• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет міжнародної економіки і менеджменту (МеіМ)
  • Кафедра міжнародної економіки
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет міжнародної економіки і менеджменту (МеіМ)
  • Кафедра міжнародної економіки
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Університети в глобальній економіці знань: еклектична парадигма

Thumbnail
View/ Open
123-154.pdf (1.284Mb)
121-154.pdf (2.634Mb)
Date
2015
Author
Ільницький, Денис Олександрович
Ilnytskyy, Denys
Ильницкий, Денис Александрович
Metadata
Show full item record
Abstract
Університети як інституції генерування та дифузії знань у своїй діяльності мають враховувати не лише рівень організації чи країни, але й ідивідульної трансформації знань створюючи умови для креативності випускників та науково-педагогічних працівників, які становлять базис інтелектуального капіталу університету та країни. Національний інтелектуальний капітал, функціонуючи в умовах глобальної конкуренції, є одним з факторів соціально-економічного розвитку та міжнародного конкурентного статусу країн. Еволюція концепції університету за декілька десятиліть пройшла значний шлях у напрямку визначення режиму діяльності університету як інституції, що забезпечує масову освіту, здійснює фундаментальні та прикладні дослідження та значним чином бере участь у місцевому, національному та глобальному розвитку, однак парадигма їх діяльності є екле́ктичною. Рівноправні відносини між університетами, урядом і промисловістю в суспільстві знань добре окреслені концепцією інноваційних систем потрійної спіралі, до якої долучаються громадські організації. Університети світового класу до своїх характеристик усе частіше долучають поняття підприємницького університету, який активно конкурує в глобальному науково-освітньому просторі.
 
Universities as institutions for the generation and diffusion of knowledge in their activities should take into account not only the level of organization or country, but also the idyllic transformation of knowledge, creating conditions for the creativity of graduates and scientific and stuff who form the basis of the intellectual capital of the university and the country. National intellectual capital, functioning in conditions of global competition, is one of the factors of socio-economic development and international competitive status of countries. The evolution of the university concept in a few decades has undergone a significant path towards determining the university's activity as an institution providing mass education, carrying out fundamental and applied research and participating in local, national and global development, but the paradigm of their activities is eclectic. Equitable relations between universities, government and industry in the knowledge society are well outlined by the concept of triple helix innovation systems, which involve civic organizations. Universities of the world class increasingly attribute the concept of an entrepreneurial university, which is actively competing in the global scientific and educational space.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/12303
Collections
  • Випуск № 1 (22) [7]
  • Кафедра міжнародної економіки [411]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV