• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Маркетингові стратегії світових автовиробників та моделі їх діяльності

Thumbnail
View/ Open
160_169_Savich.pdf (410.1Kb)
Date
2013-06-21
Author
Савич, Олександр Петрович
Savich, O.
Metadata
Show full item record
Abstract
Автомобільний ринок є значною складовою як глобального товарного ринку, так і товарного ринку і економіки України в цілому. Ринок автомобілів є найконкурентнішими ринком, і тому всі новинки та розробки впроваджуються першими саме тут, у тому числі і в маркетингу. У статті розглянуто суть маркетингової стратегії, етапи її розробки та основні маркетингові стратегії автовиробників на глобальному ринку легкових автомобілів та їх трансформації залежно від зміни ринкових умов: впливу держави, намірів споживачів, зміни кон’юнктури ринків та їх розмірів. Відображено загальну суть стратегії компанії та необхідність її розробки. Розраховано ефективність маркетингових стратегій автовиробників за результатом їх ринкових часток. Згруповано маркетингові стратегії за загальною ознакою походження компаній і загальними рисами поведінки.
 
Automotive market is a significant part as global commodity market as Ukrainian commodity market and economy in the whole. Automotive market is the most competitive market among others, and therefore all novelties and new approaches are developing just here including new marketing measures. The essence of marketing strategy, its developing stages and all basic strategies of automotive manufactures on the global car market and its transformations depending on market conditions changes: state influence, clients’ preferences, changes of markets and its sizes are considered in the article. The general essence of the strategy and necessarily of developing are presented in the work. The effectiveness of automotive manufactures strategies depending on their market shares are calculated and researched. All car producers’ strategies are grouped by general criteria of initial origin of companies and mutual general signs of behavior.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/7846
Collections
  • Випуск № 30 [29]
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка [673]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV