Концепція ключових показників ефективності (KPI) в управлінні підприємствами

View/
Open
Date
2010-06-28Author
Лаврененко, Валентина Віталіївна
Lavrenenko, Valentyna
Лаврененко, Валентина Витальевна
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розглянуто зміст, складові, принципи та організаційно-методичне забезпечення системи управління діяльністю підприємств на основі концепції ключових показників ефективності (KPI). Охарактеризовано сутність, критерії відбору, підходи до визначення та взаємозв’язок KPI із вартісно-орієнтованим управлінням. Досліджено вартісні аспекти стратегічного управління у межах концепції KPI. Наведено роль та вимоги до служби контролінгу у забезпеченні впровадження системи управління ефективністю з використанням KPI. The article deals with the content, components, principles and organization-methodical supply of the creation of the enterprise activity management system, based on the key performance indicators (KPI) conception. The subject matter, selection criteria and approaches to specification are determined along with correlation of the KPI with the value based management. The value aspects of the strategic management in frame of KPI conception are researched. The role and requirements to the controlling department during the implementation process of the performance management with the usage of the KPI are characterized.