Кафедра іноземних мов і міжкультурної комунікації
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Gender and Intercultural Education(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Korol, Olena; Король, Олена Юріївна; Король, Елена ЮрьевнаIntercultural education has become a pivotal domain in understanding within diverse educational settings. However, the concept of gender within intercultural education remains an underexplored aspect, despite its profound implications for educational environments. This article aims to elucidate the complex relationship between gender dynamics and intercultural stereotypes. Theoretical frameworks and practical implications are suggested. By synthesizing existing literature and identifying gaps in research, this review provides a foundation for future inquiry and underscores the importance of integrating gender perspectives into intercultural education discourse and practice. Міжкультурна освіта стала ключовою сферою вивчення в різних навчальних закладах. Однак концепція гендерних ролей в міжкультурній освіті залишається недостатньо вивченим аспектом, незважаючи на його глибокі здобутки для навчального середовища. Пропонований огляд має на меті з’ясувати складний зв’язок між гендерною динамікою та міжкультурними стереотипами. Запропоновано огляд теоретичних основ та практичні приклади. Узагальнюючи наявну літературу та виявляючи прогалини в дослідженнях, цей огляд створює основу для майбутніх досліджень і підкреслює важливість інтеграції гендерних питань у дискурс і практику міжкультурної освіти.Item Міфи й реалії інноваційних освітніх технологій та людський фактор: приклад онлайн-навчання(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Круківський, Василь Іванович; Krukivskyi, Vasyl; Круковский, Василий Иванович; Шевченко, Ольга Леонідівна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Леонидовна; Саєнко, С. Г.; Круківська, О. В.; Турчанінова, Вікторія Євгеніївна; Turchaninova, Viktoriia; Турчанинова, Виктория ЕвгеньевнаУ цій статті, на прикладі онлайн-навчання, як найпопулярнішої на сьогодні інноваційної освітньої технології (EdTech), розглядаються міфи й реалії таких технологій. Зокрема, аналізуються три основні проблеми онлайн-навчання, що існують у формі міфів: міф №1 – онлайн-навчання не поважається роботодавцями; міф № 2 – онлайн-навчання легше за офлайн-навчання; міф №3 – онлайн-навчання ефективніше за офлайн-навчання. Дослідження доводить, що міфи – це не завжди неправда. Скажімо, наше дослідження підтверджує відносну правоту роботодавців щодо їх недовіри до онлайн-дипломів. З іншого боку, воно спростовує міф про сприйняття онлайн-навчання як легкої форми освіти. Навпаки, стаття свідчить про таку ж складність його програм, як і офлайн-програм, оскільки вимоги до онлайн і до офлайн навчання однакові й забезпечуються акредитацією вищих навчальних закладів. Тобто, попри те, що технології відрізняються, освітня місія та академічні стандарти залишаються такими ж, як і в традиційній освіті – надання якісної освіти. І, нарешті, дана розвідка розвінчує міф про кращу ефективність онлайн-навчання, яка оцінюється різними дослідниками на основі трьох, виявлених нами, найпопулярніших критеріїв: задоволеність студентів, успішність студентів та часовий критерій – швидкість навчального процесу. Робиться висновок, що виклик, який сьогодні прийняли багато дослідників, полягає в тому, щоб змінити питання з «чи ефективне онлайн-навчання?» на «за яких умов онлайн-навчання ефективне?». Словом, нам потрібне як онлайн-навчання, так і очне навчання. Інтеграція технологій в освіту може бути успішною лише тоді, коли береться до уваги людський фактор. Ані гучні реформи, ані чудодійні технології не зроблять тієї важкої роботи, яка вимагається від викладачів та студентів. In this article, using the example of online learning as the most popular innovative educational technology (EdTech) today, the myths and realities of innovative educational technologies are discussed. In particular, the author analyzes three main problems of online learning that exist in the form of myths: myth No.1 – online learning is not respected by employers; myth No.2 – online learning is easier than offline learning; myth No.3 – online learning is more effective than offline learning. The study proves that myths are not always untrue. For example, our research confirms that employers are relatively right about their distrust of online degrees. On the other hand, it disproves the myth of online learning as an easy type of education. On the contrary, the article shows that its programs are just as challenging as offline programs, as the requirements for online and offline learning are the same and are ensured by the accreditation of higher education institutions. In other words, despite the fact that the technologies are different, the educational mission and academic standards remain the same as in traditional education – providing quality education. Finally, this paper debunks the myth of the superior effectiveness of online learning, which is assessed by various researchers based on the three most popular criteria we have identified: student satisfaction, student achievement, and the time criterion of the speed of the learning process. It is concluded that the challenge that many researchers have accepted today is to change the question from «is online learning effective»? to «under what conditions is online learning effective»? In short, we need both online and face-to-face learning. The integration of technology into education can only be successful if the human factor is taken into account. Neither high-profile reforms nor miraculous technologies will do the hard work required of teachers and students.Item Культурна дипломатія під час війни: досвід Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Циркун, Олена Ігорівна; Tsyrkun, Olena; Циркун, Елена ИгоревнаУ статті розглянуто роль проектів культурної дипломатії під час війни на прикладі Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. The article examines the role of cultural diplomacy projects in wartime on the example of Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman.Item Student Survey and Our Practice of Using Interactive Textbooks(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Chebotarova, Liudmyla; Чеботарьова, Людмила Іванівна; Чеботарёва, Людмила ИвановнаChebotareva L. I. has analyzed her practice of using interactive textbooks with the students of 1-4 years of studies. The teacher is actively working interactive textbooks of very distinguished publishing house Pearson. They appeared not so long ago but proved their efficiency in teaching foreign languages, beginning with А1 А2 level and finishing with levels В1 В2 і С1 С2-the levels we work with in our practice. The students in the survey, which is the usual practice, especially stressed their interest in the lessons with interactive textbooks. Чеботарьова Л. І проаналізувала використання інтерактивних підручників в роботі зі студентами 1-4 курсів. Викладач активно використовує інтерактивні підручники відомого видавництва Pearson. Вони з’явилися не так давно, але довели свою ефективність у викладанні іноземних мов, як починаючи з рівня А1 А2 і закінчуючи рівнями В1 В2 і С1 С2-це підручники, з якими працюємо ми. Студенти в опитувані, яке зазвичай проводиться зі студентами, особливо підкреслили свою зацікавленість у роботі з інтерактивними підручниками.Item Доцільність використання основних стратегій викладання англійської мови студентам-економістам в складних обставинах періоду воєнного стану в Україні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Маркова, Олена Володимирівна; Markova, Olena; Маркова, Елена Владимировна; Шматок, Тетяна Григорівна; Shmatok, Tetiana; Шматок, Татьяна ГригорьевнаВ статті обґрунтовується доцільність використання основних стратегій викладання англійської мови в складних обставинах студентам-економістам в період воєнного стану в Україні. Увага приділяється створенню позитивної атмосфери на заняттях, організації безпечного та комфортного простору для навчання, розширення можливостей студентів у вивченні іноземної мови. The article proves the feasibility of using key strategies of teaching English in challenging circumstances for students of higher education institutions in war period in Ukraine. Attention is given to creating a positive classroom environment, organisation of a safe and comfort classroom for learning, empowering students to learn foreign languages.Item Academic Competitions Are One of the Ways of Students’ Gaining Soft Skills(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Kapustina, Olha; Капустіна, Ольга Володимирівна; Капустина, Ольга Владимировна; Sinitsyna, Nadiia; Сініцина, Надія Миколаївна; Синицына, Надежда НиколаевнаThe authors of this paper focus on the importance of academic competitions in terms of acquiring competencies required in the 21st century. A well-organized academic competition is a valuable tool for promoting not only research activities, but also creative abilities, and developing skills that are essential for success in today’s world. The authors examine the correlation between types of competitions and types of soft skills that may be gained through participation in them. Автори статті акцентують увагу на важливості академічних конкурсів з точки зору набуття компетентностей, необхідних у 21 столітті. Добре організований академічний конкурс є цінним інструментом для сприяння не лише дослідницькій діяльності, але й творчим здібностям і розвитку навичок, необхідних для успіху в сучасному світі. Автори досліджують взаємозв’язок між типами змагань і видами навичок м’якого спілкування, які можна отримати завдяки участі в них.Item Шерингова економіка через призму культурних відмінностей(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Мельник, Ганна Миколаївна; Melnyk, Hanna; Мельник, Анна НиколаевнаВ статті обґрунтовується необхідність знань культурних особливостей для успішної участі у шеринговій економіці. Названо переваги даної економіки та фактори, які впливають на відношення представників різних культур до неї. Детально описано відмінності у ставленні до питання спільного використання через призму культурних вимірів Г. Хофстеде. Зроблено відповідні висновки за результатами роботи. The article substantiates the necessity of knowing cultural features and peculiarities for successful participation in the sharing economy. The advantages of the economy and the factors influencing the attitude of representatives of various cultures to it are considered. The differences in attitudes towards sharing are described in detail through the prism of Hofstede's cultural dimensions. Conclusions based on the research results are drawn.Item Методологічні засади організації дистанційної роботи студентів у вищих навчальних закладах США. Досвід для України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Воробйова, Жанна Юріївна; Vorobiova, Zhanna; Воробьёва, Жанна ЮрьевнаУ статті здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з досліджуваної проблеми, розкрито сутність і значення дистанційної роботи студентів у навчальному процесі американських вищих навчальних закладів, визначено методологічні засади її організації, основні підходи до структурування змісту освіти в контексті управління самостійною дистанційною (позааудиторною) діяльністю студентів вищих навчальних закладів США. Здійснено аналіз розвитку кореспондентського, відкритого і дистанційного та електронного навчання в США та Україні; розкрито основні види зарубіжних моделей дистанційного навчання; виявлено провідні тенденції розвитку дистанційного навчання у зарубіжній вищій школі з метою запропонувати кращі з них для запровадження в Україні. The article is focused on the status and prospects of innovative processes of application of open educational resources and e-learning technologies in the systems of higher education in the USA and in Ukraine. Analysis of data proved that high productivity of best practices of ICT policy in high education has enabled the USA and Ukraine to transform imperfect system of base open educational resources and ICT usage into modern sector of higher professional programs and for building accessible educational environment for high school in regards to the standards of the best examples of the USA models.Item The Impact of Global English on Students’ Perception of English(2024-04-25) Aleksandrova, Nataliia; Александрова, Наталія Миколаївна; Александрова, Наталия Николаевна; Davydenko, Tetiana; Давиденко, Тетяна Вікторівна; Давиденко, Татьяна ВикторовнаThe article is devoted to the analysis of the modern educational environment, in which the study of the English language is considered as mastering the language for intercultural communication in the conditions of globalization processes. The article analyses the concept of «global English» and how this concept affects the formation of the value attitude of students towards mastering a foreign language (English). The structural components of students' value attitude to mastering global English are also highlighted. Стаття присвячується аналізу сучасного освітнього середовища, в якому вивчення англійської мови розглядається як опанування мови для міжкультурного спілкування в умовах глобалізаційних процесів. В статті аналізується поняття «global English», та яким чином це поняття впливає на формування ціннісного ставлення студентів до опанування іноземною мовою (англійської). Також виокремлюються структурні компоненти ціннісного ставлення студентів до вивчення мови.Item Культурологічний підхід у вивченні іноземних мов як одна з стратегій мовної підготовки національної освіти(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Лещенко, Любов Павлівна; Leshchenko, Liubov; Лещенко, Любовь Павловна; Бескоровайна, Ніна Олександрівна; Beskorovaina, Nina; Бескоровайная, Нина АлександровнаУ статті йдеться про одну з можливих мовних стратегій у вивченні іноземних мов. Акцентується увага на культурологічному підході у процесі вивченні іноземної мови, вживаються терміни «лінгвокультура», «лінгвосоціокультурна компетентність». The article is about one of the possible language strategies in learning foreign languages. Emphasis is placed on the cultural approach in the process of learning a foreign language, the terms «linguistic culture» and «linguistic sociocultural competence» are used.Item Міжкультурна комунікація в міжнародному бізнесі: переваги і недоліки, виклики і перспективи(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Романюк, Оксана Іванівна; Romaniuk, Oksana; Романюк, Оксана ИвановнаУ статті розглядаються сутність поняття «міжкультурна комунікація» та проблема взаємодії представників різних країн і культур в міжнародному бізнесі. Також наголошується на соціально-культурній ролі міжкультурної комунікації, висвітлюються її переваги і недоліки, аналізуються сучасні виклики, що постають перед нею та перспективи її розвитку. The article considers the essence of the concept of international communication and the problem of interaction between representatives of different countries and cultures in international business. The sociocultural role of intercultural communication is also emphasized, its advantages and disadvantages are highlighted, modern challenges facing it and prospects for its development are analyzed.Item Intercultural Communication Competence(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04-25) Palesika, Iryna; Палесіка, Ірина Володимирівна; Палесика, Ирина ВладимировнаThroughout this article we have been putting various tools in our communication toolbox to improve our communication competence. Many of these tools can be translated into intercultural contexts. While building any form of competence requires effort, building intercultural communication competence often requires us to take more risks. Some of these risks require us to leave our comfort zones and adapt to new and uncertain situations. In this paper, we will learn some of the skills needed to be an interculturally competent communicator. У статті розглядаються інструменти спілкування, які покращують нашу комунікаційну компетентність. Багато з цих інструментів можна перекласти в міжкультурний контекст. Хоча формування будь-якої форми компетентності вимагає зусиль, формування компетентності міжкультурного спілкування часто вимагає від нас більшого ризику. Деякі з цих ризиків вимагають від нас покинути зони комфорту та адаптуватися до нових та невизначених ситуацій. Автором виокремлено деякі навички, необхідні для ефективного міжкультурно компетентного комунікатора.Item Student survey and our practice of using interactive textbooks(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-04) Чеботарьова, Людмила Іванівна; Chebotarova, Liudmyla; Чеботарева, Людмила ИвановнаЧеботарьова Л. І. проаналізувала використання інтерактивних підручників в роботі зі студентами 1–4 курсів. Викладач активно використовує інтерактивні підручники відомого видавництва Pearson. Вони з’явилися не так давно, але довели свою ефективність у викладанні іноземних мов , як починаючи з рівня А1 А2 і закінчуючи рівнями В1 В2 і С1 С2-це підручники, з якими працюємо ми. Студенти в опитувані, яке зазвичай проводиться зі студентами, особливо підкреслили свою зацікавленість у роботі з інтерактивними підручниками. Chebotareva L. I. has analyzed her practice of using interactive textbooks with the students of 1–4 years of studies. The teacher is actively working interactive textbooks of very distinguished publishing house Pearson. They appeared not so long ago but proved their efficiency in teaching foreign languages, beginning with А1 А2 level and finishing with levels В1 В2 і С1 С2-the levels we work with in our practice. The students in the survey, which is the usual practice, especially stressed their interest in the lessons with interactive textbooks.Item Інтеграція адаптивних технологій навчання англійської мови в екосистему економічного університету(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Сініцина, Надія Миколаївна; Sinitsyna, Nadiia; Синицына, Надежда Николаевна; Капустіна, Ольга Володимирівна; Kapustina, Olha; Капустина, Ольга ВладимировнаСтаття описує значення та можливості дистанційної освіти в сучасному світі, зокрема в контексті викладання іноземних мов в університетському середовищі. Автор аналізує важливість застосування системи дистанційного навчання для підготовки навчальних матеріалів, перевірки завдань та проведення екзаменів. В статті розглядається вплив адаптивних технологій на дистанційну освіту, включаючи їх роль в проведенні наукових конференцій і олімпіад. Стаття також обговорює важливість підтримки студентів, їх адаптації до нового навчального середовища та використання аналітичного підходу для персоналізації навчання. The article describes the significance of the possibility of distance learning in the modern world, in particular in the context of teaching foreign languages in the university environment. The author analyses the development of a distance learning system for the preparation of teaching materials, checking assignments and arranging exams. The article examines the impact of technologies on remote lighting, including their role in organising scientific conferences and olympiads. The article also discusses the importance of supporting students in their adaptation to a new learning environment, and the use of analytical data for personalization of training.Item Нейроміфи як перешкода на шляху до якісної освіти(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Круківський, Василь Іванович; Krukivskyi, Vasyl; Круковский, Василий Иванович; Шевченко, Ольга Леонідівна; Shevchenko, Olha; Шевченко, Ольга Леонидовна; Круківська, О. В.; Турчанінова, Вікторія Євгеніївна; Turchaninova, Viktoriia; Турчанинова, Виктория ЕвгеньевнаОЕСР ще у 2002 році заявила, що нейроміфи (педагогічні легенди) несуть потенційну загрозу зниження якості освіти. Тому з ними необхідно боротися, а для цього треба знати їх природу. Мета цієї статті на основі аналізу проведених у світі досліджень, познайомити читачів із генезісом нейроміфів, ступенем їх поширеності серед освітян світу, ризиками, які вони представляють для навчання, та засобами їх подолання. В статті дається характеристика трьох найпоширеніших серед освітян світу нейроміфів: навчальні стилі, множинність прояву інтелекту, міф про домінування лівої або правої півкуль мозку. Порушується питання про можливість проведення дослідження поширеності нейроміфів серед українських освітян. Оскільки, як зазначають закордонні й українські фахівці, наявні навчальні програми традиційно націлені на розвиток переважно лівої півкулі мозку, в статті пропонується розглянути питання про потребу розробки навчальних програм для збалансованого розвитку як лівої, так і правої півкуль головного мозку. The OECD stated back in 2002 that neuromyths (pedagogical legends) pose a potential threat of lowering the quality of education. Therefore, it is necessary to deal with them, and so you need to know their nature. The purpose of this article, based on the analysis of research conducted in the world, is to introduce readers to the genesis of neuromyths, the degree of their prevalence among educators around the world, the risks they pose to education, and the means of overcoming them. The article describes three of the most common neuromyths among educators in the world: learning styles, multiple manifestations of intelligence, and the myth of the dominance of the left or right hemisphere of the brain. The question of the possibility of conducting a study of the prevalence of neuromyths among Ukrainian educators is raised. Since, as noted by foreign and Ukrainian experts, existing educational programs are traditionally aimed at developing mainly the left hemisphere of the brain, the article proposes to consider the need to develop educational programs for the balanced development of both the left and right hemispheres of the brain.Item Підтримка українських студентів-біженців у Європі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Круківський, Василь Іванович; Krukivskyi, Vasyl; Круковский, Василий Иванович; Саєнко, С. Г.; Турчанінова, Вікторія Євгеніївна; Turchaninova, Viktoriia; Турчанинова, Виктория ЕвгеньевнаЦя оглядова стаття інформує про європейський досвід залучення до вищої освіти українських студентів-біженців, які полишили Україну у зв’язку з російсько-українською війною. У статті зазначається, що перше в історії застосування Європейської Директиви про тимчасовий захист, яка пропонує швидку допомогу і чіткий правовий статус, стало показовим прикладом того, як доброзичливо ЄС приймає українських біженців, зокрема школярів та студентів, на своїй території. Вже з самого початку російського вторгнення доступ до освіти для дітей та молоді, які втікали з України, був визнаний європейськими країнами «безпосереднім пріоритетом». Стаття описує які конкретні заходи були вжиті для забезпечення права на вищу освіту українських студентів-біженців на загальноєвропейському, національному, регіональному, а також місцевому рівнях публічними органами влади, окремими приватними структурами та навіть приватними особами. Робиться висновок, що, пам’ятаючи про численні стреси, яких зазнають студенти-біженці під час збройного конфлікту, належна підтримка, розуміння проблем і заохочення до навчання є життєво важливими, так само як і увага до їхньої безпеки. ЄС у цьому випадку продемонстрував велику солідарність з українським народом, зокрема, в галузі освіти. This review article informs about the European experience of attracting Ukrainian refugee students who left Ukraine due to the Russian-Ukrainian war to higher education. The article notes that the first-ever application of the European Directive on Temporary Protection, which offers quick assistance and a clear legal status, became a demonstrative example of how the EU kindly accepts Ukrainian refugees, in particular schoolchildren and students, on its territory. From the very beginning of the Russian invasion, access to education for children and youth fleeing Ukraine was recognized as an «immediate priority» by European countries. The article describes what specific measures were taken to ensure the right to higher education of Ukrainian refugee students at the pan-European, national, regional, and local levels by public authorities, individual private structures, and even private individuals. It is concluded that, bearing in mind the many stresses experienced by refugee students during armed conflict, adequate support, understanding of the issues and encouragement to learn are vital, as is attention to their safety. In this case, the EU demonstrated great solidarity with the Ukrainian people, particularly in the field of education.Item Особливості педагогічної комунікативної ситуації та основні бар’єри для спілкування викладач-студент у дистанційній онлайн-освіті(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Круківський, Василь Іванович; Krukivskyi, Vasyl; Круковский, Василий Иванович; Маркова, Олена Володимирівна; Markova, Olena; Маркова, Елена Владимировна; Чеботарьова, Людмила Іванівна; Chebotarova, Liudmyla; Чеботарёва, Людмила Ивановна; Шматок, Тетяна Григорівна; Shmatok, Tetiana; Шматок, Татьяна ГригорьевнаЦя стаття має на меті дослідити особливості педагогічної комунікативної ситуації, а також вплив на неї інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) у дистанційній освіті (ДО), роблячи її менш асиметричною. Окрім того, онлайн-навчання кардинально змінює ролі студента та викладача. Студент стає в центрі онлайн-навчання, отримуючи майже повну автономію, можливість самонавчання та самооцінювання, тоді як викладач тепер виконує переважно роль консультанта, наставника або модератора. ДО породжує також нові форми взаємодії, підтримки та оцінювання. Підтримка студентів викладачами включає три істотні та взаємозалежні функції: когнітивну, афективну та системну. Вони сприяють розвитку навчання через консультування та оцінювання, підвищення відданості студентів, а також створення зручних систем управління інформацією. В статті розглядаються також фізичні, семантичні та психологічні бар’єри, що заважають ефективній комунікації, знижуючи таким чином мотивацію студентів, а отже й продуктивність навчання. Дослідження виявило адаптивні й технічні недоліки ДО та засоби їх подолання. Тепер ми можемо навіть говорити про нову культуру відносин, що формується, або про культуру викладача і культуру студента, обидві вони породжені використанням ІКТ. This article aims to investigate the peculiarities of the pedagogical communicative situation, as well as the impact of information and communication technologies (ICT) on it in distance education (ED), making it less asymmetric. In addition, online learning radically changes the roles of the student and teacher. The student becomes the center of online learning, receiving almost complete autonomy, the possibility of self-learning and self-evaluation, while the teacher now plays mainly the role of consultant, mentor or moderator. ED also creates new forms of interaction, student support and assessment. Student support by teachers includes three essential and interdependent functions: cognitive, affective and systemic. They promote learning through advising and assessment, increasing student engagement, and creating user-friendly information management systems. The article also considers physical, semantic, and psychological barriers that prevent effective communication, thus reducing student motivation, and therefore, learning productivity. The study has revealed? the adaptive and technical shortcomings of the DO and means of overcoming them. We can even talk about a new relational culture that is being formed, or about the new form of culture relation being formed, or about the teacher’s and student’s culture ‒ both generated by the use of ICT?Item «The Wheel of Learning» for Encouraging Learner Autonomy(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Korol, Olena; Король, Олена Юріївна; Король, Елена ЮрьевнаItem Вмотивованість студентів до навчання в період воєнного часу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Кондрук, Ірина Валеріївна; Kondruk, Iryna; Кондрук, Ирина Валерьевна; Гайдученко, Світлана Валентинівна; Haiduchenko, Svitlana; Гайдученко, Светлана ВалентиновнаВ статті розглянуто питання вмотивованості студентів до навчання під час воєнного часу на основі аналізу щорічного анкетування, яке проводилося у жовтні 2022 року. Дослідження стосувалися головної мети вивчення англійської мови студентами в університеті, а також вивчалися складнощі, з якими студенти стикаються під час навчання у воєнний час. The article deals with the issue of student motivation to the process of studying during the war on the bases of survey analysis which takes place every year in October. The survey comprised the questions regarding the main purposes in learning English and the challenges the students face during the learning process in wartime.Item Особливості дозвіллєвої поведінки українських мігрантів в Польщі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-27) Мельник, Ганна Миколаївна; Melnyk, Hanna; Мельник, Анна НиколаевнаВ статті описані результати емпіричного дослідження дозвіллєвої поведінки українських мігрантів в Польщі. Детально охарактеризовано особливості їхньої дозвіллєвої діяльності в новому середовищі. Визначено види дозвілля, яким надають перевагу українці різних вікових груп і категорій, які проживають за кордоном. З’ясовано як змінилася дозвіллєва поведінка українців після переїзду за кордон та названо фактори, які на це впливають. Зроблено відповідні висновки за результатами дослідження. The article presents the results of the empirical research on the Ukrainian migrants’ leisure behavior in Poland. The features of their leisure activities in the new environment are described in detail. The leisure activity types preferred by Ukrainians of different age groups and categories living abroad are determined. The way the leisure behavior of Ukrainians has changed after moving abroad is identified, and the factors influencing the change are given. Relevant conclusions based on the results of the study are drawn.