Розвиток форсайту та його вплив на прогнозування продуктово-ринкової стратегії агробізнесу в України

Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті наведено основні визначення поняття «форсайт», тенденції розвитку функції форсайту від «трикутника» до «ромбу» та надане власне бачення автора щодо виникнення «п’ятикутника форсайту». Описано перші спроби розробки форсайту економіки України, проаналізовано місце сільського господарства в даному передбаченні та встановлено спільні принципи між існуючим форсайтом економіки України та стратегіями розвитку агробізнесу, затверджених на державному рівні. Додатково визначено основні напрями продуктово-ринкової стратегії, які повинні враховуватися при розробці форсайту розвитку агробізнесу в Україні.
The basic definitions of «foresight» and trends of the development of a foresight function from the «triangle» to the «diamond» are given in the article. The own vision of the author about the appearance of the «foresightpentagon» is considered. The first efforts of the development of foresight of Ukraine’s economy are described; the place of agriculture in this forecasting is analyzed and the common principles between existing foresight of Ukraine’s economy and the strategies of agribusiness development, which were adopted at the state level, are determined. Additionally, the basic trends of the product-market strategy, which should be considered in the development of foresight of agribusiness in Ukraine, are defined.
В статье приведены основные определения понятия «форсайт», тенденции развития функций форсайта от «треугольника» до «ромба» и предоставлено собственное видение автора о возникновении «пятиугольника форсайта». Описаны первые попытки разработки форсайта экономики Украины, проанализировано место сельского хозяйства в данном прогнозе и установлены общие принципы между существующим форсайтом экономики Украины и стратегиями развития агробизнеса, утвержденные на государственном уровне. Дополнительно определены основные направления продуктово-рыночной стратегии, которые должны учитываться при разработке форсайта развития агробизнеса в Украине.
Description
Keywords
форсайт, агробізнес, прогнозування, продуктово-ринкова стратегія, аграрний сектор, стратегічні кластери, foresight, agribusiness, forecasting, product-market strategy, agricultural sector, strategic clusters, форсайт, агробизнес, прогнозирование, продуктово-рыночная стратегия, аграрный сектор, стратегические кластеры
Citation
Садовник О. В. Розвиток форсайту та його вплив на прогнозування продуктово-ринкової стратегії агробізнесу в України / О. В. Садовник // Стратегія економічного розвитку України : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: В. А. Верба (голов. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2016. – № 39. – С. 126–136.