Koverdiuk, Daria; Гарафонова, Ольга ІванівнаДослідження теоретичних аспектів та формування практичних пропозицій щодо вдосконалення збутової діяльності бізнес-організації за умов цифрової трансформації економіки. Створено схему функціонування збутової системи в період цифровізації економіки. Для бізнес-організації, аналіз якої проводиться в роботі, створено пропозиції щодо вдосконалення збутової системи.Item Удосконалення системи управління бізнес-організації в умовах цифрової трансформації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06-15) Агібайлов, Дмитро В’ячеславович; Ahibailov, Dmytro; Востряков, Олександр ВолодимировичУ роботі розкрито процеси формування та удосконалення організаційної структури підприємства. Дана аналітична оцінка діяльності ТОВ «ЧЕРНІГІВГАЗЗБУТ», досліджено ефективність діючої організаційної структури управління та розроблено пропозиції щодо удосконалення. The paper also describes the processes of formation and improvement of the organizational structure of the enterprise. An analytical assessment of the activities of LLC "CHERNIHIVGAZZBUT" and proposals for improving its organizational structure are given. The processes of formation and improvement of the organizational structure of the enterprise and theoretical, methodological and applied aspects of improving the organizational structure of the enterprise are studied.Item Управління брендом бізнес-організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06) Гузеря, Микита Сергійович; Huzeria, Mykyta; Барабась, Дмитро ОлександровичВ роботі розкрито проаналізовано сучасне розуміння сутності та значення брендів та брендингу; ідентифіковано технологію та особливості формування та розвитку бренду бізнес-організації; здійснено діагностику позицій основного бренду та визначено переваги та можливості в майбутньому; оцінено привабливості бренду та ефективності бренд-менеджменту; розроблено напрями посилення управління та просування бренду бізнес-організації. The modern analysis of the essence and meaning of brands and branding is analyzed in the work; identified technology and features of business organization brand formation and development; the diagnostics of the main brand positions were carried out and the advantages and opportunities in the future were determined; evaluated the attractiveness of the brand and the effectiveness of brand management; directions of strengthening the management and brand promotion of the business organization have been developed.Item Управління брендом бізнес-організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06-15) Лебедь, Марія Володимирівна; Lebed, Mariia; Востряков, Олександр ВолодимировичДослідження теоретико-методичних аспектів управління брендом бізнес-організації, розробка практичних пропозицій щодо удосконалення бренду бізнес-організації, аналіз якої проводився, на підставі попередньо проведеної економічної діагностики його діяльності. Research of theoretical and methodological aspects of business organization brand management, development of practical proposals for improving the brand of the business organization, the analysis of which was carried out on the basis of previously conducted economic diagnostics of its activities.Item Управління збутовою діяльністю бізнес-організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-06-15) Литвиненко, Сімона Юріївна; Lytvynenko, Simona; Шершньова, Зоя ЄвгенівнаДослідження теоретичних аспектів та охарактеризовано методичні підходи до оцінки управління збутовою діяльністю бізнес-організації, узагальнено особливості управління збутовою діяльністю бізнес-організації в сучасних умовах. Сформульовані практичні пропозицій щодо стимулювання збуту бізнес-організації, аналіз якої проводився. Research of theoretical aspects and methodical approaches to the assessment of sales management of a business organization are characterized, the peculiarities of sales management of a business organization in modern conditions are generalized. Practical proposals for sales promotion of the business organization, the analysis of which was conducted, were formulated.