Фіскальний федералізм як децентралізована модель формування бюджетного регулювання в Україні

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014-02-28
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
У статті розглянуто сутність і роль фіскального федералізму в контексті формування децентралізованої системи бюджетного регулювання в Україні, що є основою формування ефективного економічного та соціального розвитку суспільства. Доведено, що фіскальний федералізм не повинен обмежуватись виключно перерозподілом фінансових ресурсів між регіонами, а стимулювати місцеві органи влади до фінансової автономії та розвиток власного фінансово-економічного потенціалу. У той час, як розподіл доходів між окремими видами бюджетів повинен забезпечити бюджет кожного рівня достатнім обсягом доходів, а перерозподіл видаткових повноважень повинен бути таким, щоб межі надання бюджетної послуги співпадали з межами її споживання. Ефективно побудований фіскальний федералізм дозволяє збалансувати потреби на місцях з їх фінансовими можливостями, а неефективно побудований — нівелює прагнення місцевих органів влади до економічного піднесення регіонів та, за наявності дефіциту фінансових ресурсів, утворює поле для корупції.
The essence and role of fiscal federalism is examined in the article in terms of forming a decentralized system of budgetary regulation in Ukraine that the basis for stimulating an effective economical and social development process. It is proved that fiscal federalism does not have to be limited solely by redistribution of financial resources between regions, but to encourage local authorities to explicate financial autonomy and develop its own economic and financial potential. While the distribution of revenues among separate types of budgets has to provide a budget of each level with a sufficient volume of funds, redistribution of expenditure responsibilities has to ensure that the limits of providing budgetary service match the limits of its consuming. Effectively constructed fiscal federalism allows to balance local demands with their financial possibilities, and ineffectively constructed one — discourages local authorities to work for economic raise of regions and creates a field for corruption in case of lack of financial resources.
В статье рассмотрены сущность и роль фискального федерализма в контексте формирования децентрализованной системы бюджетного регулирования в Украине, что является основой формирования эффективного экономического и социального развития общест- ва. Доказано, что фискальный федерализм не должен ограничиваться исключительно перераспределением финансовых ресурсов между регионами, а стимулировать местные органы власти к финансовой автономии и развитие собственного финансово — экономического потенциала. В то время, как распределение доходов между отдельными видами бюджетов должно обеспечить бюджет каждого уровня достаточным объемом доходов, а перераспределение расходных полномочий должен быть таким, чтобы границы предоставления бюджетной услуги совпадали с границами ее потребления. Эффективно построенный фискаль- ный федерализм позволяет сбалансировать потребности на местах с их финансовыми возможностями, а неэффективно построен — нивелирует стремление местных органов власти к экономическим подъемам регионов и, при наличии дефицита финансовых ресурсов, образует поле для коррупции.
Description
Keywords
бюджетне регулювання, децентралізація, фіскальний федералізм, budgetary regulation, decentralization, fiscal federalism, бюджетное регулирование, децентрализация, фискальный федерализм
Citation
Мацук З. А. Фіскальний федералізм як децентралізована модель формування бюджетного регулювання в Україні / З. А. Мацук // Фінанси, облік і аудит : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: А. М. Мороз (голов. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2014. – Вип. 1. – С. 81-94.