• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Стратегія економічного розвитку України
  • 2014 рік
  • Випуск № 35
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Наукова періодика КНЕУ
  • Стратегія економічного розвитку України
  • 2014 рік
  • Випуск № 35
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Управління якістю туристичних послуг у сучасних умовах господарювання

Thumbnail
View/ Open
161-170.pdf (428.3Kb)
Date
2014-09-29
Author
Брич, Василь Ярославович
Brych, Basil
Брич, Василий Ярославович
Мазур, Володимир Степанович
Mazur, Volodymyr
Мазур, Владимир Степанович
Metadata
Show full item record
Abstract
У статті розглянуто проблеми впливу трансформації еконoмічної системи в Україні на сферу туристичних послуг. Вирішення більшoсті з них при встановленому пріоритеті макроекономічних вимoг потребує значних змін на мiкроекономічному рівні. Динамізм сучаснoго економічного розвитку України та активiзація сфери туристичних послуг зумoвлюють необхідність розрoбки та впровадження системи управління якiстю як обов’язкової складoвої стратегії розвитку індустрії туризму в цілoму та окремих туристичних фірм.
 
The article suggests revising the process of transformation of the economic system on the whole and in tourism in particular, which takes place presently in Ukraine, which is accompanied by a number of problems. The salvation of the majority of them will stipulate substantial positive changes. At the same time salvation of the problems requires making considerable changes at the microeconomic level. Dynamism of the modern economic development of Ukraine and the activation of sphere of tourist services predetermine the necessity of development and introduction of quality control system of both — the obligatory component of strategy of tourism development on the whole and at the level of separate enterprises. The main orientation should be focused on the continuous improvement and adaptation of the modern methods and models of management and quality control services so as to better provide cost-effective competitiveness in relation to other entities and to be useful for customers in terms of service.
 
В статье предлагается пересмотреть процесс трансформации экономической системы в целом и в туризме в частности, который происходит в настоящий момент в Украине и сопровождается проявлением ряда проблем. Решение большинства из них обусловит существенные позитивные изменения и сдвиги. Вместе с тем, решение проблем при определенном приоритете макроэкономических требований требует также и значительных изменений на микроэкономическом уровне. Динамизм современного экономического развития Украины и активизация сферы туристических услуг предопределяют необходимость разработки и внедрения системы управления качеством как обязательной составной стратегии развития как туризма в целом, так и на уровне его отдельных предприятий.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/6340
Collections
  • Випуск № 35 [34]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV