Кафедра інформатики та системології

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 536
  • Item
    Дистанційна та заочна форми здобуття вищої освіти: порівняльний аналіз у контексті забезпечення якості навчання
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2025) Сільченко, Марина Валеріївна; Silchenko, Maryna; Красюк, Юлія Миколаївна; Krasiuk, Yuliia; Кучерява, Тетяна Олексіївна; Kucheriava, Tetiana; Ніколенко, Лариса Анатоліївна; Nikolenko, Larysa; Петренко, Людмила Миколаївна; Petrenko, Liudmyla
    Протягом останніх років на ринку освітніх послуг відбулись трансформації як структурного характеру в контексті попиту і пропозицій в різних сегментах (денна, заочна та дистанційна освіта), так і трансформації в форматах навчальної комунікації (очний, віддалений та змішаний) і застосовуваних технологіях (традиційні, цифрові та гібридні). В зоні ризику опинилась заочна форма здобуття освіти, ліквідацію якої активно обговорювали у 2023 році, однак яка все ще залишається популярною серед вступників. В останні роки з тотальним переходом до формату віддаленого навчання спочатку за пандемії COVID-19, а згодом і під час повномасштабного воєнного вторгнення In recent years, the educational services market has undergone transformations of both structural nature in the context of demand and supply in various segments (full-time, part-time and distance education), as well as transformations in educational communication formats (off line, distance and mixed) and applied technologies (traditional, digital and hybrid). The distance learning form of education, whose elimination was actively discussed in 2023, but which still remains popular among entrants, is at risk. In recent years, with the total transition to the distance learning format, first during the COVID-19 pandemic, and later during a full-scale military invasion, the distance learning form of education has entered the development zone, the share of which in the market is steadily growing, but which still remains underestimated. The authors conducted a comprehensive analysis of admission campaigns to Ukrainian higher education institutions over the past five years based on open data from the Unified State Database on Education, the structure of competitive offers from higher education institutions, and applications from applicants for various forms of higher education, including an analysis of admission campaigns at KNEU named after V. Hetman. This allowed us to draw conclusions about the trends in the development of the educational services market in Ukraine. The positive evidence obtained by the authors of the implementation of the educational process in the distance form of obtaining higher education at KNEU named after V. Hetman, and the study of the best practices of distance education in Ukraine and the EU within the framework of participation in the DEFEP grant project, allowed the authors to form a thorough comparative characteristic of the correspondence and distance forms and to formulate proposals for their further sustainable development in order to ensure the quality of education in general and its adaptation to modern challenges.
  • Item
    Цифрова трансформація навчального контенту – необхідна передумова сучасної освіти
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Красюк, Юлія Миколаївна; Krasiuk, Yuliia; Кучерява, Тетяна Олексіївна; Kucheriava, Tetiana; Ніколенко, Лариса Анатоліївна; Nikolenko, Larysa
    Необхідність адаптації вищої освіти до потреб цифрової економіки та цифрового суспільства зумовили процеси трансформації освітнього середовища у закладах вищої освіти України. В статті розглянуто актуальність та значимість трансформації освітнього процесу у закладах вищої освіти України пов’язані із необхідністю адаптації вищої освіти до потреб цифрової економіки та цифрового суспільства, які стимулюють трансформацію освіти, зокрема при підготовці економістів. Показані переваги цифровізації суспільства та освітнього простору, впровадження технологій цифрової візуалізації навчального контенту в освітній процес закладів освіти та їх вплив на результативність навчання. Зазначена необхідність підвищення рівня цифрової компетентності всіх учасників освітнього процесу, яка охоплює технічну безпеку, інформаційну грамотність, критичне мислення, комунікацію в цифровому освіт-ньому середовищі, створення цифрового контенту, співпрацю, навчання та самонавчання. Представлено основні етапи розробки та властивості цифрового навчального контенту, які використовувалися авторами при створенні навчальних курсів для здобувачів освіти економічного напрямку. Доведено, що саме цифровізація освіти в Україні призводить до підвищення навчальної мобільності; зростання соціальних стандартів, наближення навчального процесу до виробничої діяльності, що є фундаментальною основою трансформації освітнього процесу. А опанування та впровадження в освітній процес комплексу новітніх інноваційних інструментів та методик сприятимуть прискоренню цифрової трансформації освіти та відповідатимуть очікуванням цифрової економіки. The necessity to adapt higher education to the needs of the digital economy and digital society was determined by the processes of transformation of the educational environment in higher education institutions of Ukraine. The article examines the relevance and significance of the transformation of the educational process in higher education institutions of Ukraine related to the necessity to adapt higher education to the needs of the digital economy and digital society, which stimulate the transformation of education, in particular when training economists. The advantages of the digitalization of society and the educational space, the introduction of technologies of digital visualization of educational content into the educational process of educational institutions and the study of their influence on the effectiveness of education are shown. The necessity to increase the level of digital competence of all participants in the educational process, which includes technical security, information literacy, critical thinking, communication in a digital educational environment, creation of digital content, cooperation, training and self-learning, is indicated. The main stages of development and properties of digital educational content, which were used by the authors when creating educational courses for economic education students, are presented. It has been proven that the digitization of education in Ukraine leads to an increase in educational mobility; the growth of social standards, the approximation of the educational process to production activity, which is the fundamental basis of the transformation of the educational process. And mastering and introducing a complex of the latest innovative tools and methods into the educational process will contribute to the acceleration of the digital transformation of education and will meet the expectations of the digital economy.
  • Item
    Дистанційна форма здобуття вищої освіти: досвід провадження та необхідність у трансформації
    (Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Красюк, Юлія Миколаївна; Krasiuk, Yuliia; Сільченко, Марина Валеріївна; Silchenko, Maryna; Кучерява, Тетяна Олексіївна; Kucheriava, Tetiana; Ніколенко, Лариса Анатоліївна; Nikolenko, Larysa; Супрунюк, Галина Михайлівна; Supruniuk, Halyna
    Дистанційна освіта з кожним роком набуває все більшого розвитку за усіма своїми напрямками: відкриті масові онлайнові курси, короткострокові програми, дистанційна форма здобуття вищої освіти. Така затребуваність пов’язана як із надшвидким переходом до дистанційної освіти з початку пандемії COVID-19, так і з надзвичайно актуальним щодо безпекових умов форматом навчання за умов воєнного стану (підтверджено даними щодо вступних компаній за останні роки на сайті Єдиної державної електронної бази з питань освіти). Авторами проведений аналіз переваг та недоліків дистанційного навчання за результатами наукових досліджень, на підставі власного майже десятирічного досвіду провадження дистанційної форми здобуття вищої освіти в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана та ознайомлення з кращими європейськими практиками в організації дистанційної освіти в рамках участі у проєкті ERASMUS+DEFEP «Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market» (Дистанційна освіта для майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити здобувачів сучасної вищої освіти та ринку праці). За результатами дослідження в даній статті авторами окреслена оновлена концепція організації освітнього процесу на дистанційній формі здобуття вищої освіти, за якої передбачена не тільки асинхронна, а і регулярна синхронна взаємодія між учасниками освітнього процесу. Також авторами описана модель її реалізації на рівні формування навчальних планів освітніх програм, які реалізують навчання за дистанційною формою, що враховує оптимальне співвідношення синхронної та асинхронної взаємодії, наведені приклади розподілу в навчальних планах навчальних годин, що відводяться на заняття у синхронному та асинхронному режимах, та запропоновані схеми формування графіку освітнього процесу на дистанційній формі. Distance education is progressively developing each year across all its directions: massive open online courses, short-term programs and the distance form of higher education. Such demand is linked both to the rapid shift to distance education since the beginning of the COVID-19 pandemic and to the extremely relevant format of learning under martial law in terms of security conditions (confirmed by data on admission campaigns over the past years from the Unified State Electronic Database on Education Issues). The authors conducted an analysis of the advantages and disadvantages of distance learning based on scientific research findings, based on their own nearly decade-long experience in conducting distance higher education at the Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman and insights into best European practices in the organization of distance education through participation in the ERASMUS+DEFEP project "Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market". Based on their research findings, this article outlines an updated concept for organizing the educational process in the distance form of higher education, which includes not only asynchronous but also regular synchronous interaction among participants in the educational process. The authors also describe a model for its implementation at the level of educational program curricula development for distance education, considering the optimal balance between synchronous and asynchronous interaction. Examples are provided of the distribution of learning hours in curricula allocated to synchronous and asynchronous modes, along with proposed schedules for organizing the educational process in the distance form.
  • Item
    Особливості застосування інтернет-маркетингу на ринку ІТ-технологій
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Петренко, Людмила Миколаївна; Petrenko, Liudmyla; Ніжегородцев, Владислав О.; Nizhehorodtsev, Vladyslav; Дубініна, Анастасія Владиславівна; Dubinina, Anastasiia
    Статтю присвячено обґрунтуванню потреби та розкриттю особливостей застосування технологій інтернет-маркетингу на ринку ІТ-технологій. Загалом останнім часом особливо значного поширення набуває застосування інформаційних інтернет-технологій у маркетингу як методології і практично-орієнтованого інструментарію ведення бізнесу, досліджень, впливу на цільову аудиторію. Вплив економічної глобалізації на формування і подальший розвиток інформаційних технологій та їх представлення на спеціалізованих ринках свідчить про процеси розширення масштабів ІТ-продукції. У роботі зазначено, що сучасний інтернет-маркетинг потрібно розглядати як новий вид маркетингу, який передбачає застосування традиційних та інноваційних інструментів і технологій у мережі «Інтернет» для визначення і задоволення потреб та запитів споживачів з метою отримання продавцем прибутку чи інших вигод. Ринок інформаційних технологій є одним з тих, що найбільш динамічно розвивається у світовій економіці. Інтернет-маркетинг і електронна торгівля все частіше доповнюють або замінюють традиційні форми взаємодії ІТ-компаній зі споживачем, тому все важливішим стає ступінь розвитку цих напрямів. Тому одним із основних напрямів зростання економіки України повинна стати підтримка стартапів та технопарків, що дозволить мобілізувати потенціал ІТ-сектору та розвинути інформаційну структуру держави. The article is devoted to justifying the need and revealing the features of the use of Internet marketing technologies in the IT technology market. In general, the use of information Internet technologies in marketing as a methodology and practically-oriented toolkit of conducting business, research, influence on the target audience is becoming particularly widespread recently. The influence of economic globalization on the formation and further development of information technologies and their presentation on specialized markets indicates the processes of expanding the scale of IT products. The work states that modern Internet marketing should be considered as a new type of marketing, which involves the use of traditional and innovative tools and technologies on the Internet to determine and satisfy the needs and requests of consumers in order to obtain profit or other benefits for the seller. The information technology market is one of the most dynamically developing in the world economy. Internet marketing and e-commerce are increasingly supplementing or replacing traditional forms of interaction between IT companies and consumers, so the degree of development of these directions is becoming increasingly important. Therefore, one of the main directions of growth of the economy of Ukraine should be the support of startups and technology parks, which will allow to mobilize the potential of the IT sector and develop the information structure of the state.
  • Item
    Інформаційна система DocDream у забезпеченні автоматизації маркетингової діяльності установи
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Петренко, Людмила Миколаївна; Petrenko, Liudmyla; Nizhehorodtsev, Vladyslav; Nizhehorodtsev, Vladyslav; Дубініна, Анастасія Владиславівна; Dubinina, Anastasiia; Іванова, Лариса Іванівна; Ivanova, Larysa
    У статті розглядаються особливості впровадження підходів та технологій CRM у діяльність приватних медичних установ, які планують працювати у парадигмі клієнтського маркетингу. Представлено основні принципи побудови медичної інформаційної системи DocDream, яка призначена для інформаційної підтримки та автоматизації усіх видів діяльності сучасного медичного закладу. Описано основні складові частини інформаційної системи, зокрема в забезпеченні автоматизації маркетингової діяльності медичної установи. В інформаційній системі DocDream є можливість аналізу графіки, віртуальних образів із застосуванням імерсійних 3D-технологій і спеціального програмного забезпечення цифрової обробки та генерації зображень. В інформаційній системі закладена можливість про запровадження середовища віртуальної реальності, яка відбувається в електронній формі, робочі матеріали збираються у згруповані віртуальні бази даних, дозволяючи об'єднувати індивідуальні знання співробітників в єдине колективне знання. Отже, результати роботи кожного медичного співробітника отримують можливість використовувати всі інші. The article examines the peculiarities of the implementation of CRM approaches and technologies in the activities of private medical institutions that plan to work in the client marketing paradigm. The main principles of building the medical information system «DocDream», which is intended for information support and automation of all types of activities of a modern medical institution, are presented. The main components of the information system are described, in particular, in ensuring the automation of marketing activities of a medical institution. The DocDream information system has the ability to analyze graphics, virtual images using immersive 3D technologies and special software for digital processing and image generation. The information system includes the possibility of introducing a virtual reality environment, which takes place in electronic form, working materials are collected in grouped virtual databases, allowing to combine the individual knowledge of employees into a single collective knowledge. Thus, the results of the work of each medical employee get the opportunity to use all others.
  • Item
    Підходи до аналізу впливу військових конфліктів на соціально-економічні процеси
    (Nizhehorodtsev, Vladyslav, 2024) Худіков, Павло; Khudikov, Pavlo; Петренко, Людмила Миколаївна; Petrenko, Liudmyla; Ніжегородцев, Владислав; Nizhehorodtsev, Vladyslav
    У статті досліджуються підходи до аналізу впливу військових конфліктів на соціально-економічні процеси в країні. Сучасні світові тенденції диктують умови, за яких необхідно враховувати безліч загроз та складових компонентів конфліктів, що передбачають проведення об’єктивного аналізу альтернативних моделей та алгоритмів вирішення задач аналізу впливу військових конфліктів на соціально-економічні процеси, можливостей побудови прогнозних значень економічних показників. В дослідженні виконано аналіз існуючих економіко-математичних методів та запропоновано використання алгоритмів лінійної та нелінійної регресії, Баєсівські мережі, нейронні мережі та машинне навчання для задач аналізу впливу військових конфліктів на соціально-економічні процеси. Використання запропонованих математичних методів надає змогу побудови моделі прогнозування впливу військових конфліктів на соціально-економічні показники розвитку. The article examines approaches to the analysis of the impact of military conflicts on socio-economic processes in the country. Local armed conflicts and civil wars of the modern period have different specifics, tactics and intensity, which accordingly affects their economic consequences. Modern world trends dictate the conditions under which it is necessary to take into account the multitude of threats and constituent components of conflicts, which require an objective analysis of alternative models and algorithms for solving the problems of analyzing the impact of military conflicts on socio-economic processes, opportunities for constructing forecast values of economic indicators. Analyzing the multifaceted consequences of the war in Ukraine, we can identify the following aspects: an increase in commodity prices and inflationary pressure, disruptions in trade and supply chains between neighboring countries, and a decrease in business and investor confidence. The main economic indicators for measuring the impact of military conflicts on socio-economic processes: gross domestic product, number of refugees, national currency, Export/Import. The study analyzed the existing economic and mathematical methods and proposed the use of linear and nonlinear regression algorithms, Bayesian networks, neural networks and machine learning for the analysis of the impact of military conflicts on socio-economic processes. The use of the proposed mathematical methods makes it possible to build a model for predicting the impact of military conflicts on socio-economic indicators of development. The paper determined that, according to correlation indicators, the indicator of the gross domestic product depends most on industry, the influence of past and present flows of refugees on the future growth of this indicator was investigated based on the ARMA model.
  • Item
    Аналітичні засоби управління підприємством в контексті Industry 4.0
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Грабарєв, Андрій Володимирович; Hrabariev, Andrii; Мозговий, С. А.
  • Item
    Сучасні цифрові екосистеми в освітній діяльності
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Рзаєв, Дмитро Олександрович; Rzaiev, Dmytro; Дибкова, Людмила Миколаївна; Dybkova, Liudmyla; Рзаєва, Світлана Леонідівна; Rzaieva, Svitlana
  • Item
    Екосистемний підхід до трансформації вищої освіти
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Ніколенко, Лариса Анатоліївна; Nikolenko, Larysa; Кучерява, Тетяна Олексіївна; Kucheriava, Tetiana
  • Item
    Результати провадження оновленої концепції організації освітнього процесу на дистанційній формі здобуття вищої освіти
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Красюк, Юлія Миколаївна; Krasiuk, Yuliia; Сільченко, Марина Валеріївна; Silchenko, Maryna
  • Item
    Сучасні тренди використання технологій штучного інтелекту у навчальній діяльності
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Дибкова, Людмила Миколаївна; Dybkova, Liudmyla; Рзаєв, Дмитро Олександрович; Rzaiev, Dmytro
  • Item
    Використання штучного інтелекту у діяльності юристів
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Петренко, Людмила Миколаївна; Petrenko, Liudmyla
  • Item
    Штучний інтелект в освіті
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Македон, Геннадій Петрович; Makedon, Hennadii; Головко, Наталія Робертівна; Holovko, Nataliia; Ляпіна, Ірина Юріївна; Liapina, Iryna
  • Item
    Використання технологій штучного інтелекту в алгоритмічному трейдінгу
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Дербенцев, Василь Джоржович; Derbentsev, Vasyl; Кравченко, Володимир Георгійович; Kravchenko, Volodymyr; Ляскович, О. В.
  • Item
    Інструменти Computer Vision у створенні інтелектуальної системи раннього попередження про загрози на промислових об'єктах
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Безкоровайний, Віталій Сергійович; Bezkorovainyi, Vitalii; Дербенцев, Василь Джоржович; Derbentsev, Vasyl; Матвійчук, Андрій Вікторович; Matviichuk, Andrii
  • Item
    Prospects and challenges of ai implementation in banking
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-06) Hrabariev, Andrii; Грабарєв, Андрій Володимирович; Baraniuk, M.
  • Item
    Інструменти та підходи до управління банківськими ризиками
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04) Грабарєв, Андрій Володимирович; Hrabariev, Andrii; Баранюк, М. Р.
  • Item
    Напрями використання великих мовних моделей для прогнозування цін фінансових активів
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04) Дербенцев, Василь Джоржович; Derbentsev, Vasyl; Ляскович, О. В.; Ляскович, А. О.
  • Item
    Використання інструментарію штучного інтелекту в освітньому процесі
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-04) Македон, Геннадій Петрович; Makedon, Hennadii; Ляпіна, Ірина Юріївна; Liapina, Iryna; Куліда, Вікторія Іванівна; Kulida, Viktoriia
  • Item
    Основні складові безпеки сховища даних та методи захисту
    (Національний університет «Чернігівська політехніка», 2023-05) Рзаєва, Світлана Леонідівна; Rzaieva, Svitlana; Рзаєв, Дмитро Олександрович; Rzaiev, Dmytro; Ковальова, Л. І.