Модель мовної освіти у вимірі національної самоідентичності

Abstract
У статті акцентовано увагу на мовній моделі освіти у вищій школі України, актуалізовано значення рідної державної мови як головного чинника в саморозвитку особистості студента, його національній та міжкультурній самоідентифікації. Проаналізовано різні складники цієї моделі, визначено їх роль і місце в системі професійної підготовки майбутніх фахівців. Наголошено на необхідності різновекторного, відповідно до фахової підготовки студента, вивчення української мови як необхідного складника фахової і культурної комунікації.
The article focuses on the linguistic model of education in the high school of Ukraine, updated the importance of the state language as the main factor in the self-development of the student’s personality, his national and intercultural self-identification. Different components of this model are analyzed, their role and place in the system of professional training of future specialists are determined. The necessity of multi-vector, in accordance with the professional training of the student, of studying the Ukrainian language as the necessary component of professional and cultural communication is emphasized.
Description
Keywords
мовна освіта, модель мовної освіти, національна самоідентифікація, мовний складник фахової комунікації, рідномовний та іншокультурний простір, linguistic education, model of language education, national identification, linguistic component of professional communication, linguistic and other cultural space
Citation
Козловська Л. С. Модель мовної освіти у вимірі національної самоідентичності / Козловська Л. С., Терещенко С. І. // International security in the frame of modern global challenges : collection of scientific works / Mykolas Romeris University, Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman ; [scientific ed.: B. Alvydas et al.]. – Vilnius, 2018. – P. 269–276.