• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет управлiння персоналом, соціології та психології
  • Кафедра управління персоналом та економіки праці
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет управлiння персоналом, соціології та психології
  • Кафедра управління персоналом та економіки праці
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Компетентнісні засади підготовки фахівців у контексті євростандартів освіти

Thumbnail
View/ Open
65 - 72.pdf (548.2Kb)
Date
2013-06-20
Author
Кожан, Тамара Олексіївна
Metadata
Show full item record
Abstract
У контексті євростандартів освіти розглянуто опис результатів навчання у термінах Дублінських дескрипторів відповідно до Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти; розглянуто форми засвоєння знань, умінь і навичок як першого результату навчання та опис сформованих компетенцій як другого результату навчання; запропонована схема взаємозв’язку параметрів Дублінських дескрипторів з результатами навчання та описом оволодіння компетенціями.
 
In the context of European standards of education the learning outcomes in terms of the Dublin descriptors in accordance with the framework of qualifications for the European Higher Education are considered in the article; the forms of learning, skills training as the first result and the description of the existing competences and learning outcomes as the second one are presented in the work; a scheme of correlation between parameters of the Dublin descriptors of learning outcomes and competences of description mastery are proposed in the paper.
 
В контексте евростандартов образования рассматривается описание результатов обучения в условиях Дублинских дескрипторов в соответствии с Рамкой квалификаций Европейского пространства высшего образования; рассмотрены формы усвоения знаний, умений, навыков как первого результата обучения и описание сложившихся компетенций, как второго результата обучения; предложена схема взаимосвязи параметров Дублинских дескрипторов с результатам обучения и описанием овладения компетенціями.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/4627
Collections
  • Випуск № 1 (5) [28]
  • Кафедра управління персоналом та економіки праці [1358]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV