Випуск № 45

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 12 of 12
  • Item
    Розробка моделі маркетингових комунікацій для закладів вищої освіти України
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Павленко, Олександр Вадимович; Pavlenko, Oleksandr; Павленко, Александр Вадимович
    Дослідження присвячене розробці моделі маркетингових комунікацій для закладів вищої освіти України. Імплементація пропонованої моделі покликана підвищити ціннісну пропозиції послуг вітчизняної вищої освіти в умовах масового відтоку абітурієнтів на навчання за кордон, зокрема до сусідньої Польщі. Авторська методологія полягала в аналізі світового досвіду маркетингових комунікацій та дослідженні позиціонування українських державних закладів вищої освіти (ЗВО) й їх ринкової освітньої пропозиції, на основі чого було згенеровано нову багатовимірну модель маркетингових комунікацій. The study is devoted to the development of a model of marketing communications for higher educational institutions of Ukraine. The implementation of the proposed model is designed to increase the value offer of domestic education services in the context of a massive outflow of applicants to study abroad, in particular to neighboring Poland. The author’s methodology was to analyze the global experience in marketing communications and study the positioning of Ukrainian state institutions of higher education (HE) and their market educational offer, on the basis of which a new multicomponent model of marketing communications was generated. Исследование посвящено разработке модели маркетинговых коммуникаций для высших учебных заведений Украины. Имплементация предлагаемой модели призвана повысить ценностное предложение услуг отечественного образования в условиях массового оттока абитуриентов на учебу за границу, в частности в соседнюю Польшу. Авторская методология заключалась в анализе мирового опыта маркетинговых коммуникаций и исследовании позиционирования украинских государственных учреждений высшего образования (ЗВО) и их рыночного образовательного предложения, на основе чего было сгенерировано новую многокомпонентную модель маркетинговых коммуникаций.
  • Item
    Підвищення міжнародної конкурентоспроможності університетів у цифровому суспільстві
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Дибкова, Людмила Миколаївна; Dybkova, Liudmila; Дыбкова, Людмила Николаевна
    Статтю присвячено аналізу впливу трансформаційних змін у цифровій економіці на освітній процес та визначення чинників, які підвищують міжнародну конкурентоспроможність університетів. Проаналізовано компоненти рейтингів WUR, ARWU, Webometrics, QS World University Rankings. Доведено важливість вільного володіння іноземною мовою викладачами та студентами з метою запрошення викладачів провідних університетів світу до викладання; збільшення кількості залучених до навчання іноземних студентів; розробки викладачами онлайн-курсів та розміщення їх на онлайн-платформах (Coursera, edX, XuetangX та ін.); здійснення наукових досліджень у складі міжнародних організацій; посилення програм студентської та академічної мобільності. Наголошено на важливості розробки університетами програм транснаціональної освіти (дистанційне навчання, відкриття філіалів в інших країнах світу та ін.) у тому числі й міжнародне визнання дипломів та акредитації освітніх програм. The advance and convergence of emerging new information technology causes rapidly and radically transforming in all spheres of society’s life, including the educational environment. The purpose of the study is to analyze the impact of transformational changes in the digital economy on the educational process and identify the factors that enhance the international competitiveness of universities. In order to succeed in the swiftly evolving digital economy enhancing international competitiveness of universities is increasingly becoming cornerstones in their activities. Components of the ranking WUR, ARWU, Webometrics, QS World University Rankings has been analyzed. The importance of fluent in foreign language by teachers and students in order to invite teachers from leading universities in the world; increasing the number of foreign students involved in education; development of online courses by teachers and placement them on online platforms (Coursera, edX, XuetangX, etc.); has been proved. Another influential criterion of universities’ competitiveness is to promote student and academic mobility and international research collaboration. It is emphasized that the importance of developing transnational education programs (distance learning, opening branches in other countries, etc.), including recognition of international qualifications and accreditation of educational programs. Given rapid updating of a professionally oriented array of information and digitization of economic and social space it is necessary to develop such competencies of students as critical thinking and creativity, skills to use digital resources effectively; ability to evaluate the validity and significance of information received from different sources, be willing to acquire new skills and experiences throughout their lifetime. Целью исследования является анализ влияния трансформационных изменений в цифровой экономике на образовательный процесс и определение факторов, которые повышают международную конкурентоспособность университетов. Проанализированы компоненты рейтингов WUR, ARWU, Webometrics, QS World University Rankings. Доказана важность свободного владения иностранным языком преподавателями и студентами с целью привлечения лекторов ведущих университетов мира к преподаванию; увеличение количества обучающихся иностранных студентов; разработки преподавателями онлайн-курсов и размещения их на онлайн-платформах (Coursera, edX, XuetangX и др.), осуществления научных исследований в составе международных организаций; усиления программ студенческой и академической мобильности. Подчеркнута важность разработки университетами программ транснационального образования (дистанционное обучение, открытие филиалов в других странах мира и др.), в том числе и признание дипломов и аккредитации образовательных программ.
  • Item
    Ідеологія управління репутацією університету в умовах інформаційної турбулентності
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Архипова, Тетяна Василівна; Arkhypova, Tatyana; Архипова, Татьяна Васильевна
    У статті розглянуто сутність та причини виникнення інформаційної турбулентності. Визначено, що репутація є найціннішим нематеріальним активом університету, який посилює його конкурентоздатність, залучає ресурси та збільшує капіталізацію бренду. Представлено основні критерії рейтингування репутації університету. Розглянуто модель системи управління репутацією вищого навчального закладу та запропоновано сучасні інструменти реалізації креативних ідей щодо формування та управління репутацією університету в умовах нестабільного інформаційного середовища. Сформульовано висновок про необхідність створення в університеті інформаційно-комунікаційного бюро, яке цілеспрямовано продукуватиме креативні конструкції, що формуватимуть контент інформаційних повідомлень, оперативно реагуватиме і управлятиме усіма репутаційними ризиками, що існують в умовах гібридної інформаційної агресії, глобальних змін внутрішнього і зовнішнього комунікативного простору. The article examines the nature and causes of information turbulence, it is determined that reputation is a valuable intangible asset of the university, which enhances its competitiveness, attracts resources and increases brand capitalization; the main criteria for rating the reputation of the university are presented; a model of a higher education institution reputation management system is considered; modern tools for implementing creative ideas on the formation and management of a university’s reputation in an unstable information environment are proposed; the conclusion is drawn that it is necessary to create an information and communication bureau at the university, the task of which is to purposefully produce creative designs that will form the content of information messages, quickly respond and manage all reputational risks that exist in conditions of hybrid information aggression, global changes in the internal and external communication space. В статье рассмотрены сущность и причины возникновения информационной турбулентности, определено, что репутация является ценным нематериальным активом университета, который усиливает его конкурентоспособность, привлекает ресурсы и увеличивает капитализацию бренда; представлены основные критерии рейтингования репутации университета; рассмотрена модель системы управления репутацией высшего учебного заведени; предложены современные инструменты реализации креативных идей по формированию и управления репутацией университета в условиях нестабильной информационной среды; сформулирован вывод о необходимости создания в университете информационно-коммуникационного бюро, задача которого целенаправленно продуцировать креативные конструкции, которые будут формировать контент информационных сообщений, оперативно реагировать и управлять всеми репутационными рисками, существующих в условиях гибридной информационной агрессии, глобальных изменений внутреннего и внешнего коммуникационного пространства.
  • Item
    Фінансові фундаментально-вартісні аспекти результативності управління капіталом підприємства
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, Nataliia; Шевчук, Наталья Валентиновна; Гибало, Марина Віталіївна; Hybalo, Maryna; Гибало, Марина Витальевна; Денищук, Леся Вікторівна; Denysсhchuk, Lesya; Денищук, Леся Викторовна
    У статті представлено результати узагальнення фундаментально-вартісних аспектів визначення та оцінювання результативності управління капіталом підприємства. Аргументовано доцільність використання фундаментальної вартості як критерію прийняття управлінських рішень в області капіталоутворення на підприємстві. Визначено фактори та передумови формування і забезпечення зростання фундаментально-вартісних результатів капіталоутворення. Формалізовано результати факторної інтерпретації показника фундаментальної вартості, який визначається методом економічного прибутку. The article is devoted to scientific problems of identifying and evaluating the effectiveness of capital management company. The purpose of this article is to provide scientific arguments for specifying the following aspects of a value-based approach to determining the effectiveness of capital management: specifying the target model of capital formation and type of value,as a criterion for making managerial decisions, as well as justification of the choice of adequate analytical tools in the processes of evaluating the effectiveness of the subject area of research. According to the scientific position of authors on the content of performance management as a measure of achievement of targeted results, it was proved the relevance and priority choice of fundamental value as a criterion for determining the results of capital. The expediency of using the concept of economic profit has been proved to implement analysis of the value-based results of capital formation. The reasonableness of the delimitation of the target results in the aspects of formation and growth of the fundamental value of capital of the enterprise is argued. It is determined that the quality of the formation of fundamental value is determined on the basis of the structure of the factors that determine it and the ratio of their changes. The key value-based result of value formation is the added value of the enterprise, and the analytical prerequisite that ensures its creation is a sufficient level of profitability of sales of products (services). On the basis of the factor interpretation of the fundamental value determined by the method of economic profit, the analytical prerequisite for ensuring its growth is formalized. The analytical toolkit presented in the article allows to determine the priority areas of formation of results of capital formation and the most significant focuses of managerial influences on capital, which provide a high level of their efficiency. В статье представлены результаты обобщения фундаментально-стоимостных аспектов определения и оценки результативности управления капиталом предприятия. Аргументированно целесообразность использования фундаментальной стоимости, в качестве критерия принятия управленческих решений в области капиталообразования на предприятии. Определены факторы и предпосылки формирования и обеспечения роста фундаментально-стоимостных результатов капиталообразования. Формализовано результаты факторной интерпретации показателя базовой стоимости, который определяется методом экономической прибыли.
  • Item
    Ціннісні аспекти капіталоутворення на підприємстві
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Мельник, Оксана Володимирівна; Melnyk, Oksana; Мельник, Оксана Владимировна
    У статті представлено результати розширення елементного складу ланцюжка капіталотворення та змістовних меж трактування економічної цінності. Традиційний елементний ланцюжок капіталоутворення представлено у єдності взаємозв’язку із здатностями, що визначає можливості підприємства, як форми організації капіталу, забезпечувати формування та зростання результатів. Сутність економічної цінності розкрито за критеріям корисності, змістозначущості, можливостей та вартості, що дозволило упорядкувати ціннісні результати у просторі капіталоутворення. This article is devoted to the problem of determining the value aspects of capital formation in an enterprise, which is due, firstly, to the lack of a unified scientific position on a meaningful understanding of economic value, and secondly, the multidimensionality of existing approaches to the study of capital formation. The purpose of this article is to determine the value results of capital formation processes, taking into account the contemporary features of the interpretation of the content of value and capital formation in scientific economic discourse. Based on the substantive ordering of the fundamental provisions of axiology theory and the critical analysis of interrelated categories of economic value, the main criteria for determining the value aspects of capital formation are determined. The basic criteria for determining value in an enterprise’s economy are utility and value. The author’s position on the value, which is defined as a characteristic of the aggregate value of the enterprise in monetary measurement, is substantiated. The range of criteria for determining economic value by meaningfulness and opportunities has been expanded due to the unity of subjective and objective, ontological and anthropological sources of its research. The elemental chain of capital formation is expanded with capabilities that determine the capabilities of the enterprise, as a form of capital organization, to form and provide growth in value results. Combining the results of the study of value issues and capital formation allowed organizing the value results in the space of capital formation at the enterprise. The scientific results obtained are a conceptual basis for determining the aggregate value of an enterprise and developing methodological approaches to its valuation both in terms of types of values and taking into account the specific forms of capital movements. The value approach to capital formation research allows to take into account the complex and heterogeneous specifics of the modern business environment and to determine the priorities of managerial focus that ensure the success of the enterprise. В данной статье представлены результаты изучения проблематики определения ценностной специфики капиталообразования на предприятии, что обусловлено, во-первых, отсутствием единой научной позиции относительно сущностной интерпретации экономической ценности, во-вторых, многоаспектностью существующих подходов к исследованию капиталообразования. Целью данной статьи является определение ценностных результатов процессов капиталообразования с учетом современных особенностей интерпретации содержания ценности и капиталообразования в научном экономическом дискурсе. Полученны результаты критического осмысления фундаментальных положений теории аксиологии и анализа взаимосвязанных категорий экономической ценности, позволили опредилить основные критерии, по которым целесообразно осуществлять характеристику ценностных аспектов капиталообразования. Базовыми критериями определения ценности в экономике предприятия является полезность и стоимость. Аргументировано авторскую позицию относительно понимания стоимости предприятия, как характеристики его совокупной ценности в денежном измерении. Расширен спектр критериев сожержательного определения экономической ценности «сущностью и значеним», а также «возможностями», что обусловлено единством субъективного и объективного, онтологических и антропологических источников ее исследования. Элементную цепочку капиталообразования расширено способностями, которые определяют возможности предприятия, как формы организации капитала, формировать и обеспечивать рост ценностных результатов. Соединение полученных научных результатов исследования проблематики ценности и капиталообразования позволило упорядочить ценностные результаты в пространстве капиталотворення на предприятии. Данные результаты являются концептуальным базисом для определения совокупной ценности предприятия и разработки методических подходов к ее оценке как в разрезе видов ценности так с учетом специфики форм движения капитала. Ценностный подход к исследованию капиталообразования позволяет учитывать сложную и разнородную специфику современной бизнес-среды и определить приоритеты управленческого фокусирования, которые обеспечивают успешность деятельности предприятия.
  • Item
    Теоретико-методичні засади моніторингу комплаєнс-безпеки промислового підприємства
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Kobielieva, Tetiana; Кобелева, Татьяна Александровна
    В статті обґрунтовано теоретико-методичні положення моніторингу основних показників комплаєнс-безпеки промислового підприємства. Вперше для практичного використання запропоновано дві моніторингові функції, сформовані на основі тангенціальної і арктангенціальної залежностей. Тангенціальна моніторингова функція в якості основних показників, які відтворюють ступінь комплаєнс-загроз для підприємства, відстежує чотири складових економічної безпеки країни: енергетичну, фінансову, соціальну та інноваційно-інвестиційну. Арктангенціальна моніторингова функція в досить широкому форматі включає в себе найбільш важливі складові комплаєнс-безпеки промислового підприємства: фінансову, політико-правову, енергетичну та інтерфейсну. The article substantiates the theoretical and methodological provisions of monitoring the main indicators of compliance safety of an industrial enterprise. For the first time, two monitoring functions based on tangential and arctangent dependencies are proposed for practical use. The tangential monitoring function, as the main indicators that reproduce the degree of compliance threats to an enterprise, tracks four components of a country’s economic security: energy, financial, social and innovation. The arctangential monitoring function in a fairly wide format includes the most important components of the compliance of an industrial enterprise: financial, political, legal, energy and interfaces. В статье обоснованы теоретико-методические положения мониторинга основных показателей комплаенс-безопасности промышленного предприятия. Впервые для практического использования предложены две мониторинговые функции, сформированные на основе тангенциальной и арктангенциальнои зависимостей. Тангенциальная мониторинговая функция в качестве основных показателей, воспроизводящие степень комплаенс-угроз для предприятия, отслеживает четыре составляющих экономической безопасности страны: энергетическую, финансовую, социальную и инновационно-инвестиционную. Арктангенциальна мониторинговая функция в достаточно широком формате включает в себя наиболее важные составляющие комплаенс-безопасности промышленного предприятия: финансовую, политико-правовую, энергетическую и интерфейсную.
  • Item
    Підходи до класифікації інновацій в сфері рітейлу
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Проскокова, Анна Юріївна; Proskokova, Anna; Проскокова, Анна Юрьевна
    Стаття присвячена визначенню сутності та видів інновацій у сфері рітейлу на основі існуючих наробок та досліджень щодо інновацій та інноваційної діяльності, а також, адаптації результатів цих досліджень задля класифікації інновацій у сфері рітейлу. Важливим є розуміння класифікації та окремих видів інновацій, особливо тих, які стосуються клієнтського досвіду, адже саме клієнтський досвід наразі є одним з найважливіших напрямів активізації інноваційної діяльності рітейлерів. Співвіднесено класифікацію інновацій з рівнями управління інноваціями на кожному етапі ланцюга створення цінності в рітейлі. Результати дослідження можуть стати основою для стратегічних та операційних рішень щодо впровадження інновацій на кожній ланці зазначеного ланцюга. The main purpose of this article was to define the concept and essence of innovation, which can be applied specifically for the retail sector, which, has certain distinctive characteristics from other types of economic activity. In addition to the essence of innovation in retail, it is equally important to understand the classification and certain types of innovations, especially those related to customer experience, because customer experience is one of the most important areas of innovation for retailers in the world now. Our investigation lays on the field of customer-oriented approach that tend to be the main approach in retail business today. In terms of Ukrainian statistics, the retail growth in 2019 will reach the level of 10 %, which is the best result in last 7 years. So, innovations in retail sphere is one of the most important fields where Ukrainian business can increase its effectiveness. Also, in this article, we aimed to correlate the classification of innovations with the levels of innovation management at each stage of creating value in retail. The results of such study can become the basis for building strategic and operational steps for implementation innovations at each link of the given chain. Основной целью данной статьи стало определение понятия и сущности инноваций, которое может быть применено именно для сферы розничной торговли, которая, как известно, имеет определенные отличительные характеристики от других видов экономической деятельности. Кроме сущности инноваций в ритейле, не менее важным является понимание классификации и отдельных видов инноваций, особенно тех, которые касаются клиентского опыта, ведь именно клиентский опыт сейчас является одним из важнейших направлений инновационной деятельности ритейлеров мира. Также, в данной статье мы преследовали цель соотнести классификацию инноваций с уровнями управления инновациями на каждом этапе создания ценности в ритейле. Результаты такого исследования могут стать основой для построения стратегических и операционных планов по внедрению инноваций в каждом звене приведенной цепочки создания ценности в ритейле.
  • Item
    Формування системи фінансового забезпечення інноваційного розвитку
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Олійник, Алла Юріївна; Oliinyk, Alla; Олийнык, Алла Юрьевна
    У статті виконано комплексне дослідження системи фінансового забезпечення інноваційного розвитку. У якості об’єкта фінансового забезпечення в контексті інноваційного розвитку обрано інновації. Звернуто увагу на сутнісні характеристики фінансового забезпечення, фінансування та інвестування. Виокремлено підходи до структуризації джерел фінансування інновацій та визначення інвестицій в контексті інноваційного розвитку. Наведено класифікаційні ознаки інвестицій та обґрунтовано їх місце в системі фінансового забезпечення інноваційного розвитку. The peculiarities of innovative development system creation and development are considered in the article. The different theoretical and applied approaches, considering the innovative development financing essence and peculiarities, are represented within the current research. In particular, financing is considered as the complex measurement of entrepreneur capital measurement and maintenance at micro level. Sources for innovation financing are differentiated as the sources of diverse nature and origin. Thereby, the current article represents different approaches into sources of innovative development financing systematization. The attention is paid to the common characteristics and differences between the concepts of financing, financial support and investing. The concept of financial support creates the basis for social and economic relations, considering organizational and management principles of financial resources search, attraction and effective use in the context of innovative development within the national economies conditions. The process of innovative development financial support is differentiated as the complex of principles, forms and methods of financing that influence social and economic activity in the context of innovative development within the modern society. The current article also describes the nature and peculiarities of investment. Investments are highlighted as a wide measure of financial resources that support expanded reproduction. The particular attention is paid to the division of direct and indirect investment, considering innovative development support. It is important to separate financial and real investments, which create the conditions for expanded reproduction. В статье выполнено комплексное исследование системы финансового обеспечения инновационного развития. В качестве объекта финансового обеспечения в контексте инновационного развития избран инновации. Обращено внимание на сущностные характеристики финансового обеспечения, финансирования и инвестирования. Выделены подходы к структуризации источников финансирования инноваций и определения инвестиций в контексте инновационного развития. Приведены классификационные признаки инвестиций и обосновано их место в системе финансового обеспечения инновационного развития.
  • Item
    Концепція економічного управління диверсифікацією діяльності підприємств на засадах стратегічного контролінгу
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Грабовенко, Олександр Володимирович; Hrabovenko, Oleksandr; Грабовенко, Александр Владимирович
    У статті розглянуто питання економічного управління диверсифікацією діяльності підприємств на засадах стратегічного контролінгу на концептуальному рівні. Досліджено, що диверсифікація діяльності підприємства, як стратегічний процес, потребує належної управлінської підтримки, яка має ґрунтуватися на застосуванні методичного й практичного інструментарію економічного управління задля потреб реалізації диверсифікації діяльності підприємства як стратегії його розвитку. Встановлено сутність дихотомії економічного управління та його місце в системі управління підприємством; визначено його предмет, об’єкти, суб’єкти, мету та технології. Обґрунтовано застосування технології стратегічного контролінгу для вирішення завдань економічного управління диверсифікацією діяльності підприємств. Стратегічний контролінг дозволяє відстежувати успішність реалізації стратегії як в економічному, так і в управлінському аспектах, через аналіз її результативності, що проявляється в оцінці стратегічного процесу диверсифікації через систему економічних і неекономічних метрик. Запропоновано авторський підхід до формування такої метричної системи. The article highlights the conceptual issues of economic management of diversification activity of an enterprises on the basis of strategic controlling. The author proves that diversification of the enterprise as a strategic process requires an appropriate management support. It support should be based on the applying of methodological and practical tools of economic management for the needs of the enterprises diversification as its strategy development. The author also defines the concept of economic management and disclosed the contents of the basic elements; place in management systems, object, subject, function, purpose, methods and instruments. Economic management is recognized as integrating and coordinating control type, which, harmonizing objectives and management efforts within various types of functional management, subjects them to the common goal – increasing value, ensuring long-term viability in the interests of all stakeholders of the enterprise. The author substantiates the use of strategic controlling as the main thesis of economic management of the diversification of enterprise activities. Strategic controlling makes it possible to monitor the success of strategy implementation in both economic and managerial aspects. This is expressed through an analysis of the effectiveness of the diversification strategy as an assessment of its strategic process through a system of economic and non-economic metrics. Based on the author’s interpretation of diversification, it is proposed to distinguish metrics of intellectual (knowledge) capacity, transformationality and efficiency / effectiveness of diversification. Specific indicators should take into account the specific features of the enterprise, industry affiliation, market position, corporate identity, etc. В статье рассмотрены вопросы экономического управления диверсификацией деятельности предприятий на основе стратегического контроллинга на концептуальном уровне. Доказано, что диверсификация деятельности предприятия, как стратегический процесс, требует надлежащей управленческой поддержки, которая должна базироваться на применении методического и практического инструментария экономического управления для потребностей реализации диверсификации деятельности предприятия как стратегии его развития. Определена сущность экономического управления и его место в системе управления предприятием и в управлении диверсификацией деятельности предприятия; определены его предмет, объекты, субъекты, цели и технологии. Автором обосновано применение технологии стратегического контроллинга для решения задач экономического управления диверсификацией деятельности предприятий. Стратегический контроллинг позволяет отслеживать успешность реализации стратегии как в экономическом, так и в управленческом аспектах, через анализ ее результативности, что проявляется в оценке стратегического процесса диверсификации через систему экономических и неэкономических метрик.
  • Item
    Особливості стратегічного управління в будівельній галузі України
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Божанова, Вікторія Юріївна; Bozhanova, Viktoriia; Божанова, Виктория Юрьевна; Кононова, Олександра Євгеніївна; Kononova, Oleksandra; Кононова, Александра Евгеньевна
    Стратегічне управління в будівельній галузі України обумовлює особливості, напрямки та пріоритети розвитку суб’єктів в цій сфері, які визначають фактичний та перспективний стан, нинішні та прогнозні конкурентні позиції на ринку, в тому числі в рамках територіального охоплення країни, регіонів, міст та селищ тощо. Управління в досліджуваній сфері здійснюється на державному (національному, регіональному, місцевому) та підприємницькому рівні (на рівні суб’єктів галузі, які можуть функціонувати як у приватній, так і державній формах). Щодо управління на рівні державного сектору передбачається, переважно, визначення планів будівництва житлових, нежитлових будівель, інженерної інфраструктури (містобудівні плани, інші регіональні плани тощо). Державно-приватне партнерство може керуватись як окремо в рамках кожного з учасників, так і на рівні спільного центру, в рамках якого проводиться управління на коаліційних умовах. В статті пропонується дослідити наукові підходи щодо ідентифікації типу стратегії розвитку на рівні учасників досліджуваної галузі. Strategic management of the Ukraine construction industry determines the peculiarities, directions and priorities of the entities development in this field that determine the actual and prospective state, current and forecasted competitive positions in the market, including within the territorial coverage of the country, regions, cities and towns, etc. Management in the field of study is carried out at the state (national, regional, local) and entrepreneurial level (at the level of subjects of the industry, which can operate in both private and public forms). As for public sector management, it is envisaged, in the first instance, to determine plans for the construction of residential, non-residential buildings, engineering infrastructure (town planning plans, other regional plans, etc.). Public-private partnerships can be managed individually within the framework of each participant and at the level of a joint center under which coalitions are managed. The study of the functioning of the construction industry in Ukraine has made it possible to establish that the overall picture of management at all levels does not provide high indicators of development. The estimated indicators (the volume of construction products production, the level of development of the construction industry in relation to human potential, the level of development of the construction industry in relation to the country, etc.) were provided with the actual planning and implementation of the relevant development strategies. To understand the picture of strategic management in the construction industry, it is necessary to determine the composition and features of planning and implementation of development strategies of participants (construction market actors) in this area. The article proposes to investigate scientific approaches to identify the type of development strategy at the level of participants in the industry. Стратегическое управление в строительной отрасли Украины обуславливает особенности, направления и приоритеты развития субъектов в этой сфере, которые определяют фактическое и перспективное состояние, нынешние и прогнозные конкурентные позиции на рынке, в том числе в рамках территориального охвата страны, регионов, городов, поселков и т.д. Управление в исследуемой сфере осуществляется на государственном (национальном, региональном, местном) и предпринимательской уровне (на уровне субъектов отрасли, которые могут функционировать как в частной, так и государственной формах). По управлению на уровне государственного сектора предполагается преимущественно определение планов строительства жилых, нежилых зданий, инженерной инфраструктуры (градостроительные планы, другие региональные планы и т.д.). Государственно-частное партнерство может руководствоваться как отдельно в рамках каждого из участников, так и на уровне общего центра, в рамках которого проводится управление на коалиционных условиях. В статье предлагается исследовать научные подходы к идентификации типа стратегии развития на уровне участников исследуемой области.
  • Item
    Аналіз гендерної рівності в Україні: особливості математичного оброблення результатів статистичних досліджень
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Норік, Лариса Олексіївна; Norik, Larisa; Норик, Лариса Алексеевна; Лебедєва, Ірина Леонідівна; Lebedeva, Irina; Лебедєва, Ірина Леонідівна
    Виходячи із необхідності забезпечення об’єктивності та надійності результатів наукових економічних досліджень, автори пропонують поглиблення кількісного аналізу гендерної рівності в Україні завдяки використанню методів математичної статистики. Наведено результати статистичного аналізу впливу гендерного фактору на формування кількості безробітних в Україні. Як засіб реалізації методів математичного оброблення результатів статистичних досліджень використано електронні таблиці та функції MS Excel, які дозволяють наочно відображати операції із статистичними даними на кожному етапі дослідження. Виявлені завдяки застосуванню методів математичної статистики гендерні диспропорції на ринку праці зумовлюють необхідність використання гендерного підходу під час розробки основних програм розвитку України. Проведення регулярних наукових досліджень на ринку праці із застосуванням методів математичної статистики дозволить створити об’єктивне підґрунтя для висновків гендерної експертизи існуючих законодавчих актів та забезпечити аналітичну основу політики зайнятості населення. Based on the need to ensure the objectivity and reliability of scientific and economic research, the authors propose to deepen the quantitative analysis of gender equality in Ukraine through the using mathematical statistics methods. The results of the statistical analysis of the influence of gender on the formation of the number of unemployed in Ukraine are presented. The authors used MS Excel as a means of implementing the methods of mathematical processing of the statistical data. This is spreadsheets software, which allows visualizing of operations with statistics at each stage of calculations. To achieve the goal of this paper, the authors proposed the following algorithm: to investigate the dynamics of the average annual value of the number of unemployed men and women in Ukraine; to determine the numerical characteristics of the data sets; to verify the fulfillment of conditions regarding the possibility of the use of variance analysis; to perform all stages of analysis of variance; to apply the statistical criteria to verify the existence of a gender impact on the number of unemployed. This algorithm was implemented in the analysis of statistics on unemployment in Ukraine for the period 2005-2018. The gender imbalances identified in the labor market through the use of mathematical statistics methods, necessitate the use of a gender approach in the development of Ukraine’s major development programs. Conducting regular research in the labor market with using mathematical statistics methods makes it possible to create an objective basis for the gender expertise of existing legislation and to provide an analytical framework for population employment policy. Исходя из необходимости обеспечения объективности и достоверности результатов научных экономических исследований, авторы предлагают углубить количественный анализ гендерного равенства в Украине за счет использования методов математической статистики. Приведены результаты статистического анализа влияния гендерного фактора на формирование количества безработных в Украине. Как инструмент реализации методов математической обработки результатов статистических исследований использованы электронные таблицы и функции MS Excel, которые позволяют визуализировать операции со статистическими данными на каждом этапе вычислений. Выявленные с помощью методов математической статистики гендерные диспропорции на рынке труда указывают на необходимость применения гендерного подхода в процессе разработки основных программ развития Украины. Проведение регулярных научных исследований рынка труда с использованием методов математической статистики позволит создать объективную основу для выводов гендерной экспертизы существующих законодательных актов и обеспечит аналитическую основу политики занятости населения.
  • Item
    Корпоративна соціальна відповідальність як сучасна форма ведення бізнесу
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Бесараб, Світлана Олексіївна; Besarab, Svitlana; Бесараб, Светлана Алексеевна; Кошель, Аліна Григорівна; Koshel, Alina; Кошель, Алина Григорьевна
    У статті досліджено сутність та проаналізовано сучасні підходи щодо поняття «корпоративна соціальна відповідальність» (КСВ), розглянуто складові та принципи даного явища. Наведено найбільш цікаві приклади ведення соціально-відповідального бізнесу зарубіжними та вітчизняними компаніями. Запропоновано впровадження програм корпоративної соціальної відповідальності на українських підприємствах згідно Британської моделі КСВ. Досліджено роль держави у веденні соціально-відповідального бізнесу та перераховано низку соціальних проблем, які можна вирішити шляхом гармонійного поєднання корпоративної соціальної відповідальності бізнесу та державних механізмів, що її забезпечують. The article explores the essence and analyzes modern approaches regarding the concept of «corporate social responsibility», considers the components and principles of this phenomenon. The most interesting examples of conducting socially responsible business from the practice of foreign and domestic companies are considered. The main models of CSR implementation and the realities of the implementation of Ukrainian business are analyzed. Based on this analysis, the possibility of implementing these models in the practice of Ukrainian companies was investigated and it was determined that the use of the British CSR model with the active participation of the state is most harmonious. A number of social problems of Ukrainian society are listed that can be solved by a harmonious combination of corporate and social responsibility of business and government mechanisms that provide it. В статье исследована сущность и проанализированы современные подходы к трактованию понятия «корпоративная социальная ответственность», рассмотрены составляющие и принципы данного явления. Представлена характеристика наиболее интересных практик ведения социально-ответственного бизнеса зарубежными и отечественными компаниями. Проанализированы основные модели внедрения КСО и реалии их осуществления в условиях украинского бизнеса. На основе данного анализа исследована возможность имплементации этих моделей в практику украинских компаний и определено, что наиболее гармоничным является использование Британской модели КСО с активным участием государства. Перечислено ряд социальных проблем украинского общества, которые можно решить путем гармоничного сочетания корпоративно-социальной ответственности бизнеса и государственных механизмов, которые ее обеспечивают.