Вплив цифровізації міжнародної торгівлі на економічний розвиток країн

No Thumbnail Available
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Західноукраїнський національний університет
Abstract
У дослідженні критично, з урахуванням структури, сфери охоплення та суб’єктного складу проаналізовано вплив цифровізації міжнародної торгівлі на економічний розвиток країн, що зумовлений, передусім, технологічноінфраструктурною асиметрією глобальної торгівлі, що виникла внаслідок наявності цифрового розриву між розвиненими країнами (86,6% населення мають доступ до Інтернету) та НРК (19,1% населення), адже країни останньої через відсутність доступу до мережі Інтернет не мають можливості бути повноцінно залученими до електронної комерції та транскордонної торгівлі цифровими продуктами. Додатковим бар’єром для розвитку цифрової торгівлі, зокрема в африканському та азійсько-тихоокеанському регіонах, є відсутність законодавства з різних торговельних аспектів електронної комерції, зокрема з питань захисту прав споживачів (у 40% НРК) та конфіденційності даних (у 43% НРК). Визначено вплив війни в Україні на ринок електронної комерції. Зазначено, що досліджуваний ринок скоротився у 12 разів у 2022 році у порівнянні з довоєнним періодом. Ринок електронної комерції почав поступово відновлюватися у 2023 році. Очікується, що ринок досягне майже повного відновлення в Україні до кінця 2023 року. Головним завданням для України буде розширення сфери охоплення чинних угод про вільну торгівлю (УВТ) на сферу послуг, електронної комерції та інвестицій. Відповідні тренди прослідковуватимуться й у світовій глобальній економіці. Україна має стати вагомим гравцем на низці деяких світових ринків послуг та торгівлі цифровими продуктами, враховуючи наявність оновленої нормативно-правової бази з цих питань. Передбачається, що електронна комерція буде швидко зростати після завершення війни в Україні. Considering the structure, scope, and subject composition, the critical analysis of the impact of digitalization of international trade on the economic development of countries is represented. This is due to the technological infrastructural asymmetry of global trade that has arisen due to the presence of a digital divide between developed countries (86.6% of the population have Internet access) and LDCs (19.1% of the population) because these countries do not have access to the Internet and do not have the opportunity to be fully involved in e-commerce and cross-border trade in digital products. An additional barrier to developing digital commerce, particularly in the African and Asia-Pacific regions, is the need for more legislation on various trade aspects of e-commerce, consumer protection (for 40% of LDCs), and data privacy (for 43% of LDCs). The influence of the war in Ukraine on the e-commerce market is determined. It is outlined that the studied demand has decreased by 12 times in 2022 compared to the pre-war period. The e-commerce market began to recover in 2023 gradually. The market is expected to reach an almost complete renewal in Ukraine by the end of 2023. The main task will be to expand the scope of existing free trade agreements (FTAs) to services, e-commerce, and investment for Ukraine. Corresponding trends will be observed in the world's global economy, too. Given the availability of an updated regulatory framework on these issues, Ukraine should become a significant player in a few international markets for services and trade in digital products. It is assumed that e-commerce will grow after the end of the war in Ukraine.
Description
Keywords
глобальна торговельна система, Світова організація торгівлі (СОТ), асиметрії торговельної системи, регіональні торговельні угоди, лібералізація міжнародної торгівлі, інституціоналізація міжнародної торгівлі, цифровізація торгівлі, міжнародна торгівля послугами, електронна комерція, global trading system, World Trade Organization (WTO), trading system asymmetries, regional trade agreements, liberalization of international trade, institutionalization of international trade, digitalization of trade, international trade in services, e-commerce
Citation
Яценко О. М. Вплив цифровізації міжнародної торгівлі на економічний розвиток країн / Яценко Ольга Миколаївна, Тананайко Тетяна Сергіївна // Український журнал прикладної економіки та техніки : наук. журн. / Західноукр. нац. ун-т ; [редкол.: Язлюк Б. (голов. ред.) та ін.]. – Тернопіль, 2023. – Т. 8, № 2. – С. 260–269.