Аналіз сезонності ринку товарів побутової техніки та електроніки України та основні тенденції розвитку

Loading...
Thumbnail Image
Date
2013-08-19
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Одним із завдань економічного аналізу роздрібного товарообороту є вивчення його сезонності. Під сезонністю розуміють стійку закономірність внутрішньорічної динаміки реалізації окремих груп товарів. Для різних товарів інтенсивність сезонних коливань товарообороту і їх характер можуть суттєво відрізнятись.Причини сезонних коливань товарообороту пов’язані головним чином із особливостями пропозиції товарів і попиту покупців у різні періоди року.В той же час сезонні коливання попиту на товари відбуваються під впливом наступних груп факторів: сезонних змін грошових доходів населення; змін потреб населення у товарах в залежності від кліматичних умов різних пір року; соціально-побутових факторів. Із соціально-побутових факторів значний вплив на попит мають різноманітні свята. Відомо, що в передсвяткові дні попит на товари зростає. Сезонні коливання роздрібного товарообороту пов’язані також із сезонними змінами в структурі попиту, сезонними міграціями населення.
One of the objectives of economic analysis of retail trade is the study of its seasonality. During seasonal realize a stable pattern of annual internal dynamics of individual product groups. For different products seasonally adjusted trade intensity and their nature can vary widely.Reasons seasonally adjusted turnover mainly related to the characteristics of supply and demand of goods bought in different periods of the year.At the same time, seasonal fluctuations in demand for commodities are influenced by these groups of factors: seasonal changes in cash income, changes in needs for goods, depending on the climatic conditions of different seasons, social and domestic factors. From welfare factors significant impact on demand have different holidays. We know that the holidays demand for goods increases. Seasonal fluctuations in retail trade are also associated with seasonal changes in the structure of demand, seasonal migration.
Одной из задач экономического анализа розничного товарооборота является изучение его сезонности. Под сезонностью понимают устойчивую закономерность внутригодовой динамики реализации отдельных групп товаров. Для различных товаров интенсивность сезонных колебаний товарооборота и их характер могут существенно отличаться. Причины сезонных колебаний товарооборота связаны главным образом с особенностями предложения и спроса покупателей в разные периоды года. В то же время сезонные колебания спроса на товары происходит под влиянием следующих групп факторов: сезонных изменений денежных доходов населения; изменений потребностей населения в товарах в зависимости от климатических условий различных времен года; социально-бытовых факторов. С социально-бытовых факторов значительное влияние на спрос имеют различные праздники. Известно, что в предпраздничные дни спрос на товары растет. Сезонные колебания розничного товарооборота связаны также с сезонными изменениями в структуре спроса, сезонными миграциями населения.
Description
Keywords
попит, пропозиція, тенденції, сезонність, побутова техніка, торгівельні мережі, рекламна компанія, supply, demand, trends, seasonality, consumerelectronics, retail, advertisingcompany, спрос, предложение, тенденции, сезонность, бытовая техника, торговые сети, рекламная компания
Citation
Тишкун К. В. Аналіз сезонності ринку товарів побутової техніки та електроніки України та основні тенденції розвитку / К. В. Тишкун // Формування ринкової економіки : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; редкол.: О. О. Бєляєв (відп. ред.) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2013. – Вип. 30. – С. 347–355.