• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Дуалістичність у діяльності посередницької організації

Thumbnail
View/ Open
89-97.pdf (470.7Kb)
Date
2014-10-13
Author
Дима, Олександр Олексійович
Dyma, Oleksandr
Дыма, Александр Алексеевич
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розкриваються особливості посередницької діяльності та роль посередницької організації у ринковій економіці. Основна увага акцентується на структурі каналів, які створюються за участю посередницьких організацій, перевагах і недоліках їх використання для забезпечення ефективної взаємодії виробника та кінцевого споживача. Виявлено дуальний характер посередницької діяльності, що передбачає узгодження інтересів усіх учасників трансакції.
 
The article describes the features and the role of intermediary organizations in the market economy. The analysis of the definitions of categories of intermediary organization identified the main existing approaches to its understanding, that range from providing information services to total filling of the gap between the product/service production and its transmission to the consumer. The main emphasis is placed on the structure of the channels that are created with the participation of intermediary organizations and the advantages and disadvantages of their use for effective interaction of the manufacturer and the consumer. All benefits under the act of mediation were summarized in three types of utility: utility of product condition, utility of space and time utility. Much attention is focused on the ambivalence in the operation of intermediary organization. The dual nature of mediation involves reconciling the interests of all participants in the transaction: producers, consumers and the intermediary organizations itself. The advantages of producer and consumer cooperation with intermediary organizations are presented in the work.
 
В статье рассмотрены особенности посреднической деятельности. Исследуется роль посреднической организации в рыночной экономике. Основное внимание акцентируется на структуре каналов, которые создаются с участием посреднических организаций и преимуществах и недостатках их использования для обеспечения эффективного взаимодействия производителя и конечного потребителя. Проанализирован дуальный характер посреднической деятельности, который предусматривает согласование интересов всех участников трансакции.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/6243
Collections
  • Випуск № 35 [34]
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка [631]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV