• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет управлiння персоналом, соціології та психології
  • Кафедра соціоекономіки та управління персоналом
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет управлiння персоналом, соціології та психології
  • Кафедра соціоекономіки та управління персоналом
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Дескриптори навчальних досягнень студентів у компетентнісно орієнтованій освіті

Thumbnail
View/ Open
Kozhan.pdf (478.6Kb)
Date
2014-06-08
Author
Кожан, Тамара Олексіївна
Metadata
Show full item record
Abstract
Розглядається компетентнісна модель освіти, заснована на стандартизації результатів навчання. Проведений аналіз підходів міжнародних організацій щодо розуміння понять «компетенція» та «компетентність». Розкриті параметри опису результатів навчання. Запропоновані визначення понять: «компетенція», «компетентність», «знання», «розуміння», «уявлення», «судження», «вміння», «навички» в контексті євростандартів освіти та дескриптори навчальних досягнень студентів щодо оволодіння компетенціями.
 
The article considers the competence model of education, based on the standardization of learning outcomes. The work analyzes the approaches of international organizations regarding the understanding of the concepts "competence" and "competent". The paper describes the parameters of the description of learning outcomes. The publication proposes definitions of concepts: "competence", "competent", "knowledge", "understanding", "representation", "judgment", "skills", "ability" in the context of European standards of education and descriptors of students' academic achievements in mastering competencies.
 
Рассматривается компетентностная модель образования, основанная на стандартизации результатов обучения. Проведенный анализ подходов международных организаций относительно понимание понятий «компетенция» и «компетентность». Раскрыты параметры описания результатов обучения. Предложены определения понятий: «компетенция», «компетентность», «знание», «понимание», «представление», «суждение»,«умения», «навыки» в контексте евростандартов образования и дескрипторы учебных достижений студентов по овладению компетенциями.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/5665
Collections
  • Випуск № 2(8) [71]
  • Кафедра соціоекономіки та управління персоналом [1757]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV