Особливості реформування і модернізації освітньо-наукового комплексу Ірландської республіки за часів приєднання до ЄС. Досвід для України
No Thumbnail Available
Date
2025-04-24
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Abstract
У статті здійснено науковий аналіз організаційно-педагогічних засад становлення та розвитку вищої освіти Ірландії (Ірландської Республіки чи Ейре), досліджено роль освітньо-наукового комплексу в досягненні країною великих соціально-економічних успіхів. У роботі розглянуто особливості діяльності вищої школи напередодні приєднання Ірландії до Європейського Союзу, специфіку розвитку ірландської системи освіти після вступу Ірландії до ЄС до кінця XX століття; встановлено особливості реформування та модернізації освітньо-наукового комплексу Ірландії за часів приєднання до ЄС. Досліджено еволюцію освітньої системи в усіх її основних параметрах, вказано особливості ірландської освітньо-наукового комплексу, що сприяли успіхам Ірландії. Доведено, що ірландський досвід економічних, освітніх і наукових модернізацій у багатьох аспектах придатний для успішного здійснення «Українського прориву».
The article is focused on the educational sphere of Ireland (the Irish Republic or Eire), the country succesfully accelerated reforming of the «agrarian» education into modern multilevel one after January, 1st, 1973 when Ireland has entered the European Union. The phenomenon of «the Irish break», a crucial increase in the total national income within 1989-2006, is the main point of investigation. The Irish achievement corresponds to the governmental plans of «the Ukrainian break». The phenomenon of high similarity of history of the development of the Ukrainian and Irish people is revealed. The role of the modern Ministry of Education and Science of Ireland in successful development of educational system is underlined. The Irish experience of economic, educational and scientific modernizations in many aspects is suitable for successful realization of «the Ukrainian break».
Description
Keywords
ірландська освіта, становлення, реформування, середня, вища освіта, «монастирська цивілізація», «аграрна» система освіти, «Ірландський прорив», суспільство знань, сектор вищої технологічної освіти, дипломи «А» і «В», високі і надвисокі технології, Irish education, formation, reforming, secondary, higher education, «monastic civilization», «agrarian» educational system, «Irish break», society of knowledge, sector of the higher technological education, diplomas «A» and «B», high and ultrahigh technologies
Citation
Воробйова Ж. Ю. Особливості реформування і модернізації освітньо-наукового комплексу Ірландської республіки за часів приєднання до ЄС. Досвід для України [Електронний ресурс] / Воробйова Ж. Ю. // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів : зб. матеріалів ХІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (24 квіт. 2025 р.) / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана ; [редкол.: М. М. Гавриш (голова) та ін.]. – Електрон. текст. дані. – Київ : КНЕУ, 2025. – С. 130–136. – Назва з титул. екрану.