Mit kooperativen Lernmethoden einen ganzen Text erschließen
No Thumbnail Available
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ukrainischer Hochschulgermanistenverband, Nationale Linguistische Universität Kyjiw
Abstract
This article deals with the question of education in cooperation when in use of learning to read German language texts of economic meaning in the senior forms of the secondary school.
У статті розглядається питання про організацію навчання читання текстів економічного змісту з використанням технології «навчання у співробітництві» в малих групах у старших класах середньої школи.
В статье рассматривается вопрос об организации обучения чтению текстов экономического содержания с использованием технологии «обучение в сотрудничестве» в малых группах в старших классах средней школы.
Description
Keywords
cooperative learning, work in small groups, extract of the text, individual responsibility, interactive mode, mark for the working in gruop, навчання у співробітництві, робота в малих групах, уривок тексту, індивідуальна відповідальність, інтерактивність, оцінка роботи малої групи, навички мовленнєвої діяльності, обучение в сотрудничестве, работа в малых группах, отрывок текста, индивидуальная ответственность, интерактивность, оценка работы малой группы, навыки речевой деятельности
Citation
Tschobitko W. Mit kooperativen Lernmethoden einen ganzen Text erschließen / Wassyl Tschobitko // Germanistik in der Ukraine : wissenschaftliche ztschr. / Ukr. Hochschul germanistenverband, Kyjiw. Nat. linguistische Univ. ; [redaktion: T. R. Kyjak (chefred.) und andere]. – Kyjiw, 2012. – Jahrheft 7. – С. 238–245.