Activization business activities through the development of competence-based approach

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014-07-16
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
This study reviews the theory of systems thinking (ST&T) as an important element of human resource development (HRD). The gap between theory and practice ST&T are analyzed. This study recommends that a competence-based approach in the curriculum. Recommendations for updating the system and creative thinking for HRD research and practices are offered.
Це дослідження розглядає теорію системного мислення (ST&T) як важливого напряму розвитку людських ресурсів (HRD). Проаналізовано розрив між теорією і практикою ST&T. Дане дослідження рекомендує включити компетентнісний підхід в навчальні програми. Пропонуються рекомендації про те, як системне і креативне мислення може стати більш актуальним для HRD досліджень і практик.
Это исследование рассматривает теорию системного мышления (ST&T) как важное направление развития человеческих ресурсов (HRD). Проанализирован разрыв между теорией и практикой ST&T. Данное исследование рекомендует включить компетентностный подход в учебные программы. Предлагаются рекомендации по актуализации системного и креативного мышления для HRD исследований и практик.
Description
Keywords
Labour market, Human capital, Systems thinking, Competence, Human resource Development, Ринок праці, Людський капітал, Системне мислення, Компетентність, Розвиток людських ресурсів, Рынок труда Человеческий капитал, Системное мышление, Компетентность, Развитие человеческих ресурсов
Citation
Savchenko O. I. Activization business activities through the development of competence-based approach / Olga I. Savchenko, Roman O. Nesterenko // Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2014. – № 2. – С. 74-79.