Browse
Recent Submissions
Item Геометричні та алгебраїчні фрактальні методи в інформаційних технологіях обробки і аналізу потоків даних(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Щекань, Надія Петрівна; Shchekan, Nadiya; Щекань, Надежда ПетровнаУ статті приведено приклади фрактальної геометрія, як справжньої революції у математичному описі природи, що дає можливість описати світ набагато зрозуміліше, ніж це робить традиційна математика або фізика. У статті проаналізовано генезис фракталів та розвитку фрактальної геометрії як прикладної науки. Показано, що фрактальні структури є формою і наслідком процесу самоорганізації в праві, а їх основними характерними ознаками є: самоподібність структур, сформованих на різних рівнях (у різних масштабах); пов’язаність та «укладеність» структур; наявність єдиного механізму формування структур на різних рівнях, що породжується єдиною системоутворювальною закономірністю; об’єктивний характер указаного механізму, що реалізовується через діяльність людей, але визначається об’єктивними умовами незалежно від їх волі. Розглянуто стохастичні фрактали, при утворенні яких утворюються випадково змінюються які-небудь його параметри і утворюються об’єкти дуже схожі на природні – асиметричні дерева, порізані берегові лінії тощо. Відповідно фрактальна сітка забезпечить вищий рівень захисту документів. Показано, що використання методу побудови фракталів для захисту документів є перспективним. Під час використання зображень фракталів з великою кількістю ітерацій, найменші частини є настільки дрібними, що відтворити їх за допомогою звичайного копіювання – неможливо. Описано фрактальні методи в інформаційних технологіях обробки і аналізу великих потоків данихна основі логічних схем когнітивної аналітики розкодування прихованої в них інформації. Приведено приклади геометричних фракталів. Показано, що у комп’ютерній графіці фрактали прискорюють створення зображень, забезпечуючи стиснення зображення, причому побудова такого фрактального зображення відбувається за деяким алгоритмом або шляхом автоматичної генерації зображень,використовуючи обчислення за певними формулами. Побудова фрактального зображення відбувається за деяким алгоритмом або шляхом автоматичної генерації зображень,використовуючи обчислення за певними формулами. Зміна значень вхідних даних в алгоритмах або коефіцієнтів у формулах приводить до модифікації цих зображень. The article gives examples of fractal geometry as a real revolution in the mathematical description of nature, which makes it possible to describe the world much more clearly than traditional mathematics or physics does. The article analyzes the genesis of fractals and the development of fractal geometry as an applied science. It is shown that fractal structures are a form and a consequence of the process of self-organization in the right, and their main characteristic features are: self-similarity of structures formed at different levels (on different scales); connectivity and "enclosure" of structures; the existence of a single mechanism for the formation of structures at different levels, generated by a single system-forming law; the objective nature of this mechanism, which is realized through the activities of people, but determined by objective conditions, regardless of their will. Stochastic fractals are considered, in the formation of which some random parameters change and objects are created that are very similar to natural ones – asymmetric trees, trench lines, etc. Accordingly, the fractal grid will provide a higher level of protection of documents. It is shown that using the method of constructing fractals for document protection is promising. When using fractal images with a lot of iterations, the smallest parts are so small that they can not be reproduced using ordinary copying. The fractal methods in information processing technologies and analysis of large data streams are described on the basis of logical schemes of cognitive analytics of decoding hidden information in them. Examples of geometric fractals are given. It is shown that in computer graphics, fractals accelerate the creation of images, providing compression of the image, and the construction of such a fractal image occurs by some algorithm or by automatic generation of images, using the calculation of certain formulas. The construction of a fractal image occurs by some algorithm or by automatic generation of images, using calculations according to certain formulas. Changing the values of input data in algorithms or coefficients in formulas results in the modification of these images.Item Моделювання впливу змін грошово-кредитної політики на рівень фінансової безпеки держави(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Шапошник, О. Л.; Shaposhnyk, HelenУ роботі визначено складові фінансової безпеки: банківська безпека, безпека небанківського фінансового сектора, боргова безпека, валютна безпека, бюджетна безпека та грошово-кредитна безпека. Обґрунтовано, що для побудови регресійних моделей, що описують дієвість інструментів грошово-кредитної політики в контексті забезпечення фінансової безпеки екзогенною змінною виступатиме показник інфляції як індекс споживчих цін. Побудовано модель індексу споживчих цін на основі щомісячних даних. За допомогою надбудови Аналіз даних у MSExcel побудовано кореляційну матрицю та проаналізовано парні коефіцієнти кореляції між всіма парами змінних моделі. Доведено, що значення парних коефіцієнтів кореляції між незалежними змінними є невисокими, що є свідченням відсутності мультиколінеарності. Відсутність мультиколінеарності перевіряється за допомогою критерію Хі-квадрат. Показано, що між залежною та всіма незалежними змінними існує досить щільний лінійний зв’язок, тобто побудована регресійна модель є статистично значимою та якісною. Всі коефіцієнти моделі є статистично значимими та мають вплив на величину ендогенної змінної. Тестування залишків регресійної моделі на наявність автокореляції за допомогою критерію Дарбіна-Уотсона показало відсутність автокореляції першого порядку та розраховане значення циклічного коефіцієнту автокореляції підтверджує відсутність автокореляції. Отже, побудована модель може використовуватись для аналізу дієвості заходів грошово-кредитної політики. Побудована модель індексу споживчих цін на основі квартальних даних, додавши до незалежних змінних значення індексів фізичного обсягу реального ВВП (у % до попереднього кварталу). Доведено, що на зростання індексу споживчих цін суттєвий вплив мають високі їх значення попередніх періодів, зростання індексу цін виробників промислової продукції, зменшення розміру ВВП, помірний вплив чинять зростання грошей в обігу та здорожчання долару по відношенню до гривні. The paper determines the components of financial security: banking safety, security of the non-banking financial sector, debt security, currency security, fiscal security and monetary security. It is substantiated that for the construction of regression models that describe the effectiveness of monetary policy instruments in the context of securing financial security, the exogenous variable will serve as an indicator of inflation as an index of consumer prices. The consumer price index model is based on monthly data. Using the Add-In Data Analysis in MS Excel, a correlation matrix is constructed and the pair correlation coefficients are analyzed between all pairs of variables in the model. It is proved that the values of the pair coefficients of correlation between independent variables are low, which testifies to the absence of multicollinearity. The absence of multicollinearity is checked using the Hi-square criterion. It is shown that between dependent and all independent variables there is a sufficiently strong linear relationship, that is, the constructed regression model is statistically significant and qualitative. All coefficients of the model are statistically significant and have an effect on the size of the endogenous variable. Testing the residue of the regression model for the presence of autocorrelation by the Darwin-Watson criterion showed a lack of first-order autocorrelation and the calculated value of the cyclic coefficient of autocorrelation confirms the absence of autocorrelation. Consequently, the constructed model can be used to analyze the effectiveness of monetary policy measures. A model of consumer price index based on quarterly data was constructed, adding to the independent variables the value of indices of the physical volume of real GDP (in % to the previous quarter). It is proved that the growth of the consumer price index is strongly influenced by their high importance in previous periods, the growth of the index of industrial producers’ prices, the reduction of GDP, the moderate influence of the growth of money in circulation and the appreciation of the dollar against the hryvnia.Item Аналіз та використання технологій VoIP-телефонії в банківських системах(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Устенко, Станіслав Веніамінович; Ustenko, Stanislav; Устенко, Станислав Вениаминович; Остапович, Т. В.; Ostapovych, T.Стаття присвячена використанню технологій VoIP-телефонії у банківських системах. VoIP – дослівно розшифровується як голосовий дзвінок за допомогою Інтернет протоколу. В статті розгля-нуто найпоширеніші Інтернет протоколи, які використовуються для здійснення дзвінка, висвітлено їхні недоліки та переваги. На простому прикладі пояснено принцип роботи VoIP-телефонії та технологій, які необхідні для здійснення дзвінка софтсвітч, білінгову систему, та здійснено короткий огляд тих ризиків та небезпек, які виникають під час здійснення телефонного дзвінка в мережі Інтернет. Також здійснено спробу в межах виділеної теми описати ті технології, які можна використати для захисту телефонного дзвінка в мережі Інтернет, зокрема мова йде про шифрування та автентифікацію, встановлення з’єднання за допомогою ключів. Для цього було здійснено аналіз принципів побудови та технологій використання VoIP-телефонії. Зокрема описано порівняння такої технології, та способи її практичного використання в банківській системі, як реалізація принципу єдиного інформаційного вікна для спрощення роботи оператора терміналу, збільшення надійності використання даних, так як відпадає потреба копіювати інформацію в межах різних інформаційних систем, тобто наголос робиться на тому, що створюється єдина система з єдиним потоком трафіку і як наслідок виникає можливість збільшити безпеку використання інформації. Єдине інформаційне вікно дає можливість створити фільтрацію адрес робочих станцій, що в свою чергу виключає використання несанкціонованих точок доступу до самої системи та запобігає витоку інформації. Крім цього було розглянуто впровадження цілісної системи VoIP-телефонії на прикладі роботи Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України». Надано структурні схеми реалізації VoIP-телефонії в роботі банківської системи та реалізації єдиного інформаційного вікна. The article is devoted to the use of VoIP telephony technologies in banking systems. VoIP – literally stands for Voice over Internet Protocol. The article deals with the most common Internet protocols used to make a call, their shortcomings and advantages are highlighted. The simple explanation of the principle of VoIP-telephony and technologies required for making a call to thewholesaler, billing system, and a brief overview of the risks and dangers that arise when making a phone call on the Internet is explained. It also attempts to describe, within the topic, the technologies that can be used to protect a telephone call on the Internet, in particular, encryption and authentication, and the establishment of a connection using keys. For this purpose, an analysis of the principles of construction and technologies for the use of VoIP telephony was carried out. In particular, a comparison of such tenology and methods of its practical use in the banking system, such as the implementation of the principle of a single information window for simplifying the operation of the terminal operator, and increasing the reliability of the use of data is described, since there is no need to copy information within the various information systems, that is, the emphasis is on that creating a single system with a single stream of traffic and as a consequence there is an opportunity to increase the security of the use of information. The only information window allows you to create filtering addresses of workstations, which makes it possible to exclude the use of unauthorized access points to the system itself, and to prevent the leakage of information. An example of the implementation of the whole VoIP telephony system was described, for example, Public Joint Stock Company "State Savings Bank of Ukraine". Structural schemes for the implementation of VoIP telephony on the example of the banking system, and the implementation of a single information window are provided.Item Ієрархія загроз ефективного функціонування закладів вищої освіти в Україні(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Мамонова, Ганна Валеріївна; Mamonova, Ganna; Мамонова, Анна Валерьевна; Попович, Л. О.; Popovych, L.У статті освіта розглядається як основа розвитку національних економік. Зазначено, що успіху досягають ті країни, які змогли забезпечити високий рівень розвитку освіти, продукують нові знання, використовують нові технології. Для багатьох із них вища освіта є пріоритетною сферою економіки, в яку вкладаються значні фінансові ресурси із метою забезпечення її розвитку. У статті закцентувано увагу на проблемах, що пов’язані з фінансуванням закладів вищої освіти в Україні, зокрема: низький рівень інтернаціоналізації вітчизняних закладів вищої освіти; неузгодженість позицій науковців і політиків щодо розвитку освіти; моральний і матеріальний знос основних засобів і нематеріальних активів у закладах вищої освіти; відносна сповільненість темпів розвитку освіти в порівнянні зі стрімкою модернізацією сучасного суспільства; відставання якості вітчизняної освіти у порівнянні з освітніми системами розвинених держав світу; низький рівень підготовки випускників закладів вищої освіти; незбалансованість джерел фінансування вищої школи; перенасиченість ринку праці випускниками закладів вищої освіти; відрив навчання від практики; недостатнє фінансування інноваційних потреб закладів вищої освіти та розвитку наукового-педагогічного потенціалу; відсутність чіткої стратегії фінансування закладів вищої освіти; невідповідність статусу закладів вищої освіти «бюджетна установа», як суб’єктів економічної діяльності, засадам ринкової економіки; конкуренція вітчизняних закладів вищої освіти із зарубіжними навчальними закладами. У статті проведено аналіз наявності каузальних зв’язків між основними загрозами ефективного функціонування закладів вищої освіти в Україні. Для систематизації виявлених загроз використано математичне моделювання. Використовуючи метод аналізу ієрархії загроз ефективному функціонуванню закладів вищої освіти у статті упорядкувано їх за важливістю впливу на процес. Також метод Томаса Сааті дозволив виявити компоненти для посилення чи послаблення дії спричиняючого фактора,тобто проаналізовано ступені впливу, а також виділено ті загрози, які найбільше впливають на ефективне функціонування закладів вищої освіти. In the article, education is seen as the basis for the development of national economies. It is noted that success is achieved by those countries that were able to provide a high level of education, produce new knowledge, use new technologies. For many of them, higher education is a priority area of the economy, which invests significant financial resources to ensure its development. The article focuses on the problems related to the financing of higher education institutions in Ukraine, in particular: the low level of internationalization of domestic higher education institutions; inconsistency of positions of scientists and politicians in the development of education; moral and material depreciation of fixed assets and intangible assets in higher education institutions; relative slowdown in the development of education compared with the rapid modernization of modern society; Lack of quality of domestic education in comparison with educational systems of developed countries of the world; low level of education of graduates of higher education institutions; imbalance of sources of funding for higher education; overcrowding of the labor market by graduates of higher education institutions; separation of training from practice; insufficient financing of innovative needs of institutions of higher education and development of scientific and pedagogical potential; lack of a clear strategy for financing higher education institutions; inconsistency of the status of institutions of higher education "budget institution", as subjects of economic activity, the principles of a market economy; competition of domestic institutions of higher education with foreign educational institutions. The article analyzes the existence of causal links between the main threats to the effective functioning of institutions of higher education in Ukraine. Mathematical modeling is used to systematize detected threats. Using the method of analysis of the hierarchy of threats to the effective functioning of institutions of higher education in the article, they are ordered by the importance of influencing the process. Also, the method of Thomas Saadi allowed to identify the components to enhance or weaken the effect of the causative factor, that is, the levels of influence were analyzed, and the threats that had the greatest impact on the effective functioning of higher education institutions were highlighted.Item Моделі машинного навчання в маркетингових дослідженнях ринку продуктів харчування(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Катуніна, Ольга Сергіївна; Katunina, Olha; Катунина, Ольга Сергеевна; Гузенко, Оксана Юріївна; Huzenko, OksanaРозглянуто питання розробки математичного інструментарію дослідження тенденцій формування попиту та прогнозування розвитку ринку продуктів харчування. Встановлено, що процес реалізації та продажів морозива у торговельних мережах може бути структурованим за сукупністю ознак. Даний процес підпорядковується у своєму розвитку тенденціям як статичного, так і динамічного рівнів. Доведено, що в інформаційному суспільстві для підприємств-виробників продуктів харчування модельні технології, що реалізовують концепцію машинного навчання, є зростаючим ресурсом безпеки та життєздатності. Розроблено структуру комплексу моделей визначення та прогнозування попиту на продукти харчування, які використані для прикладного маркетингового дослідження вітчизняного ринку морозива. На базі інструментарію інтелектуального аналізу даних та машинного навчання розглянуто моделювання динамічних тенденцій ринку, зокрема, на базі моделей динамічного регресійного аналізу ARIMA досліджено змінення обсягових параметрів ринку та попиту. В комплексі моделей проектування предикторних просторів досліджено парні взаємозв’язки між факторами товарного ринку, що чинять вплив на продажі морозива, здійснено регресійне, в тому числі покрокове моделювання місткості товарного ринку. Моделювання латентних взаємообумовленостей між характеристиками товарного ринку проведено методами факторного аналізу. Для моделювання структури ринку та визначення оптимальних каналів реалізації продукції використано нейромережеві технології. Для сегментування ринку пропозиції та реалізації продукції за регіональними, асортиментними та логістичними ознаками здійснено кластеризацію за допомогою алгоритму К-середніх і логістичної регресії. Операціоналізацію розробленого комплексу моделей прогнозування тенденцій розвитку товарних ринків здійснено шляхом впровадження веб-сервісу, який вбудовуватиметься у інструментарій маркетолога у вигляді аналітичного додатку. Моделі комплексу можуть використовуватись для маркетингових досліджень споживчого ринку, що підвищуватиме обгрунтованість вибору ефективних напрямів діяльності підприємств, концепцію та форми проведення адресної маркетингової політики. The questions of development of mathematical tools of research of tendencies of formation of demand and forecasting of development of a market of food products are considered. It has been established that the process of sales and sales of ice cream in retail chains can be structured according to a set of features. This process is subject to trends in both the static and dynamic levels in its development. It has been proved that in the information society for food industry enterprises, the model technologies implementing the concept of machine learning are a growing resource of safety and viability. The structure of the complex of models for determining and forecasting the demand for food products, which are used for the applied marketing research of the domestic ice cream market, was developed. The simulation of dynamic market trends is considered on the basis of the tools of intellectual data analysis and machine learning, in particular, based on models of ARIMA dynamic regression analysis, changes in volumes market and demand parameters are investigated. In the complex of models of designing of predictor spaces, the pair relationships between commodity market factors affecting ice cream sales, regression analysis, including step-by-step modeling of market capacity are investigated. The modeling of latent interconnections between the characteristics of the commodity market was carried out by the methods of factor analysis. Neural network technologies were used to simulate the structure of the market and determine the optimal channels for product sales. For the segmentation of the market of supply and sales of products by regional, assortment and logistic features, clustering was carried out using the K-mean algorithm and logistic regression. The operationalization of the developed set of models of forecasting tendencies in the development of commodity markets was carried out through the introduction of a web service, which will be embedded in the toolkit of a marketer in the form of an analytical appendix. Models of the complex can be used for marketing researches of the consumer market, which will increase the validity of the choice of effective areas of activity of enterprises, the concept and form of conducting an address marketing policy.Item Методологічні засади міграції ІТ-інфраструктури підприємств до динамічного хмарного середовища(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Камінський, Олег Євгенович; Kaminsky, Oleg; Каминский, Олег ЕвгеньевичЗа останні кілька років парадигма хмарних обчислень набрала чинності і стала популярною у сфері інформаційних технологій. Багато організацій приступили до реалізації хмарних технологій, прагнучи знизити витрати за рахунок поліпшеної віртуалізації машин, меншого часу на адміністрування і зниження витрат на інфраструктуру. Як показує світова практика, хмарні технології є ефективними та досить надійними, навіть для надання послуг державним органам найрозвиненіших світових держав. Подібний тренд спостерігається у всіх країнах ЄС, де використання хмарних обчислень уже стали фактично стандартом у багатьох сферах соціально-економічних відносин. Парадигма хмарних обчислень є складовою нової промислової революції та має потенціал, який може забезпечити технологічний стрибок до якісно нового стану вітчізняної ІТ-індустрії, що дуже важливо для економіки України. При побудові та використанні хмарних сервісів виникає необхідність прийняття значної кількості технічних, управлінських та фінансових рішень. У статті викладено теоретико-методологічні підходи до визначення суті та особливостей оцінювання придатності ІТ-інфраструктури підприємства до міграції у динамічне хмарне середовище та оптимізації вибору провайдерів для розгортання динамічних хмарних сервісів, які будуть складати хмарну ІТ-інфраструктуру підприємства. Запропоновано економетричну модель оптимізації вибору хмарних провайдерів при використанні динамічної архітектури хмарного сервісу, яка дозволяє користувачам купувати послуги від кількох хмарних провайдерів, кожен з яких пропонує послуги різних рівнів хмари. Впровадження на підприємствах хмарних сервісів з динамічною архітектурою допоможе досягти більших переваг порівняно зі стандартною архітектурою. Розроблена модель допоможе приймати більш структуровані та якісні рішення щодо перенесення ІТ-інфраструктури підприємств до хмар. Over the past few years, the paradigm of cloud computing has come into force and became popular in the field of information technology. Many organizations have begun to implement these cloud technologies in order to reduce costs by improving virtualization of machines, reduce administration time and reduce infrastructure costs. As the world’s practice shows, cloud technologies are efficient and quite reliable even to provide services to public authorities of most developed world’s nations. A similar trend is observed in all countries the EU where the use of cloud computing has become the de facto standard in many areas of socio-economic relations. The paradigm of cloud computing is an integral part of the new industrial revolution and has potential that can provide technological leap to a qualitatively new state of the domestic IT industry, which is very important for the Ukrainian economy. When building and using cloud services, it becomes necessary to make a significant amount of technical, management and financial decisions. The article outlines theoretical and methodological approaches to determining the essence and characteristics of assessing the suitability of an enterprise’s IT infrastructure for migration to a dynamic cloud environment and optimizing the choice of providers for deploying dynamic cloud services that will make up the enterprise’s cloud IT infrastructure. An econometric model is proposed for optimizing the choice of cloud providers using the dynamic architecture of the cloud service, which allows users to buy services from several cloud providers, each of which offers services to different cloud levels. Implementing a dynamic architecture with cloud-based enterprise services will help achieve greater benefits compared to using standard architecture services. The developed model will help to make more structured and high-quality decisions when transferring the IT infrastructure of enterprises to the clouds.Item Знаходження рівня сумісних витрат на соціальну рекламу продавця та виробника продукції(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Данилюк, Н. М.; Danylyuk, N. M.У статті систематизовано основні підходи до визначення факторів впливу на формування доходів підприємств у вертикальних маркетингових каналах, математично обґрунтовано залежність доходів підприємств від витрат на рекламу (рекламних асигнувань). Показано, що прийняття управлінських рішень здійснюється із залученням більш ефективних механізмів координації підприємств з метою підвищення якості пропонованого продукту, сервісу обслуговування мереж постачання та споживачів, зниження ризиків і вартості поставок, а також підвищення якості обміну інформацією та участі у прибутках. Розкрито аспект підтримки стабільно позитивних фінансових результатів підприємств — учасників вертикальних маркетингових каналів — як визначення можливості інтеграції їх діяльності по всій довжині каналів товароруху. Визначено характер впливу рекламної кампанії на маркетингову діяльність підприємства за допомогою аналізу обсягів продажів, що здійснюються до та після проведення рекламної кампанії. Показано, що кооперативна реклама грає істотну роль у маркетингових програмах в системах постачань продукції в перерозподілі частини з асигнувань на рекламну діяльність як і для підприємств — виробників, так і для підприємств роздрібної торгівлі. Запропоновано модель впливу витрат на рекламу на обсяг збуту та прибуток підприємства у вигляді функціональних залежностей, а також модель рекламних асигнувань, що враховує час здійснення витрат на рекламу. Актуалізовано доцільність використання адаптивної моделі вибору ефективного обсягу асигнувань на рекламу та моделі планування витрат на рекламу з урахуванням поведінки підприємств — учасників вертикальних маркетингових каналів. Розглянуто рівновагу та нерівновагу конкуруючих підприємств за Нешем. Доведено, що результат застосування гри Неша пов’язує між собою індивідуальну вигоду та вигоду колективну. Подібний метод пропонує перехід від індивідуального прибутку кожного з учасників каналу, до формування сумісного прибутку, що дає можливість встановлення раціональної маркетингової політики в каналі виробничо-торговельних підприємств. In the article the basic approaches to determining the factors of influence on the formation of incomes of enterprises in vertical marketing channels are systematized; mathematically, the dependence of enterprise incomes on advertising costs (advertising allocations) is mathematically substantiated. It is shown that the adoption of managerial decisions is carried out with the help of more effective mechanisms of coordination of enterprises in order to improve the quality of the proposed product, service of supply networks and consumers, reduce the risks and cost of deliveries, and improve the quality of information exchange and profit participation. The aspect of maintaining stable financial results of enterprises — members of vertical marketing channels — is disclosed as the definition of the possibility of integrating their activities throughout the length of the channels of commodity turnover. The influence of the advertising campaign on the marketing activity of the enterprise by means of analysis of sales volumes carried out before and after the advertising campaign is determined. Co-operative advertising has been shown to play a significant role in marketing programs in product delivery systems in redistributing part of the allocations for advertising activities to both producers and retailers. The model of the influence of advertising costs on the volume of sales and profit of the enterprise in the form of functional dependencies is proposed, as well as the model of advertising allocations that takes into account the time spent on advertising costs. Accepted expediency of using adaptive model of choice of effective amount of allocations for advertising and model of planning of advertising costs taking into account behavior of enterprises — participants of vertical marketing channels. The equilibrium and imbalance of competing enterprises according to Nesh is considered. It is proved that the result of the application of the game Nashi links between individual benefits and collective benefits. A similar method offers the transition from individual profit to each of the channel participants, to the formation of a joint profit, which makes it possible to establish a sound marketing policy in the channel of production and trade enterprises.Item Оцінювання впливу макроекономічних факторів розвитку економіки на діяльність ринку страхування(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Гарматюк, К. А.; Harmatyuk, K.У статті здійснено аналіз впливу макроекономічних факторів розвитку економіки на діяльність страхового ринку України з використанням кореляційно-регресійного аналізу. Проаналізовано та здійснено порівняння динаміки рівня макроекономічних показників і показників страхової діяльності за період 2006–2016 рр. Здійснено попередню сегментація макроекономічних факторів за внутрішньою економічною сутністю. Виокремлено фактори торговельної діяльності, промислового виробництва та фінансової діяльності. Для врахування впливу інфляції макроекономічні показники наведені в доларовому еквіваленті, розрахунок базувався на обмінному курсі гривні до долара на початок кожного року. Досліджено вплив окремих макроекономічних показників на конкретний показник страхової діяльності методом парної кореляції. Проаналізовано загальний вплив усіх макроекономічних факторів на загальний стан страхового ринку України за допомогою методу багатофакторного кореляційно-регресійного аналізу. Обрання показників впливу на стан ринку страхування здійснено на основі попереднього оцінювання їх внутрішньої економічної сутності і значущості. Для оцінювання стану страхового ринку України обрано кілька основних показників, що характеризують його фінансову стійкість, відображають його стан у вигляді кількості договорів страхування, валових страхових премій та виплат, розміру активів страховиків. На основі оцінювання ступеня щільності кореляційного зв’язку виокремлено найзначущі показники, а саме ті, що не мають істотного впливу на діяльність ринку страхування, що дає змогу скоригувати наявну модель і збільшити її надійність. Надано пропозиції щодо розширення моделі додатковими даними та методами аналізу, запропонована сегментація як макроекономічних факторів, так і показників страхової діяльності за внутрішніми економічними ознаками. The article analyzes the influence of macroeconomic factors of economic development on the activity of the Ukrainian insurance market using correlation-regression analysis. The comparison of the dynamics of the level of macroeconomic indices and indicators of insurance activity for the period of 2006–2016 has been analyzed. The previous segmentation of macroeconomic factors by the internal economic essence has been carried out. Separated factors of trading activity, industrial production and financial activity. To take into account the influence of inflation, macroeconomic indicators are given in dollar terms, the calculation was based on the exchange rate of hryvnia to the dollar at the beginning of each year. The influence of individual macroeconomic indicators on a concrete indicator of insurance activity by means of the pair correlation method is investigated. The general influence of all macroeconomic factors on the general state of the insurance market of Ukraine by means of multivariate correlation-regression analysis is also researched. The selection of indicators of influence on the state of the insurance market is based on a preliminary assessment of their internal economic substance and significance. To assess the state of the insurance market in Ukraine, several key indicators that characterize its financial stability are selected, reflecting its status as the number of insurance contracts, gross insurance premiums and payments, and the size of the assets of insurers. Based on the assessment of the degree of correlation coupling density, the most significant indicators are identified, as well as those that have no significant impact on the insurance market activity, which makes it possible to adjust the existing model and increase its reliability. The offered suggestions for expanding the model by additional data and analysis methods, proposed segmentation as macroeconomic factors and indicators of insurance activity by internal economic characteristics.Item Формування, ранжування та оцінювання цілей управлінських рішень(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Галіцин, Володимир Костянтинович; Halitsin, V.; Галицын, Владимир Константинович; Суслов, Олег Павлович; Suslov, O.; Самченко, Наталія Костянтинівна; Samchenko, N.; Самченко, Наталия Константиновна; Агутін, Михайло Михайлович; Ahutin, Mykhailo; Агутин, Михаил МихайловичУ статті викладено теоретичні засади та інструментарій формування, ранжування та оцінювання множини цілей у процесі генерування альтернативних варіантів управлінських рішень в умовах ризику. Формування множини цілей розглядається як ключовий етап у процесі генерування та оцінювання альтернативних варіантів управлінських рішень. Наведено узагальнене визначення мети як головного напряму дій організаційної системи, що забезпечує досягнення конкретних результатів, які передбачається одержати після реалізації цього рішення за певних умов у фіксованому періоді часу. Обґрунтовано необхідність формування множини цілей і наведені вимоги до них. Схарактеризовані такі властивості цілей, як комплексність, системність, узгодженість, досяжність, конкретність, гнучкість, спадкоємність, чіткість, вимірність, вмотивованість, сумісність, формалізованість, якими вони мають володіти для забезпечення процесу генерування альтернативних варіантів управлінських рішень. Описано процедуру оцінювання і ранжування цілей за різними критеріями, яка виконана за допомогою лінгвістичних оцінок, бальних шкал (п’ятибальної і трибальної) та за двома процедурами — за середнім балом і за правилом Борда. Для ранжування за середнім балом за трибальною шкалою використано оцінки: ризик прийнятний, ризик небезпечний, ризик неприйнятний. У разі п’ятибальної шкали оцінками є: ризик мінімальний, ризик невеликий, ризик є, ризик суттєвий, ризик надзвичайний. Всі обчислення щодо оцінювання і ранжування цілей виконано на конкретному прикладі для п’яти цілей (виробництво нового виду продукції, введення нової технологічної лінії, збільшення прибутку, зростання обсягів виробництва, збільшення частки ринку) і чотирьох видів ризиків (ставлення влади, соціальні загрози, загрози конкурентів, ринкові ризики). The article presents the theoretical principles and tools of formation, ranking and evaluation of the set goals in the process of generating alternatives of management solutions under risk. Formation of the set goals is seen as a key step in the process of generating and evaluating alternative options for management solutions. The generalized definition of the goal as the main direction of action of the organizational system is provided, which ensures the achievement of concrete results, that is expected to be obtained after the implementation of this decision under certain conditions in a fixed period of time. The necessity of forming a set of goals and the requirements for them is substantiated. Authors determined properties for such purposes as complexity, systematicness, coordinateness, achievement, concreteness, flexibility, acceptability, preciseness, measurability, motivation, compatibility, formalization that they have to ensure the process of generating alternatives making. The procedure of evaluation and ranking of goals according to various criteria, which is performed by means of linguistic assessments, mark assessments (five-point and three-point) and two procedures, is based on the mean score and the Bord’s rule. For the average ranking score scale used by three-point evaluation: acceptable risk, risk dangerous risk is unacceptable. In the case of a five-point scale, the estimates are: the risk is minimal, the risk is small, the risk is, the risk is significant, the risk is extraordinary. All calculations for the purpose of evaluation and ranking are made on a concrete example for five purposes (production of a new type of product, introduction of a new technological line, increase of profit, increase of volumes of production, increase of market share) and four types of risks (attitude of authorities, social threats, threats competitors, market risks).Item Дослідження деяких моделей споживчого вибору(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Зінькевич, Тетяна Олексіївна; Zinkevych, Tetyana; Зинкевич, Татьяна Алексеевна; Лісовська, Валентина Петрівна; Lisovska, Valentyna; Лисовская, Валентина Петровна; Стасюк, Варвара Дмитрівна; Stasiuk, Varvara; Стасюк, Варвара ДмитриевнаУ статті дослідженоя функцію споживчої корисності при стандартному бюджетному обмеженні, вивчається приклад споживчого вибору товарів першої потреби і товарів розкоші, досліджується питання про те, чи буде попит на товари першої потреби обмеженим, якщо дохід прямує до нескінченності. Основою споживчого вибору покупця є його переваги. Вибір споживача визначається як його перевагами, так і ціною обраної продукції, а також його доходом. При цьому припускається, що такий вибір приносить покупцеві найбільшу корисність в умовах бюджетного обмеження. Для опису зміни структури харчування запропоновано модифіковану функцію споживчої корисності Р. Стоуна. У даній роботі знаходяться функції попиту, що максимізують функцію корисності при певному бюджетному обмеженні. Показано, що попит на перший товар із зростанням доходу зростає, тобто перший товар є нормальним. Розглянуто питання про те, як змінюється попит на перший товар при зміні його ціни. Доведено, що перший товар є товаром Гіффена, оскільки з ростом ціни попит на нього зростає і, відповідно, падає зі зниженням ціни. В даній роботі розглянуто як модель споживчого вибору, що характеризує особливості оптимального вибору споживача в різних ситуаціях, так і модифікована модель Стоуна. При цьому вважаємо, що один товар дешевше іншого. Зокрема, вивчається питання про те, чи є вказані товари взаємозамінними (взаємодоповнювальними), чи нормальними (цінними або малоцінними) або товарами Гіффена. Зокрема, розглядається споживчий набір із двох товарів. Доведено, що якщо дохід прямує до нескінченності, то попит на товари першої потреби є обмеженим і прямує до сталої величини, а попит на товари розкоші необмежено зростає. У роботі показано, що перший товар є «товаром першої необхідності», а другий товар – «товаром розкоші». Розглядаються приклади споживчого вибору в просторі двох товарів при корисностях, що задаються певними функціями. Знаходяться функції попиту, що максимізують функції корисності при заданому бюджетному обмеженні. З’ясовується, чи залежить попит на кожний товар від зміни цін на інші товари. Доведено співвідношення, яке означає, що в точці дотику бюджетної прямої до її кривої байдужості, нахили (кутові коефіцієнти) ліній (кривої байдужості та бюджетної прямої) однакові. Показано, що попит на перший товар не залежить від ціни на другий товар, а попит на другий товар залежить від ціни на перший товар. The article examines the consumer utility function, which characterizes the features of the optimal choice under the standard budget constraint, examines the example of consumer choice of essential goods and luxury goods, examines whether the demand for essential goods will be limited if income tends to infinity. The basis of consumer choice of the buyer are its advantages. Consumer choice is determined by both its benefits and the price of the selected product, as well as its income. In this case, it is assumed that such a choice brings the buyer the greatest benefit in terms of budget constraints. To describe the change in the structure of food proposed a modified function of consumer preferences R. Stone. In this paper, there are demand functions that maximize the utility function with some budget constraint. It is shown that the demand for the first product from the increase in income increases, that is, the first product is normal. The question of how the demand for the first product changes when its price changes. It is proved that the first product is a product of Giffen, as with the growth of prices, the demand for it increases and, accordingly, decreases with a decrease in price. In this paper, we consider both the consumer choice model, which characterizes the peculiarities of the optimal consumer choice in different situations, and the modified Stone model. At the same time, we consider that one product is cheaper than another is. In particular, the question is being studied of whether these goods are interchangeable (complementary), or normal (valuable or low value), or Giffen’s goods. In particular, the consumer set of two products is considered. It is proved that if income tends to infinity, then the demand for essential goods is limited and tends to a constant value, while the demand for luxury goods increases unlimited. The paper shows that the first product is a «commodity of prime necessity», and the second product is a «luxury product». An example of consumer choice in the space of two goods with utilities that are defined by certain functions is considered. Demand functions are found that maximize utility functions at a given budget constraint. It turns out whether the demand for each product depends on price changes for other products. The relationship shows that in the point of tangency the slope of the budget line is the same as the slope of the indifference curve. It is shown that the demand for the first good is not dependent on the price of the second good and the demand for the second good is dependent on the price of the first good.Item Аналіз рівня стійкості та визначення рейтингів страхових компаній України(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Великоіваненко, Галина Іванівна; Velykoivanenko, Halyna; Великоиваненко, Галина Ивановна; Бесчастна, Галина Олександрівна; Beschastna, Galyna; Бесчастная, Галина АлександровнаУ статті наведено результати дослідження у сфері визначення рівня стійкості страхових компаній України та їх рейтингування на засадах економіко-математичного моделювання. Аналіз існуючих підходів виявив, що застосування методик, які традиційно використовуються провідними рейтинговими агенціями та фінансовими установами, для оцінки страхових компаній, що діють у динамічно змінюваному фінансовому ринку України, є майже неможливим. Тому авторами запропоновано основні етапи визначення рівня стійкості компаній на базі підсумкового інтегрального показника стійкості та розвитку страховиків з метою подальшого їх рейтингування. Також представлено два підходи, що базуються як на класичних експертних та економетричних методах, так і на принципах нейро-нечіткого моделювання, та проведено їх порівняльний аналіз. Розроблені у роботі підходи дозволяють розподілити страховиків на кластери за рівнем їх ефективності та провести аналіз положення на ринку фінансових послуг відносно інших його учасників, беручи до уваги як якісні, так і кількісні показники їх роботи. Апробація побудованих моделей була проведена на історичних даних щодо діяльності страховиків України протягом 2008–2017 рр. у показала, що найадекватніші результати отримано в результаті поєднання карт самоорганізації Кохонена, принципів нечіткої логіки та експертних методів. Цей підхід дозволив не просто розділити страховиків на групи у кожен період часу, а й адекватно відобразив динаміку роботи компаній, що діють в українському страховому полі та їх місце на ринку відносно інших його учасників. The article contains the results of research in determining the level of sustainability and rating of insurance companies in Ukraine based on economic and mathematic modeling. Analysis of existing approaches has shown that it is almost impossible to use the traditional techniques of leading rating agencies and financial institutions for evaluating insurance companies, which operates in the dynamic financial market of Ukraine. That is why the authors have proposed the main stages of determining the sustainability level of companies based on the final integral indicator of sustainability and development of insurers, as well as their rating. Two approaches, which are based both on classical expert and econometric methods and on the principles of neuro-fuzzy modeling, as well as their comparative analysis are presented in this publication. These approaches allow classifying insurers in accordance with their level of efficiency and conducting an analysis of their position in the financial market in comparison with other participants, taking into account both qualitative and quantitative indicators of their work. Testing of the models was made based on the historical data of insurers’ activities during 2008-2017. It showed that the most adequate results were obtained as a result of a combination of Kohonen’s self-organization maps, principles of fuzzy logic and expert methods. This approach allow not only to divide insurers into groups in each particular period, but also adequately reflected the dynamics of the companies operating in the Ukrainian insurance field and their place in the market in comparison with other participants.Item Про один підхід до розв’язування деяких задач оптимізації(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Борисов, Євген Миколайович; Borysov, Evgen; Борисов, Евгений Николаевич; Барвінок, А. С.; Barvinok, A.Розглянуто та досліджено метод розв’язування оптимізаційних задач без застосування апарату диференціального числення. Задачею оптимізації в математиці називається задача про знаходження екстремума (мінімума або максимума) дійсної функції у деякій області. Як правило, розглядаються області, що належать Rn і задані набором рівностей і нерівностей. Основна ідея диференціального числення складається у вивченні функції у малому. Точніше диференціальне числення дає апарат для дослідження функцій, поведінка яких у досить малому околі кожної точки близька до поведінки лінійної функції чи многочлена. Таким апаратом слугують центральні поняття диференціального числення: похідна і диференціал. Практично показано розв’язання екстремальної економічної задачі, що складається з побудови економіко-математичної моделі, економічного аналізу отриманих результатів і визначення можливостей їх практичного застосування. Ще раз підкреслено, що виходячи з поставлених економічних завдань, максимальний випуск продукції, максимальний прибуток, мінімальні фінансові вкладення, максимально короткий термін — це є шукані оптимуми (максимуми або мінімуми). У математиці максимум і мінімум мають ще одну назву — екстремум, а задачі пошуку екстремуму називають екстремальними задачами. Слід вказати, що у оптимізаційних накладаються відповідні обмеження, які відображаються матеріальними, трудовими показниками, виробничими ресурсами та ін. Економіко-математичні моделі можуть бути призначені для дослідження як різних функціональних складових економіки (виробничо-технологічної, соціальної, територіальної структури), так і його окремих частин. Розглядаються моделі всієї економіки в цілому та її підсистем. А також приведено приклади підготовки інформації та отримання оптимального плану. При цьому використовується дискримінант квадратного та кубічного рівнянь. Розглянуто функції, які зводяться до квадратних або кубічних рівнянь. На розглянутих прикладах показано ефективність запропонованого підходу до розв’язання деяких типів задач оптимізації. The method of solving optimization problems without the use of the apparatus of differential calculus is considered and investigated. The task of optimization in mathematics is called the problem of finding an extremum (the minimum or maximum) of a real function in a certain region. As a rule, the areas belonging to Rn and given by a set of equality and inequalities are considered. The basic idea of a differential calculus consists in studying a function in a small one. More precisely, the differential calculus gives the apparatus for studying functions whose behavior in a fairly small neighborhood of each point is close to the behavior of a linear function or polynomial. Such a device is the central concepts of differential calculus: derivative and differential. Practically the solution of an extreme economic problem, consisting of constructing an economic-mathematical model, economic analysis of the results and determining the possibilities of their practical application, is shown. Once again it is emphasized that based on the set economic objectives, the maximum output, maximum profit, minimal financial investments, the shortest possible time — these are the desired optimum (maximums or minima). In mathematics, the maximum and minimum have one more name — extremum, and extreme search problems are called extreme problems. It should be noted that the optimization imposes appropriate restrictions that are reflected in material, labor inputs, productive resources, etc. Economic and mathematical models can be designed to study both the various functional components of the economy (production-technological, social, territorial structure), and its individual parts. The models of the whole economy as a whole and its subsystems are considered. And also examples of information preparation and optimal plan are given. In this case, discriminators of square and cubic equations are used. Functions that are reduced to square or cubic equations are considered. The examples examined show the effectiveness of the proposed approach to solving some types of optimization tasks.Item Класичний та бінарний генетичні алгоритми для знаходження глобального оптимуму в задачах невипуклої оптимізації(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Бондаренко, Максим В.; Bondarenko, Maksym; Бондаренко, Віктор М.; Bondarenko, VictorРозглянуто класичний і бінарний підходи до імплементації генетичного алгоритму оптимізації. Генетичний алгоритм оптимізації дозволяє знаходити глобальний мінімум як випуклих функцій (таких, що мають лише один мінімум), так і функцій, що мають кілька екстремумів. Це дозволяє застосовувати його в погано поставлених задачах, де існує нескінченна множина розв`язків. Окрім того алгоритм не вимагає диференційованості функції в усіх точках і може використовуватись як ефективна альтернатива градієнтному спуску у вирішенні задач, де необхідний розрахунок багатовимірних градієнтів. Проведено експериментальне дослідження з порівняння ефективності класичного та бінарного підходів. Експеримент застосовано до двох фукнцій: квадратичної функції (випукла функція) та функції Растригіна (приклад ні випуклої, ні впуклої функції). До параметрів цих функцій застосовано генетичні оператори селекції (відбору), мутації та схрещення. Після цього для результуючих параметрів розраховано функцію прийняття, яка перевіряє, чи параметр досі задовольняє умовам задачі. Цільова функція визначає, чи оптимальне рішення знайдено. Для оцінки ефективності двох підходів використано дві міри: середня кількість ітерацій до збіжності та час збіжності (у мілісекундах). Окрім цього ми варіювали коефіцієнт мутації аби знайти таке його значення, за якого дві дані міри мінімізуються. Виявлено, що за зменшення парматера мутації збіжність класичного алгоритму покращується, проте після досягнення ним певного рівня є ризик того, що алгоритм почне розходитись. При цьому не було виявлено явної залежності міє збіжністю бінарного алгоритму та параметром мутації, що робить його універсальнішим у використанні. Зроблено висновок, що класичний підхід у рамках даної програмної реалізації є ефективнішим за часом виконання та має вищу точність, хоча і є складнішим в реалізації. Classic and binary approaches to implementation of genetic algorithm of optimization are proposed. Genetic algorithm allows to find a minima of both convex functions (such that have only one minima) and functions that have multiple minimums. Thus it can be applied to ill-posed problems where there is an infinite number of solutions. Moreover the algorithm does not require differentiability of the optimized function and can be used as efficient alternative to gradient descent in problems that require calculation of multi-dimensional gradients. We conducted experimental research in comparison of efficiency of classic and binary approaches. Experiment is applied to two functions: quadratic function (convex) and Rastrigin function (as an example of neither convex nor concave function). Then genetic operators of selection, mutation and crossover are applied to function’s parameters. Resulting parameters are then used to calculate the acceptance function that checks if the parameters still satisfy problem’s conditions. Cost function is used to check if the optimal solution is found. To compare the efficiency of both approaches we used two measures: average number of iterations to convergence and time of convergence (in miliseconds). We also varied the mutation coefficient to find such its value that minimizes value of both measures. It turned out that decreasing mutation parameter improves convergence of classic algorithm but after reaching certain level it can cause divergence. No correlation between convergence of binary algorithm and mutation parameter was found so binary algorithm turns out to be more generic in use. Concluded that classic approach within current program implementation is more efficient in terms of execution time and has bigger precision despite of being more complex.Item Моделювання функції відгуку рекламних звернень за умови періодичності реклами в короткостроковому періоді(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Блудова, Тетяна Володимирівна; Bludova, Tetiana; Блудова, Татьяна Владимировна; Островська, Марія Сергіївна; Ostrovska, Mariya; Островская, Мария СергеевнаУ статті розглянуто основні засоби Інтернет-реклами та їх вибір залежно від цілей підприємства. Показано, що економічна ефективність реклами тісно пов’язана з цілями, які ставляться при проведенні конкретного рекламного заходу, та сумою грошових коштів, які виділяються на її проведення. Тому рекламний захід можна вважати ефективним при виконанні двох умов: відповідність виділених на рекламу засобу поставленій меті; досягнутість поставленої перед рекламним заходом мети. Приведена класифікація можливого характеру поведінки рекламних звернень підприємства. Показано, що інформація є інструментом, за допомогою якого підприємства будують власні ланцюги комунікацій для поєднання свого внутрішнього економічного середовища із зовнішнім. Чим тіснішою є подібна інтеграція, тим вищою є здатність підприємства реагувати на зміни ринків збуту власної продукції та послуг. Обґрунтовано необхідність розрахунку дійсної ефективності засобів реклами в Інтернеті. Доведено, що для реалізації процесу рекламних звернень підприємства, що мають багато різновидів, повинен функціонувати комплекс взаємопов’язаних елементів. Представлено класифікація рекламних звернень підприємства, які є потужним засобом впливу на споживача та вибір засобів Інтернет-реклами залежно від поставлених цілей і завдань підприємства. На етапі оперативного управління проектом рекламної кампанії здійснюється втілення концептуальних положень щодо відбору засобів розповсюдження реклами, вибору конкретних носіїв реклами та визначення раціональної черговості виконання робіт, пов’язаних із проведенням рекламної кампанії. Перелічені в статті заходи, за виключенням графіка виконання робіт рекламної кампанії, повинні розроблятися менеджерами рекламодавця з урахуванням результатів, отриманих на етапах бюджетного планування та оцінювання ефективності рекламної кампанії. Представлена реакція збуту виробів підприємства на протязі часових періодів за умови рівномірного періодичного розміщення рекламних звернень підприємства. Доведено, що підприємства потребують налагоджених технологій активних продажів своєї продукції через Інтернет. Прояв поточного ефекту від періодичних рекламних звернень підприємства у короткостроковому періоді дає можливість встановити, що функція поточного ефекту від рекламних звернень підприємства періодична і її можна розкласти в ряд Фур’є на відрізку, що дасть можливість моделювання реакцію збуту на рекламні звернення підприємства неперервною функцією. The article discusses the main means of Internet advertising and their selection, depending on the goals of the enterprise. It is shown that the cost-effectiveness of advertising is closely related to the goals set for a specific advertising measure, and the amount of money allocated for its implementation. Therefore, an advertising measure can be considered effective when two conditions are fulfilled: the purpose of the medium allocated for advertising purposes; the achievement of the goal set before the promotional measure. The classification of the possible nature of the behavior of advertising appeals of the enterprise is given. It is shown that information is a tool by which enterprises have their own communication chains to combine their internal economic environment with external ones. The closer such integration is, the higher the ability of an enterprise to respond to changes in the markets for the sale of its own products and services. The necessity of calculating the effective efficiency of advertising means on the Internet is substantiated. It is proved that in order to implement the process of advertising appeals of enterprises that have many varieties, a complex of interconnected elements must function. The classification of advertising appeals of the enterprise is presented, which is a powerful means of influencing the consumer and choice of means of Internet advertising depending on the goals and objectives of the enterprise. At the stage of the operational management of the project of the advertising campaign implementation of the conceptual provisions on the selection of means of distribution of advertising, the choice of specific carriers of advertising and determining the rationale for the implementation of work related to the conduct of advertising campaign. The measures listed in this article, with the exception of the timetable for the work of the campaign, must be developed by the advertiser’s managers, taking into account the results obtained at the stages of budget planning and evaluating the effectiveness of the advertising campaign. The reaction of sales of products of the enterprise during the period of time is presented, provided the company evenly distributes the advertising appeals periodically. It is proved that companies need well-adjusted technologies for active sales of their products through the Internet. The manifestation of the current effect of the periodic advertising appeals of the enterprise in the shortterm period makes it possible to establish that the function of the current effect from the advertising appeals of the enterprise is periodic and it can be decomposed into a Fourier series on a segment that will enable the simulation of the sales response to the advertising appeals of the enterprise by a continuous function.Item Ситуаційний лог-менеджмент інформаційної безпеки підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Бєгун, Анатолій Володимирович; Biehun, Anatoliy; Бегун, Анатолий Владимирович; Осипова, Ольга Ігорівна; Osipova, Olga; Осипова, Ольга Игоревна; Урденко, О. Г.; Urdenko, O. G.Сучасні тенденції в розвитку ІТ-систем призводять до підвищення рівня складності ІТ-инфраструктури. Однією із основних причин збільшення такої складності є необхідність забезпечення інформаційної безпеки кожного домену. В першу чергу це пов’язано із стрімким розповсюдженням хмарних сервісів і мобільних пристроїв співробітниками та клієнтами компаній. У статті проведено дослідження питання ситуаційного лог-менеджменту подій інформаційної безпеки. Для забезпечення комплексного рішення безпеки та моніторингу подій інформаційної безпеки авторами запропоновано скористатися програмною платформою для моніторингу логів, яка базується на технології хмарних обчислень. Зокрема, розглянуто основні напрями вирішення завдань щодо забезпечення комплексного рішення безпеки, а саме впровадження систем класу SIEM (наприклад, IBM Security QRadar SIEM, HP ArcSight, Tibco Loglogic, McAfee NitroSecurity, Symanteс SSIM, RSA Envision, Splunk, LogRhythm) та використання сервісів для лог-менеджменту й аналітики, що базуються на хмарних обчисленнях (наприклад, Stackify або Loggly). Визначено, що використання SIEM-сиcтеми потребує значних обчислювальних ресурсів на підприємстві, тому в цьому контексті сервіси, які базуються на технології хмарних обчислень, мають ряд переваг. Тому для моніторингу подій інформаційної безпеки авторами запропоновано скористатись сервісом Loggly, що базується на технології хмарних обчислень. Авторами досліджено основні інструменти сервісу Loggly та на конкретному прикладі проілюстровано, що ці інструменти дозволяють зручно організувати збір логів системи та додатків від різних джерел, нормалізувати лог-дані та провести їх аналіз. Розглянуто тарифи та умови використання хмарного сервісу Loggly залежно від особливостей та індивідуальних вимог компанії. На основі проведеного дослідження виділено основні переваги використання сервісу Loggly для збору та аналізу даних лог-журналів. Modern trends in the development of IT systems lead to an increase in the complexity of IT infrastructure. One of the main reasons for increasing such complexity is the need to provide information security for each domain. First of all, this is due to the rapid spread of cloud services and mobile devices by employees and clients of companies. The article deals with the issue of situational log management of information security events. To provide an integrated security solution and monitor information security events, the authors propose using a software platform for monitoring logs based on cloud computing technology. In particular, the main directions of solving the tasks to provide a comprehensive security solution, namely, the introduction of SIEM class systems (for example, IBM Security QRadar SIEM, HP ArcSight, Tibco Loglogic, McAfee NitroSecurity, Symantec SSIM, RSA Envision, Splunk, LogRhythm) and the use of services for logging management and cloud-based analysts (e.g. Stackify or Loggly). It has been determined that the use of SIEM systems requires significant computing resources at the enterprise, so in this context services based on cloud computing technology have a number of advantages. Therefore, for the purpose of monitoring information security events, the authors suggested using Loggly, a technology based on cloud computing. The authors examine the main tools of the Loggly service and, on a concrete example, illustrate that these tools allow you to conveniently organize the collection of logs of the system and applications from different sources, normalize log data and analyze them. The tariffs and terms of use of loggly service cloud service are considered depending on the features and individual requirements of the company. Based on the research, the main advantages of using Loggly service for collecting and analyzing log log data are highlighted.