• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Вчені записки
  • 2016 рік
  • Випуск № 17
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Вчені записки
  • 2016 рік
  • Випуск № 17
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Особливості формування та функціонавання глобальних ланцюгів доданої вартості у туристичній сфері

Thumbnail
View/ Open
211-220.pdf (441.4Kb)
Date
2016
Author
Лютак, О. М.
Liutak, О.
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглянуто особливості формування та сучасні тенденції щодо створення глобальних ланцюгів доданої вартості у виробничій, інвестиційній, інноваційній і фінансовій сфері. Виходячи з виокремлених визначальних характеристик та ознак здійснено екстраполяцію механізмів і факторів поглиблення спеціалізації та кооперації у туристичній галузі. Здійснено кваліфікацію категорії «глобальні туристичні мережі» і показано її конкурентні переваги у контексті можливості пов’язати географічно дисперсні стадії в єдину глобальну туристичну індустрію, посилити спеціалізацію країн на цілях і функціях туристичної бізнес-діяльності більшою мірою, ніж на виробництві певних товарів, проведення чіткого розмежування між ланцюгами, ініційованими продуцентами і споживачами туристичних послуг в умовах використання новітніх механізмів щодо здешевлення туристичного продукту.
 
The peculiarities of formation and current trends in the creation of global chains of added value in production, investment, innovation and the financial sector are analysed in this article. Identified characteristics and signs were implemented in the extrapolation of the mechanisms and factors deepening the specialization and cooperation in the tourism industry. The qualification of category «global travel network» was implemented. Are shown its competitive advantages in the context of the ability to link geographically dispersed phase in a single global tourism industry, strengthen the specialization of countries on the purposes and functions of the tourism business activities to a greater extent than in the production of certain goods. A clear distinction was drawn between the chains initiated by the producers and consumers of tourism services in terms of use of innovative mechanisms to relatively cheaper tourism product.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/22848
Collections
  • Випуск № 17 [21]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV