• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Ефективність і ризики сучасних інформаційних систем маркетингу

Thumbnail
View/ Open
216-227.pdf (502.2Kb)
Date
2016
Author
Шафалюк, Олександр Казимирович
Shafalyuk, Oleksandr
Шафалюк, Александр Казимирович
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті описано основні наукові і практичні проблеми ефективності сучасних інформаційних систем маркетингу. Систематизовано основні ризики і можливості удосконалення інтелектуальних технологій бізнесу. Визначено перспективний напрямок гібридизації методів і робочих алгоритмів інформаційних систем маркетингу.
 
It was found that the development of the knowledge economy is accompanied by problems of uncontrolled increasing costs and complexity of doing business. The key challenges in the development of modern information marketing systems are: adaptation to a new economics; full integration of qualitative data and situational context in automated business intelligence systems; minimize the need for duplication of information, reduce the cost, increase rate processing of large volumes of semistructured data. The work identifies methodological limitations to increase efficiency and minimize risks of the analytical systems «Data Mining» and «Big Data». It is shown that in the first place stands improvement for elements of machine learning is required. We prove that the problem in the simplification of the ways to overcome the uncertainty based on the already well-known and familiar to users of information, maximization of averages. It is noted that in cases where the information does not contain anything new, it is not useful to solve the urgent problems, it increases noise in the system. For modification and additions to the methodological approaches that dominate in the analytical systems «Data Mining» and «Big Data» were offered of using repertory grid Kelly.
 
В статье описаны основные научные и практические проблемы эффективности современных информационных систем маркетинга. Систематизированы основные риски и возможности совершенствования интеллектуальных технологий бизнеса. Определено перспективное направление гибридизации методов и рабочих алгоритмов информационных систем маркетинга.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/20442
Collections
  • Випуск № 39 [25]
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка [673]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV